1. METODOLOGIJA ZA VZPOSTAVITEV SEKCIJSKEGA MERJENJA HITROSTI NA AC/HC V RSMitja Marks, 2015, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi je predstavljena ena od možnih metodologij za vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na avtocestah in hitrih cestah v Republiki Sloveniji. Na začetku so predstavljeni sistemi merjenja hitrosti in sekcijskega merjenja hitrosti v drugih državah, prikazana je analiza dejavnikov, ki vplivajo na prometno varnost na omrežju AC in HC RS, predstavili smo dosedanje raziskave na področju določitve nevarnega odseka, izdelali metodologijo za določitev območja sekcijskega merjenja hitrosti na omrežju AC in HC RS in na koncu preverili še ustreznost metodologije.
Magistrska naloga je zasnovana tako, da spoznamo prednosti in slabosti različnih sistemov merjenja hitrosti, dosedanje metodologije za določitev nevarnih odsekov, ter da se na podlagi teh predhodno izdelanih metodologij, izdela metodologijo za določitev kriterijev s pomočjo katerih se lahko preveri posamezni odsek, za opravičenost vzpostavitve sekcijskega merjenja hitrosti na AC in HC omrežju RS. Keywords: Avtocesta, hitra cesta, prometna varnost, sekcijsko merjenje hitrosti, gostota prometnega toka, določanje nevarnih odsekov, upravljanje prometa, nadzor prometa Published in DKUM: 11.02.2015; Views: 1955; Downloads: 217 Full text (3,59 MB) |
2. Določanje krivulje eksternih stroškov prometne (ne)varnosti kot element strateškega načrtovanja prometnicGabrijel Sternad, 2010, master's thesis Abstract: Sodobna družba se poleg pozitivnih vse bolj zaveda tudi negativnih učinkov cestnega prometa, ki se kažejo v različnih oblikah. Ena izmed njih so prometne nesreče in njihove posledice, ki se lahko ponazorijo tudi v obliki stroškov, ki pri tem nastanejo. Prometni načrtovalci pri iskanju teoretičnega (pa tudi praktičnega) optimuma kapacitet prometnega omrežja po sodobnih, trajnostnih principih, namreč niso več »zavezani« upoštevati samo pretočnosti (kar praktično pomeni povečevati kapacitete cest, križišč, parkirnih površin), temveč iskati splošni optimum. Upoštevati morajo eksterne stroške prometa, ti pa so se zaradi spremenjenih vrednostnih sistemov (povečanje vrednosti človekovega zdravja in življenja) z vidika njihove strukture bistveno spremenili.
Magistrska naloga obravnava problem eksternih stroškov prometnih nesreč z vidika njihove odvisnosti od prometne obremenitve cestnega odseka. Tako je v okviru naloge izvedena raziskava o odvisnosti dejanske (izmerjene) prometne varnosti od prometne obremenitve (gostote prometnega toka) ob upoštevanju uveljavljene metodologije za določanje eksternih stroškov prometnih nesreč. Raziskava je izvedena na treh cestnih odsekih državnih cest v Sloveniji, njeni rezultati pa so pomembni z vidika strateškega prometnega planiranja in tudi raziskovanja tega področja v prihodnje. Keywords: promet, cestni promet, eksterni stroški, eksterni stroški prometnih nesreč, prometna varnost, gostota prometnega toka Published in DKUM: 05.07.2010; Views: 3830; Downloads: 496 Full text (34,49 MB) |
3. Metodologija za napovedovanje motenj prometnega toka na avtocestnih odsekih pred pričakovano oviro - predorom Ulrich Zorin, 2009, master's thesis Abstract: Zagotavljanja ustrezne prometne varnosti v avtocestnih predorih je med drugim odvisno tudi od poteka prometnega toka na širšem območju pred predorom.
V primeru, da že v fazi izdelave idejnih projektov izgradnje avtocestnih predorov ustrezno preučimo potek predvidene oblike prometnega toka pred predorom, lahko prispevamo h kvalitetnejši pripravi projektne dokumentacije (gradbeni in prometni del) za posamezen avtocestni predor, kar pomeni kvalitetnejša izvedba samega predora z vsemi pripadajočimi elementi.
Naloga predstavlja možnost, da je mogoče z uporabo predlagane metodologije, ki obravnava predvsem motnje prometnega toka širšega območja pred avtocestnim predorom, izboljšati nivo prometne varnosti v avtocestnih predorih.
Keywords: prometna varnost, avtocesta, predor, prometni tok, gostota prometnega toka Published in DKUM: 08.05.2009; Views: 4875; Downloads: 447 Full text (2,78 MB) |