| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 39
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Analiza razvoja trga za inovacijo
Simona Selan, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se posveča poti iskanja ideje, kako jo lahko najdemo ter kako jo lahko definiramo. Pri tem je podanih nekaj metod za iskanje in generiranje idej. Pregleda tudi, kako lahko idejo zavarujemo kot intelektualno lastnino. Temu sledi raziskava in pridobivanje trga ter promoviranje ideje na trgu. Tako kot vsaka ideja ni dobra ideja, tudi vsak način promocije izdelka ni najboljši. Dobro je poiskati takšnega, ki ustreza naši ideji. Prav tako se naloga dotakne neuspelih idej, saj se lahko iz njih veliko naučimo. Na koncu je predstavitev stroškov, ki lahko nastanejo ob promociji ideje.
Keywords: ideja, prototip, financiranje, promocija izdelka
Published: 15.07.2021; Views: 70; Downloads: 3
.pdf Full text (1,90 MB)

2.
Realizacija ideje v tržno zanimiv izdelek
Klemen Selan, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga razišče, kako lahko pridobimo različne ideje, predvsem kako lažje in hitreje najdemo idejo. Ko identificiramo več idej, jih po ustreznem postopku ovrednotimo in izberemo tisto, ki bo uspešna, zato naloga vsebuje še pregled preizkusov trga in postopek njihovega izvajanja. Temu sledi pregled stopenj razvoja prototipa in opis njihove vključitve v proces razvoja novega izdelka. Za razvoj prototipa pa so potrebna finančna sredstva v smislu naložbe. Zato temu sledi še pregled pristopov iskanja in pridobivanja finančnih sredstev. V nalogi so bile uporabljene metode dela: metoda klasifikacije, deskripcije in kompilacije ter na koncu študija primera, kjer predstavimo razvoj lastnega prototipa.
Keywords: ideja, analiza, preizkus, prototip, trg, financiranje ideje
Published: 14.07.2021; Views: 55; Downloads: 1
.pdf Full text (1,91 MB)

3.
Iskanje, zbiranje in ocenjevanje idej v povezavi s crowdsourcingom in odprtim inoviranjem
Marko Berdnik, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je opisan proces od iskanja idej skozi zbiranje le-teh do njihovega končnega ocenjevanja in izbora najboljše ideje. V delu sta opisana tudi odprto inoviranje in množično izvajanje, katerih uporaba se vedno bolj širi po večini podjetij, saj pripomoreta k reševanju problemov in iskanju idej ter rešitev v širšem krogu, ne le znotraj posameznih podjetij. Predstavljenih je nekaj platform, katere je mogoče uporabiti v Evropi za pospešeno financiranje, iskanje idej, rešitev, predlogov itd. Prav tako magistrsko delo zajema tudi menedžment človeških virov, kateri je neizbežen za vsa podjetja, katera želijo rasti in ostati konkurenčna na trgu.
Keywords: ideja, inovacija, odprto inoviranje, crowdsourcing, menedžment človeških virov
Published: 10.05.2021; Views: 109; Downloads: 46
.pdf Full text (1,56 MB)

4.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Keywords: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Published: 01.12.2020; Views: 231; Downloads: 57
.pdf Full text (1,00 MB)

5.
Poslovni načrt za podjetje Agrar servis
Ana Dimic-Martinovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Poslovni načrt predstavlja osnovo za poslovanje podjetja. S poslovnim načrtom razvijemo temeljne namene in cilje, določimo strategije in taktike doseganja ciljev, ugotovimo ali je ideja izvedljiva in analiziramo trg. Poslovno načrtovanje je priprava za uresničevanje prepoznane poslovne priložnosti. Potrebno je vključiti inovativnost, obvladovanje tveganj, negotovost. V teoretičnem delu smo predstavili pojme podjetništvo, podjetnik in podjetniški proces. Pregledali smo katere lastnosti mora imeti podjetnik, če želi biti uspešen. Predstavili smo kaj sploh je poslovno načrtovanje nato pa podrobno opisali poslovni načrt. Dotaknili smo se tudi kaj vse mora poslovni načrt vsebovat in kaj so njegove bistvene sestavine. Opisali smo kakšne so prednosti, če podjetje izdela poslovni načrt za podjetje. Raziskava je potekala v partnerjevem podjetju Agrar servis,, popravila kmetijske mehanizacije Matej Pečar s. p. (v nadaljevanju: Agrar servis). V tem delu smo z intervjuji lastnika in treh strank ugotavljali kakšno je zadovoljstvo, prepoznavnost podjetja, povpraševanje, pričakovanje in odzivnost po storitvah s strani podjetja in s strani strank po mnenju intervjuvancev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimali so nas razlogi za ustanovitev podjetja, njegovo trenutno stanje na trgu in načrti za prihodnost. Ugotovili smo da je mlado podjetje dobro situirano na trgu. Prepoznavnosti in povpraševanje sta glede na to, da je podjetje novo kar visoka. Potrdili smo tudi dejstvo da je usklajevanje med podjetjem in družinskim življenjem zelo težko in velikokrat naporno. Moramo se zavedati, da podjetje, ki je ravno pričelo s poslovanjem se težje prebija na trgu, kot podjetja, ki so že dolgo ustanovljena. Odgovori intervjuvancev so pokazali, da so vsi zadovoljni s storitvami in da bodo v prihodnje s podjetjem Agrar servis sodelovali. Še posebej so poudarili, da ima podjetje ustrezno znanje, hiter odziv, je zanesljivo in odgovorno. Intervjuvanci menijo, da podjetje Agrar servis zaenkrat zadovoljuje njihove potrebe in, da si tudi v prihodnje želijo sodelovati s podjetjem Agrar servis. Podjetje daje velik poudarek na kvalitetno opravljene storitve, trudi se za svoj ugled in prepoznavnost. Njihova skrb za konkurenčnost je stalna, kar potrjuje konstantno dodajanje novih pripomočkov in spodbujanje kreativnega in inovativnega razmišljanja. Ugotovili smo, da so za uspeh mladega podjetja izrednega pomena lastnosti podjetnika. Lastnik podjetja pravi, da ga veliko naučijo izkušnje s strankami in novi izzivi.
Keywords: poslovni načrt, poslovna ideja, mlado podjetje, samozaposlitev, razvoj dejavnosti
Published: 15.01.2020; Views: 511; Downloads: 84
.pdf Full text (824,12 KB)

6.
Razvoj namizne tračne žage za razrez kosti
Žan Podbregar, 2019, master's thesis

Abstract: Tračno žago za razrez kosti sem razvil, da omogočim enostavnejšo izdelavo, montažo in nižje stroške proizvodnje. Uporabil sem sistematični način razvoja, ki je obsegal faze iskanja ideje, načrtovanja, koncipiranja, snovanja in razdelave. Razvojne faze so me pripeljale do naprave, ki omogoča enostavno in varno uporabo v mesarskih obratih. Lastnosti tračne žage za razrez kosti so enostavne konstrukcija, vzdrževanje, montaža in uporaba.
Keywords: Ideja, razvoj, inženirska orodja
Published: 05.03.2019; Views: 1064; Downloads: 71
.pdf Full text (4,46 MB)

7.
Poslovni model za ustanovitev podjetja na področju ekoloških penin
Urška Horvat, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena priprava poslovnega modela za proizvodnjo in prodajo ekološke penine iz samorodnic. Na podlagi raziskave slovenskega tržišča smo presenečeno ugotovili, da takšen proizvod ne obstaja, zato menimo, da bi lahko ustvarili odlično tržno nišo.
Keywords: Vitko podjetništvo, poslovni model, poslovni načrt, poslovna ideja, ekološke penine.
Published: 23.10.2018; Views: 696; Downloads: 143
.pdf Full text (1,78 MB)

8.
RAZVOJ NOVEGA IZDELKA “GLAVNIK S SPREJEM”
Lidija Šuštar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Razvoj novega izdelka Glavnik s sprejem obravnavamo razvoj novega izdelka od ideje do uvedbe izdelka na trg. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Da bi izdelek uspešno razvili in ga pravilno ter pravočasno umestili na trg smo v teoretičnem in praktičnem delu naloge sledili osemstopenjskemu procesu razvijanja izdelka: • zbiranje idej za nov izdelek, • ocenjevanje idej, • preučevanje tržnih možnosti izdelka, • tehnološko razvijanje novega izdelka, • tržno razvijanje novega izdelka, • tržno testiranje novega izdelka, • uvajanje novega izdelka na trg, • komercializacija. Za lažje razumevanje praktičnega dela smo se dobro osredotočili na proces razvoja izdelka in procesne definicije avtorjev: ugotovitve, predlogi, slikovne ponazoritve. Na osnovi teoretičnih spoznanj smo znanje prenesli na praktičen primer razvoja novega izdelka ter ob vsaki stopnji razmislili o tem ali je novi izdelek primeren za trg.
Keywords: nov izdelek, ideja, razvoj novega izdelka, raziskava trga, uvajanje novega izdelka, prodajna cena, analiza točke pokritja, upravičenost uvedbe.
Published: 11.11.2016; Views: 1284; Downloads: 287
.pdf Full text (6,52 MB)

9.
Dejavniki tveganja v procesu realizacije invencije
Iva Mlinšek Lešnik, 2016, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo poiskali čim več vidikov tveganja, ki zavirajo realizacijo idej predvsem tehnično tehnoloških in jih vzročno obravnavali.V magistrskem delu smo razvili in oblikovali ustrezen interaktiven obrazec, ki predstavlja eno od možnih orodij spodbude in zmanjšanja neodgovorjenih pobud, s pomočjo katerega lažje podamo odločitev kam sodi ideja, zakaj ne bo realizirana oziroma bo dana na čakanje v banko idej.
Keywords: invencija, inovacija, inovator, ideja, management idej, motiviranje, tveganje, banka idej, KVP2 (proces nenehnih izboljšav), gospodarska korist, zaviralni faktorji, matrika veščin in znanj
Published: 01.08.2016; Views: 881; Downloads: 37
.pdf Full text (1,40 MB)

10.
RAZVOJ MISIJONSKE IDEJE SKOZI ČAS IN PATER MIHA DREVENŠEK V ZAMBIJI
Petra Puhan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razvoj misijonske ideje skozi čas in pater Miha Drevenšek v Zambiji obravnava tematiko razvoja misijonske ideje in zgodovine misijonarjev v Afriki in Zambiji, v ospredje pa postavlja sociološki ter antropološki vidik misijonarstva in dela patra Mihe Drevenška. Osnovni namen diplomskega dela je predstaviti, kako se je misijonska ideja razvijala skozi čas, sociološki pogled na misijonsko dejavnost ter predstaviti življenje in delo patra Mihe Drevenška. V sklopu teoretičnega dela naloge smo s pomočjo zgodovinske metode spoznali bližnjo in daljno preteklost misijonov ter posameznih misijonarjev. Z metodo klasifikacije in s pomočjo interpretacije dokumentov smo opisali posamezna dejstva in pojme. V empiričnem delu pa smo uporabili delno strukturiran intervju, s pomočjo katerega smo dobili več informacij o patru Drevenšku. Ugotovili smo, da se življenje in delo misijonarjev, v primerjavi s preteklostjo, danes močno razlikuje. Nekoč je delo misijonarjev temeljilo na tem, da bi krstili čim več ljudi, imeli so posebne prednosti in uživali so ugled. Bili so prvi jezikoslovci, skrbeli so za izobraževanje ljudi in živeli so med domačini. Danes pa je večji poudarek na sodelovanju z domačimi duhovniki, pri njihovem delu je bolj upoštevana domača kultura, skrbijo za revne in širijo evangelij v lokalnem jeziku. Misijonarjevo delo ni samo širitev vere, ampak zajema mnogo več. Misijonarji so pomembni za širitve družbenih sprememb in inovacij ter v splošno pomoč ljudem v državah tretjega sveta, kamor se misijonarji največkrat odpravijo. Vse to je delal tudi p. Miha Drevenšek. Pomagal je revnim, širil inovacije in svoje ideje med Zambijci ter spreminjal življenja ljudi. S svojimi projekti, tudi po smrti, posredno pomaga revnim, domačini pa ga vidijo kot svetnika.
Keywords: misijonar, misijonska ideja, Afrika, Zambija, p. Miha Drevenšek
Published: 02.06.2016; Views: 1233; Downloads: 71
.pdf Full text (1,09 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica