| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 190
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico miška si poišče nov dom : diplomsko delo
Lucija Jovan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom, skozi katere bi spodbujali otrokovo ustvarjalnost. Raziskali smo tudi, kakšne so možnosti povezovanja različnih področij iz Kurikuluma za vrtce s plesom na to temo. V teoretičnem delu smo se osredotočili na umetnost, predvsem na glasbo in ples. Izpostavili smo plesne dejavnosti, spodbude in povezave med plesom in glasbo. Posvetili smo se tudi glasbeni pravljici in poslušanju glasbe v predšolskem obdobju. V praktičnem delu pa smo načrtovali dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 3–4 leta. Spremljali smo njihove odzive in raziskali uporabo različnih pristopov dela s predšolskimi otroki pri izvedbi plesnih dejavnosti. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij vzgojnega dela smo ugotovili, da je glasbena pravljica Miška si poišče nov dom primerna za starost otrok od tretjega do četrtega leta. Otroke smo seznanili z vsebino pravljice skozi različne plesne dejavnosti, kjer so bili otroci zelo ustvarjalni. Usvojili so vse gibalne motive, ki smo jih načrtovali, obenem pa so vsebino glasbene pravljice doživljali skozi svoj lasten gibalni izraz.
Keywords: ples, glasbena pravljica, gibanje, didaktične igre
Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 172; Downloads: 55
.pdf Full text (938,31 KB)

2.
Šestdeseta leta 19. stoletja in narodno gibanje v Prlekiji : magistrsko delo
Petra Zemljič, 2019, master's thesis

Abstract: Uvodna poglavja magistrske naloge so posvečena stanju raziskav in taborskemu gibanju na Slovenskem med leti 1868 in 1871. V teh poglavjih so podane informacije o evropskih vzorih in organizaciji ter kronološki pregled in skupne značilnosti slovenskih taborov, ki nam kot zgodovinski okvir omogočajo boljše razumevanje glavnine magistrske naloge, to je narodnega gibanja v Prlekiji v 60. letih 19. stoletja. Ta poglavja izpostavljajo dogodke, ki so predstavljali ključne prelomnice narodnega gibanja na prleških tleh ter jih postavljajo v širši politični kontekst. Ohranjena korespondenca najvidnejših predstavnikov takratnega slovenskega intelektualnega življenja predstavlja osnovo za spoznavanje okoliščin, ki so pripeljale do taborov na Slovenskem. Za tematiko taborskega gibanja in taborov na območju Prlekije je bistvenega pomena ohranjeno (in skrbno popisano) arhivsko gradivo iz zapuščine Henrika Etbina Coste, ki ga hrani rokopisni oddelek Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani, del pa tudi Arhiv Republike Slovenije. Prav to gradivo predstavlja temelj za nadaljnje raziskovanje takratnega političnega in kulturnega dogajanja. Glavni viri, ki so bili uporabljeni pri pisanju magistrske naloge, so ohranjeno arhivsko gradivo o Valentinu Zarniku v Zgodovinskem arhivu v Ljubljani, Franu Levstiku in Josipu Vošnjaku v Arhivu Republike Slovenije ter Etbinom Henrikom Costo, kjer se del njegovega arhivskega gradiva prav tako nahaja v Arhivu Republike Slovenije, del pa v rokopisnem oddelku Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani. Poleg ohranjene korespondence so pri raziskovanju pomagala pričevanja Josipa Vošnjaka v obliki njegovih zapisanih Spominov in številne strokovne publikacije.
Keywords: slovensko taborsko gibanje, tabori, prvi slovenski tabor, Prlekija, prleški narodnjaki.
Published in DKUM: 03.12.2021; Views: 140; Downloads: 25
.pdf Full text (1,29 MB)

3.
Učinki uporabe orodij upravljanja blagovnih skupin na nabavne kazalnike
Rok Paurević, 2021, master's thesis

Abstract: V zahodni Evropi in v ZDA je zelo znan pristop upravljanja nabave imenovan CM oziroma Upravljanja nabavnih skupin. V simuliranem okolju nabave artiklov je bila opravljena primerjava dveh pristopov upravljanja nabave artiklov. Prvi vzorec dobav je bil opravljen po standardnem procesu dobav, in sicer s splošnim povpraševanjem, po potrditvi pa naročanje. Drugi vzorec so bili artikli naročani pod upravljanjem z orodji upravljanja blagovnih skupin. Po opravljeni raziskavi smo uporabili primerjalno analizo, analizo cen, analizo dobav, kazalec točnosti dobav ter različne nabavne scenarije. S pomočjo analize smo odgovorili na postavljena raziskovalna vprašanja, in sicer: ali so artikli, kateri so upravljani z orodjem CM-a cenejši kot pa artikli, kateri so upravljani po načelu standardnega povpraševanja. Odgovor je sledeč, iz simuliranega procesa naročanja ter njene analize (prihranek) lahko podamo, da so artikli upravljani z orodji CM-a cenejši, in sicer za 5% na vsak posamezni artikel zaradi pristopa poslovnega dogovora pri artiklih upravljanimi s CM-a. Drugo raziskovalno vprašanje je bilo, ali imajo artikli, kateri so upravljani z orodjem CM-a točnejše dobavne roke kot pa artikli, kateri so upravljani po načelu standardnega povpraševanja. Dokaz iz simuliranega procesa naročanja ter KPI-ja imenovanega OTIF (On time delivery in full) lahko podamo, da so artikli upravljani z orodji CM-a točni. Pri tretjem vprašanju, ali s pomočjo orodij CM-a zmanjšamo tveganje za povišanje cen kot pa z upravljanjem po načelu standardne nabave za posamezni artikel. Pri artiklih upravljanimi z načeli standardne nabave smo ugotovili, da je cena nihala. Dobave artiklov upravljanih z orodji CM-a so bile optimalne.
Keywords: CM (Category Management), standardna nabava, prihranki, gibanje nabavne cene, točnost dobav
Published in DKUM: 29.11.2021; Views: 209; Downloads: 22
.pdf Full text (3,24 MB)

4.
Razlike v telesnih razsežnostih med različno učno uspešnimi učenci drugega vzgojno- izobraževalnega obdobja : magistrsko delo
Katja Perkovič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali razlike v telesnih razsežnostih med različno učno uspešnimi učenci pri predmetu šport. V raziskavi so sodelovali učenci drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja iz različnih osnovnih šol po Sloveniji, starih od 9 do 11 let. Šole, ki so sodelovale pri raziskavi in meritvah so bile naslednje: OŠ Podčetrtek, OŠ Franja Malgaja Šentjur, OŠ Lovrenc na Pohorju, OŠ Mala Nedelja, OŠ Franca Rozmana – Staneta, JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina, OŠ Toneta Čufarja Maribor in OŠ Starše. Vseh otrok skupaj je bilo 467. Razdelili smo jih po spolu in učni uspešnosti. Merili smo parametre telesnih razsežnosti in sestave telesa: obseg pasu, kožno gubo tricepsa, telesno težo in višino, proteine in minerale v telesu, maščevje ter indeks telesne mase. Telesno sestavo smo izmerili s pomočjo bioimpedančnega merilnika IOI 353. Zbrane podatke smo obdelali s statističnim programom SPSS. Za preverjanje razlik med različno učno uspešnimi učenci v telesni sestavi in telesnih razsežnostih smo uporabili enosmerno analizo varianc (ANOVA) ter post-Hoc Scheffe preizkus, s katerim smo natančneje opredelili razlike v telesnih razsežnostih ter sestavi telesa med učno bolj, srednje in manj uspešnimi učenci. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike med učno bolj, srednje in manj uspešnimi učenci pri predmetu šport v telesnih razsežnostih in sestavi telesa. Rezultati kažejo, da imajo bolj učno uspešni učenci, manj maščevja, manjši obseg pasu, nižjo telesno težo ob podobni telesni višini in manjšo kožno gubo kot učno manj uspešni vrstniki. Zato lahko sklepamo, da živijo učno uspešnejši učenci bolj zdrav življenjski slog kot manj učno uspešni vrstniki. 
Keywords: telesni razvoj, gibanje, rast, akademski uspeh, adolescenca.
Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 212; Downloads: 45
.pdf Full text (1,08 MB)

5.
Gibanje in nevrodidaktika pri pouku nemščine in angleščine v osnovni šoli
Nataša Korče, 2021, master's thesis

Abstract: Nevrodidaktika je pomemben povezovalni člen med nevroznanostjo in didaktiko, je pa tudi prenosnik kompleksnih nevroznanstvenik dognanj v prakso poučevanja. Med sodobne nevrodidaktične pristope v didaktiki tujega jezika uvrščamo gibalno naravnane metode, ki jih učitelji skladno z učnimi načrti v določeni meri že vključujejo v prakso poučevanja. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej osvetlili možganom prilagojeno učenje z vidika nevrobiološkega delovanja možganov ter nevroznanstvenih in empiričnih študij, predstavili smo tudi gibanje v kontekstu uveljavljenih in sodobnih gibalnih metod. Teoretična izhodišča so v empiričnem delu podprta in primerjana s kvalitativno raziskavo z metodo vodenega intervjuja na vzorcu petih osnovnošolskih učiteljic tujega jezika. V zaključku je oblikovan nabor nevrodidaktično usmerjenih priporočil in strategij za gibalno naravnan in učinkovit pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika. Končni nabor kaže trenutno stanje rabe gibalno naravnanega pouka v osnovnih šolah, ki je še vedno pod vplivom tradicionalnega načina poučevanja tujih jezikov, to pa nakazuje potrebo po dodatni usposobljenosti učiteljev glede poznavanja dejstev o nevrobiološkem delovanju možganov in raznovrstnih gibalno usmerjenih metod, med katerimi kot najbolj celostno in gibalno razgibano ocenjujemo dramsko pedagogiko s scenskim uprizarjanjem.
Keywords: nevrodidaktika, pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika, gibanje, dramska pedagogika, scenska igra
Published in DKUM: 11.10.2021; Views: 276; Downloads: 35
.pdf Full text (2,13 MB)

6.
Plazovi : temeljni vodnik o nevarnostih snežnih plazov
Jernej Burkeljca, 2021

Abstract: Kdorkoli se pozimi zabava ali dela na snegu (žičničarji, oskrbniki koč, gozdarji, cestni in drugi delavci na terenu) se mora zavedati nevarnosti plazov in drugih snežnih pasti. Plazovi niso omejeni samo na strme in visoke gore, velika količina snega lahko pade tudi z ostrešij pod katerimi se pozimi igrajo otroci. Plazovi se pojavljajo kjerkoli je dovolj snega in dovolj strmo, to je lahko tudi le nekaj metrov od ceste, smučišča ali hiše. Osnovno zavedanje in prepoznavanje teh nevarnosti je ključnega pomena za široko populacijo ljudi, ki se stalno ali le začasno nahajajo v alpskem in drugih gorskih okoljih.
Keywords: snežni plazovi, plazovne nesreče, nevarnosti snežnih plazov, gibanje na snegu, snežne nevarnosti
Published in DKUM: 16.08.2021; Views: 305; Downloads: 43
.pdf Full text (7,94 MB)
This document has many files! More...

7.
Spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok
Mateja Mavrin, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok, smo skozi daljše časovno obdobje in s pomočjo motoričnih testov spremljali gibalni razvoj predšolskih otrok. V prvem delu diplomskega dela smo s pomočjo literature želeli predstaviti, kakšen je pomen gibalnih dejavnosti za razvoj otrok in kakšne so značilnosti celotnega otrokovega razvoja. Predstavili smo dejavnike otrokovega razvoja ter kakšno vlogo imajo pri samem razvoju otrok odrasli . Opisali smo tudi, kakšne so naravne oblike gibanja. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili analizo motoričnih testov. Glavni namen diplomske naloge je bil spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok ter ali bodo tisti otroci, ki v času opravljanja testov preživijo večino časa zunaj, bolj gibalno razviti in uspešni od otrok, ki se večinoma časa zadržujejo v notranjih prostorih in so tako v gibanju omejeni. V raziskavi je sodelovalo 33 otrok iz vrtca Otona Župančiča Črnomelj, starih od 4 do 6 let, ki so predstavljali skupino TELOVADNICA, 33 otrok, ter skupina GOZD, 28 otrok iz Vrtca Ivančna Gorica. Podatke smo zbirali s pomočjo kvantitativne tehnike s pomočjo motoričnih testov, ki smo jih ponovili petkrat v obdobju enega leta. Rezultati obdelave so zavrnili hipotezo 1 (Pričakujemo, da bodo vsi otroci v času eksperimenta napredovali v motoričnem razvoju), kar je razvidno na osnovi podatkov v tabeli 18 in grafa 1. Rezultati pa so potrdili hipotezo 2 (Pričakujemo, da bodo otroci, ki imajo več gibalnih dejavnosti v naravi, na testiranju motoričnih sposobnosti dosegali boljše rezultate kot otroci, ki imajo manj gibalnih dejavnosti v naravi), kar je razvidno na osnovi podatkov v tabeli 19. Izračun T- testa je pokazal, da otroci iz skupine TELOVADNICA, 33 otrok, na začetku testiranja dosegajo slabše rezultate kot na koncu testiranja in da te razlike niso statistično značilne (nivo statistične značilnosti (p
Keywords: gibalni razvoj, gibanje, spremljanje gibalnega razvoja, predšolski otrok, vzgojitelj.
Published in DKUM: 15.04.2021; Views: 488; Downloads: 123
.pdf Full text (1001,28 KB)

8.
Zvezno delujoči elektrohidravlični ventili in sinhrono gibanje hidravličnih aktuatorjev : magistrsko delo
Andraž Rotovnik, 2021, master's thesis

Abstract: V zaključni nalogi so predstavljeni koncepti in metode za zagotovitev sinhronega gibanja hidravličnih aktuatorjev. Najenostavnejši pristopi predstavljajo uporabo mehansko hidravličnih komponent, ki zagotavljajo sinhronizacijo v omejeni natančnostih in prilagodljivosti. Napredni koncepti sinhronizacije gibanja zahtevajo uporabo elektrohidravličnih zvezno delujočih ventilov. Cilj magistrske naloge je študija izvedbe sinhronizacije z različnimi zvezno delujočimi potnimi ventili ter vpliv njihovih karakteristik na zagotovitev in kvaliteto sinhronizacije. V ta namen je prikazana primerjava uporabe enostavnih proporcionalnih ventilov in proporcionalnih ventilov z reguliranim položajem drsnika. Rezultati so podprti z izvedbo simulacij in primerjavo med posameznimi odzivi komponent, prav tako je v simulacijo zajet celotni sklop komponent.
Keywords: hidravlični aktuatorji, sinhrono gibanje, izvedbe, zvezno delujoči potni ventili, primerjava
Published in DKUM: 08.04.2021; Views: 376; Downloads: 56
.pdf Full text (2,72 MB)

9.
RAZLIKE MED USTVARJANJEM PLESNE DRAMATIZACIJE Z NASLOVOM PIKAPOLONICA V VRTCU IN OSNOVNI ŠOLI
Nina Sok, Nejca Zdešar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razlike med ustvarjanjem plesne dramatizacije z naslovom Pikapolonica v vrtcu in osnovni šoli obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je poudarek na gibanju in plesu, ustvarjanju in improviziranju, psihofizičnem razvoju otrok, razvoju plesnosti, pomenu glasbe v plesu ter vlogi odraslega – vzgojitelja. V empiričnem delu so opazovane razlike med 6- in 7-letniki v ustvarjanju plesne dramatizacije. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 14 otrok. Izbrani otroci so obiskovali vrtec Ptuj in osnovno šolo Angela Besednjaka Maribor. V določenem časovnem obdobju so otroci ustvarjali plesno dramatizacijo ob glasbi. Nudena jim je bila možnost lastne improvizacije in domišljije pri izvajanju plesa. V raziskovalnih vprašanjih pa so izpostavljene razlike v doživljanju zgodbe, doživljanju glasbe, improvizaciji gibalnih motivov, medsebojnem sodelovanju v skupini, motivaciji v fazi urjenja, gibalnih zmožnostih otrok, ki vplivajo na bogastvo gibalnih motivov, ter razlike v pristnosti izvajanja končnega nastopa. Poleg opazovanja so uporabljene tudi ocenjevalne liste ter tako analizirane razlike med skupinama pri nastajanju njihove plesne dramatizacije. Izpeljane so ugotovitve, da v večini segmentov plesnega ustvarjanja obstajajo razlike med 6- in 7-letniki, v nekaterih segmentih pa razlik ni.
Keywords: ustvarjanje, improvizacija, gibanje, ples, glasba, vloga vzgojitelja, psihofizični razvoj
Published in DKUM: 05.02.2021; Views: 312; Downloads: 26
.pdf Full text (958,80 KB)

10.
ŽENSKI LIKI V ROMANIH HEDI WYSS
Edith Pivc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Švicarska povojna družba se je do 70. let prejšnjega stoletja razvijala z dinamiko, na katero je vplivalo tudi medvojno dogajanje. V političnem in kulturnem smislu je bila družba zaznamovana tudi s specifičnim položajem žensk. Boj med spoloma je v Švici prisoten že več kot stoletje, velik premik v smeri enakopravnosti pa se je zgodil 7. februarja 1971, ko je bila izglasovana enakopravnost žensk v politični sferi. Od tega trenutka naprej so tudi ženske soustvarjale javno življenje v Švici. Med letoma 1970 in 1975 je ženskam postalo tudi šolanje enako dostopno kot moškim. V diplomski nalogi obravnavam vlogo žensk v švicarski družbi v povezavi z literarno-zgodovinskimi vprašanji. V ospredju je analiza vidikov psihološkega in socialnega razvoja ženskih likov v romanih Hedi Wyss. Osredotočam se na romane Keine Hand frei, Bubikopf und Putzturban in Flügel im Kopf, ki vzorčno tematizirajo družbeno vlogo žensk in njihovo iskanje identitete. Pri tem je posebne pozornosti deležno razmerje med tradicionalnimi vrednotami švicarske družbe in družbenokritično razsežnostjo.
Keywords: Ključne besede: Hedi Wyss, zgodovina Švice, gibanje za pravice žensk, vloga ženske, ženske figure v romanih
Published in DKUM: 27.01.2021; Views: 324; Downloads: 0

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica