| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OTROKOVO RAZUMEVANJE ASTRONOMIJE S POUDARKOM NA RAZUMEVANJU GRAVITACIJE
Romana Tekmec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo sega na področje astronomije in obravnave astronomskih vsebin v vrtcu. Pojavi na nebu zaradi svoje mističnosti in nepopolne raziskanosti burijo domišljijo tako odraslim kot otrokom. Vzgojitelji v vrtcu imamo ključno vlogo pri pravilni interpretaciji znanstvenih razlag astronomskih pojavov v zgodnji fazi otrokovega razvoja. Na vprašanja otrok in ugibanja ponudimo primerne, vendar znanstveno podkrepljene, odgovore. V tem delu pokažemo, da lahko do teh odgovorov otroci pridejo tudi sami, z aktivno udeležbo pri takšnih dejavnostih, ki razširjajo konstrukt znanja s tega področja. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, se osredotočimo na to, kaj je mišljenje, kako otrok gradi konstrukt znanja, kaj vpliva na učenje in kako novo znanje poveže z že osvojenim. Poudarek je na zgodnjem učenju naravoslovja pri predšolskem otroku, razvoj pojmov iz naravoslovja in nekatere strategije učenja naravoslovja. Ker je polje astronomije zelo široko, smo se osredotočili na en del, to je gravitacijo. Konkretizirali smo razčlenitev konceptov mišljenja o pojmu Zemlja in njenega gravitacijskega polja. Ker praktični del naše raziskave temelji na neposrednem delu z otroki, podrobneje predstavimo otroško igro kot osnovo za spoznavanje bližnjega in širšega okolja. V praktičnem delu predstavimo dejavnosti in igre, ki smo jih z otroki izvedli z namenom, da jim približamo pojem gravitacije. V obdobju dveh tednov smo izvedli štiri naravoslovne dejavnosti. Pri ugotavljanju začetnega znanja otrok smo ugotovili, da večina anketiranih otrok tvori neznanstvene konstrukte znanja s področja razumevanja gravitacije. Prav tako smo ugotovili, da je otrokovo znanje o gravitaciji razpršeno in da so nekateri delčki znanja otrokom razloženi napačno, kar zavira proces učenja. Skozi evalvacije dejavnosti pa smo sproti spremljali napredek v otrokovem znanju. V sklepnem delu strnemo naše ugotovitve in jih primerjamo z raziskavami, ki so jih na tem področju izvedli vrtci v tujini. Na tej podlagi dajemo vizijo nadaljnjega dela. Mnogo je namreč tem, odprtih vprašanj in dilem. Mnogo je tudi otroških ugibanj. Kako daleč si upamo raziskovati z otroki?
Keywords: elementarna astronomija, razčlenitev konceptov mišljenja, gravitacija, predšolski otrok, igra v predšolskem obdobju
Published in DKUM: 20.09.2016; Views: 1825; Downloads: 171
.pdf Full text (1,41 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica