| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
IGRE IN IGRAČE SKOZI GENERACIJE
Sandra Hozjan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela so opredeljene igre in igrače danes in nekoč. Predstavljeno je tudi kdaj in kako so se igrali v otroštvu naši starši ter stari starši. Velik poudarek sem namenila igram in igračam nekoč, ki sem jih zbrala in opisala. Empirični del diplomskega dela pa je namenjen analizi podatkov. S pomočjo anketnega vprašalnika sem skušala ugotoviti koliko (če sploh) so imeli prostega časa naši starši in stari starši, kaj so takrat počeli, katere igre so se igrali, kakšne igrače so imeli, kdo jim jih je izdelal. S pomočjo drugega anketnega vprašalnika pa sem skušala pri otrocih ugotoviti kaj počnejo v prostem času oni, katere igre se igrajo in med drugim tudi to ali poznajo kakšno igro iz otroštva svojih staršev. Moja predvidevanja so se ob zaključku analize anket potrdila, saj sem ugotovila, da so se otroške igre od generacije do generacije spreminjale. Igre so tesno povezane z načinom življenja, ki se je od prve generacije anketirancev do danes zelo spremenilo. Nekoč so imeli otroci malo prostega časa, saj so živeli na kmetijah, kjer so morali veliko delati, so pa izrabili vsako priložnost za igro in zabavo. Takrat je bilo več otrok v družini, zato je pri igri sodelovalo veliko otrok.
Keywords: Otroška igra in igrača danes – nekoč.
Published: 06.07.2009; Views: 6155; Downloads: 1521
.pdf Full text (7,28 MB)

2.
VEDENJE PORABNIKOV PRI NAKUPU OTROŠKIH IGRAČ
Katja Gregorčič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vedenje otrok in staršev pri nakupu otroških igrač. Kot sem ugotovila, je otroški trg zelo razvit in oglaševalci skoraj vsak dan razvijajo nove metode, kako pritegniti otrokovo pozornost. Res je, da o nakupih otroških igrač odločajo starši, ki upoštevajo predvsem funkcionalnost igrače, a pri tem veliko vlogo igrajo tudi otroci in njihove želje. Oni so tisti, ki dajo pobudo, izberejo in povedo kaj jim je všeč. Presenetljivo je, da je raziskava pokazala, da starši ne zapravijo več denarja za nakup igrač kadar nakupujejo z otroki. Temu verjetno botruje tudi dejstvo, da imajo danes otroci že tako preveč igrač in se starši bolj zavestno odločijo kdaj in kakšno igračo kupiti. Poleg tega pa pomembno vlogo igra tudi cena, saj se staršem zdijo igrače predrage. Zelo pomembno vlogo pri nakupu igrač imata kakovost in varnost igrač. Starši se zavedajo in cenijo dobre igrače, vedno bolj pa so o tem tudi obveščeni.
Keywords: • otrok • starši • igrača • nakup • kupec • porabnik
Published: 18.11.2009; Views: 1954; Downloads: 248
.pdf Full text (722,93 KB)

3.
SPOZNAVANJE LESA IN IGRAČ V OKVIRU TEHNIČNEGA DNEVA IN OBLIKOVANJE PRAKTIČNIH IZDELKOV
Nataša Slodnjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu sem uporabila projektno učno delo kot novi pristop pridobivanja znanja, ki temelji na izkustvenem učenju. Izbrala sem si temo »Spoznavanje lesa in igrač v okviru tehničnega dneva in oblikovanje praktičnih izdelkov«.V teoretičnem delu diplomskega dela sem predstavila projektno učno delo, les in njegove lastnosti, igro in igrače, tehniko in tehnologijo v osnovni šoli, varstvo pri delu ter razvojne stopnje otrok in vpliv posamezne razvojne stopnje na izvajanje tehnične dejavnosti. V empiričnem in praktičnem delu sem opisala projekt, ki sem ga izvedla v oddelku podaljšanega bivanja z učenci tretjih razredov. Način dela so učenci zelo dobro sprejeli, kar so potrdile tudi moje hipoteze, ki sem jih dokazala z metodo triangulacije. Ob praktičnem delu so si učenci pridobili nova znanja o lesu, razvijali pozitiven odnos do narave ter aktivno sodelovali med seboj na vseh stopnjah. Kot učiteljica sem imela vlogo svetovalke, koordinatorke, organizatorke in usmerjevalke. Motivirati sem morala učence za nalogo, zato sem morala dobro spoznati vsakega posebej, njegove sposobnosti in osebnostne lastnosti. Glavni nosilci projekta v vseh etapah dela pa so bili seveda učenci sami. Njihov cilj je bil uresničitev zadanih nalog in ciljev, ki so si jih zadali na začetku projektnega dela — izdelati praktično, leseno, gibljivo lutko na palčki. Zaradi svoje odprtosti projektno učno delo omogoča sodelovalni pristop, kjer je odnos med učiteljem in učencem enakovreden in partnerski, kar omogoča, da se učitelj lahko marsikaj nauči od svojih učencev in spozna vsakega posameznika.
Keywords: projektno učno delo, les ter njegove lastnosti in uporaba, igra in igrača, tehnični dnevi, razvojne značilnosti otroka
Published: 06.10.2009; Views: 2703; Downloads: 353
.pdf Full text (3,03 MB)

4.
OTROŠKA IGRA
Anita Kosi, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Otroška igra je dejavnost, ki poteka po notranji motiviranosti otroka. Brez nje ne bi bilo srečnega otroštva. Otrok ima pravico do igre. Otroci se ne igrajo z namenom, da bi razvili svoje sposobnosti ali da bi naredili kak izdelek trajne vrednosti. Igrajo se zato, da zadostijo notranji potrebi (Toličič, 1981, str. 9). Igra vpliva na otrokovo telesno rast, na razvoj njegove inteligence, na pridobivanje izkušenj in znanja, na otrokovo čustveno življenje in na njegov razvoj v družbeno bitje. Igra ima, zlasti v predšolski dobi, nenadomestljivo vlogo za celoten razvoj otrokove osebnosti. Na igro vplivata dejavnika spol in vrtec. Avtorji različno klasificirajo igro, vendar so najpogostejše navedbe: funkcijska igra, v kateri otrok preizkuša svoje zaznavno-gibalne sheme; konstrukcijska igra, v kateri otrok povezuje, sestavlja posamezne prvine igrač in s tem gradi in ustvarja konstrukcijo, za katero je značilna večja stopnja sestavljenosti kot za igralno gradivo; dojemalna igra, v kateri otrok poimenuje kar vidi, sledi navodilom, daje navodila in dojema relacije; simbolna igra, v kateri otrok reprezentira neko dejanje, predmet, osebo ali pojav iz realnega ali domišljijskega sveta. Pomembno je, da ima otrok dovolj didaktičnih igrač, katerih cilj je nuditi otroku možnost osvajanja določene zmožnosti. Otrok rabi za igro seveda določen prostor, to je lahko dom, vrtec ali igrišče. Odrasli ne smemo pretirano posegati v otroško igro, moramo pa biti na dosegu, če nas otrok potrebuje. Igrača ni samo sredstvo igre, temveč je tudi otrokov zvesti spremljevalec, njegov prijatelj in prvi soigralec v igri. Avtorji različno razvrščajo igrače. Bergantova (1981, str. 18) meni, da so igrače lahko: igrače za dojenčke, igrače za razgibavanje, igrače za ljubkovanje, igrače za ustvarjalne igre, igrače za graditev, raziskovanje in konstruiranje, igrače za družabne igre. Za vsako starost otroka so primerne drugačne igrače. Igrače, ki ustrezajo znaku »dobra« igrača morajo izpolnjevati psihopedagoške, tehnološke, higienske, konstrukcijske, likovne, estetske zahteve in zahtevo o pravilnem razmerju med vrednostjo igrače in njeno ceno.
Keywords: Otrok, igra, igrače, razvoj otroka, vrtec, odnos odraslih, dobra igrača.
Published: 03.03.2010; Views: 9273; Downloads: 2506
.pdf Full text (3,27 MB)

5.
IGRA JE GLAVNA DEJAVNOST PREDŠOLSKIH OTROK
Lilijana Nemec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Otroška igra je dejavnost, ki poteka po notranji motiviranosti otroka. Brez nje ne bi bilo srečnega otroštva. Otrok ima pravico do igre. Otroci se ne igrajo z namenom, da bi razvili svoje sposobnosti ali da bi naredili kak izdelek trajne vrednosti. Igrajo se zato, da zadostijo notranji potrebi (Toličič, 1981, str. 9). Odločili smo se za pisanje diplomske naloge z naslovom Igra je glavna dejavnost predšolskih otrok, saj menimo, da se otrok preko igre razvija, uči in pripravlja na življenje. V prvem delu naloge smo se osredotočili na besedo IGRA. Seznanja nas o tem, da se otrok mora igrati, pa ne samo zato, ker je to tipična značilnost zdravega otroka, ampak ker ga igra vsestransko razvija. Vsak otrok ima pravico do igre in nihče, prav nihče ne sme nebogljenemu otroku kakorkoli ogrožati to veličastno pravico — pravico do svobodne izbire igre. Tu imamo zelo pomembno vlogo mi odrasli, ki se izobražujemo in pripravljamo na odgovorno delo z otroki. Dana nam je možnost, da otroku zagotovimo kar se da najlepše otroštvo, saj je to nekaj neponovljivega v vsakem življenju. Otroštvo bo minilo zelo hitro, ostali bodo le spomini. Dolžni smo pomagati otroku, da bodo ti spomini otroških dni čim prijetnejši. Samo kako? Sam odgovor se skriva v besedi IGRA. Spoštujmo otrokovo igro in mu omogočimo kar se da najboljše pogoje. V drugem delu naloge smo se posvetili besedi IGRAČA, ki se že sama po sebi navezuje na prejšnjo besedo. Igrača daje igri vsebino in tudi idejo. Je otrokov spremljevalec, soigralec, prijatelj in seveda nadomestilo maminega naročja. Z ustrezno metodologijo dela smo ugotovili, da je igra zelo pomembna za predšolskega otroka, da se otrok skozi igro vsestransko razvija in uči.
Keywords: igra, igrača, otrok, odrasla oseba, razvoj, pomen igre
Published: 18.05.2010; Views: 5923; Downloads: 1078
.pdf Full text (2,86 MB)

6.
DOBRA IGRAČA V TEORIJI IN PRAKSI
Maja Petovar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Dobra igrača v teoriji in praksi je predstavljen problem igrač z znakom »DOBRA IGRAČA«. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je na osnovi strokovne literature zbranih nekaj misli, definicij o igri in igračah različnih avtorjev. V nadaljevanju je predstavljena igrača z znakom »DOBRA IGRAČA«, pojasnjeno je tudi, kako je le-ta pomembna za otrokov vsestranski razvoj. Pozornost je posvečena še nakupovanju igrač, ker menimo, da je zelo pomembno, katere igrače kupujemo za otroka. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo v različnih splošnih in specializiranih otroških trgovinah. Namen raziskave je bil ugotoviti, koliko igrač z znakom »DOBRA IGRAČA« je namenjenih za prodajo. Rezultati so pokazali, da je prisotnost igrač z znakom »DOBRA IGRAČA« v teh trgovinah precej nizko, kar je zelo zaskrbljujoč podatek.
Keywords: predšolski otrok, igra, igrače, znak »DOBRA IGRAČA«, nakupovanje igrač.
Published: 17.06.2010; Views: 4093; Downloads: 780
.pdf Full text (4,82 MB)

7.
VLOGA DRUŽINE PREDŠOLSKEGA OTROKA PRI IGRI
Barbara Frank, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Veliko je napisanega in povedanega o tem, kako potrebna je igra za predšolskega otroka in da se predšolski otrok mora igrati-veliko igrati. Starši so tisti, ki morajo svojemu otroku zagotoviti igro in jo spodbujati. Upoštevati želje, potrebe in interese svojega predšolskega otroka. Za dobro in kakovostno igro pa so potrebne tudi igrače oz. igralni material, zato ni vseeno kaj starši ponudijo svojemu predšolskemu otroku. Predvsem pomembno je, da igrača ustreza otrokovi razvojni stopnji. Še tako dobra igrača je za predšolskega otroka slaba, če ni primerna za njegovo starost. V teoretičnem delu diplomske naloge sem v ospredje postavila igro-kaj sploh igra je, kakšna je njena vloga in kakšen je njen pomen za predšolskega otroka. Kaj predstavljajo igrače pri otrokovi igralni dejavnosti. Predstavljena je vloga staršev pri sodelovanju v otroški in pri izbiri igrač za njihovega predšolskega otroka. V raziskovalnem delu diplomske naloge pa so predstavljeni namen, cilji in hipoteze, ki se jih želela doseči. V tem delu so predstavljeni rezultati raziskave, narejene med starši vrtca 'Otona Župančiča'. V raziskavi so zastavljena vprašanja, ki se nanašajo na teoretični del diplomske naloge.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, igra, igrače, dobra igrača, družina
Published: 07.07.2010; Views: 2787; Downloads: 381
.pdf Full text (1,60 MB)

8.
OSVEŠČENOST POTROŠNIKOV GLEDE VARNOSTNIH OZNAK NA EMBALAŽI IGRAČ: PRIMER DOBRE IGRAČE
Tanja Hrapot, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil predstaviti trg igrač, z njim povezane predpise Evropske Unije. Podrobneje smo opisali tudi največkrat upodobljene varnostne oznake na embalaži igrač, na koncu pa smo ugotavljali, kakšna je osveščenost potrošnikov o le-teh in kako jo dvigniti na višji nivo.
Keywords: Igrača, embalaža igrač, varnost igrač, Direktiva 2009/48/ES, predpisi Evropske Unije, varnostne oznake na embalaži igrač, zgodovina embaliranja igrač, odpoklicane igrače, Zveza potrošnikov Slovenije, znak CE, znak DOBRA IGRAČA, Komisija za oceno igrač, anketni vprašalnik, statistične metode.
Published: 01.11.2012; Views: 1498; Downloads: 146
.pdf Full text (1,22 MB)

9.
KONSTRUIRANJE OTROŠKE DIDAKTIČNE IGRAČE
Klavdija Meh, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje in izdelava otroške didaktične igrače za prvo starostno obdobje otrok. Izdelan prototip didaktične igrače za prvo starostno obdobje otrok. Izdelan prototip didaktične igrače je bil predstavljen v vrtcu. Predstavitev in potek igre z didaktično igračo sta predstavljena opisno in s fotografijami. Priloženo je tudi pedagoško mnenje strokovnih delavk iz vzgojno-izobraževalne ustanove o uporabnosti izdelanega prototipa igrače.
Keywords: konstrukcija tekstilnih izdelkov, didaktična igrača, konstruiranje didaktične igrače
Published: 12.06.2013; Views: 2535; Downloads: 352
.pdf Full text (2,39 MB)

10.
Kreativna igrača iz polstene volne in njena embalaža
Eva Bračič, 2013, master's thesis

Abstract: Otroci s pomočjo igrač razvijajo svoje motorične spretnosti, podoživljajo čustvene trenutke in oblikujejo želene situacije s svojo domišljijo. Večina igrač, ki jih danes opazimo na trgu je izdelanih iz umetnih materialov in pestrih barv, pri tem pa opazimo le malo interaktivnih igrač. Njihova embalaža je pogosto izdelana iz materialov, ki se težko reciklirajo, kar danes predstavlja velik ekološki problem. Namen magistrskega dela je bil oblikovati interaktivno didaktično igračo iz polstene volne in embalažo zanjo s ciljem, da bosta igrača in njena embalaža ob igri spodbujala kreativnost otrok, jih motivirala k spoznavanju naravnih materialov in njihovih barvnih odtenkov ter s svojo neomejenostjo pri uporabi omogočala razvoj različnih načinov igre. Oblikovali smo igračo, ki jo sestavljajo osnovni gradniki različnih oblik, katere smo obdali s polsteno volno. S takšno igračo lahko otroci pustijo svoji domišljiji prosto pot in jo transformirajo v poljuben izdelek in pri tem oblikujejo različne načine igre. Hkrati smo zanjo zasnovali embalažo iz recikljivih materialov, katere grafična podoba otroke v kratki zgodbi pouči o postopku polstenja volne in spodbuja otroke k ustvarjanju z njo z namenom, da embalaža ne postane odpad, temveč predmet igre. Igrača in njena embalaža sta bili dani otrokom za igro brez navodil za igro z njo ali njihovo uporabo. Opaziti je bilo, da so otroci pri igri s to igračo in njeno embalažo razvijali dojemalno, konstrukcijsko, ustvarjalno ter domišljijsko igro, ob kateri so se seznanili z naravnim materialom, volno, postopkom polstenja in embalaži dodeli novo uporabno vrednost. Z magistrskim delom smo dosegli zadane cilje, za katere menimo, da so pravi korak tudi za nadaljnji razvoj sonaravnih didaktičnih pripomočkov.
Keywords: igrača, volna, polstenje, embalaža, računalniško oblikovanje in konstruiranje
Published: 05.09.2013; Views: 1639; Downloads: 192
.pdf Full text (3,04 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica