| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Branje in motivacija za branje umetnostnega in neumetnostnega besedila
Anja Sorman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Učenci v začetnih razredih razvijajo in se učijo temeljnih spretnosti, kot sta branje in pisanje. Z eno besedo ju imenujejo opismenjevanje. Z leti postane otrok funkcionalno pismen, torej se branje avtomatizira. Skratka, s pomočjo branja se bo učil in si pridobival druga znanja, ki jih zahtevata šola in življenje. Navodilo bo prebral zato, da bo vedel, kaj mora narediti, vprašanje, da bo lahko povedal odgovor… Branje literature je prijetno razvedrilo, sprostitev ali zapolnitev prostega časa in pomeni odprta vrata v svet vedenja. Prav zaradi teh dejstev o branju sem se odločila za diplomsko nalogo s tem naslovom, saj želim ugotoviti, kakšno je mnenje oz. stanje glede branja v četrtem razredu osnovne šole.
Keywords: Branje, motivacija, interes za branje, razumevanje branja, hitrost branja, kriteriji branja po Downingu, povezava interesa, razumevanja in hitrosti branja.
Published: 25.02.2009; Views: 3718; Downloads: 649
.pdf Full text (888,61 KB)

2.
Bralna pismenost - vpliv diagonalnega branja na hitrost branja: študija primera
Melita Goričan, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Teme, obravnavane v tej diplomski nalogi, zajemajo hitrost branja, povezavo diagonalnega branja s hitrostjo branja in količino pridobljenih informacij. Najprej so opredeljeni osnovni pojmi, kot sta branje in bralna pismenost, v nadaljnjih poglavjih pa je poudarek na hitrem branju, tehniki diagonalnega branja in njenim učenjem ter dejavnikih, ki imajo pomembno vlogo v bralnem procesu. Empirični del diplomske naloge temelji na eksperimentu, v okviru katerega se je vzorčno izbrani bralec naučil uporabljati tehniko diagonalnega branja. Namen eksperimenta je bil tudi ugotoviti, ali učinkovita uporaba diagonalnega branja vpliva na hitrost branja oziroma ali je bralec povečal hitrost branja in količino zajetih informacij, ko se je naučil tehnike hitrega branja. Rezultat študije primera, izvedene v kratkem časovnem obdobju, je ugotovitev, da sta se povečala hitrost branja in količina zajetih informacij, ko je vzorčno izbrani bralec z nizko stopnjo notranje motivacije pridobil tehniko diagonalnega branja.
Keywords: diagonalno branje, bralna pismenost, tehnika hitrega branja, hitrost branja, količina zajetih informacij
Published: 22.10.2015; Views: 793; Downloads: 85
.pdf Full text (1,22 MB)

3.
Odkrivanje neznanih besed, makrostrukture in mikrostrukture v neumetnostnem besedilu
Barbara Strelec, 2017, master's thesis

Abstract: Branje je ena izmed osrednjih dejavnosti učenja v prvih letih izobraževanja. Predstavlja pomembno sredstvo, s pomočjo katerega učenci dosegajo nove učne dosežke, se izobražujejo in s tem vstopajo v svet funkcionalne pismenosti. Prav pri učenju je način branja in njegovo razumevanje tako pomembno, saj velik del informacij dobimo prav z branjem. Ključ do uspešnega bralnega razumevanja je poznavanje pomena besed, ki omogoča, da bralec kar prebere tudi razume. Neznane besede pa z vedno več branja dobivajo svoje pomene. Za lažjo zapomnitev pa je potrebno informacije in podatke v besedilu razumeti in znati ločiti bistvene od nebistvenih. Tako si nekatere podatke zapomnimo, drugi pa nam te le podrobneje opisujejo. V teoretičnem delu so predstavljeni pogoji za uspešno branje in dejavniki, ki vplivajo nanj. V sklopu razumevanja branja smo se podrobneje osredotočili na strategije, ki pripomorejo k ustreznemu prepoznavanju podatkov v besedilu. V empiričnem delu smo za raziskavo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo neumetnostnega besedila, v katerem so učenci 4. in 5. razredov med branjem prepoznavali neznane besede, bistvene podatke (makrostrukture) in pomembne podrobnosti (mikrostrukture). Te smo med seboj primerjali glede na razred in spol. Zbrali smo tudi podatke o hitrosti branja besedila. Rezultate smo obdelali na nivoju deskriptivne statistike in jih prikazali s pomočjo tabel.
Keywords: bralno razumevanje, neznane besede, makrostruktura, mikrostruktura, neumetnostno besedilo, hitrost branja
Published: 16.11.2017; Views: 569; Downloads: 59
.pdf Full text (1014,62 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica