| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Analiza bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah : magistrsko delo
Katarina Grosek, 2024, master's thesis

Abstract: Temeljni namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšno je stanje bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov učne uspešnosti pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah. V teoretičnem delu naštejemo in opišemo mednarodno primerljive raziskave o znanju in dosežkih učencev ter opredelimo merske značilnosti vprašalnikov in testov znanja. Osredotočimo se tudi na spremljajoče dejavnike učne uspešnosti, in sicer odnos s starši in učitelji, počutje v šoli in zadovoljstvo z življenjem. Nato podrobneje opredelimo bralno pismenost, tako da naštejemo in predstavimo njene gradnike. Empirični del temelji na kvantitativnem pristopu, v okviru katerega so dijaki šestih mariborskih srednjih šol reševali test znanja bralne pismenosti, in kvalitativnem pristopu, v okviru katerega smo opravili polstrukturirane intervjuje s petimi učitelji slovenščine na mariborskih srednjih šolah. Kombinacija obeh pristopov nam je omogočila, da bolje razumemo rezultate testa bralne pismenosti, hkrati pa smo z intervjuji dobili vpogled v mnenja, ki jih s kvantitativnim pristopom nismo mogli dobiti, saj tako pridobljene informacije dopolnjujejo in nadgrajujejo kvantitativne ugotovitve. Rezultati so pokazali, da je naš sklop vprašanj v primerjavi s tistim iz predraziskave PISA z vidika veljavnosti podrobnejši, saj zajema več različnih taksonomskih stopenj in gradnikov bralne pismenosti. Ugotovili smo še, da so 15-letniki večinoma zadovoljni s svojim življenjem in se v šoli dobro počutijo, dejavnika odnos s starši in počutje v šoli pa sta povezana z rezultati bralne pismenosti.
Keywords: bralna pismenost, spremljajoči dejavniki, srednja šola, gradniki, test znanja
Published in DKUM: 11.09.2024; Views: 52; Downloads: 19
.pdf Full text (4,14 MB)

2.
Multimodalne značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov
Dragica Haramija, Janja Batič, 2023, original scientific article

Abstract: V članku so predstavljene značilnosti izvirnih slovenskih slikopisov, ki so izšli v knjižni izdaji v zadnjih petih letih. Sistematično so bili pregledani tudi starejši (izvirni in prevedeni) slikopisi, zato smemo trditi, da lahko ugotovitve posplošimo na to posebno obliko bralnega gradiva z izrazito didaktično funkcijo v času opismenjevanja oz. razvijanja bralne pismenosti. V raziskavi nas je zanimalo, katere književne vrste in teme se pojavljajo v slikopisih, kakšen je položaj ilustracij v slikopisu in kakšne so značilnosti kakovostnih slikopisov. Z analizo 24 slikopisov smo identificirali književne vrste in teme ter oblikovni vidik slikopisa (položaj ilustracije). Z multimodalno analizo izbranega slikopisa smo identificirali temeljne značilnosti kakovostnih slikopisov.
Keywords: muzej, slikopis, slikanica, multimodalnost, strukturalizem, gradniki bralne pismenosti
Published in DKUM: 12.04.2024; Views: 179; Downloads: 15
.pdf Full text (435,05 KB)
This document has many files! More...

3.
Funkcionalizacija tekstilij z izoliranimi gradniki jajčnih lupin in izdelava nanovlaken iz le - teh : magistrsko delo
Rosvita Pliberšek, 2024, master's thesis

Abstract: Glavna tema magistrske naloge je izolacija gradnikov jajčnih lupin kokoši in prepelice ter obdelava sintetičnih (poliester, PES) ter naravnih (bombaž) tekstilij z le-tem. Izbira teme je temeljila na pogledu na jajčne lupine kot odpadek in hkrati kot uporabno surovino, ki lahko izboljša lastnosti drugih surovin oz. materialov, pri tem pa lahko ustvarimo napredek na področju ognjevarnih, medicinskih ter UV-zaščitnih oblačil. V nalogi smo preverjali izbrane funkcionalne lastnosti vodne raztopine jajčnih lupin, kot so: velikosti delcev in zeta potencial, pH vrednost, motnost, površinska napetost, stični kot, električna prevodnost in antioksidativnost; ter analizirali učinkovitost obdelave poliestrnih (PES) in bombažnih tkanin s pridobljenimi raztopinami, pri čemer smo uporabili napredne preparativne (hidrotermična razgradnja- hidroliza) in analitske metode (merjenje pH, spektroskopija). Ugotovili smo, da je vzorec v obliki vodne raztopine pokazal dobre lastnosti na področju površinske lastnosti, prav tako je pokazalo dobre rezultate pri meritvah zeta potenciala ter pri merjenju električne prevodnosti. Pri obdelanih PES in bombažnih vzorcih s to raztopino jajčnih lupin, pa lahko poudarim, da so bili vidni rezultati na področju ognjevarnosti, protimikrobnosti in UZF. Rezultati sicer niso bili izraziti, ampak bili opazni in so mejili v dobro smer.
Keywords: jajčne lupine, hidroliza, funkcionalizacija, izolirani gradniki, PES in bombažne tekstilije, ognjevarnost, medicinske tekstilije, UV zaščita
Published in DKUM: 22.03.2024; Views: 334; Downloads: 27
.pdf Full text (3,18 MB)

4.
Razvoj bralne pismenosti v 2. starostnem obdobju vrtca skozi izbrane tematske sklope : diplomsko delo
Eva Štampar Ivanuša, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je navedena raznolika in kakovostna literatura z izborom navezujočih se dejavnosti, ki so primerne za predšolske otroke. Delo je ustvarjeno z namenom ozaveščanja otrok in vzgojiteljev o pomembnosti bralne pismenosti za otrokov razvoj. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen pojem bralne pismenosti, njeni elementi ter pomembnost za otrokov razvoj. Predstavljeni so gradniki bralne pismenosti, ki se med seboj dopolnjujejo in otroku omogočajo celosten bralni razvoj. Predstavljena pa je tudi slikanica, njene značilnosti in iztočnice, iz katerih lahko izhajamo, kadar iščemo kakovostna slikaniška dela. V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo, metodo klasifikacije, metodo analize in sinteze, komparativno metodo ter metodo praktičnega dela. V praktičnem delu diplomskega dela smo opravili multimodalno analizo petih izbranih slikanic. Sledi pet izbranih tematskih sklopov, v katerih so omenjena tri slikaniška dela in nanje navezujoče se dejavnosti, ki so izvedene na neslučajnostnem vzorcu otrok 2. starostnega obdobja vrtca in opis odziva otrok ter vzgojiteljev. Prisoten je model celostnega branja. Ugotovili smo, da otroci ob prisotnosti odraslega bralca z veseljem sodelujejo pri bralnih dejavnostih. Otroci imajo branje radi, saj ob prijetnih ter pozitivnih izkušnjah kažejo zanimanje za branje.
Keywords: bralna pismenost, kakovostna slikanica, gradniki bralne pismenosti, tematski sklopi, multimodalna analiza
Published in DKUM: 05.09.2022; Views: 786; Downloads: 175
.pdf Full text (4,81 MB)

5.
Gradniki bralne pismenosti : Teoretična izhodišča
2020

Abstract: Znanstvena monografija o gradnikih bralne pismenosti vsebuje 11 poglavij, v katerih je poglobljeno zajeto izhodišče posameznega gradnika. Razvijanje gradnikov je sistematično, saj so namenjeni vsem stopnjam izobraževanja od vrtca do konca srednješolskega obdobja, hkrati pa je njihov temeljni namen, da se pozornost za razvoj bralne pismenosti usmerja na vsa področja dejavnosti v vrtcu in na vse predmete v osnovni in srednji šoli. Posamezni gradnik se razvija kod del celote, vsi gradniki so povezani s cilji vseh predmetov/področij, razvijajo se procesno. Pomembno je, da se gradniki razvijajo integrirano in v skladu z zmožnostjo otrok, učencev in dijakov glede na njihov razvoj, predznanje, potrebe in posebnosti. Izhodišča se navezujejo na vseh devet gradnikov bralne pismenosti: govor, motiviranost za branje, razumevanje koncepta bralnega gradiva, glasovno zavedanje, besedišče, tekoče branje, razumevanje besedil, odziv na prebrano, kritično branje.
Keywords: gradniki bralne pismenosti, pismenost, slovenski jezik, metode, medpredmetno povezovanje
Published in DKUM: 10.11.2020; Views: 1533; Downloads: 187
URL Link to file

6.
Osnovanje opisnikov gradnikov za dvig naravoslovne pismenosti in njihova uporaba pri poučevanje teme odboj in lom svetlobe
Ana Tement, 2018, master's thesis

Abstract: Eden izmed pomembnejših ciljev poučevanja fizike je usposobiti učence in dijake za kritično presojo svojega napredka in pomanjkljivosti. Zato je zelo pomembno, da ves čas učnega procesa prejemajo povratne informacije o razsežnostih svojega znanja in spretnosti. To jim omogoča diagnostično in formativno preverjanje znanja, ki služi tudi kot povratna informacija učitelju o uspešnosti njegovega dela. V magistrski nalogi se posvetimo obravnavi izbrane fizikalne teme iz učenega načrta odboj in lom svetlobe z dodanimi opisniki gradnikov. Učne priprave so narejene za osnovno šolo, srednje strokovno izobraževanje, klasično in splošno gimnazijo. V pripravah so razvidne razlike med poučevano vsebino, zahtevnostjo poučevane vsebine in v dodanih opisnikih, glede na stopnjo izobraževanja. Uporabili smo opisnike 1. gradnika, ki so jih razdelali člani projekta Na-Ma POTI, ter 2. gradnika, ki smo jih izdelali sami v magistrski nalogi. S takšnimi pripravami na učne ure želimo izboljšati in povečati raznolikost pouka, izboljšati učiteljevo oziroma profesorjevo podajanje snovi in ne nazadnje dvigniti nivo znanja in razumevanja učencev in dijakov.
Keywords: Naravoslovna pismenost, osnovna šola, srednja šola, splošna gimnazija, klasična gimnazija, fizika, gradniki, podgradniki, opisniki, odboj in lom svetlobe.
Published in DKUM: 02.10.2018; Views: 1524; Downloads: 170
.pdf Full text (3,37 MB)

7.
Analiza sodobnih konceptov družbenih medijev
Štefan Papa, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo uporabe sodobnih konceptov v družbenih medijih. S pomočjo virov in literature smo podrobneje predstavili pet sodobnih konceptov, ki so prevladovali v preteklem letu, to so družabno sporočanje, boj proti lažnim novicam, pristna vsebina oz. oddajanje videoposnetkov v živo, obogatena resničnost in klepetalni roboti. Z metodo analize smo ugotovili in prikazali, kateri izmed njih se pojavljajo v priljubljenih družbenih medijih in na kakšen način so le-ti prisotni v njih. Sledila je konvergenca ugotovitev, kjer smo zbrali rezultate analize. Prišli smo do ugotovitve, da sodobni koncepti predstavljajo pomemben segment v družbenih medijih.
Keywords: družbeni mediji, družbena omrežja, sodobni koncepti, temeljni funkcionalni gradniki
Published in DKUM: 23.05.2018; Views: 1952; Downloads: 209
.pdf Full text (4,27 MB)

8.
VKLJUČITEV RAZDELILNE TRANSFORMATORSKE POSTAJE PODVELKA V SISTEM PROCESNEGA VODENJA
Miljutin Kocbek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Na osnovi analiz porabe električne energije, smo izgradili nov objekt Razdelilna transformatorska postaja Podvelka 110/20 kV. Zaradi zanesljivega obratovanja objekta, smo sistem vključili v sistem procesnega vodenja, ki omogoča stalni nadzor in krmiljenje objekta na lokalnem nivoju in na nivoju distribucijskega centra vodenja. Diplomska naloga opisuje povezavo samostojnih naprav in inteligentnih elektronskih naprav s SCADA aplikacijo. Opisani so ključni gradniki sistemov v distribucijskem centru in na objektu. SCADA aplikacija je namenjena nadzoru in vodenju transformatorskih postaj. Procesni zaslon omogoča dispečerju pregled trenutnega stanja na napravah v transformatorski postaji, kar je potrebno pri pravilnem odločanju dispečerjev.
Keywords: SCADA, gradniki sistemov, procesno vodenje, razdelilna transformatorska postaja
Published in DKUM: 21.09.2016; Views: 1722; Downloads: 136
.pdf Full text (4,20 MB)

9.
Celostna grafična podoba podjetja - na primeru Akvarij-terarij Maribor
Melanija Jurčec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Celostna grafična podoba je osnova vizualne komunikacije, ki povezuje podjetje s potencialnimi strankami, in tudi največkrat vpliva na to, kakšen bo vzpostavljen odnos. V diplomski nalogi smo predstavili temelje za zasnovo celostne grafične podobe na primeru Akvarij-terarija Maribor. Zajeli, razčlenili in analizirali smo pojem celostne grafične podobe in njenih gradnikov. Raziskali smo tudi področje denarnega vrednotenja celostne grafične podobe oz. vrednotenja dela, ki ga oblikovalec vloži v snovanje le-te, s poudarkom, da snuje za podjetje v državni lasti. Izsledki teoretičnega dela so nam postavili osnovo za praktični del, na podlagi katerega je nastal naš končni izdelek.
Keywords: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, logotip, gradniki
Published in DKUM: 14.10.2015; Views: 2115; Downloads: 166
.pdf Full text (2,11 MB)

10.
NAČRTOVANJE IN UVAJANJE APLIKACIJE CRM NA PRIMERU ZAVAROVALNICE
Mitja Potočnik, 2014, master's thesis

Abstract: Zaradi skokovitega razvoja sodobne informacijske tehnologije v zadnjih letih, le-ta podjetju sama po sebi ne prinaša več konkurenčne prednosti. Ker med posameznimi panogami vlada ostra konkurenca, predstavlja usmeritev na odjemalce pomembno konkurenčno prednost podjetja. Eden izmed konceptov, ki to omogoča pa je upravljanje odnosov z odjemalci oziroma krajše CRM. CRM oziroma upravljanje odnosov z odjemalci je poslovna strategija, ki podjetjem pomaga zmanjševati stroške, ter jim obenem povečuje donosnost s tem ko poiskuša predvideti potrebe oziroma zahteve sedanjih in potencialnih strank. Da pa pridemo do natančnih podatkov o naših sedanjih in bodočih odjemalcih pa se le ti zbirajo s pomočjo večih podatkovnih virov saj nam lahko le tako podajo realno sliko o posameznih odjemalcih. Namen magistrskega dela je prikazati kako aplikacijo CRM načrtovati ter jo kasneje uspešno uvesti v zavarovalnico. Zavarovalnice so inštitucije z ogromno strankami in veliki količinami podatkov in ravno zato bi jim moral CRM ustrezati ter jim doprinesti k večji uspešnosti poslovanja. Pri pisanju naloge smo si pomagali s proučevanjem domače in tuje literature, ki je napisana na temo CRM in zavarovalništva. Ker je naloga v večini teoretične narave, smo uporabili deskriptivni pristop. Znotraj le tega pa smo uporabili metodo kompilacije, kar pomeni, da smo povzemali opazovanja in ugotovitve drugih avtorjev. Z metodo analize smo razčlenjevali in proučevali pojave in spoznanja drugih avtorjev. V magistrskem delu se bomo najprej seznanili z natančno opredelitvijo upravljanja odnosov z odjemalci. Nato bomo spoznali, kako se takšna aplikacija načrtuje in uvaja v podjetje, na koncu pa še natančneje spoznali, kako bi se naj koncept CRM uvedel v zavarovalnico. Skozi nalogo sem poiskušali prikazati natančen proces implementacije, ter ugotoviti dejansko uporabnost in koristi, ki jih sistem CRM prinaša zavarovalnici. Na koncu naloge bomo podali sklep in v njem ugotovitve, ki smo jih spoznali skozi celotno nalogo.
Keywords: Ključne besede: CRM, analitični CRM, operativni CRM, organizacijski CRM, gradniki CRM, CRM vizija, CRM strategija, CRM informacije, CRM tehnologija, CRM metrike, cilji CRM, implementacija CRM, zavarovalništvo, zgodovina zavarovalništva, pojmi v zavarovalništvu, slovenski zavarovalni trg.
Published in DKUM: 23.01.2015; Views: 1717; Downloads: 276
.pdf Full text (1,20 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica