| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ANALIZA SESTAVIN V FILMSKIH PLAKATIH
Aljaž Papež, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Želja vsakega oblikovalca je ustvariti prepoznaven plakat. Da bi mu to uspelo, mora obvladati razumevanje osebnosti, ter kako le ta osebnost zaznava. V diplomski nalogi smo teoretično obdelali interakcijski model osebnosti, Jungovo analitično psihologijo osebnosti in informacijsko ekološko razlago zaznav. Z barvami oblikovalec v plakatu ustvarja figuro, ozadje, ravnotežje, kompozicijo. Kot del kompozicije smo raziskali tudi uporabo zlatega reza. Izmerili smo uporabo osnovnih barv RGB modela v filmskih plakatih v različnih kulturah, ter dodatno analizirali izbrane plakate. Na celoten plakat ima velik vpliv tudi simbolika. Tako barv, kot tudi likov, teles, ki jih oblikovalec namenoma ali ne namenoma (podzavestno, intuitivno) vgradi v plakat. Vse to oblikovalec uporabi, da doseže učinek. Doseže pozornost množice in jo pripravi do akcije - ogleda filma, nakupa vstopnice za ogled, nakupa filmskega DVD-ja... Tako lahko skupina ljudi zbranih v marketinški oz. oblikovalski agenciji formira mit, ki služi namenu kontrole nad množico oz. ciljno skupino.
Keywords: filmski plakat, interakcijski model osebnosti, Jungova analitična psihologija, informacijsko ekološka razlaga zaznav, barve, simboli, figura, ozadje, ravnotežje, kompozicija, gestalt, zlati rez, psihološki stroj, RGB model
Published: 15.07.2009; Views: 2198; Downloads: 290
.pdf Full text (1,85 MB)

2.
FENOMEN RAZMERIJ V LIKOVNEM IZRAZU IN STRUKTURIRANOST SLIKOVNE POVRŠINE
Iva Pečnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Osrednja tema diplomske naloge je bila raziskava prostorskih razmerij, ki so bila skozi zgodovino prisotna na različnih področjih umetniškega delovanja in so bila predmet mnogih raziskav ter poskusov generalizacije. Pregled preučevanj in uporabe proporcionalnih teorij skozi zgodovinska obdobja je pokazal, da je razumevanje in uporaba razmerij v tesni povezavi z določenim časovnim obdobjem. Izpostavljen je bil zlati rez kot univerzalno razmerje v naravi in umetnosti. Obravnavan je bil vpliv razmerij na kompozicijo, vsebino umetniškega dela in vizualno zaznavanje. S tega stališča je bila pozornost usmerjena tudi na gestalt psihologijo. Izpostavljena umetniška zvrst je bilo slikarstvo, pri čemer je bil poudarek predvsem na samem formatu in strukturni razdelitvi notranje slikovne površine. Obravnavani so bili različni načini členitve formata, ki lahko služijo kot smernice pri komponiranju. Bodisi zavestno določena ali izbrana po občutku, so v likovnem izrazu razmerja vedno intencionalna in niso slučajna, kar se je utemeljilo tudi skozi praktični del. Zmeraj je v ospredju celota, ki je rezultat ustvarjalnega izraza, subjektivnosti in sposobnosti usklajevanja vseh sestavnih delov umetniškega dela, od prostorskih odnosov med likovnimi elementi, delujočih napetosti, kompozicijskih zakonitosti do vsebine oz. sporočila, ki ga želi likovno delo posredovati.
Keywords: razmerje, proporc, zlati rez, antropometrični sistem, format, notranja struktura formata, gestalt
Published: 04.10.2012; Views: 2048; Downloads: 129
.pdf Full text (27,11 MB)

3.
POMEN DELAVNIC OBLIKOVANJE OSEBNOSTI ŠOLARJA V OSNOVNI ŠOLI
Nataša Pleteršnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil predstaviti prvi sklop delavnic (ozaveščanje) programa »oblikovanje osebnosti šolarja« in njen učinek na učence osnovne šole. Raziskovalni vzorec je zajemal 18 učencev 5. razreda Osnovne šole Jurija Dalmatina Krško, ki so bili vključeni v 10 izkustvenih delavnic. Pri tem smo uporabili kvalitativno tehniko – nestrukturirano opazovanje delavnic in jih ob koncu opisali ter navedli odzive učencev. V raziskavi je sodelovalo tudi 31 mentorjev, ki so delavnice istočasno izvajali drugod po Sloveniji. Uporabili smo spletni anketni vprašalnik odprtega tipa, ki so ga rešili mentorji delavnic. Na osnovi pridobljenih rezultatov z anketo in izvedenimi delavnicami smo ugotovili, da so delavnice učinkovite in imajo pozitiven učinek na učence osnovne šole. Izkazalo se je, da so sedaj učenci: - sposobni boljšega prepoznavanja in upoštevanja svojih dolžnosti in pravic v učnem okolju; - so med šolskimi aktivnostmi bolj skoncentrirani; - so sposobni boljšega prepoznavanja in reguliranja načinov lastnega telesnega odzivanja na izzive iz okolja; - so sposobni uspešneje obvladovati stresne šolske situacije; - so sposobni uspešneje obvladovati lastno govorico telesa in so pozorni na govorico telesa drugih; - so pri učenju sposobni uporabljati celostni pristop in pri tem različne zaznavne kanale; - so sposobni bolje prepoznavati in izražati svoja čustva pri učenju v učnem okolju; - so sposobni boljšega zavedanja in prepoznavanja lastnih odporov pri učenju in znajo ob tem ukrepati; - znajo bolje prepoznati lastne in vedenjske vzorce drugih; - so sposobni boljšega samoobvladovanja pri učnih aktivnostih.
Keywords: gestalt, projekt Oblikovanje osebnosti šolarja, osnovnošolci, ozaveščenost, delavnice
Published: 18.02.2013; Views: 1058; Downloads: 143
.pdf Full text (2,28 MB)

4.
Razumevanje pojma "self" v Gestalt terapiji
Rudi Kotnik, 2001, professional article

Keywords: Gestalt terapija, self, proces, struktura, zavedanje
Published: 10.07.2015; Views: 398; Downloads: 29
URL Link to full text

5.
Vloga teorije gestalt v snovanju in oblikovanju celotne grafične podobe
Nina Mesarič Bohar, 2017, master's thesis

Abstract: Poznavanje gestalt principov je za oblikovalca poznavanje dragocenih oblikovalskih orodij. Občinstvo bo vedno odreagiralo na očitne gestalt vzorce. Z ujemanjem ciljnega občinstva z izbranimi gestalt deli lahko skrajšamo pot do efektivnega komuniciranja. Gestalt principi opisujejo različne načine, kako ljudje individualne elemente grupirajo skupaj. Pri oblikovanju celotne grafične podobe in spletne strani je pomembno, da upoštevamo celotne elemente in ne le njene posamezne elemente, ker šele vsi elementi skupaj ustvarjajo pomen. V prvem delu je definirana gestalt teorija in njena uporaba v ustvarjalnem oblikovanju. Ugotovili smo, da nam razumevanje gestalt principov omogoči večjo kontrolo nad našo vizualno hierarhijo in nam pomaga ustvariti boljšo harmonično kompozicijo. S kombiniranjem glavnih principov – pojavitve, reifikacije, konstantnosti in stabilnosti, lahko povečamo možnost, da bo naše sporočilo doseglo ciljno občinstvo. Na podlagi teoretičnega dela smo v praktičnem delu predstavili razvoj logotipa za podjetje »Najemi si«. S pomočjo ankete pa smo poiskali najbolj privlačen logotip, kjer smo iz raziskave ugotovili, da sta bila anketirancem najbolj všečna logotipa A in C in sicer najbolj zaradi prepoznavnosti in oblike. Naročnik se po izvedeni raziskavi ni odločil za logotip A, kot so se anketiranci, ampak za logotip B. Pri slednjem so mu bili najpomembnejši minimalističen in simbolen pomen ter barva. Zato smo se prilagodili naročniku in celotno grafično podobo ter spletno stran oblikovali na podlagi logotipa B. Spoznali smo, da je izdelava celotne grafične podobe in spletne strani dolgotrajen in kompleksen postopek. Pri izdelavi le-teh moramo namreč zaobseči veliko dejavnikov, na koncu pa mora celotna grafična podoba in spletna stran sporočati vse obljube, ki jih daje podjetje.
Keywords: gestalt, logotip, CGP, spletna stran
Published: 26.10.2017; Views: 481; Downloads: 59
.pdf Full text (8,13 MB)

6.
The Importance of the First Impression and the use of Gestalt Principles of Visaul Design while visiting Web Sites on Mobile Phone
Aleš Studen, 2017, undergraduate thesis

Abstract: This paper introduces an overview of the first impression on web regarding visual design in connection with user’s opinion. The definition of the first impression is explained as well as its importance. Visual design plays an important role whether website creates good or bad first impression. Gestalt principles of visual design are presented with given website examples. To confirm connection between the first impression and gestalt principles of design, eye-tracking study was performed. Successfully completed analysis was completed with 15 participants. Visual appearance plays an important role in evaluation but it is not the only factor. It is confirmed that out of four websites, the one using the more gestalt principles was at the final individual evaluation assessed the best. It is proven that also the manner of the information provided plays a significant role.
Keywords: First impression, gestalt principles, mobile devices, websites, eye tracking
Published: 24.10.2017; Views: 412; Downloads: 69
.pdf Full text (4,56 MB)

7.
Fenomenološka metoda v psihologiji: problem eksistence in fenomenologija razpoloženja
Dino Manzoni, 2019, master's thesis

Abstract: Fenomenološka metoda v psihologiji se nanaša na določen pristop k psihološkemu razmišljanju, raziskovanju in praksi, ki črpa možnosti načina raziskovanja in teorijo iz kulturnih ved oz. humanistike. Takšna usmeritev temelji na fenomenologiji, filozofiji eksistencializma, hermenevtiki ter (socialnemu) konstrukcionizmu. Osrednji poudarek je na razumevanju ter osmišljanju temeljnih struktur zavesti in »življenjskega sveta« ter žive in celostne izkušnje subjekta raziskave ali pa klienta, ki je v zdravniški obravnavi. Razumevanje življenjskega sveta kot področja, kjer se rodi neka specifična psiho(pato)logija, s katero posameznik v svetu biva, nam ponudi konceptualno orodje za raziskovanje doživljanja v psihologiji. Takšne vrste metoda sistematičnega raziskovanja duševnosti (ki ni introspektivno), zaobjema konkretno izkušnjo vedno že utelešenega in situiranega subjekta v (zgodovinsko-kulturnem) svetu. Subjekt in svet nista ločeni entiteti, temveč sovpadata tako, da vedno že tvorita enotnost. Svet kot svet pa nam je dan le prek razpoloženja, in sicer skozi temeljno počutje. Fenomenološko preučevanje razpoloženjskih in drugih afektivnih stanj lahko tako signifikantno vpliva na razumevanje številnih psihiatričnih bolezni, saj nam razpoloženja primarno strukturirajo celotno bivanjsko resničnost. Ker pa se vsako raziskovanje zavesti začne s percepcijo – saj je neko védenje vedno že vzpostavljeno v področju in horizontih, ki jih odpira naša percepcija –, mora biti tudi v raziskovanje afektivnih stanj vključeno fenomenološko razumevanje percepcije in telesa.
Keywords: fenomenološka psihologija, razpoloženje, življenjski svet, gestalt psihologija, percepcija
Published: 23.10.2019; Views: 265; Downloads: 59
.pdf Full text (762,32 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica