| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
TERAPEVTSKO JAHANJE ZA OTROKE S POSEBNIMI POTREBAMI V KONJENIŠKEM KLUBU ZATON
Klaudija Rautar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del diplomske naloge je teoretičen, drugi del predstavlja praktični prikaz dela z empirično raziskavo. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge sem podrobneje predstavila in razčlenila terapevtsko jahanje, terapevtskega konja ter potek izobraževanja za hipoterapevta in inštruktorja jahanja za otroke s posebnimi potrebami. V drugem, praktičnem delu diplomske naloge je predstavljen konjeniški klub, kjer sem praktično izvajala diplomsko nalogo, t. i. Konjeniški klub Zaton. Predstavljena sta otroka pri katerima sem sodelovala pri izvajanju terapevtskega jahanja. Za starše otrok in terapevte sem pripravila anketne vprašalnike in jih tudi analizirala. Iz analize anketnega vprašalnika je videti, da so starši s terapijami zadovoljni, terapije se jim zdijo varne, terapevti pa strokovno podkovani.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Terapevtsko jahanje, hipoterapija, športno rekreativno jahanje za osebe s posebnimi potrebami, specialno pedagoško jahanje/voltižiranje, osebe s posebnimi potrebami.
Published: 06.10.2009; Views: 3350; Downloads: 444
.pdf Full text (3,11 MB)

2.
VPLIV TERAPIJ S POMOČJO KONJA NA OTROKE Z MOTNJAMI V RAZVOJU
Marjeta Žvikart, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Konj izžareva moč, ponos, spoštovanje, sprejema nas take, kot smo. Z vsakim človekom je pripravljen sodelovati in ga vzljubiti. Tako so se ustanovile terapije s pomočjo jahanja, kjer se lahko otroci z motnjami v razvoju naučijo sodelovati s konjem, se z njim povežejo, mu zaupajo in se s pomočjo vodenih terapij hitreje in bolje razvijajo. Prav zaradi zgoraj navedenih razlogov sem se tudi sama odločila opazovati terapije s pomočjo konja (TPK). Tri mesece sem se enkrat na teden srečevala z deklico, ki ima cerebralno paralizo, in dečkom z Downovim sindromom. Sestavila sem lastne kriterije, po katerih sem ocenjevala njun napredek na motoričnem in psihosocialnem področju. Staršem, terapevtki in vodički konja sem razdelila ankete, tako da sem pridobila podatke o predhodnih terapijah in njihovo mnenje o TPK. V svojem diplomskem delu sem ugotovila pozitivne učinke na obeh področjih. S konstantnimi vajami, ki smo jih izvajali, se je pri obeh otrocih izboljšalo ravnotežje, postala sta gibčnejša, razvila se je tudi koordinacija oko–roka. Tako sta sčasoma lažje zajahala in razjahala konja ter vsakič bolje izvajala dane naloge. Zravnala se jima je tudi hrbtenica. Zaupanje do konja sta prenašala tudi na druge ljudi, prav tako name, postala sta tudi komunikativnejša. Ugotovila sem, da so anketiranci s TPK zadovoljni, menijo celo, da bi jih bilo potrebno izvajati večkrat tedensko. Vsi se strinjajo, da pozitivno vplivajo na otroke in da so vidni pozitivni učinki na več področjih.
Keywords: Ključne besede: konj, TPK – terapije s pomočjo konja, hipoterapija, specialno pedagoško jahanje, športno-rekreativno jahanje, gibalni in psihosocialni razvoj, otroci z motnjami v razvoju.
Published: 05.09.2011; Views: 2156; Downloads: 401
.pdf Full text (2,65 MB)

3.
TERAPIJA S POMOČJO KONJA PRI OTROKU S CEREBRALNO PARALIZO
Ana Marie Vahen, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Cerebralna paraliza pomeni trajno okvaro možganskega tkiva, ki onemogoča nadzor nad gibanjem. Lahko se razvije že v nosečnosti ali pri dolgotrajnem težkem porodu, ko otrok utrpi pomanjkanje kisika. V raziskavi predstavljamo študijo primera otroka s cerebralno paralizo, ki je sodeloval pri terapiji s pomočjo živali. Enkrat tedensko smo v obdobju 5 mesecev izvajali terapijo s konjem na kmetiji Šeško v Socki. Ugotavljali smo napredovanje glede na operativne cilje (senzorične, psihosocialne, komunikacijske in kognitivne). Interakcijo otroka s konjem in različnimi predmeti smo ocenjevali s 5-stopenjsko Likertovo lestvico. Ob koncu terapije (12. teden) smo najvišjo povprečno oceno 5,0 po Likertu, dobili pri kognitivno-izobraževalnih ciljih. Najnižjo vrednost (4,7) pa pri komunikacijskih ciljih. V večini primerov smo senzomotorične cilje dosegli v 8. tednu. Največ časa smo potrebovali za dosego komunikacijskih ciljev (14. tednov). Najbolj dinamično razgiban vzorec smo dobili pri samostojnem krtačenju konja. Ugotavljamo, da mora biti otrok pred terapijo spočit, sicer je koncentracija in sodelovanje manj učinkovito, kar smo opazili pri 10. terapiji. Napredovanje je bilo zaslediti popolnoma pri vseh operativnih ciljih.
Keywords: cerebralna paraliza, terapija s konjem, terapevtsko jahanja, hipoterapija
Published: 08.07.2014; Views: 1403; Downloads: 226
.pdf Full text (5,58 MB)

4.
VLOGA HIPOTERAPIJE PRI RAZVOJU SENZOMOTORIKE
Maja Račnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V naši diplomski nalogi so predstavljena teoretična izhodišča vpliva hipoterapije na senzomotoriko oziroma na njen razvoj. Podrobno smo predstavili senzomotoriko in hipoterapijo, ter njeno vlogo in povezavo z razvojem senzomotorike. Naloga je izdelana s pomočjo deskriptivne in komparativne metode raziskovanja, uporabili smo že preverjene in verodostojne vire. Uporabili smo tudi zgodovinsko metodo raziskovanja, da smo lahko primerjali napredovanje hipoterapije nekoč in danes na nivoju opisovanja in vzročnega razlaganja. Namen naše naloge je bil raziskati in ugotoviti, kakšno vlogo ima hipoterapija pri razvoju senzomotorike. Na osnovi teoretične raziskave ugotavljamo, da gibanje konja lahko služi kot terapevtsko sredstvo pri prenosu gibalnih dražljajev na človeka in da hipoterapija pripomore k izboljšanju senzomotoričnega razvoja.
Keywords: Ključne besede: senzomotorika, hipoterapija, otrok, gibanje
Published: 22.07.2015; Views: 970; Downloads: 193
.pdf Full text (381,46 KB)

5.
VLOGA TERAPIJE S KONJEM PRI SENZOMOTORIČNEM RAZVOJU OTROKA
Sara Vuherer, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vloga terapije s konjem pri senzomotoričnem razvoju otroka se je želelo ugotoviti, kako terapija s pomočjo konja vpliva na senzomotoričen razvoj otroka. V teoretičnem delu se je podrobneje predstavilo in razčlenilo terapevtsko jahanje s pomočjo konja, terapevtskega konja in potek izobraževanja za inštruktorje in terapevte za otroke z motnjami na senzomotoričnem področju. V empiričnem delu naloge se je uporabila kavzalna – neeksperimentalna metoda. Raziskovalni vzorec iz konkretne populacije pri delu raziskave z opazovanjem predstavljata deček in deklica, ki obiskujeta individualiziran program terapije s pomočjo konja pri izbrani terapevtki. Vzorec pri raziskavi z anketo predstavlja 30 staršev otrok, ki pri izbrani terapevtki obiskujejo individualiziran program terapije s pomočjo konja. Uporabljeno je bilo kvantitativno zbiranje podatkov z lastnim instrumentom opazovanja in z anketo po Likertovi lestvici od 1 do 5. Za obdelavo pridobljenih podatkov je bila uporabljena deskriptivna statistika.Ugotovljeno je bilo, da redno izvajanje terapije s pomočjo konja pozitivno vpliva na otroka, da je pri obeh otrocih z motnjami na senzomotoričnem področju v času petih mesecev bil viden napredek v izboljšanju ravnotežja in da redno izvajanje terapije s pomočjo konja pozitivno vpliva na senzomotoričen razvoj otroka.
Keywords: senzomotorika, senzomotorični razvoj, terapija s konjem, terapevtsko jahanje, hipoterapija
Published: 23.11.2015; Views: 732; Downloads: 157
.pdf Full text (5,33 MB)

6.
VLOGA HIPOTERAPIJE PRI RAZVOJU SENZOMOTORIKE PREDŠOLSKEGA OTROKA
Klementina Makari, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Vloga hipoterapije pri razvoju senzomotorike predšolskega otroka smo predstavili teoretična spoznanja, vezana na naslov naloge. V nalogi smo predstavili, kaj pomenita pojma senzomotorika in hipoterapija in kako hipoterapija vpliva na razvoj senzomotorike predšolskega otroka. V diplomski nalogi smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo raziskovanja. Uporabili smo tudi zgodovinsko metodo, saj smo hoteli primerjati hipoterapijo, kakršna je bila nekoč in kakršna je danes. Uporabili smo že preverjene vire. Namen naše naloge je bil pojasniti vlogo hipoterapije pri razvoju senzomotorike predšolskih otrok. Na podlagi raziskovalnih hipotez smo na teoretičnem nivoju ugotovili, da hipoterapija pozitivno vpliva na razvoj senzomotorike v predšolskem obdobju ter da hipoterapija izboljša ravnotežje in koordinacijo otroka.
Keywords: hipoterapija, senzomotorika, koordinacija, ravnotežje, gibanje, terapija s konji.
Published: 01.09.2016; Views: 872; Downloads: 137
.pdf Full text (969,20 KB)

7.
Pomembnost ergonomsko pravilne drže pri izvajanju hipoterapije
Natalija Purgaj, 2019, master's thesis

Abstract: Izhodišča (namen): Ergonomska pravilna drža telesa je pomembna pri izvajanju terapije s pomočjo konja. Hipoterapija je fizioterapija na konju, ki vpliva na fizični in mentalno sposobnost ljudi. Tridimenzionalno gibanje konjevega telesa se prenese na gibanje kolka in celotnega telesa človeka, posledično je pomembna ergonomsko pravilna drža. Tako čez čas dosežemo zastavljene cilje. Raziskovalna metodologija: Pri kvalitativnem raziskovanju so uporabljena deskriptivna ali etnografska metoda. Pri kvantitativnem raziskovanju so uporabljena metoda anketiranja in primerjalna analiza. Za pregled in analizo literature smo uporabili spletni iskalnik Google učenjak, spletne strokovne baze podatkov Medline, PubMed, Mendeley's catalog, Wiley online library, Cochrane library, kooperativni bibliografski sistem COBISS in ScienceDirect. Do člankov na podatkovnih bazah smo dostopali preko oddaljenega dostopa. Pridobljene podatke smo statistično obdelali z pomočjo programa Microsoft Excel in programa IBM SPSS Statistics 20. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 20 staršev in 13 zdravstvenih delavcev. Rezultati so pokazali, da je pravilna ergonomska drža otroka pri izvajanju hipoterpije zelo pomembna, saj skoraj ne gre ena brez druge. Pri vseh otrocih se je tekom hipoterapij izboljšala telesna drža in tudi mentalno zdravje. Sklep: Tekom raziskovanje so se potrdile naše predpostavke, da imajo medicinske sestre premalo znanja oziroma ga nimajo o hipoterapiji, da bi promocijsko svetovale staršem, kako še lahko pomagajo svojim otrokom.
Keywords: hipoterapija, jahanje, tridimenzionalna analiza, ergonomija v zdravstvu, medicinska sestra
Published: 28.03.2019; Views: 225; Downloads: 93
.pdf Full text (827,36 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica