1. How do job-related constructs determine employee turnover? : Serbian hotels exampleMarija Cimbaljević, Milena Nedeljković Knežević, Dunja Demirović Bajrami, Milosav Dunjić, Hamid El Bilali, Milica Rančić Demir, 2020, original scientific article Abstract: In the hospitality industry, employee turnover is extremely high. It is often caused by minimal growth opportunities, intensive work, lack of flexibility, limited opportunities for promotion, lack of recognition, etc. Investment in human resources, strategies that maintain an adequate workforce and improve employee engagement is quite justified cost with multiple returns. The specific issue is that hospitality leaders often do not know the relationships between employee satisfaction, employee motivation and employee engagement, which may be the basis for understanding their intention to leave the job. The purpose of this study was to examine the relationship between the three job-related constructs: motivation, job satisfaction, and work engagement, as well as to examine their impact on employee turnover. The results confirmed a positive relationship between job satisfaction and motivation, satisfaction and work engagement, as well as the relationship between motivation and engagement. On the other side, the results showed that job satisfaction, dedication, and vigor negatively predict employee turnover. The findings may provide hotel managers with a foundation to understand this issue and assume where to direct their research and how to improve job conditions. Keywords: job satisfaction, motivation, work engagement, employee turnover, hotel employees, Serbia Published in DKUM: 26.01.2024; Views: 365; Downloads: 5 Full text (335,82 KB) This document has many files! More... |
2. Arhitekturna ureditev starega mestnega jedra - kare ob Turški mački in revitalizacija hotela Turška mačka : magistrsko deloKatarina Žnidarec, 2023, master's thesis Abstract: Tema magistrskega dela izhaja iz potrebe po ureditvi starega mestnega jedra Celja - kare ob Turški mački in ponovnem delovanju hotela Turška mačka. Slednji
še danes velja za eno izmed najbolj prepoznavnih stavb v mestu. Hotel Turška mačka ima bogato zgodovino. Pomemben je predvsem zaradi umetniške in arhitekturne vrednosti ter umeščenosti v staro mestno jedro. Obdajajo ga namreč pomembne javne stavbe kot so Narodni dom, kjer ima svoje poslovne prostore Mestna občina Celje, Slovensko ljudsko gledališče Celje z Gledališkim trgom, v neposredni bližini je tudi Minoritski samostan z Marijino cerkvijo. Z rekonstrukcijo hotela smo ohranili pomembno stavbo iz časa modernizma in tako obnovili objekt, ki je pomemben za prebivalce in obiskovalce Celja. Zaradi zgodovinske pomembnosti arheoloških ostalin in bližine zahodno rimskega obzidja smo zasnovali prostor, kjer bodo le-te predstavljene. Poudarek dela temelji na prikazu kontrasta med starim in novim delom, vendar ob tem vseeno tvori celoto, ki v mestnem jedru deluje homogeno in nevsiljivo.
Z novo idejno zasnovo smo pripomogli k uresničevanju strategije trajnostnega razvoja in trajnostne mobilnosti mesta, ki predvideva postopen umik prometa iz mestnega središča. Zato predlagamo, da bi se za potrebe hotela zakupila parkirišča ob obstoječih bližnjih javnih objektih. Keywords: arhitektura, staro mestno jedro, kare, revitalizacija, hotel, Turška mačka Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 393; Downloads: 95 Full text (42,07 MB) |
3. Stališča odjemalcev do digitalizacije hotelskih storitevKlemen Škamlec, 2023, master's thesis Abstract: Živimo v svetu, ki zahteva hiter napredek in prilagajanje na nove trende. Eden od zadnjih trendov je digitalizacija. Uporaba digitalnih naprav je del vsakdana vsakega človeka, brez digitalnih naprav si več ne znamo predstavljati življenja. Digitalizacija predstavlja velik izziv za managerje v storitveni dejavnosti, saj gre za dejavnost, kjer je uspešnost poslovanja bistveno odvisna od zadovoljstva uporabnikov. Managerji morajo v storitveni proces vključiti pravo mero digitalne tehnologije, v kombinaciji z ustrezno izobraženimi zaposlenimi, da lahko čim bolje zadovoljijo potrebe odjemalcev.
Storitvena dejavnost, ki je zelo zanimiva z vidika digitalizacije, je turizem. Trendi v turizmu so v zadnjem času povezani predvsem z varovanjem planeta, torej je cilj čim manjši vpliv turistov na okolje, ki ga obiščejo. Vključevanje digitalizacije v turizem je eden izmed ključnih dejavnikov tudi pri varovanju okolja. Znotraj turistične panoge se digitalizirajo predvsem hoteli. Rezervacija preko spleta je hotelska storitev, ki je digitalizirana že kar nekaj časa. Nove izzive pa predstavljajo robotski portirji, robotski čistilci, robotski natakarji, check inn/out brez receptorja, digitalno odklepanje vrat in podobno.
V magistrskem delu so predstavljeni trendi digitalizacije hotelskih storitev in njihove prednosti ter slabosti. V raziskovalnem delu magistrske naloge je izvedena raziskava o stališčih odjemalcev do digitalizacije hotelskih storitev, s poudarkom na pričakovanjih, enostavnosti uporabe in zaznani kakovosti glede digitalnih hotelskih storitev. Keywords: Digitalizacija, Storitve, Hotel, Odjemalci Published in DKUM: 21.08.2023; Views: 476; Downloads: 85 Full text (2,36 MB) |
4. Hoteli za pse kot rešitev za lastnike v času dopustovanja: študija primera hotelov za pse v SlovenijiMarina Majerič, 2022, master's thesis Abstract: Sprememba vloge živali skozi zgodovino je botrovala k močni navezi človeka in hišnega ljubljenca. Živali se je vključevalo v vse več človeških dejavnosti, vključno s potovanji. Potovanje ljudi z živalmi je hkrati prispevalo k premiku vloge živali v turizmu. Močna vez z ljubljenci za večino lastnikov ob ločitvi predstavlja težavo. Pogosto jih vzamejo s seboj, a vedno to ni mogoče in puščanje pri domačih ne pride vedno v poštev. V takšnem primeru se po pomoč obrnejo k varstvu v hotelih za hišne živali. Med hišnimi ljubljenci po številu in priljubljenosti še posebej izstopajo psi. V magistrski nalogi se osredotočimo na hotele za pse, ki lastnike rešujejo z oskrbo njihovega psa v času njihove odsotnosti. Ugotavljamo, ali lahko povezujemo dejavnost hotelov za pse s turizmom njihovih lastnikov. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšna je ponudba slovenskih hotelov za pse in s kakšnimi težavami se srečujejo lastniki psov in upravljalci hotelov za pse pri oddaji psov v hotel. Ugotovili smo, da ponudba večine hotelov za pse v osnovi zajema varstvo z nočitvijo, gibanje in prehrano. Nekateri v osnovi ponujajo več storitev, ki so vključene v ceno, medtem ko drugi to dodatno zaračunavajo. Ključna je ugotovitev raziskave, da se lastniki psov za varstvo svojih hišnih ljubljencev v hotelu za pse odločajo predvsem zaradi dopustovanja, kar so pokazali rezultati tako kvalitativne raziskave, izvedene pri upravljavcih hotelov za pse, kot tudi rezultati kvantitativne raziskave med lastniki psov. S tem smo obdržali postavljeno hipotezo. Med bojaznimi lastnikov za oddajo psa v varstvo v hotel so sodelujoči izpostavili strah pred zavrnitvijo v varstvo, pobeg ali poškodbe ljubljenca ali celo smrt. Upravljalcem hotelov za pse pri njihovem delu predstavljata največji izziv delo s psi in njihovimi lastniki. Keywords: hišni ljubljenec, pes, hotel za pse, dopust, turizem Published in DKUM: 13.02.2023; Views: 754; Downloads: 130 Full text (2,73 MB) |
5. Integralni model za deležnike v turizmu z logistiko in it-podporoNejc Mraz, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem projektu v širšem kontekstu obravnavamo turistični sistem, in sicer njegove deležnike, ponudbo in vlogo informacijskih tehnologij z logistiko. V kritičnem pregledu literature predstavimo razvoj turizma, opredelitve, deležnike, kategorije in jedro turizma – turistično ponudbo. V nadaljevanju predstavimo razmeroma nov koncept Turizma 4.0 in vlogo informacijske podpore in logistike v njem. V osredju Turizma 4.0 je turist in sodelovanje vseh deležnikov, kar pomeni tudi informacijsko in logistično podporo s strani ponudnikov neturističnih storitev. Natančneje predstavimo dnevne utripajoče ponudbe in vlogo logistike in informacijskih tehnologij v delovanju le-teh. Razvijemo integralni model, s katerim predlagamo, kaj in kako izboljšati delovanje dnevnih utripajočih ponudb v luči Turizma 4.0 z informacijsko in logistično podporo. Nenazadnje pa predstavimo odprta vprašanja za razvoj turističnega produkta in dnevnih utripajočih ponudb s sklepnimi mislimi. Keywords: turizem, logistika, informacijske tehnologije, deležniki, hotel, DUP Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 615; Downloads: 40 Full text (1,67 MB) |
6. Urbanistična in arhitekturna ureditev spremljevalnega programa ob vodnem parku Radlje ob Dravi : magistrsko deloLea Kramljak, 2022, master's thesis Abstract: Vodni park Radlje ob Dravi je prvi in tudi edini naravni bazen v Sloveniji, ki je postal prava turistična atrakcija v mestu. V prijetnem zelenem ambientu ob t.i. modrem biseru se gosti lahko okrepčajo s hitro hrano in pijačo ter ohladijo v naravnem bazenu. V neposredni bližini se nahajajo štiri lesene glamping hiške z manjšim zunanjim bazenom. Kompleks obratuje samo poleti. Turistična ponudba je precej osiromašena, še posebej v zimskem letnem času. Večina obiskovalcev vodnega parka je domačinov, saj v občini primanjkuje sodobnih letovišč, ki bi nudile prenočišče oddaljenim gostom. S predlagano ureditvijo in razširitvijo turistične ponudbe ob območju Vodnega parka bi zasnovali smiselno, varno, dostopno, okolju prijazno in prijetno začasno bivanje. Arhitekturna zasnova bi vključevala hotel in wellness storitve, apartmajsko naselje, glamping hiške ter odprte športno-rekreacijske površine. Pri oblikovanju turističnega kompleksa smo upoštevali vidike trajnostne gradnje. Keywords: Radlje ob Dravi, Vodni park, hotel, wellness, spa, arhitektura, urbanizem, turizem, turistični kompleks Published in DKUM: 26.09.2022; Views: 833; Downloads: 215 Full text (85,81 MB) |
7. Hotel branding exposed : a content analysis of related organisational valuesKristijan Breznik, Kris Law, Mitja Gorenak, 2021, original scientific article Abstract: Background/Purpose: This paper explores how organisational values can help to understand the interlinks of hotel brands and their hotel rating. The study assumes that the importance of organisational values in the service sector represents one of the key components of both growth and development of an organisation.
Methods: Conceptual content analysis was used on the dataset of organisational values found on websites of the top 100 European hotel brands. Advanced network analytic procedures were applied to identify clustered dimensions of organisational values among various hotel brands.
Results: Results identified shared organisational values among hotel brands clustered into four predominant dimensions: entrepreneurial, stakeholders, moral, and tradition. The study confirmed wide content variability of organisational values within the hotel brand industry.
Conclusion: The cluster analysis identified clusters of the most important words from values statements, concluding that hotel brands highly value “entrepreneurial” and “ethical” clusters. The island analysis approach on hotel brands’ level also reveals that organisational values in this sector are determined by many factors, including the scale and market positioning. Our study provides theoretical and practical implications to hotel brand strategists in order to better understand their current and desired sector position. Keywords: organisational values, hotel industry, branding, content analysis, network analysis Published in DKUM: 15.09.2022; Views: 445; Downloads: 25 Full text (1,01 MB) This document has many files! More... |
8. EMOCIONALNI RAD IZMEĐU ZAPOSLENIH U HOTELIMA UNSKO-SANSKOG KANTONA : diplomsko delo univerzitetnega študijaMirsada Hebilović, 2022, undergraduate thesis Abstract: U diplomskom radu smo istraživali u kakvim su odnosima zaposlenici hotela na Unsko- sanskom kantonu, zapravo smo istražili koliko je zastupljen emocionalni rad između zaposlenih, kakvi su međusobni odnosi zaposlenih na radnom mjestu i kakvi su odnosi između suradnika i nadređenih, cjelokupno smo istražili kako međusobni odnosi utječu na klijenta ili gosta koji posjećuje ili dolazi u hotel. Za istraživanje smo koristili anketni upitnik koji je proveden od strane zaposlenih radnika u hotelima i iz kojeg smo dobili odgovarajuće rezultate. U teoretskom uvodu smo definirali emocionalni rad i emocionalnu inteligenciju, pojam emocije, koja je uloga organizacije u ugostiteljskoj industriji, zadovoljstvo s radom, nadalje smo definirali organizacijsku strukturu prijemnog odjela kako utječe na razvoj hotela, zatim koja doba starosti najviše utječe na emocionali rad, kakav je emocionalni rad između spolova i sl. Pomoću anketnog upitnika smo napravili tri skupa indikatora, bazirana na emocionalni rad, analizu zadovoljstva i odnose između suradnika i nadređenih. Kroz provedeno istraživanje došli smo do rezultata koji su bili u skladu s očekivanom teorijom. Analiza i interpretacija rezultata ukazuje na to da su zaposleni radnici složni i da se međusobno poštuju i dogovaraju oko obaveza na poslu, pored toga atmosferu čine pozitvnim sa osmijehom koji svakodnevno upute klijentu ili gostu hotela, gdje proizilazi zadovoljstvo do gostiju što je od velikog značaja za jedan hotel. Keywords: Emocionalni rad, emocije, zaposleni, hotel, suradnici i nadređeni Published in DKUM: 25.03.2022; Views: 955; Downloads: 60 Full text (2,18 MB) |
9. Trendi sodobnega turizma: potovanje s hišnimi ljubljenci ali varstvo v hotelu za živali?Nadja Mlakar, 2021, master's thesis Abstract: Živali imajo že od nekdaj pomembno vlogo v življenju ljudi. Človek jih izrablja na različne načine in z njimi tudi tvori različne odnose, ki se nenehno spreminjajo. Ljudje imajo različen odnos do tega, katera žival lahko biva z njim, katero bo uporabil kot hrano ali za zabavo in katera je primerna za spremstvo na potovanju. S pomočjo obstoječe literature v nalogi predstavimo odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji dobi ter njihovo vlogo v turizmu. Ugotovimo, da nekatere vrste živali že same po sebi predstavljajo turistično atrakcijo in v turizmu pogosto prihaja do njihovega izkoriščanja, nepotrebnega mučenja, poškodb in celo smrti. Osredotočimo se na hišne ljubljence, ki pogosto potujejo skupaj s svojimi lastniki. V nalogi smo preverili, s kakšnimi težavami se soočajo lastniki hišnih ljubljencev v primeru potovanj z njimi v slovenskem prostoru. Naloga nudi vpogled v dojemanje potovanj s hišnimi ljubljenci in mnenja o storitvah hotelov za hišne živali na območju Slovenije. Keywords: turizem, živali v turizmu, hišni ljubljenci, potovanja, hotel za živali Published in DKUM: 26.11.2021; Views: 1507; Downloads: 277 Full text (1,72 MB) |
10. Management kakovosti v hoteluPatricija Dravec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Management se pojavlja v vsaki organizaciji. Določa osnovne smeri razvoja, strateške cilje organizacije in skrbi za izvajanje načrtovanih nalog na vseh ravneh delovanja. Je ustvarjalno reševanje problemov, ki se nanašajo na načrtovanje, organiziranje, vodenje ter ocenjevanje razpoložljivih virov oziroma resursov za doseganje ciljev poslovanja, poslanstva in vizije razvoja podjetja. V diplomskem projektu smo raziskali teoretične vidike managementa, managementa kakovosti ter management kakovosti v hotelu oziroma turistične storitve. Keywords: management, management kakovosti, turizem, hotel Slon. Published in DKUM: 06.09.2021; Views: 1116; Downloads: 81 Full text (866,30 KB) |