| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Model ugotavljanja vpliva zaznane dostopnosti izbranih dejavnikov rasti na uspešnost hitro rastočih podjetij
Blaž Frešer, 2020, doctoral dissertation

Abstract: Temeljni cilj doktorske disertacije je na osnovi pregleda literature in opravljene empirične raziskave testirati konceptualni model, ki povezuje multidimenzionalne spremenljivke – dejavnike, ki vplivajo na zaznano dostopnost do različnih oblik financiranja in na ukrepe, ki jih HRP izvajajo ob zaznanih omejitvah pri financiranju, oziroma ukrepe, ki jih izvajajo, da bi si zagotovila optimalen dostop do finančnih virov in posledično vpliv na svojo finančno uspešnost. Da bi temeljni cilj doktorske disertacije lahko dosegli, smo proučili in na podlagi obstoječih definicij HRP opredelili kot dinamična podjetja, ki hitro rastejo, se bliskovito razvijajo, intenzivno zaposlujejo, inovirajo in vedno držijo korak prednosti pred konkurenco, saj njihov cilj ni preživeti, temveč uspeti (tudi s finančnega vidika). Prav tako smo teoretično opredelili koncepte podjetniške naravnanosti s pripadajočimi dimenzijami, neotipljivi kapital HRP (pri tem smo se omejili na človeški kapital in organizacijsko zmožnost mreženja) ter finančno uspešnost HRP. Oblikovani teoretični konceptualni model smo empirično preverili na vzorcu HRP s sedežem v Republiki Sloveniji. Rezultati raziskave so potrdili zanesljivost in kakovost oblikovanega teoretičnega konceptualnega modela. S SEM smo prav tako ugotovili, da podjetniška naravnanost statistično značilno in pozitivno oblikuje zaznano dostopnost do različnih virov financiranja in vpliva na implementacijo ukrepov, ki jih podjetja izvedejo, da bi premagala omejitve pri financiranju. Rezultati nakazujejo, da konstrukt neotipljivi kapital HRP kot celota nima statistično značilnega vpliva na implementacijo ukrepov in na zaznano dostopnost do različnih virov financiranja, pri ločeni obravnavi faktorjev pa je mogoče zaznati statistične vplive na zaznano dostopnost do finančnih virov in implementirane ukrepe, predvsem v povezavi z organizacijsko zmožnostjo mreženja. Implementirani ukrepi za premagovanje omejitev pri financiranju bodo statistično značilno in pozitivno oblikovali zaznani dostop do virov financiranja. Oba omenjena konstrukta (zaznana dostopnost do virov financiranja in implementirani ukrepi) bosta tudi statistično značilno in pozitivno vplivala na zaznano finančno uspešnost podjetja. Predstavljeni rezultati so koristni tako za podjetja kot tudi za potrebe podjetniške politike, ki se ob morebitni bližajoči se krizi vse bolj posveča ustvarjanju razmer za doseganje zdrave hitre rasti, in to ob osredotočanju na ohranjanje dostopnosti bančnih virov financiranja in širitev vpliva alternativnih finančnih virov. Kljub temu da večina podjetniških politik izhaja iz širšega konteksta (konteksta Evropske unije), je za oblikovane nacionalne politike in iz nje izhajajoče ukrepe prav tako pomembno razumevanje lokalnega konteksta družbene kulture, proizvodnih virov in drugih vplivnih dejavnikov. Ukrepi podjetniške politike, usmerjeni v zagotavljanje dostopnosti finančnih virov, so lahko usmerjeni v neposredno pomoč (garancije, subvencije, nepovratna sredstva, državni skladi in programi) ali pa se usmerjajo v posredne vplivne dejavnike, za katere raziskave (vključno z raziskavo v doktorski disertaciji) kažejo, da izboljšujejo tako dostop do finančnih virov kakor tudi oblikujejo pogoje za doseganje visoke stopnje rasti. Na podlagi rezultatov doktorske disertacije lahko tako vidimo, katerim vplivnim dejavnikom rasti lahko oblikovalci ukrepov podjetniške politike in tudi sama podjetja posvečajo več pozornosti, če želijo izboljšati dostop do posamezne oblike finančnega vira oziroma finančno uspešnost podjetij.
Keywords: hitro rastoče podjetje, podjetniška naravnanost, neotipljivi kapital, finančni viri, finančne prepreke, finančna uspešnost, modeliranje s strukturnimi enačbami
Published: 22.04.2021; Views: 118; Downloads: 30
.pdf Full text (5,11 MB)

2.
Analiza življenjskega cikla in dinamizacije za preprečevanje podjetniških kriz: primer podjetja x
Nina Leš, 2018, master's thesis

Abstract: Nenehne spremembe v poslovnem okolju silijo podjetja k pravočasnim ukrepom prilagajanja poslovne politike k obvladovanju razvojne krize. Skozi delovanje samega podjetja sta potrebna določeno znanje ter izkušnje usposobljenega najvišjega managementa za dosego konkurenčne prednosti, katera je povezana s prepoznavanjem poslovnih priložnosti. Da bi lahko dosegli pričakovano rast in razvoj podjetja, je pomembno prepoznati stanje podjetja. Torej v kateri fazi razvoja življenjskega cikla je, saj na podlagi te ocene lahko uporabimo ustrezno politiko, ki pomaga k sprejemanju premišljenih odločitev za izboljšanje strukture in dogajanja v podjetju. Podjetja, ki želijo dosegati dolgoročno uspešnost skupaj s kombinacijo lastnosti pionirskega in rastočega podjetja, dosežejo dinamičnost. Dinamična podjetja aktivno spremljajo dogajanja na trgu ter tako s tehtanimi odločitvami vodstvenih delavcev z iskanjem profitnega motiva ustvarjajo novo vrednost in nova delovna mesta. Lahko bi rekli, da so vedno v koraku pred konkurenco, ter da njihov cilj ni preživeti, ampak uspeti. V analitičnem delu magistrske naloge smo tako za izbrano podjetje izvedli diagnozo razvojne stopnje podjetja, kjer smo s pomočjo Pümpin in Prangejeve (1995) metode ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja. Nato smo na podlagi dobljenih rezultatov raziskali, ali je mogoče v življenjskem ciklu obravnavanega podjetja zaznati tipično razvojno krizo, kot sta jo opredelila Pümpin in Prange (1995) ter opredelitev faz podjetniških kriz po Kropfbergerju (2003). S sintezo spoznanj o kriznem stanju obravnavanega podjetja smo podali nadaljnje ukrepe, ki so pomembni za razvoj podjetja. Zadnji del raziskave smo sklenili z analizo odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti in podali predloge ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Keywords: hitro rastoče podjetje, dinamizacija, razvojne faze podjetja, krizni management
Published: 12.03.2018; Views: 712; Downloads: 125
.pdf Full text (1,89 MB)

3.
SPREMINJANJE ORGANIZACIJE V IZBRANEM PODJETJU IN VZROKI ZA NJIHOVO RAST
Leon Rebrica, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obsega analizo spreminjanja organizacije in vzrokov za rast podjetja na primeru izbranega podjetja Plastika Skaza d.o.o., ki ima sedež v Velenju. V podjetju se ukvarjajo z razvojem in izdelavo izdelkov iz plastičnih mas, naročniku pa zagotavljajo celostno izvajanje projekta. V podjetju razvijajo tudi izdelke, ki niso sestavljeni samo iz plastike, ampak tudi iz kovine, lesa in gume. Svoje izdelke ponujajo na različne trge, kot so pohištvena industrija, elektroindustrija, bela tehnika in avtomobilska industrija. Razvili so tudi dve lastni blagovni znamki, pod katerima tržijo svoje izdelke za končne kupce. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo opredelili pomen rasti in razvoja v hitro rastočem podjetju ter predstavili, kaj hitro rastoče podjetje (gazela) sploh je. Preučili smo načine za rast in razvoj podjetja ter kakšni so vzroki za to oziroma zakaj se podjetje odloči za rast in razvoj. Ker so z rastjo povezane tudi določene težave, ki pri tem nastanejo, smo predstavili tudi te. Prav tako smo pojasnili tudi, na kakšne načine se lahko hitro rastoče podjetje financira med rastjo. Nato smo se osredotočili na to, kako se med rastjo v podjetju spreminja organizacijska struktura, zakaj pride do spremembe organizacijske strukture in kaj so prednosti ter slabosti spreminjanja organizacije. Navedli smo še, kaj je reorganizacija podjetja in nazadnje opisali še ključne dejavnike, ki pomagajo podjetju pri rasti in razvoju. V praktičnem delu diplomskega projekta smo predstavili izbrano podjetje Plastika Skaza d.o.o. in ugotovili, da gre za podjetje, ki je pomembno odvisno od izvoza, saj delež izvoza znaša več kot 97 %. Poglobili smo se v trenutno organizacijsko strukturo podjetja in proučili, kako se je organizacija v podjetju spreminjala od samega začetka. Ugotovili smo, da se je organizacijska struktura najbolj spremenila, ko je podjetje začelo hitro rasti in se razvijati, zato smo opredelili še rast in razvoj v podjetju ter naredili konkurenčno in tržno analizo podjetja. Poleg tega smo proučili tudi oblike financiranja podjetja skozi čas in ugotovili, da se podjetje v največji meri financira s pomočjo lastniškega kapitala. Na koncu smo navedli še dejavnike, ki so vplivali na uspeh rasti podjetja, in prišli do zaključka, da je na uspeh pomembno vplival razvoj lastnih blagovnih znamk.
Keywords: rast in razvoj podjetja, hitro rastoče podjetje, financiranje rastočega posla, spreminjanje organizacije, organizacijska struktura, reorganizacija
Published: 16.11.2016; Views: 1161; Downloads: 169
.pdf Full text (967,02 KB)

4.
ANALIZA IZBRANIH DEJAVNIKOV RASTI NA PRIMERU HITRO RASTOČEGA DRUŽINSKEGA PODJETJA X
Barbara Klemenčič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Dinamični podjetnik, njegov način vodenja in upravljanja podjetja, njegove osebnostne lastnosti, hitro rastoče družinsko podjetje, rast podjetja se prepletajo v diplomskem projektu. Opravljena raziskava daje ugotovitve, kakšna je prepletenost in vpliv dinamičnega podjetnika oziroma ključnega člena v podjetju, ki vodi posel, njegovimi osebnostnimi lastnostmi, s tem vpliv na rast podjetja in vpliv same družine na vse odločitve v podjetju. Cilj diplomskega projekta je bil poiskati temeljne in realistične odgovore na temeljno raziskovalno vprašanje: »Obravnavano dinamično družinsko podjetje uspešno vodi in upravlja dinamični podjetnik skupaj s svojim podjetniškim timom, saj s pomočjo tega dejavnika rasti, podjetje raste«. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, ima podjetnik pri tem vedno temeljno vlogo, saj se vsak podjetnik sam odloči, ali želi rasti ali ne. Vendar pa pri tem odločitev podjetnika o rasti ni dovolj, saj na podjetje vplivajo tako notranji kot tudi zunanji dejavniki rasti, ki lahko bistveno vplivajo na rast in razvoj samega podjetja. Poleg vseh dejavnikov pa so ključnega pomena osebnostne lastnosti, ki so eden izmed ključnih elementov za rast. Kadar pa gre za družinsko podjetje, na odločitve v podjetju vplivajo tudi družinski člani, ki so posredno ali neposredno vključeni v podjetje. Hitro rastoče podjetje mora biti naravnano v inovativnost in kreativnost, saj to za podjetje predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Kreativnost in inovativnost sta najpomembnejša vira razvoja vsakega podjetja. Podjetje mora težiti k inovativnosti svojih zaposlenih, saj se le tako lahko generirajo nove ideje, s katerimi nastane invencija. Brez inovativnosti podjetniškega tima in samega dinamičnega podjetnika, bodo podjetje konkurenti prehiteli in posledično se bodo odjemalci raje odločali za konkurentove izdelke/storitve kot pa za naše. V diplomskem projektu smo poiskali tudi povezavo med družinskim podjetjem in hitro rastočim podjetjem. Hitro rastoča podjetja predstavljajo največjo moč v majhnem podjetništvu. Hitro rastoča podjetja namenijo tudi več sredstev za raziskave in razvoj. Hitro rastoča družinska podjetja v večini pripravljajo formalne plane poslovanja. Večina družinskih podjetij sodeluje z zaposlenimi, z njimi delijo določene informacije in jim posredujejo odstopanja poslovanja od planiranega. S tem dajejo zaposlenim jasne signale, kaj od njih pričakujejo. Manj zanimive se jim zdijo poslovne strategije nizkih stroškov. V primeru prisotnosti novih proizvodov na trgu, ta podjetja zavzamejo strategijo vodilnega na trgu ali strategijo prvega zasledovalca. Rast podjetja, na katero vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki rasti, smo proučevali na vzorcu izbranega hitro rastočega družinskega podjetja. Zakaj prav na tem vzorcu? Ker gre za podjetje, ki v današnjem turbulentnem okolju ostaja dinamično, fleksibilno in pri tem nenehno želi ohranjati konkurenčno prednost pred drugimi, saj se je zaradi dinamike pripravljeno hitro prilagajati zahtevam, ki jih neprestano narekuje trg. To uresničujejo z učinkovito izrabo idej, znanja in informacij, kjer ima dinamični podjetnik temeljno vlogo. Predvsem so to podjetja, ki so usmerjena v visokotehnološke procese in v današnjem gospodarstvu ustvarjajo največ novih delovnih mest. Prispevek diplomskega projekta je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer smo pregledali tako domačo kot tujo literaturo s tega področja, si zastavili raziskovalne hipoteze, opisali, kakšne bodo metode dela, predstavili izvedbo raziskovalnega intervjuja, analizirali vse odgovore, ki smo jih pridobili iz intervjuja ter na koncu povzeli sklepne ugotovitve. Pri analiziranju pa je potrebno biti prividen, saj ni nujno, da je dinamični podjetnik tisti, ki je temeljni dejavnik rasti, ampak lahko na rast vplivajo tudi drugi notranji in zunanji dejavniki, kot na primer podjetniški tim, inovativnost itd. Tematika, ki smo jo proučevali, je aktualna v današnjem svetu.
Keywords: dinamični podjetnik, osebnostne lastnosti dinamičnega podjetnika, družinsko podjetje, rast, hitro rastoče podjetje – gazela, inovativnost, kreativnost, žetvena strategija, znanje, položaj v družini, vizija, prevzemanje tveganje, potreba po dosežkih, vključevanje družinskih članov v vodenje in upravljanje, dejavniki rasti.
Published: 10.11.2016; Views: 1049; Downloads: 123
.pdf Full text (1,13 MB)

5.
IZBOLJŠANJE DINAMIČNOSTI KOT POMEMBEN DEJAVNIK USPEHA PODJETJA VARNOST MARIBOR D.D.
Diana Pernek, 2014, master's thesis

Abstract: Dinamična podjetja so gonilo današnjega gospodarskega razvoja, saj ustvarijo večino novih delovnih mest in imajo najvišjo dodano vrednost. Obstajajo pa številna podjetja, ki so prisotna na trgu in jim manjka nekaj pogojev, da bi bila dinamična in posledično tudi uspešnejša podjetja. V tej magistrski nalogi smo preučevali dinamičnost v podjetju Varnost Maribor d.d.. Magistrska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu najprej opredelimo teoretična izhodišča za življenjski cikel podjetja. Sledijo poglavja glede rasti in razvoja podjetja, pri čemer poudarimo, da ne gre za isti pojem in predstavimo tudi razliko med razvojem in rastjo. V nadaljevanju s teoretičnega vidika obdelamo še dinamično podjetje, pri čemer najprej navedemo kriterije za uvrstitev med dinamična podjetja, in sicer po Pümpinu in Prangeju ter po konceptu hitro rastočih podjetij. V tem delu naloge opredelimo še nekaj ostalih segmentov dinamičnosti. V empiričnem delu magistrske naloge najprej predstavimo podjetje Varnost Maribor d.d.. Sledi raziskava življenjskega cikla podjetja, kjer ugotovimo, da podjetje izkazuje elemente rastočega podjetja, ki prehaja v fazo zrelosti. V poglavju o raziskavi dinamičnosti v podjetju Varnost Maribor d.d. predstavimo ugotovitve, da dejansko stanje dinamičnosti podjetja ne odstopa od ciljnega stanja dinamičnosti, z izjemo slabe zastopanosti promotorjev dinamike. Ugotovimo pa, da kljub temu podjetje ne izpolnjuje kriterijev, da bi bilo uvrščeno med hitro rastoča podjetja, pri čemer je glavni neizpolnjen kriterij prenizka dodana vrednost na zaposlenega. Magistrsko nalogo zaključimo s predlogi ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Keywords: Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, življenjski cikel podjetja, dinamično podjetje, inovativnost in dinamičnost, hitro rastoče podjetje.
Published: 09.10.2014; Views: 1295; Downloads: 147
.pdf Full text (1,40 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica