| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 48
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V MESTNEM OKOLJU
Ksenija Pompe, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri razvijanju gibalnih sposobnosti otrok v mestnem okolju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesni in gibalni razvoj otroka, motorično učenje, pridobivanje motoričnih izkušenj v predšolskem obdobju, vpliv in vlogo staršev ter vpliv okolja na razvijanje gibalnih sposobnosti in možnosti motoričnega razvoja otrok v mestnem okolju. V empiričnem delu smo zbrali ugotovitve raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 80 staršev mariborskega vrtca. Ugotavljali smo vpliv in vlogo staršev pri razvoju gibalnih sposobnosti otrok, pri tem pa smo upoštevali njihov spol, starost, izobrazbo, poklic in okolje, v katerem živijo. Skozi obdelavo podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: mame se v večji meri ukvarjajo s športom skupaj z otrokom kot to počno očetje; starejši starši so manj aktivni skupaj z otrokom kot mlajši starši; najpogostejši vzrok za športno neaktivnost staršev in neaktivnost staršev skupaj z otrokom je pomanjkanje časa; mestni otroci so manj športno aktivni kot otroci iz podeželja; starši se v največji meri ukvarjajo s športom zaradi boljšega počutja; večina otrok ni vključena v organizirano športno vadbo.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, starši, šport
Published: 03.03.2010; Views: 2434; Downloads: 538
.pdf Full text (532,59 KB)

2.
VPLIV OKOLJA PRI GIBALNEM RAZVOJU OTROKA
Nuša Ratej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga okolja pri gibalnem razvoju otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorične sposobnosti in morfološke značilnosti otrok, pomen gibalnih/športnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, vlogo vzgojiteljev in staršev pri gibalnem razvoju ter vlogo kraja bivanja na gibalni razvoj otroka. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 67 staršev, na osnovi katerega smo prišli do naslednjih ugotovitev: med mestnimi in podeželskimi otroci ni bistvene razlike v pogostosti ukvarjanja s športom; mestni otroci so pogosteje vključeni v dodatne organizirane športne dejavnosti kot otroci iz podeželja; podeželski otroci imajo manj možnosti za dodatne športne dejavnosti; otroci so skupaj s starši najpogosteje aktivni v igrah z žogo ter v pohodništvu in planinarjenju; otroci v mestnem in podeželskem okolju so najpogosteje aktivni na prostem.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, vloga vzgojiteljev, vloga staršev, okolje bivanja.
Published: 06.05.2010; Views: 3602; Downloads: 660
.pdf Full text (412,68 KB)

3.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Nina Mak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vloga staršev pri razvijanju gibalnih sposobnosti otrok smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kako pogosto so starši športno aktivni skupaj z otrokom, katere športne dejavnosti so najpogostejše, ki jih starši izvajajo pri športnih aktivnostih skupaj z otrokom, kaj onemogoča staršem, da bi se redno športno udejstvovali skupaj z njim, koliko otrok je vključenih v organizirano športno vadbo in ali se starši zavedajo pomembnosti gibalno/športne dejavnosti pri otrokovem razvoju na drugih področjih. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj in sposobnosti, telesne značilnosti in razvoj otrok, pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka ter pomen družinskega okolja za motorični razvoj otroka. V empiričnem delu smo s pomočjo anonimnih anketnih vprašalnikov ugotovili, da se starši, ne glede na starost in izobrazbo, zavedajo pomembnosti gibalno/športne aktivnosti za otroka; veliko staršev, ki živijo na vasi, je večkrat na teden gibalno/športno aktivnih skupaj z otrokom; zelo malo otrok je vpisanih v organizirano obliko športne vadbe, kar pa glede na vaško okolje ni presenetljivo; igre z žogo so najpogostejša dejavnost, ki se je poslužujejo starši skupaj z otrokom; matere pa so večinoma bolj gibalno/športno aktivne skupaj z otroki kot njihovi očetje.
Keywords: gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, telesne značilnosti, telesni razvoj, gibalno/športna aktivnost, predšolski otrok, starši
Published: 05.05.2010; Views: 2893; Downloads: 709
.pdf Full text (3,04 MB)

4.
VPLIV STARŠEV NA GIBALNE SPOSOBNOSTI IN TELESNE ZNAČILNOSTI OTROKA V STAROSTI OD TRI DO ŠEST LET
Rebeka Kukolj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok v starosti od treh do šestih let je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok v starosti od treh do šestih let, pomen gibalnih dejavnosti za ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok ter vpliv in vlogo staršev pri gibalnem in telesnem razvoju otroka. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu petinsedemdesetih staršev. Namen raziskave je bil, ugotoviti vpliv staršev na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok v starosti od treh do šestih let ter raziskati vlogo staršev pri zavedanju pomembnosti gibalnih aktivnosti svojih otrok. Želeli smo ugotoviti pogostost in način gibalnih aktivnosti staršev skupaj z otroki, vpliv gibalnih aktivnosti na gibalni razvoj otrok ter vzroke za vključitev otrok v dodatne organizirane gibalne dejavnosti. Pri tem smo upoštevali spol, starost in izobrazbo staršev. Pri obdelavi podatkov smo ugotovili, da so starši gibalno aktivni s svojimi otroki večkrat na teden ne glede na starost in izobrazbo; da najpogosteje skupaj z otroki kolesarijo; da se starši zavedajo pomembnosti gibalnih aktivnosti svojih otrok; da so gibalno neaktivni skupaj z otroki zaradi pomanjkanja časa; če bi starši imeli več možnosti, bi bili pogosteje gibalno aktivni s svojimi otroki.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, telesne značilnosti otrok, gibalne kompetence otrok, vloga staršev
Published: 06.07.2010; Views: 2510; Downloads: 578
.pdf Full text (1,43 MB)

5.
ŠPORTNA AKTIVNOST IN PREHRAMBENE NAVADE PREDŠOLSKIH OTROK V SEVNIŠKIH VRTCIH
Katja Traven, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Športna aktivnost in prehrambene navade predšolskih otrok v sevniških vrtcih je razvidno, kakšna je povezanost športne aktivnosti in prehrambenih navad predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne prehrambene navade imajo otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, kakšno vlogo imajo pri tem njihovi starši, kako pogosto so otroci, vključeni v sevniški vrtec, športno aktivni zunaj vrtca in katere so njihove aktivnosti. Teoretični del smo razdelili na dva dela, prehrano in motoriko. Pri prehrani je opisana zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, organizacija prehrane v Vrtcu Ciciban Sevnica, pri motoriki pa gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj, gibalne dejavnosti v kurikulumu za vrtce, vpliv prehrane na gibalni razvoj otroka in organizirane gibalno-športne dejavnosti za predšolske otroke v Sevnici. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 50 staršev predšolskih otrok. V empiričnem delu so bile z deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da se otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, zdravo prehranjujejo in da starši poznajo posledice nezdravega in nepravilnega prehranjevanja. Starši so z otrokom športno aktivni 2 — 3 krat na teden in da zelo malo otrok obiskuje organizirano športno vadbo. Na podlagi podatkov o teži in višini otrok ugotavljamo, da ima večina otrok normalno telesno težo glede na indeks telesne mase.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, vpliv prehrane na gibalni razvoj, športne dejavnosti
Published: 06.07.2010; Views: 2971; Downloads: 395
.pdf Full text (781,90 KB)

6.
VPLIV DRUŽINE NA GIBALNE SPOSOBNOSTI IN TELESNE ZNAČILNOSTI OTROK
Valerija Skrt, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vpliv družine na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok smo želeli na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov ugotoviti stanje gibalnih sposobnosti pet let starih otrok ter z anketnim vprašalnikom ugotoviti vpliv družine na razvoj gibalnih sposobnosti in telesnih značilnosti njihovih otrok. V teoretičnem delu smo predstavili telesne značilnosti predšolskih otrok in njihov vpliv na gibalne sposobnosti, gibalna znanja ter pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka. Opisali smo življenjska okolja otrok v predšolskem obdobju in njihovo vlogo pri telesnem razvoju otroka ter predstavili organizirane gibalne/športne dejavnosti za predšolske otroke na Ptuju. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testov motoričnih sposobnosti, ki smo jih zbrali na osnovi vzorca 50 otrok iz dveh enot ptujskega vrtca in rezultati anketnega vprašalnika njihovih staršev. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: dečki so dosegli boljše rezultate kot deklice, otroci z nižjim ITM so dosegli boljše rezultate kot otroci z višjim ITM, otroci, s s strani staršev vzpodbujeni k športu, so dosegli boljše rezultate, otroci, ki obiskujejo dodatno športno vadbo, so dosegli boljše rezultate, mlajši starši se več ukvarjajo s športno-gibalnimi dejavnostmi skupaj z otroki, otroci staršev, kateri so bili kot otroci tudi sami športno aktivni, so bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se kot otroci niso ukvarjali s športom.
Keywords: gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, gibalni razvoj, indeks telesne mase otrok, vloga staršev
Published: 12.07.2010; Views: 3200; Downloads: 586
.pdf Full text (467,15 KB)

7.
VPLIV STARŠEV NA GIBALNI RAZVOJ OTROK VRTCA ŠENTJUR
Petra Skale, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na gibalni razvoj otrok vrtca Šentjur je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otroka, pomen športnih dejavnosti za razvoj le-tega in vlogo staršev pri gibalnem razvoju otroka. Predstavili smo tudi organizirane gibalne/športne dejavnosti za predšolske otroke v Šentjurju. V empirični del diplomskega dela smo zajeli ugotovitve raziskav, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketirali smo starše otrok, starih od 4 do 6 let. V raziskavi je sodelovalo 197 staršev iz vseh enot Vrtca Šentjur. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv in vlogo staršev pri gibalnem razvoju predšolskega otroka glede na njihov spol, starost, izobrazbo in kraj bivanja. Pri obdelavi podatkov smo ugotovili naslednje. Staršem onemogoča športno aktivnost skupaj z otroki pomanjkanje časa. Večina staršev se ne glede na starost in izobrazbo zaveda, da gibalna/športna aktivnost pripomore k hitrejšemu razvoju na drugih področjih. Kljub slednjemu pa je presenetljiv podatek, da večina otrok ni vključenih v organizirano športno vadbo, kljub temu da Vrtec in zunanji organizatorji v Šentjurju to omogočajo. Več otrok, ki so vključeni v organizirano športno vadbo, prihaja s podeželja. Starši so športno aktivni zaradi boljšega počutja. Otroci staršev, ki so športno aktivni, niso bolj športno aktivni kot otroci staršev, ki se ne ukvarjajo s športom. Mame so pogosteje športno aktivne s svojim otrokom kot očetje. Slednja ugotovitev ni ravno zanesljiva, saj očetje predstavljajo le 16,8 % vseh anketirancev. Najpogostejša športna dejavnost, ki jo starši izvajajo skupaj s svojim otrokom, je igra z žogo. Ukvarjanje staršev s športnimi dejavnostmi skupaj z otroki ni odvisno od izobrazbe staršev.
Keywords: predšolski otrok, gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, športne dejavnosti, vloga staršev
Published: 11.10.2010; Views: 3581; Downloads: 466
.pdf Full text (1,33 MB)

8.
RAZVIJANJE GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V STAROSTI OD DVEH DO TREH LET
Majda Klajnšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje gibalnih sposobnosti otrok v starosti od dveh do treh let je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena motoričnim sposobnostim pri otrocih starih dve do tri leta, vplivu na motorični razvoj, sredstvom za razvijanje motoričnih sposobnosti pomenu gibalno/športnih aktivnostih in telesnih značilnostih za celostni razvoj otrok starih od dveh do treh let vsebini gibalnih dejavnosti v kurikulumu za vrtce in možnostim za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu Poljčane. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje motoričnih sposobnosti, in otrok, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so otroci, ki so imeli dodatno, načrtovano in strokovno vodeno gibalno/športno dejavnost v obdobju dveh mesecev, pri testiranju motoričnih sposobnosti dosegali boljše rezultate kot otroci, ki niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Keywords: motorika, groba motorika, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalne/športne dejavnosti
Published: 23.12.2010; Views: 3345; Downloads: 957
.pdf Full text (771,72 KB)

9.
ZNAČILNOST TEKA 3-6 LET STARIH OTROK
Aleksandra Strašnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Značilnosti teka 3–6 let starih otrok obsega teoretični in empirični del. Teoretični del zajema otrokov gibalni razvoj, pomen in oblike gibanja, didaktična načela, oblike in metode dela, motorične sposobnosti in motorično učenje ter dosedanje raziskave s področja teka, empirični del pa obsega analizo podatkov, pridobljenih o predšolskih otrocih vrtca Borisa Pečeta, enota Bresternica. Testiranih je bilo 15 otrok starosti 3–6 let. Ugotavljali smo razlike med spolom in starostjo ter tehniko teka. Ugotovljeno je bilo, da starost otroka vpliva na značilnosti teka, spol enako starih otrok pa ne.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, tek.
Published: 04.04.2011; Views: 3083; Downloads: 417
.pdf Full text (977,00 KB)

10.
VPLIV TELESNIH ZNAČILNOSTI NA GIBALNE SPOSOBNOSTI PET LET STARIH OTROK
Marjetka Grof, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom ˝Vpliv telesnih značilnosti na gibalne sposobnosti pet let starih otrok˝ smo skušali ugotoviti, ali telesne značilnosti vplivajo na gibalne sposobnosti pet let starih otrok. Za testiranje smo uporabili osem motoričnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, eksplozivne moči, agilnost in vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost. Raziskovalni problem so predstavljale razlike med dečki in deklicami pri doseženih rezultatih motoričnih testov, razlike med dečki in deklicami iste starosti v telesnih značilnostih, vpliv telesnih značilnosti otrok na gibalne sposobnosti ter primerjava rezultatov otrok z nižjim indeksom telesne mase in otrok z višjim indeksom telesne mase. V teoretičnem delu so predstavljene telesne značilnosti otrok. V nadaljevanju so opisane gibalne sposobnosti: koordinacija, ravnotežje, gibljivost, preciznost, hitrost, moč in vzdržljivost kot funkcionalna sposobnost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testov motoričnih sposobnosti, ki smo jih zbrali na osnovi vzorca 92 otrok, starih od pet do šest let, iz šestih enot Vrtca Ormož. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: razlike v rezultatih motoričnih sposobnosti med dečki in deklicami so opazne; razlik v telesnih značilnostih med dečki in deklicami ni opaziti; razlike v rezultatih motoričnih testov med otroki z normalno telesno težo in otroki s prekomerno telesno težo so zelo majhne; telesne značilnosti za izmerjeno populacijo ne vplivajo na njihove gibalne sposobnosti.
Keywords: gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, predšolski otrok, telesni razvoj, gibalni razvoj
Published: 09.05.2011; Views: 3879; Downloads: 559
.pdf Full text (438,99 KB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica