1. Gledališka pedagogika pri poučevanju tujega jezika v 1. VIO : magistrsko deloZala Županič, 2023, master's thesis Abstract: Glavni namen magistrskega dela je ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način se učitelji, ki poučujejo TJ v 1. VIO, poslužujejo vključevanja GP v pouk TJ na razredni stopnji OŠ. V teoretičnem delu smo se najprej osredotočili na pomen gledališča v vzgojno-izobraževalnem procesu, nadalje smo predstavili pomen GP na splošno ter njeno vlogo pri poučevanju TJ v 1. VIO. Predstavili smo številne tehnike ter metode GP, ki so lahko učiteljem v pomoč pri poučevanju TJ v 1. VIO. Teoretični del smo zaključili z navedbo raziskav, ki so se osredotočile predvsem na pozitivne učinke, ki jih GP nudi učencem in učiteljem pri poučevanju TJ v OŠ.
V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo opravili s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika in zbrali podatke na vzorcu 81 učiteljev, ki poučujejo TJ v 1. VIO na slovenskih osnovnih šolah. Zanimale so nas razlike v odgovorih učiteljev RP, ki poučujejo TJ v 1. VIO, ter med učitelji TJ, ki poučujejo TJ v 1. VIO, glede na izobrazbo ter delovno dobo. Rezultati so pokazali, da večina učiteljev, ki poučujejo TJ v 1. VIO, občasno uporabljajo GP. So si pa učitelji bolj ali manj enotni, da vključevanje GP v pouk TJ nudi številne pozitivne učinke. Najpogostejši razlogi za vključevanje GP v pouk so po navedbah učiteljev popestritev pouka, večja motivacija in interes učencev za učenje TJ.
Rezultati raziskave so lahko učiteljem, ki poučujejo TJ v 1. VIO, dobro izhodišče, zakaj se opogumiti in vključevati GP v pouk TJ v OŠ. Slednji nudi številne pozitivne učinke tako za učence kot učitelje (motivirani, aktivni učenci; razvoj tuje-jezikovnih struktur; razvoje mpatije, domišljije, ustvarjalnosti; razvoj govorno-jezikovnih veščin; krepitev neverbalne komunikacije, pozornosti; kognitivna rast učencev, ...). Keywords: gledališka pedagogika, tuj jezik, osnovna šola, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje Published in DKUM: 12.05.2023; Views: 642; Downloads: 135 Full text (2,09 MB) |
2. Pozitivni učinki metod gledališke pedagogike na učence pri pouku slovenščine v osnovni šoliMojca Prigl, 2018, master's thesis Abstract: Namen in cilj v sodobni gledališki vzgoji nista samo končni produkt, končna produkcija oziroma to, da z otroki ustvarimo predstavo. Treba je vedeti, da ne vzgajamo prihodnjih igralcev, temveč z metodami gledališke pedagogike pripomoremo k boljšemu čustvenemu, socialnemu in intelektualnemu razvoju otrok. Vsekakor pa jih sočasno vzgajamo za razumevanje in spremljanje gledališke umetnosti.
Ko omenimo kreativno dramo, gledališke delavnice, vaje in improvizacije, zelo pogosto pomislimo na neke nejasne forme kreativnega dogodka, ki naj ne bi vključevale estetske izkušnje in kritičnega odnosa do gledališča.
Namen gledališke vzgoje ter izvajanja in razvijanja gledaliških dejavnosti v šolah je poudarjanje otrokove osebnosti, individualnosti, krepitev samozavesti, razvijanje in spodbujanje boljše komunikacije, učvrščevanje medsebojnih odnosov in skupinskega dela. Hkrati razvijamo kritično mišljenje, empatijo, spoštovanje, kreativnost in smisel za estetiko. Otrokom ponujamo možnost za ustvarjalno izražanje. S tem potisnemo ob stran ustaljeno miselnost, da s kreativno dramsko vzgojo in z izobraževalnim gledališčem vzgajamo (le) redne obiskovalce gledališča in bodoče igralce, ki nastopajo na odru po točno določenih ukazih.
Pozitivne učinke metod gledališke pedagogike smo dokazali tudi z rezultati ankete, ki smo jo razdelili med 100 učiteljev slovenščine na osnovnih šolah. Keywords: gledališka pedagogika, gledališke igre, gledališče v učilnici, kreativna dramska vzgoja, metode gledališke pedagogike. Published in DKUM: 04.04.2018; Views: 2239; Downloads: 418 Full text (1,31 MB) |
3. IGRAJMO SE GLEDALIŠČE: ŠTUDIJA PRIMERAVitomir Vratarič, 2015, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je poiskati in v praksi preizkusiti metode, s katerimi bi lahko izboljšali sproščenost otrok pri javnem nastopanju preko gledališke dejavnosti. Zanima nas tudi ozaveščanje otroške gledališke igre in kako se preleviti v vlogo.
Uporabili smo študijo primera, deskriptivno ter akcijsko metodo pedagoškega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo analiz praktičnega dela z otroki. V treh letih je v raziskavi sodelovalo 71 otrok. 35 otrok je sodelovalo v projektu, v katerem sta bila vključena dva razreda drugošolcev. Ostali so sodelovali pri izbirnem predmetu Igrajmo se gledališče.
V skladu z raziskovalnimi vprašanji smo ugotovili, da se otroci bolje odzivajo na metode, ki so drugačne od tistih, ki jih sicer uporabljamo v tradicionalni gledališki vzgoji. Keywords: gledališče, gledališka vzgoja, gledališka pedagogika, igra, ustvarjalnost, improvizacija Published in DKUM: 23.02.2016; Views: 2398; Downloads: 275 Full text (4,12 MB) |
4. Pomen gledaliških igric v prvem starostnem obdobju v vrtcuSabina Šinko, 2013, professional article Abstract: Članek obravnava pomen uvajanja preprostih gledaliških igric v skupine prvega starostnega obdobja v vrtcu. Po spoznanjih in izkušnjah strokovnjakov iz dežel, kjer so te igrice preizkušene in del vrtčevskega vsakdana, lahko govorimo o pozitivnem vplivu na otrokov kognitivni, čustveni, socialni in motorični razvoj. Kot primere dobre prakse navajamo izsledke diplomskih nalog študentk Oddelka za predšolsko vzgojo Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Keywords: predšolska vzgoja, predšolski otroci, otroški vrtci, gledališke igre, gledališka pedagogika Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 2030; Downloads: 146 Full text (483,02 KB) This document has many files! More... |