| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Nosilnost plitvih temeljev na armirani zemljini : diplomsko delo
Jure Kljajič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo analizira uporabo geosintetikov pri izboljšavi in armiranju tal. V nadaljevanju na kratko opišemo temeljenje in splošne informacije o geosintetikih. Za tem sledi opis postopka in primer izračuna nosilnosti tal pod temeljem brez armiranja zemljine, z izboljšavo zemljine in z armiranjem zemljine. Na koncu sledi primerjava rezultatov in presoja, pri katerih pogojih so izboljšave in armiranje zemljine smiselne.
Keywords: plitvi temelji, armirana zemljina, geosintetiki, nosilnost
Published in DKUM: 20.01.2023; Views: 683; Downloads: 107
.pdf Full text (2,19 MB)

2.
OJAČITEV NEVEZANIH NOSILNIH SLOJEV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ S PROSTORSKO MREŽNO STRUKTURO TRAKOV
Samo-Peter Medved, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Voziščne konstrukcije so najpomembnejši element vsake prometnice in tisti del, od katerega je najbolj odvisna varnost, in nivo uporabe prometnice. Prav tako je element, ki pomeni bistven investicijski element pri vsaki gradnji prometnice in element, v katerega se največkrat posega, vzdržuje, obnavlja … Čeprav se zdi, da gre za enostavno konstrukcijo, tako po izboru materialov, tehnologiji gradnje kot matematičnemu modelu za analizo konstrukcije, pa v praksi vse do danes nismo uspeli učinkovito rešiti probleme trajnih deformacij voziščnih konstrukcij. Kljub razvoju materialov v zadnjem obdobju, vsaj kar se tiče vezanih nosilnih plasti, pa problemi voziščnih konstrukcij ostajajo enaki, malo je inovativnih rešitev in modelov. Nevezane nosilne plasti imajo izrazito slabost, da niso sposobne prevzeti nateznih napetosti v horizontalni ravnini. Zaradi tega prihaja do plastičnih deformacij, ki se posledično prenašajo na površino vozišča v obliki razpok in kolesnic. Kljub preoblikovanju naravnega kamnitega materiala in dodajanjem veziv, se še posebej pri preobremenitvah ali poslabšanih hidrogeoloških pogojih naravnih temeljnih tal, ne moremo izogniti vertikalnim deformacijam vozišča, ki so posledica prekomernih horizontalnih napetosti v nevezanih plasteh voziščne konstrukcije. Reševanje z uporabo ojačitvenih mrež (geomrež) v horizontalnem nivoju nevezanih nosilnih plasti, ne da želenih rezultatov, saj prihaja do strižnih deformacij med nivoji ojačitev. V zadnjih letih pa vse do danes, je ideja doživela velik razvoj v smeri 3D struktur vertikalno nameščenih trakov - geocelic. Vezane deformabilne obrabno-nosilne plasti v kombinaciji z geocelicami ojačenimi nevezanimi nosilnimi plastmi zemljin predstavljajo učinkovit inovativen sistem voziščne konstrukcije, ki s svojo sestavo zagotavlja trajno elastičnost, fleksibilnost in zadostno nosilnost same konstrukcije. Eksperimentalna analiza je pokazala bistveno izboljšanje nosilnosti in zmanjšanje deformacij z uporabe mrežne strukture vertikalnih trakov geocelic. Uporabljen material za takšno strukturo, pa je lahko v celoti uporabljen iz recikliranih sintetičnih materialov, kar je z uporabo lokalnih gradbenih materialov lahko tudi pomemben prispevek ekološki gradnji, manjši porabi energije in zmanjšanju emisij v okolje.
Keywords: voziščne konstrukcije, geocelice, geosintetiki, nevezani nosilni sloji, fleksibilne voziščne konstrukcije, ojačitev, mrežna struktura, trakovi, prodi
Published in DKUM: 18.07.2016; Views: 1988; Downloads: 213
.pdf Full text (10,95 MB)

3.
Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica