1. Dejavniki, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini komendaLucija Slapar, 2020, undergraduate thesis Abstract: Gostinstvo v Sloveniji predstavlja velik del storitvenih dejavnosti. Lahko rečemo, da ni kraja, kjer ne bi obratoval vsaj en lokal z različnimi vrstami pijač. Vendar ni vsak lokal uspešen pri poslovanju. Konkurenca je velika, bistvenega pomena so lokacija lokala, vzdušje v njem, ponudba pijač, osebje itd. To so dejavniki, ki vplivajo na obisk gostov v lokalu. Ker pa smo ljudje različni, mora gostinec upoštevati želje vseh gostov, če želi biti uspešen.
Povpraševanje po gostinskih obratih je vsako leto večje. Današnji način življenja nas je pripeljal do te stopnje, da iščemo trenutke miru, počitka in sproščenosti. Lokal je lahko točka, kjer dobimo vse od naštetega. Veliko poslovnežev svoje ključne sestanke organizira v lokalu ravno zaradi sproščenosti in udobja, kar pozitivno vpliva na sklepanje poslov.
V prvem poglavju diplomskega dela smo opredelili področje in opisali problem raziskave, namene, cilje, hipoteze in metode raziskovanja.
V drugem poglavju smo predstavili pojem marketing in njegov pomen v današnjem poslovnem okolju, njegovo uporabo v turizmu in gostinstvu ter opisali marketinška okolja.
V tretjem poglavju smo opisali okolje diplomskega dela, ki se nanaša na občino Komenda. Predstavili smo dejavnike, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini Komenda, ki smo jih kasneje analizirali v raziskavi. Na kratko smo povzeli zgodovino gostinstva v Sloveniji in ugotovili, da je današnja podoba gostinstva na občutno višji ravni kot nekoč.
V četrtem poglavju smo predstavili raziskavo dejavnikov, ki vplivajo na obisk gostov v gostinskih lokalih v občini Komenda. Postavili smo tri raziskovalne hipoteze, ki so bile kasneje potrjene. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. Na koncu smo predstavili možne rešitve in izboljšave, kako bi lahko komendski gostinski lokali poslovali še bolje, glede na to, da je konkurenca za tako veliko občino kar močna. Keywords: gostinstvo, Komenda, gost, gostoljubje Published in DKUM: 10.02.2020; Views: 1566; Downloads: 288
Full text (825,81 KB) |
2. POSLOVNI NAČRT PODJETJA HOTEL SLON, D.D., LJUBLJANAŽeljko Vrhovac, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Poslovni načrt je eden od poglavitnih dokumentov za uspešno izvedbo poslovne priložnosti.
Namen in cilj tega diplomskega dela sta predstaviti poslovni načrt za nadaljnje poslovanje podjetja Hotel Slon, d. d., Ljubljana, ki v prihodnosti načrtuje večjo prenovo.
V prvem delu smo predstavili podjetje in pojasnili, kakšne so njegove trenutne konkurenčne prednosti. Nato sledijo najprej analiza panoge in predstavitev obstoječega proizvoda, v nadaljevanju pa opis, kakšni bodo proizvodi in storitve po prenovi. V tem delu opišemo tudi idejno zasnovo, na podlagi katere bo potekala prenova hotela.
Naloga se nato nadaljuje z analizo trga, v kateri predstavimo konkurenco in v primerjavi z njo tudi naše prednosti. Sledi načrt trženja, v katerem nakažemo, kakšni bosta naša trženjska in cenovna strategija po prenovi.
Poslovni načrt vključuje tudi poglavja, v katerih opišemo proizvodni in storitveni načrt, vodstveno skupino in kadre ter splošen terminski načrt, prav tako pa tudi, kakšna so kritična tveganja in izzivi.
V zadnjem delu smo na podlagi vseh zbranih informacij naredili še finančni načrt ter predstavili pričakovano poslovanje podjetja po prenovi. Keywords: poslovni načrt, hotel, turizem, gost, prihodki Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 2818; Downloads: 434
Full text (3,22 MB) |
3. PRAVOPISNE IN SLOVNIČNE NEDOSLEDNOSTI V JEDILNIH LISTIH IZBRANIH HOTELSKIH RESTAVRACIJJernej Ferk, 2016, undergraduate thesis Abstract: Nobeno besedilo ni imuno na jezikovne napake. Javna besedila naj bi bila jezikovno neoporečna. To velja za vse vrste javnih besedil, še posebej za jedilne liste, ki so ogledalo vsake restavracije, njen prvi stik z gostom, ki naj bi bil tako na željo gosta kot gostitelja brezhiben in brez napak. Realna podoba je, žal, pogosto drugačna, nasprotna: vsak jedilni list, ki smo ga obravnavali v diplomskem delu, vsebuje pravopisne in slovnične nedoslednosti. Jedilni listi predstavljajo pisno ponudbo v gostinstvu, ki je pomemben del turizma, s tem pa tudi javnega življenja. Knjižna slovenščina je na področju gostinstva še posebej izpostavljena vdorom tujk. Večina poimenovanj jedi in načinov priprave izvira iz tujih jezikov, predvsem francoskega, v današnjem času pa veliko izrazov prevzemamo iz angleščine. Jezikoslovci ugotavljajo, da prevzemanje tujk v naš jezik ne poteka po enem pravilu, ampak je prepuščeno ustvarjalcem besedila. Odnos gostincev do knjižnega jezika je ena od tem diplomskega dela tako v teoretičnem kot empiričnem delu. Nezainteresiranost odgovornih gostincev za slovenski jezik in njihova slaba srednješolska podlaga poznavanja jezika puščata sled v jedilnih listih, ki so polni nedoslednosti; raba knjižnega jezika pa je po egoističnem prepričanju gostincev v njihovo zadostno poznavanje slovnice izredno površna. Rezultat, ki ga vse te okoliščine pustijo v jedilnih listih, je gostom moteč. Keywords: Pravopisna nedoslednost, slovnična nedoslednost, jedilni list, hotel, restavracija, gost, vodja. Published in DKUM: 12.08.2016; Views: 1481; Downloads: 163
Full text (1,87 MB) |
4. ZADOVOLJSTVO, ZVESTOBA IN STRATEGIJA ZADRŽANJA GOSTOV PODJETJA XMaja Telebar, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskali prizadevanje osebja gostinskega podjetja X, da bi zagotovili zadovoljstvo, zvestobo in zadržanje njihovih gostov.
V teoretičnem delu smo s pomočjo ustrezne literature proučili različne avtorje in z njihovo pomočjo predstavili, kaj pomeni zadovoljstvo gostov, kakšne so njegove koristi, kaj pomeni sistematično zagotavljanje gostov. Prikazali smo tudi gosta kot osebnost, sestavo osebnosti – temperament. Opredelili smo ključne potrebe in želje gostov ter pomembnost kakovosti storitev. Predstavili smo razvoj zvestobe porabnika in nagrajevanje zvestobe. Keywords: zadovoljstvo, zvestoba, gost, gostinska ponudba, storitve, prijaznost, potrebe in želje, prilagajanje. Published in DKUM: 12.08.2016; Views: 883; Downloads: 107
Full text (911,95 KB) |
5. PRIMERJAVA DVEH METOD ZA MERJENJE ZADOVOLJSTVA GOSTOV V HOTELIHMiša Osterc, 2016, master's thesis Abstract: Zadovoljstvo gostov je ključni element za uspešen razvoj in dolgoročen obstoj kateregakoli hotelskega podjetja, zato mora biti njihovo doseganje tudi glavni cilj vsakega hotela. Pri tem je potrebno upoštevati, da zagotavljanje zadovoljstva gostov zahteva dobro poznavanje želja in pričakovanj vsakega gosta, zato je merjenje, analiziranje in spremljanje zadovoljstva eden najpomembnejših izzivov pri pripravi strategije poslovanja vsakega hotela.
To velja tudi za Hotel Bioterme Mala Nedelja, ki kot okolju prijazen hotel v severovzhodnem delu Slovenije s svojo ponudbo in usmeritvijo sledi trendom trajnostnega razvoja turizma. Ugotavljanje zadovoljstva gostov, njihovih pričakovanj in prilagajanje njihovim željam je lahko odločilnega pomena, da hotel ostane konkurenčen na trgu termalnih zdravilišč.
V magistrski nalogi sem se posvetila primerjavi dveh metod za merjenje zadovoljstva gostov, kjer sem primerjala rezultate po obstoječem vprašalniku hotela Bioterme Mala Nedelja, z rezultati vprašalnika, pripravljenim po metodologiji, ki jo je financiralo Ministrstvo za gospodarstvo. V teoretičnem delu sem najprej povzela in strnila spoznanja več slovenskih in tujih avtorjev na temo turizma, zadovoljstva turistov – gostov ter predstavitev različnih metod za merjenje zadovoljstva. V empiričnem delu sem izvedla analizo zadovoljstva hotelskih gostov in jo primerjala z rezultate obeh metod. Ugotovila sem, da je ob primerjavi obeh metod pri nekaterih hipotezah prišlo do napačnega predvidevanja, zato sem nekaj zapisanih hipotez tudi zavrnila.
Na podlagi opravljene raziskave in pridobljenih rezultatov lahko potrdim, da so hotelski gostje v splošnem zelo zadovoljni s ponudbo in kakovostjo hotela Bioterme Mala Nedelja, vendar pa so njihova pričakovanja še vedno višja od dejanskih zaznav prejetih storitev. To je sporočilu podjetju, da delajo dobro, vendar pa še vedno ostaja prostor za izboljšave in nadgradnjo storitev za pridobitev večje zvestobe obiskovalcev.
Na osnovi izsledkov raziskave so v zaključku te naloge podane tudi ključne ugotovitve, ki upoštevajo izražene želje gostov in ki jih lahko v hotelu Bioterme Mala Nedelja upoštevajo pri pripravi strategije za nadaljnji razvoj. Keywords: turizem, hotel, gost, zadovoljstvo, merjenje, metoda Published in DKUM: 30.06.2016; Views: 2358; Downloads: 406
Full text (2,80 MB) |
6. VREDNOTENJE KORPORACIJSKE BLAGOVNE ZNAMKE PODJETJA GOST D.O.O.Alenka Ternovšek, 2013, undergraduate thesis Abstract: Podjetja morajo v odnose s svojimi potrošniki vložiti veliko več kot nekoč. Ni več dovolj samo obstajati ter kvalitetno izvajati svojo ponudbo, temveč so vedno bolj pomembne tudi druge aktivnosti. Potrebno je namreč poskrbeti tudi za čustvene potrebe potrošnika. Podjetje se mora tudi aktivno vključevati v družbo. To lahko doseže z donacijami, štipendiranjem, z ekološko ozaveščenostjo ter z zaposlenimi. Ti predstavljajo za podjetje vedno večjo dobrino, ki jo je potrebno negovati. Da lahko podjetje vzpostavi kakovostne odnose z vsemi deležniki, pa mora oblikovati korporacijsko blagovno znamko. Korporacijska blagovna znamka podjetju prinaša poenotenje vrednot, kulturo imidža ter usklajenost informacij, ki jih posredujejo okolici.
Podjetje Gost, d.o.o. ,se ukvarja z nudenjem gostinskih in hotelirskih storitev. Je hčerinsko podjetje Premogovnika Velenje, d. d. Gost, d. o. o., trenutno vodi in upravlja z osmimi gostinskimi obrati ter z dvema hoteloma na elitnih lokacijah na slovenski obali.
V diplomskem delu smo želeli izpostaviti pomembnost oblikovanja korporacijske blagovne znamke ter pridobiti informacije o podjetju Gost, d. o. o., ugotoviti nivo prepoznavnosti korporacijske blagovne znamke v ožji in širši okolici, oceniti njeno uspešnost pri uresničevanju ciljev podjetja ter preveriti, kakšne so storitve za podporo korporacijski blagovni znamki. Keywords: Korporacijska blagovna znamka, vrednotenje korporacijske blagovne znamke, arhitektura blagovne znamke, poslovodenje blagovne znamke, Gost, d. o. o. Published in DKUM: 27.03.2013; Views: 1917; Downloads: 274
Full text (2,06 MB) |
7. ANALIZA ZADOVOLJSTVA HOTELSKIH GOSTOV V TERMAH ČATEŽ, D. D.Monika Mohar, 2012, undergraduate thesis Abstract: Terme Čatež, d. d., je podjetje, ki se ukvarja s hotelirstvom, gostinstvom, spa, trgovanjem, športom in rekreacijo. V Sloveniji in Evropi sodi med najprivlačnejše turistične destinacije. Rdeča nit razvoja je termalna voda, ki jo uporabljajo v več namenov. Terme Čatež so pravi kraj za oddih, zabavo in sprostitev ter sklepanje poslovnih vezi, tako da prav vsak najde kotiček zase. Ravno iz naštetih razlogov smo se odločili za raziskavo, kjer smo se osredotočili na hotelske goste oz. na zadovoljstvo le-teh. V teoretičnem delu smo povzeli in strnili spoznanja več slovenskih in tujih avtorjev, ki so raziskovali na področju zadovoljstva odjemalcev – hotelskih gostov. V empiričnem delu pa smo izvedli analizo zadovoljstva hotelskih gostov na anketnem vprašalniku podjetja Terme Čatež. Na podlagi anketnega vprašalnika smo si postavili hipoteze in temeljno vprašanje raziskave ter izvedli raziskavo. S pomočjo raziskave smo ugotovili stopnjo zadovoljstva hotelskih gostov Term Čatež, d. d. v časovnem obdobju januar–februar 2012.
Na podlagi raziskave oz. pridobljenih rezultatov lahko trdimo, da so hotelski gostje v splošnem zelo zadovoljni s ponudbo podjetja, vendar je pri nekaterih vprašanjih prišlo do napačnega predvidevanja, zato smo nekatere hipoteze zavrnili. Najpomembnejše pri poslovanju podjetja je, da sledi željam, potrebam in zahtevam odjemalca in jim ponudi vse to ali še več. Odjemalci so vse bolj zahtevni, imajo vse večja pričakovanja, zato je konkurenca na trgu vse ostrejša. Pomembno je, da podjetje prisluhne odjemalcu in na podlagi tega kreira svojo ponudbo in/ali izdelek, ki bo konkurenčen na trgu in bo zadovoljeval potrebe. Odjemalci bodo zadovoljeni, radi se bodo vračali, s tem pa bodo postali tudi zvesti. Keywords: hotelski gost, zadovoljstvo, merjenje zadovoljstva hotelskih gostov, Terme Čatež. Published in DKUM: 20.12.2012; Views: 2964; Downloads: 359
Full text (2,29 MB) |
8. ODGOVORNOST GOSTITELJA ZA GOSTOVE STVARI PO GOSTINSKIH UZANCAH IN NJIHOVA SKLADNOST S PRAVILI OZ O GOSTINSKI HRAMBIKatra Kozinc, 2012, undergraduate thesis Abstract: Gostinska hramba je eden izmed najbolj praktičnih in vsakodnevno uporabnih institutov, ki jih obravnava Obligacijski zakonik (OZ). Poleg tega pa isto materijo urejajo tudi Posebne uzance v gostinstvu (Posebne uzance). Določbe enega in drugega predpisa se na več mestih razlikujejo. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kateri predpis uporabiti, če se določbe OZ in Posebnih uzanc ne skladajo.
Uzance so podrobna pravna pravila določenega ožjega poslovnega kroga, ki jih ne sprejme zakonodajalec, temveč združenje gospodarskih subjektov, ki dotično področje bolje pozna in ga tako lahko uredi na manj abstrakten način. Uporaba uzanc je določena v OZ z generalno klavzulo o uporabi poslovnih običajev, uzanc in poslovne prakse v 12. členu.
Posebne uzance v gostinstvu določajo poslovne običaje za posle, povezane z gostinskimi storitvami, sprejela pa jih je Turistična zbornica Slovenije leta 1995. Problem (ne)skladnosti z OZ se pojavlja zato, ker so bile sprejete pred OZ.
OZ ne vsebuje posebnih določb o pravicah in obveznostih strank gostinske pogodbe, vendar pa zanjo veljajo splošne določbe OZ, za vsebino pa uporabimo določbe Posebnih uzanc. Podtipa gostinske pogodbe sta pogodba o postrežbi s hrano in pijačo ter pogodba o hotelskih storitvah, pri kateri gostitelj gostu nudi nastanitev, gost pa mu za te storitve plača.
Gostinska hramba je ena izmed pogodbenih obveznosti gostinca. Gostitelj mora gostu povrniti škodo, če stvar, ki jo je gost prinesel s seboj, izgine ali se poškoduje. Odgovornost gostinca je objektivna, a je kot protiutež višina odškodnine omejena. Gost mora škodo takoj priglasiti gostitelju.
Lahko pa gost od gostinca zahteva, da z njim sklene shranjevalno pogodbo. V tem primeru gostinec odgovarja kot shranjevalec in višina odškodnine ni omejena.
Posebne uzance nekatere institute urejajo na enak način, druge interpretirajo ožje oziroma širše, nekaterih pojmov pa sploh ne omenjajo. Keywords: uzance, gost, gostitelj, gostinska pogodba, gostinska hramba, odgovornost gostinca, stvari, prinesene s seboj, skladnost. Published in DKUM: 17.12.2012; Views: 3552; Downloads: 417
Full text (149,65 KB) |