| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 30
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Digitalizacija dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tjaša Gradišek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Digitalizacija delovnih procesov je v sodobnem poslovnem svetu ključ do uspešnega poslovanja podjetij. Vedno več podjetij se danes pri svojem poslovanju srečuje z digitalno preobrazbo poslovanja, saj jim ta omogoča agilnost, prilagodljivost in pospešitev delovnih procesov, posledično pa tudi konkurenčnost. Digitalizacija omogoča tudi e-hrambo dokumentov in je temelj prehoda na brezpapirno poslovanje. Tovrstno poslovanje mora potekati v skladu z zakonodajo. Predmet raziskave diplomskega dela je uvedba digitalizacije dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju, ki je vodilni ponudnik logističnih storitev v Savinjski regiji. Dokumenti naročil prevozov, ki niso digitalizirani, predstavljajo podjetju izzive pri njihovem odlaganju, iskanju in hrambi, posledično pa predstavljajo tudi veliko porabo papirja. V diplomskem delu bomo izdelali posnetek stanja, s pomočjo katerega bomo pridobili obstoječi procesni pristop oddelka za mednarodni transport in na njegovi podlagi izdelali kritično analizo. S tem bomo predstavili glavne vzroke, zakaj se digitalizacije dokumentov naročil prevozov ne izvede. Na podlagi vseh ugotovitev bomo podali predlog rešitve problema, ki predstavlja nadgradnjo že obstoječega dokumentnega sistema.
Keywords: digitalizacija, digitalna preobrazba, e-hramba, brezpapirno poslovanje, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti
Published in DKUM: 01.09.2023; Views: 284; Downloads: 45
.pdf Full text (1,76 MB)

2.
Notarske skrbniške storitve : doktorska disertacija
Bojan Podgoršek, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Stranki se izogneta tveganju nasprotne neizpolnitve s pomočjo skrbnika (fiduciarja), ki prevzame in hrani predmet izpolnitve pogodbene stranke ter ga izroči drugemu pogodbeniku, ko tudi ta izpolni svojo obveznost. Skrbnik ima odgovorno nalogo, saj razpolaga s premoženjem pogodbenih strank. Zato je pomembna izbira strokovnjaka, ki mu bo zaupana naloga skrbnika. S skrbniškimi storitvami pri prometu nepremičnin se v praksi ukvarjajo predvsem notarji, odvetniki in nepremičninski posredniki. Notarska hramba je pravno razmerje med notarjem in strankama osnovnega pravnega posla, ki je praviloma prodajna pogodba. Notarska hramba je urejena z obveznimi zakonskimi pravili o javnih pooblastilih notarjev in s pravili mandatne pogodbe. Medsebojne obveznosti strank osnovnega pravnega posla same po sebi ne vplivajo na notarjeve obveznosti po pogodbi o notarski hrambi, razen če so vključene v pogodbo o notarski hrambi kot njen sestavni del. Slovenska zakonodaja določa splošne predpostavke notarske dejavnosti. Vendar ne določa posebnih predpostavk, ki jih je treba izpolniti za dopustnost notarske hrambe listin, denarja in vrednostnih papirjev, niti ne določa obveznih sestavin naloga za hrambo. Hramba denarnega dobroimetja in vrednostnih papirjev, ki lahko predstavljajo življenjske prihranke strank, je povezana s tveganji. Zato mora biti natančno zakonsko urejena. Dovoljena mora biti le ob natančno določenih pogojih hrambe. Poleg tega mora biti vnaprej izražen in natančno določen namen hrambe. Zakonsko določene morajo biti tudi predpostavke dopustnosti namena hrambe. Predmet notarske hrambe je v času do izpolnitve pogojev hrambe, nedosegljiv upnikom strank. Zato je institut notarske hrambe izpostavljen tveganju zlorabe pravic zaradi izogibanja upnikom. Po veljavnih zakonskih pravilih je neomejen tudi rok notarske hrambe denarja in vrednostnih papirjev. V zvezi s tem je potreben razmislek o zakonski omejitvi časa, ki ga ima upravičenec na razpolago za izpolnitev pogojev hrambe. Iz teh razlogov je treba slovensko zakonsko ureditev notarske hrambe ustrezno spremeniti.
Keywords: skrbniške storitve, notarske skrbniške storitve, notarska hramba denarja, notarska hramba listin, prodaja nepremičnin, predpostavke notarske hrambe, tveganje neizpolnitve, zakoniti interes za notarsko hrambo
Published in DKUM: 07.06.2022; Views: 827; Downloads: 189
.pdf Full text (2,01 MB)

3.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Keywords: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Published in DKUM: 03.03.2022; Views: 779; Downloads: 127
.pdf Full text (1,02 MB)

4.
Digitalizacija dokumentarnega gradiva na Agenciji za kmetijske trge in razvoj podeželja
Martin Goričan, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili postopek digitalizacije fizičnega dokumentarnega gradiva na Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja. Digitalizacija v javnih ustanovah mora slediti postopkom, kot jih narekujejo relevantna zakonodaja, uredbe in pravilniki, zato smo v teoretičnem uvodu opisali ključne zakonodajne zahteve prehoda v elektronsko upravljanje dokumentacije ter opredelili bistvene pojme. Na Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja se upravlja z obsežno količino fizične dokumentacije, postopki upravljanja z gradivom pa so časovno zamudni. Hrani se vso izvorno fizično dokumentarno gradivo, saj digitalizirani dokumenti nimajo pravne vrednosti, ker Agencija nima sprejetih notranjih pravil. Kot rešitev smo predlagali uporabo obstoječe tehnologije za digitalizacijo fizične dokumentacije in približevanje postopka načelom Enotnih tehnoloških zahtev. Pretvorba poenostavi upravljanje z dokumentacijo in zaposlenim skrajša čas, ki ga potrebujejo za iskanje in dostavo dokumentov javnim uslužbencem. S sprejetjem notranjih pravil pa bi Agencija lahko prešla na popolno brezpapirno poslovanje.
Keywords: življenjski cikel dokumentov, notranja pravila, dokumentni sistem, fizično dokumentarno gradivo, Enotne tehnološke zahteve, elektronska hramba
Published in DKUM: 04.04.2019; Views: 1239; Downloads: 238
.pdf Full text (1,31 MB)

5.
Odškodninska odgovornost garažne hiše za poškodbo vozila
Simon Posavec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V vsakdanjem življenju uporaba garažnih hiš narašča, kar povečuje možnost in pogostost poškodb na vozilu v času parkiranja v garažni hiši. Pri tem se postavlja vprašanje, kakšna je odškodninska odgovornost garažne hiše za poškodbe na vozilu. Tudi teorija in sodna praksa tega vprašanja ne obravnavata pogosto. V diplomskem delu se bomo zato ukvarjali z odškodninsko odgovornostjo javnih garažnih hiš. Cilj je tudi raziskati pravno naravo pogodbenega razmerja, ki nastane med uporabnikom in garažno hišo v času parkiranja, in ugotoviti, katera pravna pravila prihajajo v poštev za urejanje tega problema v primeru, ko stranki nista natančno opredelili medsebojne pravice in obveznosti. Za določitev odškodninske odgovornosti garažne hiše je pomembno, kakšna je pravna narava tega razmerja. V poštev prihajajo predvsem tipska pravila shranjevalne, skladiščne in najemne pogodbe ter pravila o gostinski hrambi. Pravna teorija se v večini primerov ne strinja z uporabo pravil najemne pogodbe za omenjeno pravno razmerje, medtem ko je v sodni praksi dopustna. Po njej bo garažna hiša odgovarjala za škodo na vozilu po splošnih pravilih o poslovni odškodninski odgovornosti. Po najemni pogodbi garažna hiša nima obveznosti varovanja vozila in je zato zanjo to najugodnejša pogodba. Teorija sicer najbolj zastopa stališče, da je med strankama sklenjena shranjevalna pogodba, ki pa je za garažno hišo manj ugodna, saj bo odgovarjala po pravilih o poslovni odškodninski odgovornosti. Pri uporabi pravil iz skladiščne pogodbe bi bilo vozilo pod strokovno oskrbo, kar pomeni, da so za garažno hišo najmanj ugodna, vendar jih teorija in sodna praksa za to pravno razmerje ne omenjata. Če bi se ta pravila uporabljala, bi bila garažna hiša po njih objektivno odškodninsko odgovorna. Obligacijski zakonik v 746. členu razširja smiselno uporabo določb o gostinski hrambi tudi na garaže. V primeru smiselne uporabe pravnih pravil o gostinski hrambi bi bila ta ugodna za obe stranki. V primeru, ko bo garažna hiša objektivno odgovarjala za škodo na vozilu, bo njena odškodninska odgovornost omejena do določenega zneska. Če pa bo garažna hiša ali oseba za katero garažna hiša odgovarja, ravnala krivdno, bo odgovarjala za popolno odškodnino.
Keywords: odškodninska odgovornost, garažna hiša, shranjevalna pogodba, najemna pogodba, skladiščna pogodba, gostinska hramba
Published in DKUM: 27.10.2017; Views: 1635; Downloads: 186
.pdf Full text (694,17 KB)

6.
Hramba gradiva, pridobljenega s prikritimi preiskovalnimi ukrepi
Thomas Robnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu avtor obravnava hrambo gradiva, ki je bilo pridobljeno z uporabo prikritih preiskovalnih ukrepov, z vidika pristojnosti organov za hrambo in njenimi roki. Celovito je zavzeta ureditev hrambe gradiva od njegove pridobitve, prenosa gradiva med organi do uničenja le-tega. Uvodoma je predstavljen institut prikritih preiskovalnih ukrepov, pogoji za njihovo uporabo in izvajanje. Hramba gradiva je v jedru razdeljena na fazo hrambe v času izvajanja ukrepov in fazo hrambe po končanju izvajanja ukrepov. V prvi fazi gradivo hrani policija dokler izvaja posamezni ukrep. Gradivo nato policija preda državnemu tožilcu, ki ga lahko brez lastne aktivnosti hrani največ dve leti. Pri tem so obravnavana vprašanja, ki so povezana s tožilčevo aktivnostjo. Originalno gradivo pride na koncu v posest sodišča. Po prvem odstavku 154. člena ZKP sodišče hrani gradivo dokler se hrani kazenski spis. Analizirana je odločba Ustavnega sodišča, ki je ugotovilo, da je ta določba zaradi nedoločenosti namena uporabe osebnih podatkov v ZKP ustavno neskladna. Nadalje je predstavljena odločba Ustavnega sodišča, ki je zaradi neskladnosti ureditve z varstvom osebnih podatkov, razveljavilo poglavje ZEKom-1 o obvezni hrambi prometnih podatkov. Odločitev prinaša obsežne spremembe pridobivanja prometnih podatkov. Poleg tega so v noveli ZKP na področju prikritih preiskovalnih ukrepov predvidene korenite spremembe in dopolnitve. Avtor z delom pripomore k razumevanju zapletene ureditve hrambe gradiva, ki je bilo pridobljeno s prikritimi preiskovalnimi ukrepi. Iz sklepnih misli je razvidno, da določena problematika ostaja odprta, kljub temu pa diplomsko delo daje iztočnico za bodoče razprave.
Keywords: prikriti preiskovalni ukrepi, gradivo, hramba gradiva, roki hrambe, uničenje gradiva
Published in DKUM: 20.09.2017; Views: 979; Downloads: 181
.pdf Full text (507,50 KB)

7.
Pripravljenost javnega sektorja na dolgoročno arhiviranje elektronskih dokumentov
Teja Šafranić, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Arhiv je zbirka dokumentov, ki imajo zgodovinsko, kulturno in znanstveno vrednost. Dokumenti se hranijo v predpisanih prostorih, omarah. Razvoj sodobnih tehnologij je prinesel tudi spremembe v načinu poslovanja in komuniciranja na vseh področjih. Dokumenti niso več shranjeni samo na papirju, temveč tudi v digitalni obliki. Arhiviranje v zgodovini pomeni zagotavljanje nespremenjene oblike zapisov, v elektronskem svetu je ta koncept spremenjen in zahteva uvajanje sistematičnega pristopa. V RS imamo sprejete pravne podlage in priporočila za dolgoročno elektronsko hrambo. V magistrski nalogi želimo ugotoviti trenutno stanje pripravljenosti javnega sektorja na dolgoročno hrambo, kakšni so organizacijski ukrepi, ekonomski učinki ter kako zaposleni razumejo prednosti dolgoročne elektronske hrambe.
Keywords: Arhiv, certificiranje, hramba dokumentov, dolgoročna hramba.
Published in DKUM: 11.10.2016; Views: 1511; Downloads: 143
.pdf Full text (1,64 MB)

8.
ARHIVIRANJE DOKUMENTARNEGA GRADIVA NA MINISTRSTVU X
Nada Patković, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V okviru poslovanja javnopravnih oseb nastaja velika količina dokumentarnega gradiva. Pri delu z dokumentarnim in arhivskim gradivom je izjemnega pomena poznavanje veljavne zakonodaje, ki ureja obravnavano področje in določa načine ravnanja z dokumentarnim gradivom, njegovo hrambo ter pomen različnih vrst dokumentarnega gradiva. Diplomsko delo v teoretičnem delu predstavlja osnovne pojme, pomembne za razumevanje osrednjega obravnavanega področja. V empiričnem delu diplomskega dela smo prikazali kritično oceno stanja urejenosti arhiviranega dokumentarnega gradiva na primeru Ministrstva X. Na podlagi empiričnega dela smo izdelali navodila za urejanje in arhiviranje z dokumentarnim gradivom na ministrstvu X.
Keywords: Arhiviranje, dokumentarno gradivo, hramba, arhivsko gradivo, rok hranjenja.
Published in DKUM: 11.10.2016; Views: 1542; Downloads: 267
.pdf Full text (266,64 KB)

9.
ANALIZA UVEDBE E-RAČUNA V PODJETJU SI.MOBIL D.D.
Maja Križan, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Podjetje Si.mobil za svoje storitve poslovnim in fizičnim uporabnikom vsak mesec izda več kot 450.000 računov. Zaradi optimizacije delovnega procesa, potrebe po zmanjšanju operativnih stroškov poslovanja, potreb trga in trendov razvoja tehnologij elektronskega poslovanja ter konkurenčnosti se je podjetje že odločilo za uvedbo e-računa. Podjetje uporabo omogoča vsem svojim uporabnikom, vendar se je zanjo zaenkrat odločilo le cca. 26 % vseh naročnikov. V diplomskem delu smo raziskali, opisali ter primerjali poslovni proces izdaje klasičnega računa s procesom izdaje e-računa. Zanimalo nas je, če in v kakšni meri uvedba e-računa vpliva na poslovanje in racionalizacijo operativnih stroškov v podjetju. Proučili in ocenili smo tudi druge vidike, ki prinašajo koristi vsem deležnikom, povezanimi z e-računi (procesi, odpravljanje napak, pravni vidik, informacijska varnost in zadovoljstvo naročnikov). Ugotovili smo, da je proces izdaje računa v obravnavanem podjetju popolnoma avtomatiziran in optimiziran. Izdaja klasičnega računa je za podjetje velik strošek, ki se na račun širjenja izdaje e-računa lahko zmanjša. Za kupca kot prejemnika e-računa pa smo ugotovili, da ima različne motive za prehod s klasičnega na e-račun. Ugotovili smo, da e-račun za prejemnika ni vedno najcenejša ali najhitrejša rešitev, zato so izzivi za izdajatelja toliko večji. Na trgu so se pričele pojavljati hitre, enostavne in ugodnejše rešitve, ki podjetju lahko predstavljajo dodatno tveganje za doseganje želene rasti izdaje e-računa.
Keywords: E-poslovanje, E-račun, Digitalno potrdilo, Elektronsko podpisovanje, Elektronska hramba
Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1737; Downloads: 125
.pdf Full text (862,28 KB)

10.
ANALIZA ARHIVIRANJA RAČUNOVODSKE DOKUMENTACIJE V PODJETJU ULTRA D. O. O.
Mateja Kukovec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili arhiviranje računovodske dokumentacije v podjetju Ultra d. o. o. Raziskavo smo opravili na podlagi vprašalnika za zaposlene. Ob pisanju diplomskega dela smo spoznali klasično in elektronsko arhiviranje ter presojali primernost elektronskega arhiviranja v podjetju. Pri obeh načinih arhiviranja smo predstavili nekatere prednosti in slabosti, kar je bil tudi eden izmed ciljev naloge. Obravnavali smo tudi zakonske in pravne podlage tega področja, ki se v času nastajanja diplomske naloge niso spremenili. Prav tako so nas zanimali čas in načini hrambe računovodskih dokumentov ter sama varnost arhiviranih dokumentov, ki je zelo pomembna pri iskanju dokumentov v prihodnosti.
Keywords: arhiviranje, klasično arhiviranje, elektronsko arhiviranje, e-hramba, varna hramba, dokumentarno gradivo.
Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1381; Downloads: 265
.pdf Full text (901,36 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica