| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
GIBALNA AKTIVNOST OTROK GLEDE NA BIVALNO OKOLJE
Urška Obrovnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalni aktivnosti otrok med Podravsko, Osrednjeslovensko in Obalno-kraško regijo Slovenije. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 655 otrok, od tega je bilo 324 deklic in 331 dečkov. Otroci so v času anketiranja obiskovali vrtec, prvi, drugi, tretji, četrti, peti in šesti razred osnovnih šol v Obalno-kraški, Podravski in Osrednjeslovenski regiji. Gibalno aktivnost otrok so ocenjevali starši na podlagi anonimnega vprašalnika v sklopu raziskave "Otrok med vplivi sodobnega življenjskega sloga". Razlike v gibalni aktivnosti otrok med zgoraj omenjenimi regijami smo izračunali z analizo variance (ANOVA), statistično značilnost razlik pa smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05. Slednje smo natančneje opredelili s Post-Hoc preizkusom po metodi Scheffe. Rezultati kažejo, da v gibalni aktivnosti otrok med Obalno-kraško, Podravsko in Osrednjeslovensko regijo ni statistično pomembnih razlik. Prav tako ni statistično pomembnih razlik med deklicami iz Obalno-kraške, Podravske in Osrednjeslovenske regije, obstajajo pa te med dečki.
Keywords: Gibalni razvoj, telesni razvoj, bivalno okolje, gibalna aktivnost, vrtec, prvo in drugo triletje.
Published: 07.07.2009; Views: 2860; Downloads: 875
.pdf Full text (893,81 KB)

2.
GIBALNI MOTIV VZGOJITELJIC IN NJEGOV VPLIV NA OTROKE V VRTCU
Mojca Rostohar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Gibalni motiv vzgojiteljic in njegov vpliv na otroke v vrtcu smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kakšen je gibalni motiv vzgojiteljic v njihovem prostem času in ali ta vpliva na količino načrtovanih gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu smo predstavili športno aktivnost odraslih v prostem času, športno/gibalno aktivnost pri otrocih in motivacijo za športno aktivnost odraslih in otrok. V empiričnem delu smo ugotovili, kako pogosto, kdaj, koliko časa, kje in zakaj so vzgojiteljice gibalno/športno ne/aktivne v svojem prostem času, kako pogosto in kje izvajajo gibalne/športne dejavnosti in kako zanje motivirajo otroke v vrtcu, ali gibalni motiv vzgojiteljic vpliva na njihovo delo z otroki na gibalnem/športnem področju. Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam v 5 krajih v Sloveniji (Ljubljana, Maribor, Kranj, Izola in Krško). Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da se vzgojiteljice v povprečju gibajo približno enako kot ostala slovenska populacija in da vzgojiteljice, ki so v prostem času aktivnejše, tudi v vrtcu izvajajo povprečno skoraj eno uro več gibalnih/športnih dejavnosti na teden kot tiste, ki se v svojem prostem času gibajo manj.
Keywords: športna aktivnost odraslih, gibalna/športna aktivnost otrok, motivacija za športno aktivnost, gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Published: 03.03.2010; Views: 3775; Downloads: 1027
.pdf Full text (546,33 KB)

3.
POVEZOVANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI IN ZDRAVSTVENIH VSEBIN V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Teja Hanžekovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Povezovanje športnih dejavnosti in zdravstvenih vsebin v predšolskem obdobju smo želeli ugotoviti kdaj, kje in kako so starši športno/gibalno aktivni skupaj z svojim otrokom, ali starši pravilno skrbijo za zdravje svojih otrok z pravilno prehrano in higieno ter kako izobrazba staršev vpliva na zdrav razvoj otrok. Podatke smo pridobili z anketiranjem 80 staršev otrok vrtca Selnica ob Dravi in vrtca Sveta Trojica. Vprašanje so bila povezana z gibanjem staršev skupaj z otrokom ter kako starši skrbijo za zdravje otrok z prehranjevanjem in higieno otrok. V teoretičnem delu diplomskega delu je predstavljeno zdravje otrok, dejavniki, ki vplivajo na zdravje otrok, vloga vzgojitelja pri ohranjanju zdravja predšolskega otroka, gibalne dejavnosti v vrtcu, potrebe po gibanju vaških otrok. Možnosti za izvajanje športno/gibalnih aktivnosti vaških otrok, vpliv staršev pri ohranjanju zdravja, vloga staršev pri gibalnem razvoju otrok, vpliv športno/gibalnih dejavnosti na zdravje otrok in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starši ne glede na izobrazbo dosti gibajo skupaj z otrokom in skrbijo za njegov zdrav način življenja, vendar kljub zadostnemu gibanju starši kot najpogostejši vzrok za še več gibanja skupaj z otrokom navajajo pomanjkanje časa.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, zdrav način življenja.
Published: 12.07.2010; Views: 1607; Downloads: 208
.pdf Full text (393,23 KB)

4.
POVEZOVANJE GIBALNIH IN ZDRAVSTVENIH VSEBIN V MESTNIH VRTCIH
Janja Kranvogl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Povezovanje gibalnih in zdravstvenih vsebin v mestnih vrtcih smo želeli ugotoviti ali se starši zavedajo pomembnosti zdravja in gibalne/športne dejavnosti svojih otrok, kako otroka spodbujajo pri zdravju in koliko se zavzemajo za gibanje otrok v mestnem okolju. Podatke smo pridobili z anketiranjem 80 staršev vrtca Lenart in vrtca Jožice Flander. Vprašanja so bila povezana z gibanjem staršev skupaj z otrokom ter kako starši skrbijo za zdravje otrok s prehranjevanjem in higieno otrok. V teoretičnem delu je predstavljeno zdravje otrok, dejavniki, ki vplivajo na zdravje otrok, vloga vzgojitelja pri prehranjevanju zdravja predšolskega otroka, gibalne dejavnosti v vrtcu, pomen gibalnih dejavnosti za gibalni razvoj mestnih otrok, potrebe po gibanju mestnih otrok, možnosti za izvajanje gibalnih dejavnosti v mestnih vrtcih, vpliv gibalnih dejavnosti na zdravje otrok in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starši ne glede na izobrazbo dosti gibajo skupaj z otrokom in skrbijo za njegov zdrav način življenja, vendar kljub zadostnemu gibanju staršev kot najpogostejši vzrok za še več gibanja skupaj z otrokom navajajo pomanjkanje časa.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, zdrav način življenja
Published: 06.09.2010; Views: 1377; Downloads: 124
.pdf Full text (708,55 KB)

5.
POMEN GIBALNIH AKTIVNOSTI V VRTCU
Mihaela Lampreht, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pomen gibalnih aktivnosti v vrtcu smo želeli ugotoviti, kako pogosto, kdaj in zakaj so vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic športno ne/aktivne v svojem prostem času. Ali se zavedajo pomembnosti gibalnih aktivnosti v vrtcu in kakšen pomen pripisujejo določenim vsebinam gibalnih dejavnosti v vrtcu. Podatke smo pridobili z anketiranjem 100 zaposlenih vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic, ki delajo v vrtcih v okolici Maribora. Vprašanja so bila povezana z gibanjem zaposlenih ter s pomenom gibanja skupaj z otroki. V teoretičnem delu je predstavljen pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, vpliv redne gibalne dejavnosti na gibalni in telesni razvoj otroka, področje gibanje v kurikulumu, vsebine gibalnih dejavnosti v vrtcu in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starejše vzgojiteljice in pomočnice v povprečju gibajo več kot mlajše. Športno aktivnejše vzgojiteljice in pomočnice, izvajajo v vrtcu več raznovrstnih športnih dejavnosti.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, vsebine gibalnih dejavnosti
Published: 11.10.2010; Views: 3127; Downloads: 1261
.pdf Full text (703,01 KB)

6.
CILJNO USMERJENE GIMNASTIČNE VAJE − KORISTNO IN UPORABNO SREDSTVO ŠPORTA V VSEH STAROSTNIH OBDOBJIH
Breda Verbošek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Predmet obravnave diplomskega dela z naslovom Ciljno usmerjene gimnastične vaje — koristno in uporabno sredstvo športa v vseh starostnih obdobjih je predstavitev številnih pozitivnih, utilitarnih karakteristik gimnastičnih vaj, ki samostojno ali v integraciji s številnimi drugimi pojavnimi oblikami športnih dejavnosti v praksi omogočajo optimalne prilagoditve glede na starost vadečih, njihovo telesno pripravljenost, spol, zdravstveno stanje, materialne pogoje (telovadnica, domače, naravno ali službeno okolje) in njihovo nezahtevnost glede najrazličnejših finančnih obremenitev. Prvi del diplomskega dela je namenjen opisu in analizi vpliva najrazličnejših športnih aktivnosti na zdravje človeka in najpomembnejšim fazam njegovega motoričnega razvoja v vseh starostnih obdobjih. Pri tem je izpostavljena tesna povezanost razvoja osnovnih motoričnih sposobnosti s procesi pridobivanja najrazličnejših motoričnih spretnosti in športnih znanj. Vloga in vpliv gimnastičnih vaj, kot pomembnega in koristnega sredstva športnih dejavnosti, se kot neprekinjena črta pojavlja v vseh poglavjih mojega diplomskega dela, še posebej v drugem delu, ki je v večini namenjen zelo natančni in temeljiti analizi le-teh. Najprej je predstavljena njihova vsestranska uporabnost, izražena predvsem v poglavju, namenjenemu prikazu njihovih splošnih in specialnih karakteristik. Sledijo didaktična navodila za izvajanje gimnastičnih vaj, ki so integrirane v ure športne vzgoje, predvsem na razredni stopnji 9-letne osnovne šole. Izdelani so primeri posameznih uporabnih kompleksov, ki so opremljeni z ustreznimi didaktičnimi navodili za pravilno organizacijo in izpeljavo njihove praktične izvedbe. V tretjem delu diplomskega dela pa so zbrane fotografije 89 različnih in najpogosteje izvedenih gimnastičnih vaj, ki jih lahko pri načrtovanju in izvedbi uporabijo tako učitelji pri urah športne vzgoje kot tudi posamezniki, ki želijo z ustrezno gibalno aktivnostjo poskrbeti za zdravju koristen in sproščen stil gibalno aktivnega življenja.
Keywords: gibalna aktivnost, motorični razvoj, gimnastične vaje, didaktični napotki, katalog gimnastičnih vaj.
Published: 23.03.2011; Views: 3158; Downloads: 492
.pdf Full text (31,87 MB)

7.
VPLIV DEBELOSTI IN PREKOMERNE TEŽE NA RAZVOJ MOTORIKE OTROKA
Maja Perovec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv prekomerne telesne teže in debelosti na motorični razvoj otroka smo želeli na podlagi literature in virov ugotoviti, kako prekomerna telesna teža in debelost vplivata na motorični razvoj otroka. Opisali smo motorični razvoj otroka in njegove stopnje, pomen gibalne aktivnosti za razvoj otroka in dejavnike, ki vplivajo na motorični razvoj. Spregovorili smo o prekomerni telesni teži in debelosti otrok. Iskali smo vzroke za njun nastanek in posledice na področju motorike otroka. Ugotavljali smo, kako prekomerna telesna teža in debelost vplivata na motorični razvoj. Raziskovali smo tudi preventivno vlogo gibalne aktivnosti pri otrocih s povečano telesno težo, možnosti za gibalne aktivnosti teh otrok in iskali organizacije za pomoč otrokom s prekomerno telesno težo v Sloveniji. Naše ugotovitve potrjujejo dejstvo, da sta prekomerna telesna teža in debelost vedno bolj razširjena med otroki. Da bi se izognili njunemu naraščanju, moramo nujno poskrbeti za preventivno delovanje, kot je zdrav način prehranjevanja, skrb za redno gibalno aktivnost, manj gledanja televizije in posedanja pred računalnikom. Pri otrocih, kjer sta že prisotni prekomerna teža in debelost, pa je potrebno zagotoviti ustrezno strokovno pomoč za zmanjšanje teže in preprečitev negativnih posledic na področju zdravja in motoričnega razvoja.
Keywords: prekomerna telesna teža, debelost, motorični razvoj, gibalna aktivnost
Published: 23.04.2012; Views: 2992; Downloads: 592
.pdf Full text (617,75 KB)

8.
VPLIV REDNE GIBALNE DEJAVNOSTI V NARAVI NA ZDRAVJE OTROK
Sandra Sorčič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv redne gibalne dejavnosti v naravi na zdravje otrok smo želeli na podlagi analiziranih podatkov in virov ugotoviti pomen gibalne dejavnosti v naravi na zdravje in razvoj predšolskega otroka. Ugotavljali smo dejavnike, ki vplivajo na otrokov razvoj in zdravje. Želeli smo ugotoviti kdaj, kje in kako so starši skupaj z otrokom gibalno/športno aktivni. Zanimalo nas je, ali se starši zavedajo pomembnosti zdravja in gibalne/športne aktivnosti svojih otrok ter kako vzgojitelji ohranjajo zdravje pri predšolskem otroku. Ugotovili smo, da je redna telesna dejavnost v zgodnjem življenjskem obdobju nepogrešljiva, saj je ključnega pomena za otrokov nadaljnji razvoj. To pomeni, kar otrok zamudi v otroštvu, kasneje več ne more nadoknaditi. Otrok z gibanjem neposredno ohranja svoje zdravje. Z gibalnimi dejavnostmi na prostem izboljšuje zdravstveno stanje – pridobiva odpornost in si krepi imunski sistem. Ugotavljali smo tudi vlogo staršev pri vključevanju otrok v gibalne dejavnosti. Naše ugotovitve potrjujejo, da otroci pri gibalnem udejstvovanju prevzemajo navade in zgled staršev. Njihova naloga je, da otroku privzgojijo zdrav zgled – namesto gledanja televizije skupno preživljanje časa na svežem zraku. Tako otroku pomagajo odkriti zvrst športa, v katerem bo užival, doživljal ugodje in preprečijo vzrok nastajanja prekomerne telesne teže in debelosti.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, redna telesna dejavnost, zdravstveno stanje, zdrav zgled
Published: 19.03.2013; Views: 2664; Downloads: 1073
.pdf Full text (624,14 KB)

9.
VPLIV DODATNE ŠPORTNE VZGOJE V VRTCU NA GIBALNE SPOSOBNOSTI UČENCEV V PRVEM TRILETJU
Maša Stres, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih pri rezultatih športnovzgojnega kartona med učenci v prvem triletju, ki so dodatno uro športne vzgoje obiskovali že v vrtcu, in učenci, ki te dodatne ure niso imeli. V empiričnem delu smo tako predstavili rezultate, pridobljene s pomočjo pedagoškega eksperimenta. V raziskavo je bilo vključenih 92 učencev OŠ Fram, starih od 6 do 8 let. Na podlagi namena nas je zanimalo, ali so razlike v gibalnih sposobnostih med obema skupinama prisotne, ali se te razlike, če so prisotne, s starostjo zmanjšujejo in ali so razlike med obema skupinama prisotne glede na spol. Za ugotavljanje razlik med obema skupinama, tistih, ki so dodatne ure športne vzgoje v vrtcu obiskovali, in tistih, ki je niso, je bil uporabljen t-test. Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja p≤0,05. Rezultati raziskave kažejo, da se statistično značilne razlike pojavijo le pri skupini fantov, ki so sodelovali pri dodatni uri športne vzgoje v vrtcu, in sicer pri dvigovanju trupa v šestdesetih sekundah. Pri ostalih rezultatih pa raziskave kažejo, da ni statistično značilnih razlik med učenci, ki so pri dodatni uri športne vzgoje v vrtcu sodelovali, in tistimi, ki niso. Ugotovili smo torej, da med tistimi učenci, ki so dodatno uro športne vzgoje v vrtcu imeli, in tistimi, ki je niso, ni opaznih razlik. A kljub temu lahko predvidevamo, da športna dejavnost pozitivno vpliva na otrokov celoviti razvoj.
Keywords: gibalne sposobnosti, gibalna aktivnost, športnovzgojni karton
Published: 20.11.2013; Views: 978; Downloads: 142
.pdf Full text (1,10 MB)

10.
POLOŽAJ ŠPORTA V OSEBNEM VREDNOSTNEM SISTEMU VZGOJITELJEV PRVEGA STAROSTNEGA OBDOBJA
Anja Senčar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Položaj športa v osebnem vrednostnem sistemu vzgojiteljev prvega starostnega obdobja smo želeli ugotoviti, kako vzgojitelji prvega starostnega obdobja vrednotijo šport, kakšen odnos imajo do športa in športnih dejavnosti, ali so sami športno aktivni ter ali to vpliva na pogostost izvajanja gibalno/športnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu smo opredelili šport, predstavili vrednostni sistem in življenjski slog, izpostavili pomen gibanja za razvoj otroka in vlogo vzgojitelja pri gibalnem razvoju ter predstavili vrednostni sistem vzgojiteljev v vrtcu. Empirični del prikazuje ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom. V raziskavo je bilo vključenih 102 vzgojiteljev prvega starostnega obdobja iz vrtcev v Prlekiji in Mariboru. Podatki so obdelani kvantitativno in analizirani z deskriptivno statistiko in bivariatno analizo. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da imajo vzgojitelji prvega starostnega obdobja do športa in športnih aktivnosti pozitiven odnos, šport vrednotijo kot pomemben v svojem življenju in so v večini športno aktivni večkrat na teden. Rezultati tudi kažejo, da v svoj vrednostni sistem šport kot vrednoto uvrščajo višje tisti vzgojitelji, ki so športno aktivni vsak dan, ter da gibalno/športne dejavnosti v vrtcu izvajajo nekoliko pogosteje športno aktivnejši vzgojitelji.
Keywords: šport, vrednostni sistem, športna aktivnost vzgojiteljev, prvo starostno obdobje, gibalna/športna aktivnost otrok
Published: 23.10.2014; Views: 968; Downloads: 112
.pdf Full text (859,81 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica