| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 160
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prenova celostne grafične podobe - "Ahat"
Tilen Šarfer Veselič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na preoblikovanje celostne grafične podobe trgovine Ahat, ki se ukvarja s prodajo kristalov in nakita. Teoretični del govori o grafičnem oblikovanju, elementih in funkcijah celostne grafične podobe ter analizi tako stare vizualne identitete, kot tudi konkurenčnih vizualnih identitet. V empiričnem delu smo z digitalnimi orodji le-to prenovili z namenom usklajevanja podobe in boljše vizualne prepoznavnosti. Med kreativnim procesom smo navdih in napotke črpali iz naučenega pri teoretičnem delu.
Keywords: celostna grafična podoba, oblikovanje, vizualna identiteta
Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (3,07 MB)

2.
Od znamčenja do oblikovanja celostne grafične podobe na primeru neobstoječega podjetja : diplomsko delo
Sanja Ekart, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu preučujemo proces ustanovitve novega podjetja in nato oblikovanje celostne grafične podobe. Oblikovati celostno grafično podobo za obstoječe podjetje je drugače kot podjetje ustvariti − popolnoma interpretirati, v smislu ustvarjanja imena, identitete, vizije ipd. Dobro celostno grafično podobo lahko ustvarimo le, če organizacijo res razumemo v smislu razumevanja njene filozofije in vizije. Zato se bomo mi poglobili v samo srce organizacije, kar nam bo pomagalo ustvari učinkovito celostno grafično podobo. S pomočjo metode preučevanja informacij bomo raziskovali teoretične vidike blagovne znamke, v smislu kaj je in ustvarjanje le-te. Poglobili se bomo v identiteto podjetja in imidža. Praktični del vsebuje primer na našem neobstoječem podjetju in smernice za ustvarjanje vizualne identitete podjetja. V praktičnem delu smo proces ustvarjanja celostne grafične podobe še realizirali.
Keywords: znamčenje, blagovna znamka, identiteta in imidž znamke, celostna grafična podoba, logotip.
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (1,87 MB)

3.
Sociološki vidiki deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih
Patricija Bele, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava aktualni družbeni problem »sharenting«, ki je povezan z deljenjem fotografij, videoposnetkov in ostalih informacij o otrocih na družbenih omrežjih s strani staršev, sorodnikov ali prijateljev. »Sharenting« prinaša ogromno posledic, tako dobrih kot slabih, ki lahko ogrozijo otrokovo varnost. Tako smo v teoretičnem delu na podlagi strokovne literature opredelili družbena omrežja in njihov vpliv na otroke, pojasnili digitalno starševstvo ter navedli prednosti in slabosti »sharentinga«. Poleg tega smo izpostavili pomen ozaveščanja staršev o potencialnih nevarnostih in posledicah »sharentinga«. V empiričnem delu smo raziskali pogostost deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih glede na sociodemografske razlike staršev in stopnjo zavedanja s posledicami deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom in jih obdelali s pomočjo programa SPSS. Rezultati so, v nasprotju s pričakovanji, pokazali, da starši redko objavljajo fotografije in videoposnetke svojih otrok na družbenih omrežjih. Ugotovili smo še, da v deljenju fotografij in videoposnetkov obstajajo manjše razlike glede na nekatere sociodemografske značilnosti staršev. Naša raziskava kaže potrebo po večjem raziskovanju in razvoju smernic za varno deljenje informacij o otrocih na spletu.
Keywords: sharenting, družbena omrežja, virtualna identiteta, digitalno starševstvo, predšolski otrok
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (971,73 KB)

4.
Oblikovanje celostne grafične podobe za namišljeno podjetje
Luka Lah, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Celostna grafična podoba je kompleksen in pomemben del vizualnega komuniciranja. Je način, kako se podjetje ali znamka predstavi javnosti in z njo komunicira. Diplomsko delo predstavi zgodovino znamčenja in kako je to privedlo do prvih celostnih grafičnih podob in kako so te v sedanjosti dobile ključen pomen pri komuniciranju. Preučeni so osnovni elementi celostne grafične podobe in psihološki vpliv oblikovanja na vidno zaznavnost. V praktičnem delu je ustvarjena celostna grafična podoba za namišljeno podjetje in podani primeri praktičnih rešitev.
Keywords: oblikovanje, vizualna identiteta, logotip, barva, tipografija
Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (3,02 MB)

5.
Slovenski narod in država v izbranih esejih Draga Jančarja
Silvija Borovnik, 2015, published scientific conference contribution

Abstract: Drago Jančar sodi med najbolj plodovite in najbolj prevajane sodobne slovenske pisatelje. Je prozaist, avtor krajše proze in romana, dramatik in večkrat nagrajeni esejist. Kot esejist se je vedno oglašal tudi v zvezi z aktualnimi vprašanji, ki so se nanašala na vlogo Slovencev v zgodovini, bodisi v okviru zdaj že bivše Jugoslavije, pozneje v kontekstu Srednje Evrope ter v nedavni sodobnosti, to je v času osamosvajanja od bivše skupne države in vstopanja v Evropsko unijo. Njegova beseda je vselej naletela na veliko pozornosti in polemičen odmev.
Keywords: slovenska književnost, slovenski pisatelji, esej, slovenska identiteta, Jančar, Drago, 1948-, "Terra incognita"
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 271; Downloads: 8
URL Link to full text

6.
Slovenska književnost v nemškem časopisju na Slovenskem : podobe in družbena funkcija
Matjaž Birk, 2014, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Prispevek obravnava podobe slovenske književnosti v nemški regionalni časopisni periodiki na Slovenskem od začetka 19. stoletja dalje ter njihovo vpetost v ideološke in kulturne diskurze. Na podlagi analize insceniranja tujega in lastnega v kulturi osvetljuje nekatere manj znane imagološke, sociološke in družbenofunkcijske vidike literarnih podob, prvenstveno z ozirom na (re)definiranje kulturne identitete in preseganje nacionalnokulturnih ločnic.
Keywords: modalizacija slovenske književnosti, nemško časopisje, imagologija, družbena funkcija, kulturna identiteta
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 164; Downloads: 5
URL Link to full text

7.
Konstrukcija madžarske manjšinske identitete s pomočjo pomurskega madžarskega radia : magistrsko delo
Martina Lebar, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavljena raziskava nam razkriva, če in v kolikšni meri lahko MMR (Muravidéki magyar rádió/ Pomurski madžarski radio) oblikuje in ohranja identiteto pripadnikov madžarske manjšine v Sloveniji. S pomočjo intervjujev, ki smo jih opravili s petimi novinarji, zaposlenimi na MMR, in desetimi poslušalci manjšinskega radia, ugotavljamo, da Pomurski madžarski radio nima izrazite vloge pri oblikovanju manjšinske identitete. Je pa izrednega pomena pri njenem ohranjanju, predvsem pri pripadnikih, ki nimajo ves čas stika s svojo kulturo in jezikom. Prav slednji posamezniki in njihov odnos do manjšinskih medijev bi bil zanimiv za nadaljnje raziskave.
Keywords: madžarska manjšina v Sloveniji, manjšinska identiteta, manjšinski radio, vpliv medijev, konstrukcija identitete
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 472; Downloads: 39
.pdf Full text (2,51 MB)

8.
Glasovi skupnosti: vloga skupnostnega radia pri ohranjanju jezika in kulture : diplomsko delo
Slobodan Stanković, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Ohranjanje srbskega jezika in kulture v slovenskih medijih ni zagotovljeno. Zato smo se v diplomskem delu osredotočili na preučevanje vloge in vpliva skupnostnega radia pri ohranjanju jezika in kulture. Izvedli smo študijo s pomočjo ankete, ki se opira na teoretična poglavja zaključnega dela. Na osnovi preučevanja skupnosti srbskih študentov v Sloveniji in splošne javnosti v Srbiji je cilj študije podati priporočila za prihodnje raziskave in pobude skupnostnega radia za spodbujanje ohranjanja jezika, identitete, kulture ter tradicije mlajših generacij v srbski diaspori in na splošno.
Keywords: skupnost, skupnostni radio, identiteta, participativni mediji, ohranjanje jezika in kulture
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 376; Downloads: 18
.pdf Full text (10,24 MB)

9.
Reproduktivne tehnologije - pravno urejanje in vpliv na družinska razmerja : magistrsko delo
Ines Zadravec, 2023, master's thesis

Abstract: Z razvojem reproduktivnih tehnologij so se pojavile alternativne konfiguracije družine. Novi koncepti spreminjajo definicijo starševstva in zahtevajo odmik od ustaljenih izhodišč, ki datirajo če iz časa Rimskega cesarstva. Pravne domneve, ki so stoletja ostajale trdne, kot obzidje Koloseja, so padle pod težo novih reproduktivnih tehnologij. Že Heraklit iz Efeza je dejal: »edina konstanta v življenju so spremembe.« Tehnike asistirane reprodukcije so povzročile naraščanje števila posameznikov, ki so vključeni v proces prokreacije. Gre za darovalce in prejemnike spolnih celic, nadomestne matere in nenazadnje tudi otroke, ki so rojeni s pomočjo tehnologije. Obstoj družbe brez pravil ni mogoč in nastane šele takrat, ko je vzpostavljen ustrezen normativni okvir. Iz tega sledi, da je nujna sinergija med dosežki in možnostmi, ki jih ponuja medicina in pravom, ki naj zariše normativni okvir in poda odgovor v primeru nejasnosti in dilem.
Keywords: medicinsko pravo, neplodnost, reproduktivne tehnologije, oploditev z biomedicinsko pomočjo, darovanje spolnih celic, krioprezervacija spolnih celic in zarodkov, nadomestno materinstvo, osebna identiteta, pravica do poznavanja lastnega izvora.
Published in DKUM: 08.09.2023; Views: 414; Downloads: 63
.pdf Full text (2,12 MB)

10.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, master's thesis

Abstract: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Keywords: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 674; Downloads: 73
.pdf Full text (1006,94 KB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica