| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Razvoj hitre simulacijske metode za ocenitev utrujenosti motorne gredi : magistrsko delo
Rok Tumpej, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen razvoj nove simulacijske metode, ki je namenjena za programski paket AVL ExciteTM Power Unit. Delo je nastalo v sodelovanju s podjetjem AVL-AST, d. o. o. Metoda je namenjena za ocenitev utrujenosti materiala motorne gredi. Razvoj je potekal v programskem jeziku Python, za izračun simulacij pa je bilo uporabljeno računsko jedro programa Abaqus. Pravilnost končnih rezultatov je potrjena s primerjavo rezultatov iz programskega orodja FEMFAT. V primerjavi z ustaljeno metodo ta prinaša precej hitrejše računske čase in poenostavljeno predpripravo simulacije s prijaznim uporabniškim vmesnikom.
Keywords: numerične simulacije, dinamične simulacije, utrujanje materiala, ročična gred, motor z notranjim izgorevanjem, razvoj programske opreme
Published in DKUM: 28.02.2023; Views: 807; Downloads: 119
.pdf Full text (4,04 MB)

2.
Rekonstrukcija elektromotorja POLY 14 ELKO : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Ismail Nurcheski, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu želimo doseči rekonstrukcijo elektromotorja. Konstrukcija strojnih elementov bo potekala v programskem paketu SolidWorksu. Motor je imel 400W moči, želeli moč 550W. Naši cilj je tudi izračunati življenske dobe ležajev. Več kot očitna sprememba moči elektromotorja je vplivala na dimenzije le-tega. Ključni rezultati zavzemajo spremembo številov vrtljajev elektromotorja. Rezultati so opisani na koncu diplomskega dela.
Keywords: elektromotor, stator, rotor, gred, ležaj, konstuiranje.
Published in DKUM: 13.07.2022; Views: 558; Downloads: 63
.pdf Full text (3,38 MB)

3.
Načrtovanje procesa za proizvodno linijo gredi : diplomsko delo
Florijan Gačnikar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena postavitev in načrtovanje nove proizvodne linije gredi v podjetju GKN Driveline Slovenija. Poudarek je na tehnološki dokumentaciji, saj jo je treba prilagoditi procesu izdelave gredi. Zaradi visokih zahtev kupcev in konkurenčnosti na trgu je bilo treba pripraviti dokumentacijo v skladu z različnimi standardi podjetja in metodo za analizo možnih napak in njihovih posledic (FMEA). Moja naloga pri projektu je bila predvsem izdelava slikovnih planov za vse operacije, skupinska izdelava planov nadzora ter izdelava analize možnih napak in njihovih posledic za proces (PFMEA) na proizvodni liniji gredi. Poleg tega sem skonstruiral in pripravil nekaj procesnih komponent, pomagal pa sem tudi pri pisanju krmilnih programov in nadzoru delavcev pri procesu izdelave gredi. S svojim delom sem pripomogel k hitrejši pripravi procesa za serijsko proizvodnjo in hkrati potrdil zastavljeno tezo, saj smo z osvojitvijo procesa novega proizvoda dosegli konkurenčnost na trgu in s tem pridobili nova delovna mesta.
Keywords: gred, proizvodna linija, tehnološka dokumentacija, metoda FMEA
Published in DKUM: 16.03.2021; Views: 1041; Downloads: 28
.pdf Full text (5,37 MB)

4.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi : magistrsko delo
Ivan Dominik Horvat, 2021, master's thesis

Abstract: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 1227; Downloads: 165
.pdf Full text (4,32 MB)

5.
Preračun pogonskega vretena : diplomsko delo
Jure Pajžlar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V moje diplomsko delo sem zajel opis in namembnost gredi, katero sem tudi ročno in s pomočjo programske opreme KISSsoft preračunal in prekontroliral. Tako sem tudi izračunal življenjsko dobo ležajnega para. Ugotovil sem, da vse ustreza in so varnostni faktorji zadostni za varno uporabo gredi
Keywords: Vreteno, gred, preračun
Published in DKUM: 24.09.2019; Views: 1043; Downloads: 169
.pdf Full text (2,29 MB)

6.
Razvoj in izdelava samozaporne gredi za model škripca Al 100 : diplomsko delo
Martin Hočevar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo prikazuje postopke mehanske obdelave, ki so potrebni za izdelavo škripca AL 100. V diplomskem delu je predstavljen potek dela od skiciranja neuspelih oziroma neuporabnih sistemov do nastanka skice sistema, ki se je v nadaljevanju izkazal kot primeren. Sledilo je modeliranje samozaporne gredi z vsemi ostalimi spremembami in dodatnimi deli. Po zaključku modeliranja je bil škripec izdelan in poslan v laboratorij za testiranje izdelkov za pridobitev certifikata. Pri kalkulacijah cen izdelave je bilo ugotovljeno, da se je sistem samozaporne gredi glede na staro izvedo podražil za 4,5 %. In ker se je izkazal za zelo praktičnega, uporabnega in predvsem varnega, se je podjetje odločilo da njegova prodajna cena ostane ista, po nekaj dodatnih testiranjih pa ga bodo vključili v proizvodnjo.
Keywords: strojništvo, škripec, samozaporna gred, laserski izrez, struženje, frezanje
Published in DKUM: 11.07.2019; Views: 1114; Downloads: 148
.pdf Full text (2,59 MB)

7.
Konstrukcija gredi pri bobnu RC žage
Blaž Rataj, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je zajet analitični preračun gredi ter računalniške analize gredi po metodi končnih elementov. Gred je izvzeta iz lastnega projekta, kjer izdelujem avtomatsko žago, gred pa je nosilec podajalnega bobna. Glavni cilj diplomske naloge je sprememba oziroma izboljšanje oblike, ki bi pripomogla k večji nosilnosti, ter večji togosti same gredi, z ozirom na samo izdelavo gredi. Sledi primerjava med izbrano začetno obliko in izboljšano obliko ter predlogi o sami izdelavi.
Keywords: gred, metoda končnih elementov, numerična analiza po MKE, analitični preračun
Published in DKUM: 20.10.2015; Views: 1293; Downloads: 137
.pdf Full text (1,99 MB)

8.
9.
Parametrična analiza napetostnega stanja upogibno in torzijsko obremenjenega prehoda premera gredi
Mihael Breznik, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sta predstavljena analitični in numerični preračun napetostnega stanja na prehodu premera gredi. Numerični preračun je izveden po metodi končnih elementov. Analizirani sta dve geometrijski varianti prehoda premera gredi, s tremi različnimi vrsatmi obremenitev. Cilj diplomskega dela je izvesti ustrezne računalniške simulacije za podana prehoda premera gredi ter preveritev ustreznosti teoretično-empiričnih izrazov za kontrolo napetostnega stanja. Rezultati numerične analize so pokazali, da so rezultati primerljivi z analitičnimi. Do manjših odstopanj lahko pride zaradi napake ocenjevanja koeficienta zareznega učinka.
Keywords: gred, metoda končnih elementov, zarezni učinek, analitični preračun, numerični preračun, računalniške simulacije
Published in DKUM: 23.09.2014; Views: 1835; Downloads: 449
.pdf Full text (2,45 MB)

10.
Vpliv ekonomske priključne gredi na porabo goriva pri delu z vrtavkasto brano
Klemen Konečnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Zorana zemlja ni dovolj zdrobljena in poravnana, da bi bila primerna za setev, zato jo moramo dopolnilno obdelati. Uporaba vrtavkaste brane je najbolj razširjena metoda za dopolnilno obdelavo tal. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako obdelati določeno površino, da bomo za to porabili čim manj goriva in časa. Zanimalo nas je, kako na porabo goriva vpliva število vrtljajev motorja in priključne gredi. Primerjali smo porabo goriva pri dopolnilni obdelavi tal na jeseni in na spomladi zoranih njivah. Za poskus smo uporabili traktor Case-IH JX90 in vrtavkasto brano VOGEL NOOT Terramat L 250. Povprečna poraba pri brananju na jeseni zorani njivi pri nazivnih vrtljajih motorja 2199 min-1 je znašala 10,7 l/ha, pri vrtljajih motorja 1715 min-1 pa 7,9 l/ha. Na spomladi zorani njivi je znašala poraba pri 2199 min-1 9,5 l/ha, pri 1715 min-1 pa 8,7 l/ha. V obeh primerih je bila hitrost vrtenja priključne gredi 540 min-1. Z gotovostjo lahko trdimo, da je uporaba ekonomske priključne gredi smiselna in ekonomsko upravičena.
Keywords: Obdelava tal, vrtavkasta brana, ekonomska priključna gred, poraba goriva.
Published in DKUM: 11.10.2013; Views: 2672; Downloads: 141
.pdf Full text (1,40 MB)

Search done in 1.72 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica