1. Varnostni, časovni, okoljski in stroškovni vidiki uporabe električnih in priključnih vozil v lokalni oskrbovalni verigiKlemen Lisec, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi smo preučili trenutne možnosti uporabe električnih in hibridnih vozil v lokalni oskrbovalni verigi, pri čemer smo vzeli v ozir varnostni, okoljski in stroškovni vidik električnega oziroma hibridnega vozila v primerjavi s konvencionalnim vozilom z motorjem na notranje izgorevanje. Za model poti smo uporabili anonimizirane podatke podjetja, ki se ukvarja s predelavo jabolk in njihovim razvozom po lokalni in regionalni poti. Na podlagi modela smo izračunali ali povzeli okoljske, varnostne, stroškovne in časovne vidike uporabe nekonvencionalnega vozila v primerjavi s konvencionalnimi vozili. Keywords: električna vozila, priključna hibridna vozila, lokalna oskrbovalna veriga, varnostni vidik nekonvencionalnih vozil, stroškovni vidik nekonvencionalnih vozil Published in DKUM: 23.10.2020; Views: 1243; Downloads: 121 Full text (2,48 MB) |
2. E-mobilnost v mestihBenjamin Beliš, 2018, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sem predstavil e-mobilnost kot panogo in naredil njen kratek pregled. Posebno pozornost sem namenil električnim avtomobilom, njihovim lastnostim in trgu. Pri tem sem se posebej osredotočil na baterije, ki jih uporabljajo, in njihove možnosti polnjenja. Na koncu sem predstavil še modele avtomobilov, ki so v Sloveniji, ter nekatere primere dobre prakse doma in na tujem. Vse sem zaokrožil v sklepu, kjer sem predstavil svoj pogled na to panogo. Keywords: e-mobilnost, električna vozila, baterijska električna vozila, priključno hibridna električna vozila, baterija Published in DKUM: 19.10.2018; Views: 2444; Downloads: 234 Full text (1,44 MB) |
3. DVOSMERNI DC/DC PRETVORNIKPrimož Fišer, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljen dvosmerni stikalni DC/DC pretvornik, ki se uporablja za dvosmerni prenos energije v sklopu elektromotornega pogona v hibridnih ali električnih vozilih. Pretvornik lahko deluje v načinu navzdol (Buck), kadar s presežno energijo pri zaviranju ali vožnji navzdol polnimo hranilnik energije, ali pa v načinu navzgor (Boost), kjer z akumulirano energijo v hranilniku poganjamo elektromotor. S simulacijo delovanja je bila preverjena in potrjena izbrana topologija pretvornika, rezultati simulacije pa so nam tudi pomagali pri načrtovanju in izbiri komponent, kjer smo največ pozornosti namenili načrtovanju močnostne dušilke. Izmerjen je tudi izkoristek pretvornika v obeh načinih delovanja. Keywords: stikalni DC/DC pretvornik, hibridna vozila, električna vozila, močnostna dušilka, pulznoširinska modulacija, simulacije, vodenje, meritev izkoristka Published in DKUM: 02.11.2011; Views: 3839; Downloads: 328 (1 vote) Full text (3,15 MB) |
4. DVOSMERNI STIKALNI PRETVORNIK ZA SUPER-KONDENZATORJernej Hari, 2010, bachelor thesis/paper Abstract: Superkondenzator je element za hranjenje energije v vozilih na električni pogon. Za uporabo v kombinaciji z elektromotornim servopogonom je potrebno napetostno območje delovanja superkondenzatorja prilagoditi območju napajalne napetosti pogona. Pretvornik je zasnovan tako, da nadzorovano pretvarja energijo med glavnimi električnimi komponentami. Pretvornik deluje kot Buck (navzdol), kadar pretvarja energijo, ki se ustvari pri zaviranju ali vožnji po klancu navzdol ter jo shranjuje v baterije ali superkondenzatorje. V obratni smeri oziroma v Boost (navzgor) načinu delovanja pretvarja energijo iz baterij ali superkondenzatorjev v pogonsko energijo za elektromotor. Keywords: DC-DC pretvornik moči, superkondenzatorji, shranjevanje energije, hibridna električna vozila, nadzor pretoka energije, krmiljenje moči Published in DKUM: 06.04.2011; Views: 3923; Downloads: 258 Full text (2,34 MB) |