1. Posebnosti računovodstva v gostinstvuJan Antolinc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava posebnosti računovodstva v gostinstvu, pri čemer se osredotoča na specifične izzive, s katerimi se srečujejo računovodje v tej panogi. Gostinstvo je znano po svoji sezonski naravi, hitri menjavi zaposlenih in pritiski na marže, kar vse vpliva na računovodske postopke.
V prvem delu naloge so predstavljeni osnovni pojmi računovodstva, vključno s finančnim, stroškovnim in poslovodnim računovodstvom. Nadalje se delo osredotoča na računovodska poročila, kot so bilanca stanja, izkaz poslovnega izida in izkaz denarnih tokov, ter na njihovo specifično uporabo v gostinski panogi.
Osrednji del naloge se ukvarja z izzivi vrednotenja zalog, obračunavanjem plač, ki pogosto vključujejo napitnine, ter vplivom teh dejavnikov na motivacijo in zadržanje kvalificiranih zaposlenih. Posebna pozornost je namenjena tudi zakonski in strokovni ureditvi računovodstva v Sloveniji, kar je ključno za zagotavljanje skladnosti z zakonodajo in standardi.
V zaključku naloge so povzete glavne ugotovitve raziskave, ki vključujejo potrebo po prilagojenih računovodskih praksah za gostinstvo, ter predlogi za izboljšanje pogojev dela in produktivnosti v tej panogi. Avtor poudarja pomembnost ustreznega računovodskega načrtovanja in analiziranja za uspešno poslovanje gostinskih obratov. Keywords: Računovodstvo, gostinstvo, gostilna, računovodska poročila, zaloge, plača. Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 12
Full text (1,32 MB) |
2. Problematika pridobivanja strokovnega kadra s področja gostinstva v podjetju xElena Drašković, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pridobivanje kadrov je proces, katerega namen je zapolniti potrebe po prostih delovnim mestih v podjetjih. Nekatera podjetja imajo s pridobivanjem kadra veliko težav. Še posebej izrazita problematika pridobivanja kadrov je v gostinstvu, kjer se soočajo z velikim številom deficitarnih poklicev.
V diplomski nalogi smo najprej predstavili proces zaposlovanja kadrov s teoretičnega vidika. Opisali smo planiranje, pridobivanje, selekcijo in uvajanje kadra, kar je predstavljalo osnovo za razumevanje problemskega stanja in iskanja rešitev v raziskovalnem delu, v katerem smo proučevali problematiko pridobivanja strokovnega kadra s področja gostinstva v podjetju X. S pomočjo intervjuja in ankete smo zbrali mnenja zaposlenih o tem, zakaj se na področju gostinstva težje pridobi novi kader.
Ugotovili smo, da ima podjetje pri pridobivanju in zadrževanju gostinskega kadra težave zaradi pomanjkanja strokovnega kadra na tem področju in da ta kader zato pogosto zahteva boljše delovne pogoje. Za izboljšanje situacije v podjetju X smo predlagali višje plačilo delavcem ter več ugodnosti, kot so na primer organizirana srečanja sodelavcev in izvajanje različnih športnih ali kreativnih delavnic. Keywords: pridobivanje kadra, gostinstvo, pomanjkanje kadra Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 55; Downloads: 9
Full text (1,14 MB) |
3. Vpliv strank na zadovoljstvo zaposlenih v gostinstvuAnja Milkić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Zadovoljstvo zaposlenih je eden ključnih dejavnikov v gostinstvu. Na zadovoljstvo zaposlenih vpliva veliko dejavnikov, eden izmed njih so stranke. Stranke so nepogrešljiv del vsakega gostinskega posla in prav njim in njihovemu zadovoljstvu se posveča največ pozornosti.
Zaradi tega so zaposleni bolj zapostavljeni, njihovemu zadovoljstvu pri delu se ne posveča toliko pozornosti. Premalo se govori o vplivu strank na zaposlene in njihovo delo. Zato je cilj raziskati vpliv strank na zaposlene v gostinstvu, na njihovo delo in zadovoljstvo pri delu.
To smo raziskali s pregledom že obstoječe literature in teorije. Nato smo skozi intervjuje z zaposlenimi v konkretnem gostinskem podjetju dobili odgovore na vprašanja, ki so nam pomagali bolje razumeti odnos med zaposlenimi in strankami.
Izvedeli smo, da imajo stranke velik vpliv na zaposlene in da je zadovoljstvo zaposlenih odvisno od tega, ali stranka pristopa k zaposlenemu pozitivno ali negativno. Keywords: zaposleni, stranke, zadovoljstvo, gostinstvo Published in DKUM: 01.07.2024; Views: 148; Downloads: 38
Full text (590,92 KB) |
4. Motivacija za izobraževanje v podjetju Pribina d.o.o.Tamara Vindišar, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali stopnjo motivacije za izobraževanje v podjetju Pribina d. o. o. Podjetja se iz dneva v dan soočajo s hitrimi spremembami na trgu dela. Zaradi česar je bistveno, da v ospredje postavijo svoje zaposlene ter da jim nudijo izobraževanja, s katerim pridobivajo nova znanja, veščine in sposobnosti, ki jih potrebujejo za uspešno upravljanje svojega dela. Podjetje mora poskrbeti, da ostane čim bolj konkurenčno na trgu dela. Menimo, da je pomembno tudi, da podjetje ustvari izobraževalno okolje, s katerim motivirajo svoje zaposlene k nadaljnjemu izobraževanju.
V zaključnem delu smo raziskovali metode motiviranja, ki jih podjetje uporablja, da motivira zaposlene za pripravljenost pridobivanja novih znanj. Dotaknili smo se tudi največjih ovir pri izobraževanju kadra, kakšna je stopnja motivacije v podjetju ter kakšnih izobraževanj bi se zaposleni radi udeležili v prihodnosti. Keywords: motivacija, izobraževanje, gostinstvo Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 319; Downloads: 67
Full text (969,97 KB) |
5. Organizacija dela v organizacijah v času covidaNastja Vozlič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Organizacija je sistem ljudi, virov in sredstev, ki dosegajo želene cilje dela in poslovanja. Za uspešno organiziranje in poslovanje podjetja je potrebna ustrezna organizacija dela, ki je način, kako so naloge razdeljene med posameznike v organizaciji in načini, na katere se te nato usklajujejo, da dosežejo končni izdelek ali storitev. V zadnjih letih se srečujemo s svetovno nalezljivo boleznijo, ki se imenuje epidemija Covid-19, ki je močno vplivala na organizacije in njihovo organizacijo dela. Veliko podjetij je bilo primoranih ustaviti svojo organizacijo, nekateri pa so delali od doma, kar je imelo svoje prednosti in slabosti.
Na štajerskem območju sta dve podjetji, ki imata povsem različno dejavnost in s tem tudi organizacijo dela. Prvo podjetje se ukvarja z maloprodajo živil, tehnike in tekstila. Drugo podjetje se ukvarja z gostinstvom. Z namenom proučevanja vpliva epidemije Covid-19 na posamezno organizacijo smo s pomočjo intervjuja ugotovili, kako lahko svetovna bolezen spremeni celotno organizacijo dela. V raziskavi smo dobili vpogled, kakšna je bila organizacija dela pred izbruhom epidemije ter kakšna je sedaj. V času epidemije je podjetje Jagros, d. o. o., lahko vseskozi poslovalo in uspešno rastlo, medtem ko je podjetje PK Trade, d. o. o., moralo več mesecev biti doma in zaprti svojo gostilno, kar je imelo negativni vpliv na njihovo poslovanje. S predlogi smo temeljili predvsem na izboljšanju celotne organizacije in njihove organizacije dela in s tem uspešnosti podjetja. Keywords: Epidemija Covid-19, organizacija dela, organizacija, gostinstvo, maloprodaja. Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 614; Downloads: 116
Full text (1,15 MB) |
6. Problematika zavržene hrane v restavracijahVesna Vene, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali količino zavržene hrane v gostinskem sektorju. Najprej smo opredelili teoretična izhodišča problematike zavržene hrane in načine za zmanjšanje količine. Dotaknili smo se tudi nekaj primerov dobrih praks in njihovega delovanja. V raziskovalnem delu smo z anketnim vprašalnikom ugotavljali, kakšna je povprečna dnevna količina zavržene hrane, na kakšne načine se gostinci trudijo zmanjšati količino zavržene hrane, kakšne stroške jim ta predstavlja in katere spodbude in pomoči države se jim zdijo pomembne.
Z raziskavo smo uspeli odgovoriti na vsa vprašanja o količini zavržene hrane v
gostinstvu. Z diplomsko nalogo želimo bolj izobraziti gostinski sektor o problematiki zavržene hrane. Keywords: zavržena hrana, gostinstvo, odpadki, kompostiranje Published in DKUM: 26.08.2022; Views: 633; Downloads: 74
Full text (1,15 MB) |
7. Filozofija restavracije Tri lučke in njena prepoznavnost v turizmuNika Prevodnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Gastronomija predstavlja pomemben del turistične ponudbe destinacije in je eden izmed temeljnih načinov spoznavanja načina življenja in kulture krajev, ki jih obiskujemo. V Posavju se nahaja naša raziskana restavracija, restavracija Tri lučke, katere filozofija kuhinje temelji na pristnosti okusov, ki povezujejo tradicionalnost in lokalnost s pridihom modernosti. Prav tako so prisotni na različnih področjih turizma, kar smo v raziskavi opredelili kot eno izmed njihovih konkurenčnih prednosti na turističnem trgu. Z namenom analizirati prepoznovanost Treh lučk med prebivalci Posavja, smo izvedli anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da Posavci, ki so sodelovali v raziskavi, Trem lučkam kot turistično-kulinarični atrakciji v Posavju pripisujejo velik pomen, saj jih več kot tretjina Tri lučke šteje kot eno izmed pomembnejših atrakcij v Posavju. Velika večina je Tri lučke obiskala že vsaj enkrat v življenju, nekateri jo obiščejo tudi večkrat letno ali celo mesečno. V diplomskem delu smo opravili tudi polstrukturirana intervjuja z restavracijo Tri lučke in gostilno Repovž, kateri smo spraševali o vključevanju ter vpetosti v lokalno turistično ponudbo. Gostilna Repovž je bila izbrana, ker si z našo primarno restavracijo Tri lučke delita zelo podobno filozofijo gostilne in hrane. Po opravljeni raziskavi smo naredili še primerjavo z gostilno Repovž, pri kateri smo ugotovili, da sta si kuhinji zelo podobno in da ima gostilna Repovž kar nekaj konkurenčne prednosti zaradi svoje samooskrbne kmetije in domačih izdelkov z domačega vrta. Pripravili smo tudi nekaj priporočil za izboljšavo ponudbe Treh lučk in njihovo povezanost z lokalno skupnostjo in lokalno ponudbo. S predlogi smo temeljili predvsem na trajnosti v okoljskem (»zero waste«) in družbenem pomenu (povezovanju turističnih deležnikov v Posavju). Keywords: gastronomija, gostinstvo, kulinarični turizem, Posavje, restavracija Tri lučke Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 781; Downloads: 105
Full text (2,04 MB) |
8. Dejavniki, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini komendaLucija Slapar, 2020, undergraduate thesis Abstract: Gostinstvo v Sloveniji predstavlja velik del storitvenih dejavnosti. Lahko rečemo, da ni kraja, kjer ne bi obratoval vsaj en lokal z različnimi vrstami pijač. Vendar ni vsak lokal uspešen pri poslovanju. Konkurenca je velika, bistvenega pomena so lokacija lokala, vzdušje v njem, ponudba pijač, osebje itd. To so dejavniki, ki vplivajo na obisk gostov v lokalu. Ker pa smo ljudje različni, mora gostinec upoštevati želje vseh gostov, če želi biti uspešen.
Povpraševanje po gostinskih obratih je vsako leto večje. Današnji način življenja nas je pripeljal do te stopnje, da iščemo trenutke miru, počitka in sproščenosti. Lokal je lahko točka, kjer dobimo vse od naštetega. Veliko poslovnežev svoje ključne sestanke organizira v lokalu ravno zaradi sproščenosti in udobja, kar pozitivno vpliva na sklepanje poslov.
V prvem poglavju diplomskega dela smo opredelili področje in opisali problem raziskave, namene, cilje, hipoteze in metode raziskovanja.
V drugem poglavju smo predstavili pojem marketing in njegov pomen v današnjem poslovnem okolju, njegovo uporabo v turizmu in gostinstvu ter opisali marketinška okolja.
V tretjem poglavju smo opisali okolje diplomskega dela, ki se nanaša na občino Komenda. Predstavili smo dejavnike, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini Komenda, ki smo jih kasneje analizirali v raziskavi. Na kratko smo povzeli zgodovino gostinstva v Sloveniji in ugotovili, da je današnja podoba gostinstva na občutno višji ravni kot nekoč.
V četrtem poglavju smo predstavili raziskavo dejavnikov, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini Komenda. Postavili smo tri raziskovalne hipoteze, ki so bile kasneje potrjene. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. Na koncu smo predstavili možne rešitve in izboljšave, kako bi lahko komendski gostinski lokali poslovali še bolje, glede na to, da je konkurenca za tako veliko občino kar močna. Keywords: gostinstvo, Komenda, gost, gostoljubje Published in DKUM: 10.02.2020; Views: 1566; Downloads: 288
Full text (825,81 KB) |
9. Delo na črno v gostinstvu : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeDanijel Pranjić, 2019, undergraduate thesis Abstract: Delo na črno predstavlja problem, ki ga pristojni organi in zakonodajalec poskušajo izkoreniniti že leta. To je protizakonita dejavnost, ki se pojavlja in ponavlja že vrsto let ter omejuje in slabi gospodarsko dejavnost. Leta 2014 so bili v upanju na boljši nadzor nad tovrstnimi kršitelji sprejeti novi ukrepi za boj proti delu na črno, kot tudi večje globe kršiteljem.
Najbolj pogosto se delo in zaposlovanje na črno kažeta v večjih gospodarskih panogah (npr. v prometu, gradbeništvu, gostinstvu) (Dernovšek, 2013). Podjetja, oziroma delodajalci, želijo na ta način zmanjšati svoje stroške in privarčevati, posamezniki pa želijo npr. dodatno zaslužiti, se izogniti plačevanju davkov ipd. Negativne posledice pa občutijo vsi prebivalci, saj je zaradi dela in zaposlovanja na črno oškodovan državni proračun. Problem dela na črno je v nemerljivosti, kar pomeni, da o tem pojavu nimamo povsem točnih podatkov, v kolikšni meri se kaže na letni ravni.
V diplomskem delu sta predstavljena delo in zaposlovanje na črno v gostinstvu, na kakšen način se izvajata ter značilnosti takšnega opravljanja. Predstavljeni so tudi razlogi, zaradi katerih prihaja do dela na črno, ter sankcije in posledice. Predstavljene so inšpekcijske službe, njihove pristojnosti in učinkovitost na tem področju.
Opravili smo tudi raziskavo, pri kateri smo več oseb z izkušnjami z delom v gostinstvu anketirali glede izkušenj s tovrstnim delom, predvsem pa nas je zanimalo, zakaj se posameznik odloči za delo na črno v gostinstvu, katere so pozitivne in negativne posledice ter ali bi v prihodnje še zmeraj opravljali delo na črno v tej panogi. Keywords: diplomske naloge, gostinstvo, kaznivo dejanje, delo na črno, zaposlovanje, delodajalec Published in DKUM: 08.10.2019; Views: 2664; Downloads: 661
Full text (1,37 MB) |
10. Zaznavanje in odnos do etičnosti davčnega utajevanja in uvedbe davčnih blagajn v gostinskem sektorjuJožica Cirnski Zofič, 2018, master's thesis Abstract: Davčne utaje so problem s katerim se sooča tako Slovenija, kot tudi ostale države članice Evropske unije. Cilj vsake države je, da bi vzpostavili ustrezne in učinkovite mehanizme, s katerimi bi v čim večji meri preprečili širjenje davčnega utajevanja ter davkoplačevalce pritegnili k izpolnjevanju davčnih obveznosti, glede česar se je v tuji literaturi uveljavil izraz »tax compliance«.
Da bi lahko sprejeli ukrepe, ki bi vplivali na izboljšanje prostovoljnega izpolnjevanja davčnih obveznosti, je pomembno dobro poznavanje dejavnikov, kateri igrajo pomembno vlogo pri odločitvi davkoplačevalcev, ali bodo le-ti svoje davčne obveznosti poravnali v zakonsko določeni višini, ali bodo skušali najti zakonsko verzel in se tako izognili plačilu davka ter s tem vplivali na manjši priliv javnofinančnih prihodkov v državno blagajno. Tako smo v magistrski nalogi preučili ekonomske, psihološke, motivacijske in demografske dejavnike ter njihovo pomen pri izpolnjevanju davčnih obveznosti davkoplačevalcev.
Ker je po ugotovitveh Finančne uprave Republike Slovenije zaznano veliko kršitev pri gotovinskem poslovanju, kjer davčni zavezanci uporabljajo takšne računalniške programe in strojno opremo, ki jim omogoča naknadno spreminjanje evidentiranih podatkov o oprevljenem prometu z gotovino, brez revizijske sledljivosti, so na Ministrstvu za Finance sprejeli odločitev o uvedbi tehnično zanesljive rešitve, in sicer uvedbo davčnih blagajn, kar je Vlada RS sprejela in določila, da je od 2. januarja 2016 njihova uporaba obvezna za vse pravne subjekte, ki poslujejo gotovinsko.
Veliko nepravilnosti pri evidentiranju prihodkov v okviru gotovinskega poslovanja, davčni inšpektorji beležijo predvsem pri davčnih zavezancih, ki se ukvarjajo z gostinstvom, zaradi česar gostinske dejavnosti umeščamo med najbolj rizične in ravno zato smo za empirično raziskavo anketirali zaposlene v gostinstvu iz posavja, in sicer smo preučili njihov odnos do davčnega utajevanja in uvedbe davčnih blagajn. V empiričnem delu naloge so preverili tudi zastavljene hipoteze ter pridobljene podatke primerjali s podatki drugih raziskav. Keywords: Davčne utaje, davčna skladnost, davčne blagajne, gostinstvo. Published in DKUM: 15.03.2019; Views: 1297; Downloads: 150
Full text (4,29 MB) |