| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza izbranih gazel po področjih dejavnosti v sloveniji
Mojca Jarc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo proučevali hitro rastoča podjetja, še posebej pa smo se osredotočili na gazele, ki so izjemnega pomena za gospodarstvo. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na teoretična izhodišča hitro rastočih podjetij, v nadaljevanju pa smo diplomski projekt poglobili z analizo poslovanja izbranih gazel, ki spadajo med najhitreje hitro rastoča podjetja. Identificirali smo tri slovenske panoge, v katerih je delovalo največ hitro rastočih podjetij; trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo. Nato pa smo iz vsake panoge izbrali gazelo, ki se je uvrščala na lestvico 500 najhitreje rastočih podjetij in imela največji indeks rasti prodaje v svoji panogi med leti 2014 in 2019. Iz panoge trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil smo izbrali podjetje Pekarna Kaučič d.o.o., iz predelovalne dejavnosti smo izbrali podjetje Mega tekstil d.o.o. in iz gradbeništva podjetje Lunos d.o.o. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako je izbrana gazela povezana s panogo, v kateri deluje, in ali je od nje tudi odvisna. V nadaljevanju smo analizirali poslovanje vsake panoge v obdobju 2016–2020. Ugotovili smo, da so prihodki od prodaje v panogah trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil in predelovalne dejavnosti rastli do leta 2019, nato pa so v letu 2020 začeli padati. To je bila predvsem posledica sprejetih ukrepov za zajezitev Covid-19, saj je bila gospodarska dejavnost takrat zmanjšana. V panogi gradbeništvo pa so prihodki od prodaje rastli skozi celotno opazovano obdobje. V nadaljevanju smo analizirali rast izbranih gazel, kjer smo ugotovili, da so prihodki od prodaje med leti 2016–2020 v vseh izbranih gazelah rastli. Nato pa smo primerjali poslovanje vsake panoge z izbrano gazelo in ugotovili, da so prihodki od prodaje v gazelah rastli neodvisno od panoge, v katerih le-te delujejo. Poiskali smo tudi razloge, ki pojasnjujejo, kako so gazele uspele obdržati pozitivno rast prihodkov, tudi v primeru, ko so prihodki od prodaje v celotni panogi padali.
Keywords: hitro rastoča podjetja, gazele, panoge, analiza poslovanja, poslovanje gazel v primerjavi s poslovanjem panog
Published in DKUM: 24.11.2022; Views: 533; Downloads: 94
.pdf Full text (2,26 MB)

2.
Analiza razvoja izbranega hitro rastočega podjetja v obdobju od leta 2017 do 2020
Nina Kohek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Za hitro rastoča podjetja, med katera spada tudi proučevano podjetje VIRS, d. o. o., je značilno, da se stalno razvijajo, inovirajo, rastejo in so uspešna na vseh področjih svojega poslovanja. V teoretičnem delu smo preučili hitro rastoča podjetja, posebej slovenske gazele in inovacije, ter nato pridobljeno teoretično znanje uporabili v aplikativnem delu diplomske naloge. V njem smo analizirali rast in razvoj podjetja VIRS, d. o. o, izdelali SWOT analizo ter za proučevano podjetje opredelili strategijo rasti. Ugotovili smo, da podjetje raste z diverzificirano strategijo rasti, saj povečuje svojo velikost na trgu z novimi inovativnimi proizvodi, ki so plod inženirjev oziroma razvojnega tima zaposlenega v podjetju. Avtomatizacija in robotizacija sta v zadnjih letih zelo pomembni, saj svetovni trg robotov ekstremno hitro raste, kar ima vpliv tudi na poslovanje proučevanega podjetja. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje vse do sedaj poslovalo trajnostno, družbeno odgovorno in ekonomsko uspešno. Trajnostna poslovna strategija in trajnostni poslovni model bosta podjetju v naslednjih letih predstavljala temelje njihovih nadaljnjih odločitev, podlago za doseganje zastavljenih ciljev, uspešno poslovanje, konkurenčnost in dodano vrednost.
Keywords: rast podjetja, hitro rastoča podjetja, gazele, razvoj, inovacije.
Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 574; Downloads: 82
.pdf Full text (2,11 MB)

3.
Dinamično podjetništvo in pomen hitro rastočih podjetij za gospodarstvo
Anđela Teslić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je dinamičen proces povečevanja bogastva. Zato pravimo, da je podjetništvo družbena funkcija ustvarjanja novih vrednot s kreativnim kombiniranjem poslovnih virov. Podjetništvo se kaže kot pripravljenost prevzeti pobudo, aktivirati socialno-ekonomski mehanizem in zavestno tvegati pri pretvorbi idej v nove poslovne podvige. Pomeni opažanje poslovnih priložnosti in vlaganje v nov poslovni podvig, ki bi prispeval ne le podjetniku, temveč tudi gospodarstvu države, v kateri deluje (Avlijaš & Avlijaš, 2018). Podjetništvo je samo po sebi pomembno ne le za podjetnike same in industrijo, v kateri delujejo, temveč tudi za gospodarstvo države, v kateri delujejo. Z naraščajočim pomenom podjetništva smo prišli do izjemnega pomena tipa podjetništva, ki mu rečemo dinamično podjetništvo. V teoretičnem delu smo razložili pomen dinamičnega podjetništva in dinamičnega podjetnika. Dinamično podjetništvo je termin, ki se nanaša na hitro rastoča podjetja in je v zadnjem obdobju dodatno vplivalo na rast in razvoj gospodarstva. Prav zato je treba biti pozoren na dinamično podjetništvo, hitro rastoča podjetja in njihov pomen za gospodarstvo. Pojasnili smo opredelitev hitro rastočih podjetij in vpliv na njihovo ustvarjanje in preživetje, pa tudi ključne kazalnike, ki kažejo, da je podjetje postajalo hitro rastoče. V empiričnem delu smo analizirali razpoložljive podatke iz AJPES-a v različnih korakih, s katerimi smo lahko prikazali vpliv in pomen dinamičnega podjetništva za gospodarstvo. Osredotočili smo se na primerjavo ključnih kazalnikov skozi določena obdobja.  
Keywords: dinamično podjetništvo, rast podjetij, gospodarstvo, hitro rastoča podjetja
Published in DKUM: 16.11.2021; Views: 813; Downloads: 105
.pdf Full text (1009,92 KB)

4.
Prisotnost notranjega podjetništva in njegova povezava z uspešnostjo hitro rastočih podjetij
Barbara Klemenčič, 2017, master's thesis

Abstract: Podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s hitrimi spremembami, ki se nanašajo na globalizacijo, krajše življenjske cikle proizvodov/storitev, kompleksnost proizvodov in intenziven tehnološki napredek. Zaradi dinamičnih in hitrih sprememb v okolju, v katerem podjetja delujejo, so le-ta postavljena pred izziv, da pridobijo in ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Zaradi tega predstavljajo inovacije osnovno potrebo podjetja. Da bi podjetja dosegala in ohranjala konkurenčno prednost, lahko uporabijo različne pristope, strategije in orodja. Eden izmed njih je tudi notranje podjetništvo. Notranje podjetništvo je razširjeno povsod po svetu, vendar se poimenuje na različne načine. Podjetja ga uporabljajo kot orodje, da bi dosegala predvsem uspešnost, rast, inovativnost. Notranje podjetništvo je lahko pomemben dejavnik pri uvajanju novosti, ki predstavljajo odstopanje od obstoječih rutin delovanja podjetja na različnih področjih. Prisotnost notranjega podjetništva, njegova povezava z uspešnostjo, rastjo podjetja in inovativnostjo hitro rastočih podjetij predstavlja osrednjo temo magistrskga dela. Raziskava, ki smo jo izvedli v okviru magistrskega dela, ugotavlja povezave med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo v slovenskih hitro rastočih podjetjih. Na temeljno raziskovalno vprašanje, ki se glasi: »V kolikšni meri je notranje podjetništvo prisotno v hitro rastočih podjetjih in kako je notranje podjetništvo povezano z inovativnostjo in uspešnostjo hitro rastočih podjetij?« želimo poiskati relevanten odgovor. Dandanes ima v uspešnih, inovativnih podjetjih, ki hitro rastejo, ključno vlogo notranje podjetništvo. Seveda obstaja kar nekaj načinov, kako bo podjetje uvajalo notranje podjetništvo v svoje poslovanje. Vendar pa nekatera podjetja raje dajo prednost utečeni rutini, kot da bi vzpostavljala notranje podjetništvo. Pomembno je, da se vzpostavi takšno podjetniško okolje, ki bo vplivalo na razvoj notranjega podjetništva in obenem prispevalo k sami rasti in razvoju podjetja. Iskali smo tudi povezavo med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo. Inovativnost podjetja je pomembna, saj brez inovacij ni napredka, obenem pa predstavlja gonilo, da podjetja iščejo novosti na vseh področjih svojega delovanja. Obenem pa inovativnost pomeni tudi konkurenčno prednost pred drugimi. V magistrskem delu smo se osredotočili na proučevanje slovenskih hitro rastočih podjetij, ker so to podjetja, ki so inovativna, fleksibilna in imajo konkurenčne prednosti, zaradi česar se razlikujejo od drugih podjetij. Običajno gre za manjša, vendar visokotehnološka podjetja, ki so gonilo razvoja slovenskega gospodarstva, saj ustvarjajo veliko novih delovnih mest in nenehno iščejo možnosti in priložnosti na mednarodnih trgih. V raziskavi smo proučevali sedem oblik notranjega podjetništva, za katere se podjetja odločajo, med katerimi so novi posli, nove enote, inovacije izdelkov/storitev, tehnološke inovacije, samoprenova, prevzemanje tveganja in proaktivnost. Najpogosteje se podjetja odločajo za tehnološke inovacije kot eno izmed oblik notranjega podjetništva. Vendar smo tudi ugotovili, da hitro rastoča podjetja nimajo razvitih vseh oblik notranjega podjetništva, kar pomeni, da smo delno sprejeli hipotezo, ki pravi, da ima večina hitro rastočih podjetij razvito določeno obliko notranjega podjetništva. V analize smo ugotovili, da imajo podjetja razvite samo tehnološke inovacije, inovacije izdelkov/storitev in nove posle. To pomeni, da proaktivnosti, novih enot, prevzemanja tveganja in samoprenove nimajo prisotnih ali jih ne prepoznavajo. S prisotnostjo notranjega podjetništva v hitro rastočih podjetij je povezana tudi rast podjetja, inovativnost in uspešnost poslovanja. Predvsem lastno znanje in inovacijsko-razvojna usmeritev podjetja ustvarjata pogoje za vodilni položaj na trgu.
Keywords: rast podjetja, uspešnost poslovanja, hitro rastoča podjetja, inovativnost, notranje podjetništvo, konkurenčna prednost.
Published in DKUM: 12.12.2017; Views: 1545; Downloads: 231
.pdf Full text (1,75 MB)

5.
VREDNOTENJE HITRO RASTOČIH PODJETIJ S POMOČJO MULTIPLIKATORJEV NA PRIMERU AMAZON.COM
Borut Kocbek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo temo vrednotenja delnic hitro rastočih podjetij s pomočjo relativnih metod vrednotenja t. i. multiplikatorjev. Vrednotenje s pomočjo multiplikatorjev je v praksi ena izmed najpogosteje uporabljenih metod ocenjevanja vrednosti podjetja. Ob pravilni izvedbi lahko zaradi svoje preprostosti hitro ugotovimo, ali je tržna cena delnice v primerjavi s primerljivimi podjetji ustrezna. Pri takšnem načinu vrednotenja sta ključnega pomena izbira nabora podjetij, s katerimi bomo izbrano podjetje primerjali in izbor spremenljivk, s pomočjo katerih bomo izračunali vrednosti za primerjavo. To še posebej velja za hitro rastoča podjetja, pri katerih se vplivne vrednosti hitro spreminjajo in se vrednost cene delnice oblikuje na podlagi pričakovanih rezultatov v prihodnosti. Cilj diplomskega dela je prikazati, da lahko z uporabo metode relativnega vrednotenja s pomočjo multiplikatorjev, kljub pomanjkanju ustreznih podatkov za vrednotenje in povrženosti hitrim spremembam, s katerimi se soočamo pri hitro rastočih podjetjih, izbrano podjetje vseeno ustrezno vrednotimo. V primeru izbranega podjetja Amazon.com, lahko to predpostavko delno potrdimo. Ob primernem tolmačenju rezultatov, lahko velikim odstopanjem med izračunanimi vrednostmi multiplikatorjev navkljub, razberemo konkurenčne prednosti in slabosti podjetja ter se na podlagi lastnih preferenc odločimo, katerim pripisati večjo težo, zato si premišljena uporaba multiplikatorjev zasluži mesto v naboru metod za vrednotenje hitro rastočih podjetij.
Keywords: multiplikator, hitro rastoča podjetja, vrednotenje, Amazon.com, delnice
Published in DKUM: 23.03.2017; Views: 1631; Downloads: 333
.pdf Full text (7,48 MB)

6.
DOSEGANJE TRAJNOSTNE KONKURENČNE PREDNOSTI IN ZAŠČITA LE-TE S POMOČJO IZOLACIJSKIH MEHANIZMOV NA PRIMERU SLOVENSKIH GAZEL
Rudolf Radikovič, 2014, master's thesis

Abstract: Doseganje konkurenčne prednosti in ohranitev le-te je cilj večine podjetij. Kako je možno to stanje doseči, zaščititi in ohraniti je glavna tematika naše magistrske naloge, kjer bomo skušali poiskati odgovor na sledeče vprašanje: »Ali so (oz. želijo) slovenske gazele dosegle stanje trajnostne konkurenčne prednosti in/ali ščitijo svoje konkurenčne prednosti z ustreznimi izolacijskimi mehanizmi?« Podjetje lahko na različne načine doseže stanje konkurenčne prednosti, saj obstajajo številni proizvodni viri, ki le-to omogočajo. Za doseganje trajnostne konkurenčne prednosti pa morajo ti resursi izpolniti posebne kriterije – tu pa se njihovo število bistveno skrči. Imeti redek proizvodni vir v lasti pa tudi ni vse, le-tega je potrebno primerno zaščititi z izolacijskimi (zaščitnimi) mehanizmi, ki onemogočajo posnemanje s strani konkurence. V tej magistrski nalogi bomo pokrili omenjene tematske sklope. Najprej bomo predstavili teorijo proizvodnih virov, nato trajnostno konkurenčno prednost in za konec izolacijske mehanizme, s katerimi je moč konkurenčno prednost zaščititi. Za našo raziskavo smo izbrali slovenska hitro rastoča podjetja (Gazele 2013), saj veljajo za zelo uspešna podjetja z velikim potencialom razvoja in rasti v prihodnosti. Prej omenjene tematske sklope bomo obdelali tako v teoretičnem, kot tudi aplikativnem delu. V današnjem hitro spreminjajočem se in dinamičnem okolju je doseganje konkurenčne prednosti in ohranitev le-te vedno težja stvar, zato menimo, da je tematika aktualna in bo v prihodnje še pridobilo na pomenu.
Keywords: hitro rastoča podjetja, gazele, teorija proizvodnih virov, proizvodni viri (resursi), konkurenčna prednost, trajnostna konkurenčna prednost, izolacijski mehanizmi, človeški viri, ključne kompetence, otipljivi viri, neotipljivi viri, vzročne nejasnosti, nemo znanje
Published in DKUM: 27.05.2014; Views: 2381; Downloads: 516
.pdf Full text (1,81 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica