1. Strategije blagovnih znamk v različnih gospodarskih dejavnostihTjaša Zulficari, 2022, master's thesis Abstract: Današnje ekonomsko, tehnološko in poslovno okolje podjetij se zelo hitro spreminja.
Podjetja se poskušajo in prilagoditi in odzvati na te spremembe, da bi lahko zagotovila
svoj uspeh in obstoj tudi v prihodnosti. Podjetje si uspešen predor na bodisi domač
bodisi tuj trg zagotovi le preko pravilnega razvoja blagovne znamke, ki podjetju omogoča
uspešno pozicioniranje na trgu.
Strategija blagovne znamke je tista, ki omogoča, da blagovna znamka deluje kot celota,
ponuja osrednjo idejo, okoli katere se usmerjajo dejanja, vedenja in komunikacije
določene blagovne znamke. Nujna je za vsako podjetje in postavlja temelje za uspešno
uvajanje na trg.
Odjemalci s pomočjo blagovne znamke zadovoljujejo svoje potrebe in rešujejo svoje
probleme. Skrbniki blagovnih znamk v podjetju morajo ustvariti edinstveno zgodbo
blagovnih znamk, ki ustreza željam in potrebam odjemalcev. Zaradi tega so skrbniki
blagovnih znamk odgovorni za sprejemanje odločitev, na katere lahko vpliva več
dejavnikov.
Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike pri odločanju o strategiji blagovne znamke glede na
osnovno dejavnost, v kateri je registrirano podjetje. Po standardni klasifikaciji dejavnosti
jih delimo v štiri skupine: primarno, sekundarno, terciarno in kvartarno gospodarsko
dejavnost. Osnovne dejavnosti podjetij pa danes ne moremo poenotiti z blagovnimi
znamkami in potrebami odjemalcev, ki jih zadovoljujejo s svojimi izdelki. Opazili smo, da
registrirane dejavnosti in dejavnosti, za katere podjetja trdijo, da v njih poslujejo s
svojimi blagovnimi znamkami, niso poenotene.
Po opravljeni raziskavi smo podjetja razvrstili po skupinah, kamor se umeščajo sama z
izbrano blagovno znamko, preverjali razlike med pristopi k strategijam blagovne znamke
v skupini gospodarskih dejavnosti ter razlike med vrstami strategij podjetij v različnih
skupinah gospodarskih dejavnosti. Povezanosti med izbiro vrst strategije in
gospodarskih dejavnosti nismo ugotovili, hkrati pa smo zavrnili hipoteze, ki smo jih
zastavili na začetku dela. Ugotovili smo, da se soodvisnost posameznih udeležencev v
gospodarstvu prepleta in da brez prisotnosti in delovanja vsakega izmed njih
gospodarstvo ne deluje. Osnovna dejavnost podjetja zato ni tista, ki določa vrsto
strategije blagovne znamke. Keywords: strategija, blagovna znamka, gospodarske dejavnosti, nakupni proces, strateški marketing Published in DKUM: 02.12.2022; Views: 832; Downloads: 126
Full text (1,96 MB) |
2. Strukturne spremembe mariborskega gospodarstva po letu 1991Lučka Lorber, 2006, original scientific article Abstract: Prispevek obravnava strukturne spremembe mariborskega gospodarstva v tranzicijskem obdobju in v času pridruževanja Slovenije skupnemu evropskemu trgu. Poudarek je dan posledicam negativne deindustrializacije. Ob prvih znakih krize v nosilnih proizvodnih dejavnostih je prišlo do velikega števila brezposelnih in padca dohodka mariborskega gospodarstva v bruto nacionalnem dohodku države. Z analizo gospodarskih strukturnih sprememb v obdobju 1991-2004 ugotavljamo, da je ključni razlog zaostajanja razvoja mariborskega gospodarstva v nizkem investicijskem vlaganju, ki dosega v tem obdobju okoli 90 odstotkov republiškega povprečja. Gospodarsko rast je zavirala tudi nizka dodana vrednost na zaposlenega, neustrezna demografska slika prebivalstva in pomanjkanje gospodarske strategije mesta. Keywords: gospodarstvo, mariborsko gospodarstvo, strukturne spremembe, deindustrializacija, negativna deindustrializacija, gospodarske dejavnosti, lizbonska strategija, Maribor Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 1272; Downloads: 145
Full text (739,75 KB) This document has many files! More... |
3. Pristojnosti in naloge slovenskih občin : (s pregledom splošnih in posamičnih aktov ter aktov poslovanja občine)Boštjan Brezovnik, 2014, professional monograph Keywords: lokalna samouprava, občine, zakonodaja, državni akti, pravosodje, upravno pravo, gospodarskopravna ureditev, javne finance, gospodarske dejavnosti, župani, občinski svet, Slovenija Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 2167; Downloads: 121
Link to full text |
4. Pristojnosti in naloge slovenskih občin : (s pregledom splošnih in posamičnih aktov ter aktov poslovanja občine)Boštjan Brezovnik, 2015, professional monograph Keywords: lokalna samouprava, občine, zakonodaja, državni akti, pravosodje, upravno pravo, gospodarskopravna ureditev, javne finance, gospodarske dejavnosti, župani, občinski svet, Slovenija Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 1712; Downloads: 57
Link to full text |
5. Pristojnosti in naloge slovenskih občin : (s pregledom splošnih in posamičnih aktov ter aktov poslovanja občine)Boštjan Brezovnik, 2014, professional monograph Keywords: lokalna samouprava, občine, zakonodaja, državni akti, pravosodje, upravno pravo, gospodarskopravna ureditev, javne finance, gospodarske dejavnosti, župani, občinski svet, Slovenija Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 1479; Downloads: 54
Link to full text |
6. Sektorska analiza poslovanja gospodarskih družb v obdobju 1995-2001Rotija Kmet, 2002, professional monograph Keywords: Slovenija, panoge dejavnosti, kmetijstvo, ribištvo, rudarstvo, energetika, gradbeništvo, trgovina, gostinstvo, gospodarske družbe, posdjetje, poslovanje podjetja, uspešnost poslovanja, analiza, obdobje 1995-2001 Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 2101; Downloads: 83
Link to full text |
7. KAZENSKA ODGOVORNOST BANKIRJEV ZA PODELITEV SLABIH KREDITOVNastja Kvas, 2015, undergraduate thesis Keywords: kazensko pravo, kazenska odgovornost, kreditno tveganje, kaznivo dejanje, zloraba položaja, zloraba zaupanja pri opravljanju gospodarske dejavnosti, direktni naklep, namen, doktrina namerne slepote, banke, kredit, organi vodenja, diplomska dela Published in DKUM: 06.07.2015; Views: 2779; Downloads: 465
Full text (1,38 MB) |
8. KRAS - KULTURNOZGODOVINSKI POGLEDBarbara Čepirlo, 2014, undergraduate thesis Abstract: Opisani so pomembni kraji in vasi, ki tradicionalno ohranjajo etnološko in kulturno dediščino pokrajine, zlasti vloga Trsta – mesta, ki je s pristaniščem in dobrinami iz Sredozemlja oskrbovalo kraje v zaledju – nato kulturne institucije, muzejska dejavnost ter sakralna in stavbna dediščina na območju celotnega Krasa. Izpostavljene so tudi ključne osebnosti s področja literature, zgodovine, filma, umetnosti …, ki so strnjeno poseljenim krajem in klenim Kraševcem v njihovem kulturnem življenju pustile poseben pečat. Keywords: Kras, Sežana, Trst, arheološka najdišča, gospodarske dejavnosti, etnološke posebnosti, kulturna dediščina, pomembne osebnosti. Published in DKUM: 24.10.2014; Views: 2069; Downloads: 381
Full text (2,43 MB) |
9. SAP R/3 im Mittelstand : Grundlagen, Nutzen und Praxisberichte zum branchengerechten Einsatzproceedings Keywords: poslovni proces, poslovna politika, poslovanje podjetja, analiza poslovanja, srednja podjetja, gospodarske dejavnosti, logistika, računovodstvo, procesna tehnika, avtomobilska industrija, strojna industrija, strojna oprema, jeklarska industrija, pohištvena industrija, živilska industrija, prehrambena industrija, mlekarstvo, kooperacija, poslovno sodelovanje, reševanje problemov, rešitve, zmogljivost, krmiljenje, podatkovne strukture, verige, proizvodnja, upravljanje proizvodnje, uporaba računalnika, r Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2000; Downloads: 51
Link to full text |
10. Računovodski in davčni vidik poslovanja javnih podjetij : diplomsko deloZdenka Kosi, 2006, undergraduate thesis Keywords: javno podjetje, obratna sredstva, panoge dejavnosti, gospodarske družbe, davki, davčna politika, obdavčenje, pravna oseba, dobiček, davek od dohodka, računovodstvo, računovodske informacije, računovodski izkazi, komunala, strategija, poslovodenje, obračuni, poslovne odločitve, Slovenija, financiranje, finančna sredstva, finančna analiza, finančno poslovanje, finančno odločanje, izdatki, meritve, denarni tokovi, vrednotenje, bilance, bilance stanja, bilance uspeha, donos, dejavnost, poslovni re Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2181; Downloads: 102
Full text (247,50 KB) |