| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 64
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Motivacija za izobraževanje v podjetju Pribina d.o.o.
Tamara Vindišar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali stopnjo motivacije za izobraževanje v podjetju Pribina d. o. o. Podjetja se iz dneva v dan soočajo s hitrimi spremembami na trgu dela. Zaradi česar je bistveno, da v ospredje postavijo svoje zaposlene ter da jim nudijo izobraževanja, s katerim pridobivajo nova znanja, veščine in sposobnosti, ki jih potrebujejo za uspešno upravljanje svojega dela. Podjetje mora poskrbeti, da ostane čim bolj konkurenčno na trgu dela. Menimo, da je pomembno tudi, da podjetje ustvari izobraževalno okolje, s katerim motivirajo svoje zaposlene k nadaljnjemu izobraževanju. V zaključnem delu smo raziskovali metode motiviranja, ki jih podjetje uporablja, da motivira zaposlene za pripravljenost pridobivanja novih znanj. Dotaknili smo se tudi največjih ovir pri izobraževanju kadra, kakšna je stopnja motivacije v podjetju ter kakšnih izobraževanj bi se zaposleni radi udeležili v prihodnosti.
Keywords: motivacija, izobraževanje, gostinstvo
Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 206; Downloads: 59
.pdf Full text (969,97 KB)

2.
Organizacija dela v organizacijah v času covida
Nastja Vozlič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Organizacija je sistem ljudi, virov in sredstev, ki dosegajo želene cilje dela in poslovanja. Za uspešno organiziranje in poslovanje podjetja je potrebna ustrezna organizacija dela, ki je način, kako so naloge razdeljene med posameznike v organizaciji in načini, na katere se te nato usklajujejo, da dosežejo končni izdelek ali storitev. V zadnjih letih se srečujemo s svetovno nalezljivo boleznijo, ki se imenuje epidemija Covid-19, ki je močno vplivala na organizacije in njihovo organizacijo dela. Veliko podjetij je bilo primoranih ustaviti svojo organizacijo, nekateri pa so delali od doma, kar je imelo svoje prednosti in slabosti. Na štajerskem območju sta dve podjetji, ki imata povsem različno dejavnost in s tem tudi organizacijo dela. Prvo podjetje se ukvarja z maloprodajo živil, tehnike in tekstila. Drugo podjetje se ukvarja z gostinstvom. Z namenom proučevanja vpliva epidemije Covid-19 na posamezno organizacijo smo s pomočjo intervjuja ugotovili, kako lahko svetovna bolezen spremeni celotno organizacijo dela. V raziskavi smo dobili vpogled, kakšna je bila organizacija dela pred izbruhom epidemije ter kakšna je sedaj. V času epidemije je podjetje Jagros, d. o. o., lahko vseskozi poslovalo in uspešno rastlo, medtem ko je podjetje PK Trade, d. o. o., moralo več mesecev biti doma in zaprti svojo gostilno, kar je imelo negativni vpliv na njihovo poslovanje. S predlogi smo temeljili predvsem na izboljšanju celotne organizacije in njihove organizacije dela in s tem uspešnosti podjetja.
Keywords: Epidemija Covid-19, organizacija dela, organizacija, gostinstvo, maloprodaja.
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 480; Downloads: 81
.pdf Full text (1,15 MB)

3.
Problematika zavržene hrane v restavracijah
Vesna Vene, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali količino zavržene hrane v gostinskem sektorju. Najprej smo opredelili teoretična izhodišča problematike zavržene hrane in načine za zmanjšanje količine. Dotaknili smo se tudi nekaj primerov dobrih praks in njihovega delovanja. V raziskovalnem delu smo z anketnim vprašalnikom ugotavljali, kakšna je povprečna dnevna količina zavržene hrane, na kakšne načine se gostinci trudijo zmanjšati količino zavržene hrane, kakšne stroške jim ta predstavlja in katere spodbude in pomoči države se jim zdijo pomembne. Z raziskavo smo uspeli odgovoriti na vsa vprašanja o količini zavržene hrane v gostinstvu. Z diplomsko nalogo želimo bolj izobraziti gostinski sektor o problematiki zavržene hrane.
Keywords: zavržena hrana, gostinstvo, odpadki, kompostiranje
Published in DKUM: 26.08.2022; Views: 543; Downloads: 62
.pdf Full text (1,15 MB)

4.
Filozofija restavracije Tri lučke in njena prepoznavnost v turizmu
Nika Prevodnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Gastronomija predstavlja pomemben del turistične ponudbe destinacije in je eden izmed temeljnih načinov spoznavanja načina življenja in kulture krajev, ki jih obiskujemo. V Posavju se nahaja naša raziskana restavracija, restavracija Tri lučke, katere filozofija kuhinje temelji na pristnosti okusov, ki povezujejo tradicionalnost in lokalnost s pridihom modernosti. Prav tako so prisotni na različnih področjih turizma, kar smo v raziskavi opredelili kot eno izmed njihovih konkurenčnih prednosti na turističnem trgu. Z namenom analizirati prepoznovanost Treh lučk med prebivalci Posavja, smo izvedli anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da Posavci, ki so sodelovali v raziskavi, Trem lučkam kot turistično-kulinarični atrakciji v Posavju pripisujejo velik pomen, saj jih več kot tretjina Tri lučke šteje kot eno izmed pomembnejših atrakcij v Posavju. Velika večina je Tri lučke obiskala že vsaj enkrat v življenju, nekateri jo obiščejo tudi večkrat letno ali celo mesečno. V diplomskem delu smo opravili tudi polstrukturirana intervjuja z restavracijo Tri lučke in gostilno Repovž, kateri smo spraševali o vključevanju ter vpetosti v lokalno turistično ponudbo. Gostilna Repovž je bila izbrana, ker si z našo primarno restavracijo Tri lučke delita zelo podobno filozofijo gostilne in hrane. Po opravljeni raziskavi smo naredili še primerjavo z gostilno Repovž, pri kateri smo ugotovili, da sta si kuhinji zelo podobno in da ima gostilna Repovž kar nekaj konkurenčne prednosti zaradi svoje samooskrbne kmetije in domačih izdelkov z domačega vrta. Pripravili smo tudi nekaj priporočil za izboljšavo ponudbe Treh lučk in njihovo povezanost z lokalno skupnostjo in lokalno ponudbo. S predlogi smo temeljili predvsem na trajnosti v okoljskem (»zero waste«) in družbenem pomenu (povezovanju turističnih deležnikov v Posavju).
Keywords: gastronomija, gostinstvo, kulinarični turizem, Posavje, restavracija Tri lučke
Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 657; Downloads: 93
.pdf Full text (2,04 MB)

5.
Dejavniki, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini komenda
Lucija Slapar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Gostinstvo v Sloveniji predstavlja velik del storitvenih dejavnosti. Lahko rečemo, da ni kraja, kjer ne bi obratoval vsaj en lokal z različnimi vrstami pijač. Vendar ni vsak lokal uspešen pri poslovanju. Konkurenca je velika, bistvenega pomena so lokacija lokala, vzdušje v njem, ponudba pijač, osebje itd. To so dejavniki, ki vplivajo na obisk gostov v lokalu. Ker pa smo ljudje različni, mora gostinec upoštevati želje vseh gostov, če želi biti uspešen. Povpraševanje po gostinskih obratih je vsako leto večje. Današnji način življenja nas je pripeljal do te stopnje, da iščemo trenutke miru, počitka in sproščenosti. Lokal je lahko točka, kjer dobimo vse od naštetega. Veliko poslovnežev svoje ključne sestanke organizira v lokalu ravno zaradi sproščenosti in udobja, kar pozitivno vpliva na sklepanje poslov. V prvem poglavju diplomskega dela smo opredelili področje in opisali problem raziskave, namene, cilje, hipoteze in metode raziskovanja. V drugem poglavju smo predstavili pojem marketing in njegov pomen v današnjem poslovnem okolju, njegovo uporabo v turizmu in gostinstvu ter opisali marketinška okolja. V tretjem poglavju smo opisali okolje diplomskega dela, ki se nanaša na občino Komenda. Predstavili smo dejavnike, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini Komenda, ki smo jih kasneje analizirali v raziskavi. Na kratko smo povzeli zgodovino gostinstva v Sloveniji in ugotovili, da je današnja podoba gostinstva na občutno višji ravni kot nekoč. V četrtem poglavju smo predstavili raziskavo dejavnikov, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini Komenda. Postavili smo tri raziskovalne hipoteze, ki so bile kasneje potrjene. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. Na koncu smo predstavili možne rešitve in izboljšave, kako bi lahko komendski gostinski lokali poslovali še bolje, glede na to, da je konkurenca za tako veliko občino kar močna.
Keywords: gostinstvo, Komenda, gost, gostoljubje
Published in DKUM: 10.02.2020; Views: 1455; Downloads: 278
.pdf Full text (825,81 KB)

6.
Delo na črno v gostinstvu : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Danijel Pranjić, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Delo na črno predstavlja problem, ki ga pristojni organi in zakonodajalec poskušajo izkoreniniti že leta. To je protizakonita dejavnost, ki se pojavlja in ponavlja že vrsto let ter omejuje in slabi gospodarsko dejavnost. Leta 2014 so bili v upanju na boljši nadzor nad tovrstnimi kršitelji sprejeti novi ukrepi za boj proti delu na črno, kot tudi večje globe kršiteljem. Najbolj pogosto se delo in zaposlovanje na črno kažeta v večjih gospodarskih panogah (npr. v prometu, gradbeništvu, gostinstvu) (Dernovšek, 2013). Podjetja, oziroma delodajalci, želijo na ta način zmanjšati svoje stroške in privarčevati, posamezniki pa želijo npr. dodatno zaslužiti, se izogniti plačevanju davkov ipd. Negativne posledice pa občutijo vsi prebivalci, saj je zaradi dela in zaposlovanja na črno oškodovan državni proračun. Problem dela na črno je v nemerljivosti, kar pomeni, da o tem pojavu nimamo povsem točnih podatkov, v kolikšni meri se kaže na letni ravni. V diplomskem delu sta predstavljena delo in zaposlovanje na črno v gostinstvu, na kakšen način se izvajata ter značilnosti takšnega opravljanja. Predstavljeni so tudi razlogi, zaradi katerih prihaja do dela na črno, ter sankcije in posledice. Predstavljene so inšpekcijske službe, njihove pristojnosti in učinkovitost na tem področju. Opravili smo tudi raziskavo, pri kateri smo več oseb z izkušnjami z delom v gostinstvu anketirali glede izkušenj s tovrstnim delom, predvsem pa nas je zanimalo, zakaj se posameznik odloči za delo na črno v gostinstvu, katere so pozitivne in negativne posledice ter ali bi v prihodnje še zmeraj opravljali delo na črno v tej panogi.
Keywords: diplomske naloge, gostinstvo, kaznivo dejanje, delo na črno, zaposlovanje, delodajalec
Published in DKUM: 08.10.2019; Views: 2542; Downloads: 648
.pdf Full text (1,37 MB)

7.
Zaznavanje in odnos do etičnosti davčnega utajevanja in uvedbe davčnih blagajn v gostinskem sektorju
Jožica Cirnski Zofič, 2018, master's thesis

Abstract: Davčne utaje so problem s katerim se sooča tako Slovenija, kot tudi ostale države članice Evropske unije. Cilj vsake države je, da bi vzpostavili ustrezne in učinkovite mehanizme, s katerimi bi v čim večji meri preprečili širjenje davčnega utajevanja ter davkoplačevalce pritegnili k izpolnjevanju davčnih obveznosti, glede česar se je v tuji literaturi uveljavil izraz »tax compliance«. Da bi lahko sprejeli ukrepe, ki bi vplivali na izboljšanje prostovoljnega izpolnjevanja davčnih obveznosti, je pomembno dobro poznavanje dejavnikov, kateri igrajo pomembno vlogo pri odločitvi davkoplačevalcev, ali bodo le-ti svoje davčne obveznosti poravnali v zakonsko določeni višini, ali bodo skušali najti zakonsko verzel in se tako izognili plačilu davka ter s tem vplivali na manjši priliv javnofinančnih prihodkov v državno blagajno. Tako smo v magistrski nalogi preučili ekonomske, psihološke, motivacijske in demografske dejavnike ter njihovo pomen pri izpolnjevanju davčnih obveznosti davkoplačevalcev. Ker je po ugotovitveh Finančne uprave Republike Slovenije zaznano veliko kršitev pri gotovinskem poslovanju, kjer davčni zavezanci uporabljajo takšne računalniške programe in strojno opremo, ki jim omogoča naknadno spreminjanje evidentiranih podatkov o oprevljenem prometu z gotovino, brez revizijske sledljivosti, so na Ministrstvu za Finance sprejeli odločitev o uvedbi tehnično zanesljive rešitve, in sicer uvedbo davčnih blagajn, kar je Vlada RS sprejela in določila, da je od 2. januarja 2016 njihova uporaba obvezna za vse pravne subjekte, ki poslujejo gotovinsko. Veliko nepravilnosti pri evidentiranju prihodkov v okviru gotovinskega poslovanja, davčni inšpektorji beležijo predvsem pri davčnih zavezancih, ki se ukvarjajo z gostinstvom, zaradi česar gostinske dejavnosti umeščamo med najbolj rizične in ravno zato smo za empirično raziskavo anketirali zaposlene v gostinstvu iz posavja, in sicer smo preučili njihov odnos do davčnega utajevanja in uvedbe davčnih blagajn. V empiričnem delu naloge so preverili tudi zastavljene hipoteze ter pridobljene podatke primerjali s podatki drugih raziskav.
Keywords: Davčne utaje, davčna skladnost, davčne blagajne, gostinstvo.
Published in DKUM: 15.03.2019; Views: 1196; Downloads: 143
.pdf Full text (4,29 MB)

8.
Izboljšave gostinske dejavnosti na Kozjanski domačiji z vidika logistike
Alja Hrovat, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Logistika je pomembna dejavnost v vsakem podjetju, tudi na turistični kmetiji. Z uporabo logistike se v obravnavanem podjetju pokažejo problemi in se na tak način poskušajo rešiti. Tudi v gostinstvu se je treba posluževati logistike in njenih dejavnosti, da dosežemo najbolj optimalen rezultat. V našem primeru je obravnavano podjetje Kozjanska domačija, ki je mlada turistična kmetija in daje velik pomen doma pridelani hrani. Nudi prenočišča, oglede, predavanja in pogostitev za vnaprej najavljene goste. Prvotni cilji Kozjanske domačije so bili ogledi muzeja na prostem in manjša pogostitev, vendar se je izkazalo, da imajo turisti zelo radi hrano, ki se pripravlja na Kozjanski domačiji. To je hrana, pripravljena po domačih, starih receptih, ki so marsikje že tonili v pozabo. Tako je glavni cilj obravnavane turistične kmetije z ogleda muzeja in s predavanj prešel v pogostitev gostov z domačo pristno kozjansko hrano. V obstoječi kuhinji in postopku priprave hrane smo opazili nekaj logističnih težav, ki vplivajo na čas priprave hrane. Glavna težava je prehod iz kuhinje v pripravljalnico hrane skozi jedilnico. Analiza je pokazala, da je obstoječ prehod moteč za goste in zamudnejši. Predlagali smo, da se obstoječa kuhinja in pripravljalnica hrane povežeta v en skupni prostor s prehodom, ki ne bo moteč za goste ter se tako skrajša čas za pripravo jedi.
Keywords: logistika, gostinstvo, Kozjanska domačija, turistična kmetija, izboljšave.
Published in DKUM: 24.04.2017; Views: 1505; Downloads: 110
.pdf Full text (2,42 MB)

9.
Usposabljanje kadrov na osnovi mentoriranja v podjetju X
Janez Firšt, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Različne oblike in metode usposabljanje omogočajo, da zaposleni pridobivajo potrebna znanja in izkušnje ter razvijajo svoje sposobnosti za uspešnejše in učinkovitejše delo. V praksi se usposabljanja lahko odvijajo v obliki formalnih ali neformalnih programov, v ali izven podjetij. Usposabljanja neposredno na delovnem mestu omogočajo najhitrejši prenos uporabnih znanj, veščin in izkušenj. Mentorski programi so ena izmed možnih oblik usposabljanja v podjetjih. Za učinkovito in uspešno izvajanje mentorstva mentor potrebuje veliko znanja in izkušenj. Ob pogoju, da tako mentor kot mentoriranec posedujeta potrebne lastnosti, željo in motivacijo, se lahko oba udeleženca kot tudi njuna organizacija nadejajo številnih pomembnih koristi. Ugotavljamo, da je usposabljanje na osnovi mentoriranja lahko zelo primerna oblika za manjša, finančno manj zmogljiva podjetja. Opredeljujemo značilnosti in problematiko kadrov v gostinski dejavnosti. Usposobljenih in ustrezno motiviranih kadrov v gostinstvu namreč kritično primanjkuje. Za nujen dvig kakovosti gostinskih storitev bi se morala gostinska podjetja bolj načrtno posvečati usposabljanjem kadrov. Praktični del naloge obsega zasnovo programa usposabljanja na osnovi mentoriranja, ki smo jo pripravili za potrebe preučevanega podjetja.
Keywords: zaposleni, usposabljanje, razvoj, metode, mentorstvo, gostinstvo
Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 1008; Downloads: 296
.pdf Full text (1,23 MB)

10.
Pravni vidiki inšpekcijskega nadzorstva v gostinstvu : diplomsko delo univerzitetnega študija
Anže Gartner, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Gostinska dejavnost ima pri svojem poslovanju precej možnosti za izigravanje zakonov in ostalih predpisov, zato je nujno, da država njeno poslovanje nadzira z inšpekcijskimi pregledi. V zadnjih letih so bili rezultati inšpekcijskih pregledov v gostinstvu dokaj zaskrbljujoči. Gostinstvo je dejavnost, ki s svojimi storitvami neposredno vpliva na zdravje ljudi, zato bi morale biti na rezultate inšpekcijskih pregledov te branže še posebno pozorne. V diplomski nalogi sem opisal dejavnost gostinstva, in sicer sem se osredotočil predvsem na restavracije in gostilne, saj je dejavnost zelo obsežna. Opisal sem pogoje za opravljanje gostinske dejavnosti, predstavil sem pravno podlago, ki se je gostinstvo dotika, opisal klasifikacijo NACE in razvoj gostinstva v zadnjih letih. V diplomskem delu je predstavljen inšpekcijski nadzor, razmerje med ZIN in ZUP, načela inšpekcijskega nadzora in dolžnosti ter pooblastila inšpektorja. Opisana je organizacija inšpekcijskih služb. Prav tako sem predstavil poklic inšpektorja, kako do poklica inšpektor posameznik lahko pride in kakšne so njegove odgovornosti. Opisan je inšpekcijski postopek pri zavezancu. Gostinci so po mojem mnenju o svojih dolžnostih slabo informirani. To lahko pripisujemo preobremenjenosti gostinca, nerazumevanju prava ali pa nezanimanju in malomarnosti za pravne podlage delovanja gostinske dejavnosti. Seveda je ob tem treba povedati, da je predpisov, ki določajo pravilno delovanje gostinstva precej in se pogosto spreminjajo. Zaradi takih in drugačnih razlogov za to gostinci v veliki meri kršijo predpise. Z diplomsko nalogo sem analiziral inšpekcijske službe, ki nadzorujejo delo gostincev (tržna inšpekcija, zdravstvena inšpekcija, inšpekcija za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, finančna inšpekcija). Za vse inšpekcije sem preveril, koliko stanejo državo in koliko denarja vrnejo v državno blagajno s svojimi postopki. Poseben poudarek sem namenil finančni inšpekciji, ki tudi najbolj preverja delo gostincev, analiziral sem sivo ekonomijo, delo na črno in opisal tudi nedavno uvedene davčne blagajne. Inšpekcijske službe državo stanejo precej denarja, vendar pa sem z njihovo analizo prišel do zaključka, da se tako finančno kot tudi zaradi javnega dobrega izplačajo in morajo obstajati. Predstavljajo precejšnjo avtoriteto in strah za gostince, kar je v veliki meri dobro, saj se le-ti zato bolj trudijo delovati v skladu s predpisi. Inšpekcijski nadzor je v Republiki Sloveniji dokaj urejen, vendar pa bi lahko še veliko postorili, predvsem , če bi določena pooblastila prenesli tudi na Policijo.
Keywords: inšpekcijski nadzor, gostinstvo, tržna inšpekcija, zdravstvena inšpekcija, finančna inšpekcija, inšpekcijski postopek, diplomske naloge
Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 1193; Downloads: 156
.pdf Full text (727,45 KB)

Search done in 0.42 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica