1. Gledališke igre za najmlajše : diplomsko deloTina Horvat, 2021, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature predstavljen pomen gledališča in gledaliških dejavnosti oziroma iger za otroke v prvem starostnem obdobju. Gre za čas, ko je njihov govor še v fazi razvijanja. Pomembno je spodbudno okolje, da otroku pustimo čas in prostor za samostojno učenje in raziskovanje. Z izvajanjem gledaliških dejavnosti pripomoremo k zaznavanju na vseh čutnih ravneh. Pomembna je vloga vzgojitelja, da zna z otroki vzpostaviti pravilno komunikacijo in izbere igro, s katero zna ustvariti prijetno vzdušje. Le tako otroci z veseljem in zanimanjem sodelujejo ter se hkrati učijo biti strpni drug do drugega. Razvijajo tudi svojo ustvarjalnost in domišljijo, z obvladovanjem gibanja pa gradijo svojo samopodobo. Keywords: gledališče, otrok, predšolska vzgoja, gledališke igre, spodbudno okolje. Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 1004; Downloads: 69 Full text (2,38 MB) |
2. Pozitivni učinki metod gledališke pedagogike na učence pri pouku slovenščine v osnovni šoliMojca Prigl, 2018, master's thesis Abstract: Namen in cilj v sodobni gledališki vzgoji nista samo končni produkt, končna produkcija oziroma to, da z otroki ustvarimo predstavo. Treba je vedeti, da ne vzgajamo prihodnjih igralcev, temveč z metodami gledališke pedagogike pripomoremo k boljšemu čustvenemu, socialnemu in intelektualnemu razvoju otrok. Vsekakor pa jih sočasno vzgajamo za razumevanje in spremljanje gledališke umetnosti.
Ko omenimo kreativno dramo, gledališke delavnice, vaje in improvizacije, zelo pogosto pomislimo na neke nejasne forme kreativnega dogodka, ki naj ne bi vključevale estetske izkušnje in kritičnega odnosa do gledališča.
Namen gledališke vzgoje ter izvajanja in razvijanja gledaliških dejavnosti v šolah je poudarjanje otrokove osebnosti, individualnosti, krepitev samozavesti, razvijanje in spodbujanje boljše komunikacije, učvrščevanje medsebojnih odnosov in skupinskega dela. Hkrati razvijamo kritično mišljenje, empatijo, spoštovanje, kreativnost in smisel za estetiko. Otrokom ponujamo možnost za ustvarjalno izražanje. S tem potisnemo ob stran ustaljeno miselnost, da s kreativno dramsko vzgojo in z izobraževalnim gledališčem vzgajamo (le) redne obiskovalce gledališča in bodoče igralce, ki nastopajo na odru po točno določenih ukazih.
Pozitivne učinke metod gledališke pedagogike smo dokazali tudi z rezultati ankete, ki smo jo razdelili med 100 učiteljev slovenščine na osnovnih šolah. Keywords: gledališka pedagogika, gledališke igre, gledališče v učilnici, kreativna dramska vzgoja, metode gledališke pedagogike. Published in DKUM: 04.04.2018; Views: 2239; Downloads: 418 Full text (1,31 MB) |
3. Gledališko-Improvizacijske igre v predšolskem obdobjuDaša Janže Štorgel, 2017, master's thesis Abstract: V različni literaturi lahko razberemo, da imajo gledališko-improvizacijske igrice velik pozitiven vpliv na otrokov kognitivni, čustveni, socialni in motorični razvoj. Ker so gledališko-improvizacijske igre v predšolskem obdobju pri nas novost, smo želeli le-te vnesti v otrokov vsakdanjik. Magistrsko delo z naslovom Gledališko-improvizacijske igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen gledališke umetnosti v predšolskem obdobju. Spoznali smo, kakšen vpliv imajo gledališko-improvizacijske igrice na otrokov razvoj. Praktični del magistrske naloge smo izvedli pri otrocih, starih 2-4 let v obdobju dveh let (šolsko leto 2013/2014 in 2014/2015), iz Vrtca Sonček v Šmartnem ob Paki. Izvedli smo 33 gledaliških uric in s tem otroke seznanili z 48 različnimi gledališko-improvizacijskimi igricami. Z igrami smo želeli spodbuditi otroke h gledališki dejavnosti, razvijati ustvarjalnost in domišljijo posameznega otroka ter izboljšati delovanje skupine otrok kot celote. Na podlagi pridobljenih rezultatov, opažanj in otrokovih odzivov menimo, da nam je to uspelo. Keywords: gledališke urice, gledališko-improvizacijske igre, otrok, vzgojiteljica, otrokov razvoj, ustvarjalnost, domišljija. Published in DKUM: 22.01.2018; Views: 1605; Downloads: 230 Full text (1,25 MB) |
4. Pomen gledaliških igric v prvem starostnem obdobju v vrtcuSabina Šinko, 2013, professional article Abstract: Članek obravnava pomen uvajanja preprostih gledaliških igric v skupine prvega starostnega obdobja v vrtcu. Po spoznanjih in izkušnjah strokovnjakov iz dežel, kjer so te igrice preizkušene in del vrtčevskega vsakdana, lahko govorimo o pozitivnem vplivu na otrokov kognitivni, čustveni, socialni in motorični razvoj. Kot primere dobre prakse navajamo izsledke diplomskih nalog študentk Oddelka za predšolsko vzgojo Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Keywords: predšolska vzgoja, predšolski otroci, otroški vrtci, gledališke igre, gledališka pedagogika Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 2030; Downloads: 146 Full text (483,02 KB) This document has many files! More... |
5. GLEDALIŠKE IGRICE V PRVEM STAROSTNEM OBDOBJU V VRTCUBarbara Finkšt, Alja Žunter, 2011, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili, kako poteka gledališče v vrtcu. Pri tem smo se podrobneje posvetili gledališki pedagogiki in gledališču kot skupnem doživetju otrok, staršev in vzgojiteljev v vrtcu. Del diplomske naloge smo namenili tudi simbolni igri, s katero se lotevamo gledališke igre. Preko gledaliških igric smo predstavili otrokov čustveni, kognitivni, motorični in verbalni razvoj in ugotavljali, kako so gledališke igrice vpete v vsa področja kurikula.
V praktičnem delu diplomske naloge je opisano uvajanje gledališke vzgoje v prvo starostno obdobje v vrtcu. Pripravili smo gledališke igrice, primerne za prvo starostno obdobje, v katere smo vključili vsa področja kurikula. Preko prstnih iger in gledaliških igric smo želeli otrokom približati gledališče. Praktični del smo izvajali v vrtcu Nazarje, z otroki starimi od 2 do 3 leta. V skupini smo želeli ustvariti prijetno vzdušje, kjer bi otroci sodelovali in bili strpni drug do drugega. Pripravljene gledališke igrice so temeljile na razvoju otrokove ustvarjalnosti in spodbujanju domišljije. Keywords: otrok, vzgojitelj, gledališke igrice, prstne igre, simbolna igra, prvo starostno obdobje Published in DKUM: 27.06.2011; Views: 7184; Downloads: 1113 Full text (1,67 MB) |