1. Zajemanje 3D objektov s pomočjo fotogrametrije za potrebe animacije in 3D tiskanja : diplomsko deloNika Tomšič, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali fotogrametrijo v povezavi z računalniško animacijo in 3D tiskanjem. Fotogrametrija je zaenkrat še slabo poznana tehnika zajemanja tridimenzionalnih objektov, uporablja pa se že v mnogih velikih podjetjih na različnih področjih, do neke mere pa je dostopna že skoraj vsakemu posamezniku. Tudi 3D tiskanje je v zadnjem desetletju postalo zelo popularen hobi, animacija pa se praktično že pojavlja povsod v zabavni industriji in oglaševanju. Cilj diplomske naloge je ustvariti čim boljšo repliko izbranega objekta s pomočjo fotogrametrije. Pridobljeni 3D model smo še prototipirali s 3D tiskalnikom in ga uporabili v animaciji. Keywords: fotogrametrija, 3D tiskanje, animacija, geometrijsko modeliranje Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 516; Downloads: 93
Full text (2,78 MB) |
2. Vizualizacija eksplozije in njenih učinkov na materiale s pomočjo sistema pametnih delcevNino Kuhar, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu predstavimo sistem pametnih delcev, s pomočjo katerega smo izdelali več učinkov eksplozij različnih materialov. V tem kontekstu najprej predstavimo teoretično ozadje eksplozij ter fizikalne lastnosti različnih gradbenih materialov in sistemov pametnih delcev. V sklopu praktičnega dela naloge predstavimo metodo vizualizacije s sistemom pametnih delcev in izdelavo modela. Dobljene rezultate primerjamo s primeri eksplozij iz resničnega sveta in jih tako ovrednotimo. Pri tem ugotovimo, da so omejitve povezane s tehnološkimi zmožnostmi strojne in programske opreme. S testnimi primeri pokažemo geometrijsko pravilnost naših modelov, zato lahko trdimo, da je naša animacija primerljiva z referenčnimi video posnetki. Keywords: sistem pametnih delcev, eksplozije, lastnosti gradbenih materialov, geometrijsko modeliranje Published in DKUM: 23.01.2018; Views: 1105; Downloads: 113
Full text (1,56 MB) |
3. Računalniška simulacija zlepnega spoja na tlačni posodiMatic Govejšek, 2017, undergraduate thesis Abstract: Cilj diplomskega dela je obravnava računalniške simulacije zlepnega spoja na tlačni posodi. V prvem delu je obravnavana priprava preizkušancev na enoosni strižni preizkus. Za rezultate strižnega preizkusa so preračunane materialne veličine, ki so potrebne za definiranje kohezivnega kontakta med površinama.
Ustvarjena je računalniška simulacija enoosnega strižnega preizkusa, zaradi preveritve ustreznosti določenih parametrov. Računalniška simulacija tlačne posode je izvedena pri dveh različnih obremenitvah z enakimi materialnimi lastnostmi pločevine in adhezivnega sredstva, kot pri simulaciji strižnega preizkusa. Medij tlačne posode je zrak pri sobni temperaturi. Računalniška simulacija tlačne posode je izvedena pri dveh različnih obremenitvah. V rezultatih je prikazana strižna trdnost zlepnega spoja ob obremenitvah. Keywords: geometrijsko modeliranje, numerična analiza, tlačna posoda, zlepni spoj, Abaqus, računalniška simulacija Published in DKUM: 05.10.2017; Views: 858; Downloads: 31
Full text (1,88 MB) |
4. Vizualizacija izbruha vulkana z uporabo sistema pametnih delcevTaša Šegula, 2017, undergraduate thesis Abstract: V tej diplomski nalogi obravnavamo sistem pametnih delcev, s pomočjo katerega vizualiziramo izbruh vulkana. V tem kontekstu najprej predstavimo teoretično ozadje sistemov delcev, njihovo predstavitev in strukturne lastnosti. V praktičnem delu naloge opišemo izdelavo scene ter predstavimo uporabo sistema pametnih delcev. Dobljene rezultate pa s primerjavo s profesionalnim izdelkom tudi ovrednotimo. Pri tem ugotovimo, da so omejitve pri končnem izdelku povezane predvsem s tehnološkimi zmožnostmi uporabljenega računalniškega sistema in se kažejo v vizualni kvaliteti svetlobnih učinkov. Iz geometrijskega vidika in vidika pravilnosti dinamike animacije lahko trdimo, da je izdelek primerljiv z referenčnim posnetkom. Keywords: sistem pametnih delcev, izbruh vulkana, geometrijsko modeliranje, računalniška animacija Published in DKUM: 31.08.2017; Views: 1581; Downloads: 160
Full text (2,66 MB) |
5. PRIMERJAVA POSTOPKOV GEOMETRIJSKEGA MODELIRANJA V PROGRAMIH ZBRUSH IN CINEMA 4DViktorija Gošnak, 2015, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi sta preizkušena in primerjana dva različna pristopa modeliranja in sicer pristop modeliranja s ploskvami v Cinemi 4D in digitalno kiparjenje v ZBrush. Cilj je bil ugotoviti, v katerem programu bi bilo lažje in hitreje izdelati prepričljiv model človeka. Na podlagi analize 3D modela, slabosti in prednosti obeh pristopov je podan sklep, da je za izdelavo kompleksnega modela človeka primernejši program ZBrush. Keywords: geometrijsko modeliranje, računalniško kiparjenje, 3D model človeka, ZBrush, Cinema 4D Published in DKUM: 27.05.2015; Views: 1712; Downloads: 173
Full text (4,11 MB) |
6. POSTOPKI PRENOSA STATIČNIH 2D SCEN V 3D MODELEMateja Krajnc, 2015, undergraduate thesis Abstract: V magistrskem delu smo se posvetili procesom, ki omogočajo prenos dvodimenzionalnih scen v tridimenzionalne modele. Najprej smo se seznanili s teoretičnimi izhodišči. Seznanili smo se z osnovami geometrijskega modeliranja ter s principi in klasifikacijo metod modeliranja na podlagi slik. V empiričnem delu smo s pomočjo polavtomatskega fotogrametričnega programa Insight3D in programa za ročno modeliranje in teksturiranje Cinema 4D poskušali na podlagi izbranih lastnih fotografij arhitekturnega objekta narediti tridimenzionalni računalniški model. Bolj dovršene rezultate smo dosegli pri uporabi programa Cinema 4D. Keywords: geometrijsko modeliranje, modeliranje na podlagi slik, fotogrametrija, Insight3D, Cinema 4D Published in DKUM: 27.05.2015; Views: 1133; Downloads: 117
Full text (7,27 MB) |
7. GIBANJE MIŠIC V ANIMACIJI 3DJovana Jovanovska, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo pristope k 3D modeliranju in animacij mišic človeškega telesa. V ta namen najprej predstavimo fiziološko ozadje njihovega delovanja ter podamo osnovne anatomije mišic, njihove sestave in delovanja. Podrobneje predstavimo sile, ki lahko vplivajo nanje in preučimo spremembe mišic, ki jih povzročijo. Pri tem se skoncentriramo na vrste mišičnih kontrakcij ter opišemo njihove lastnosti. Temu sledi opis obstoječih tehnik za ustvarjanje mišičnih animacij, problemov, s katerimi se soočajo animatorji in trenutno stanje tehnike na tem področju.
V praktičnem delu smo ustvarili realističen model mišičnega sistema človeškega telesa, katerega pravilnost smo preverili na primeru fiziološko eksaktne animcije telovadnih vaj. Keywords: geometrijsko modeliranje, animacija, telovadba, mišičevje, telo Published in DKUM: 19.02.2015; Views: 1326; Downloads: 316
Full text (5,49 MB) |
8. |
9. PRETVORBA 3D MODELOV IZ PROGRAMA BLENDER V BINARNI ZAPIS IGRALNEGA POGONA PRISM3DSimon Lušenc, 2014, master's thesis Abstract: Magistrsko delo predstavi binarni zapis 3D modelov, uporabljenih v igralnem pogonu Prism3D in razvoj dodatka za pretvorbo 3D modelov s programskim orodjem Blender, ki ga tudi najprej na kratko opišemo. V nadaljevanju analiziramo zapise uporabljenih datotek, kar nam omogoči razvoj dodatka za uvoz in izvoz 3D modela, uporabljenega v igralnem pogonu Prism3D. Po predstavljeni izdelavi dodatka z vizualno primerjavo ocenimo njegovo uspešnosti in podamo možne izboljšave. Keywords: geometrijsko modeliranje, 3D grafika, algoritem, izmenjevalni format, dodatek Published in DKUM: 22.08.2014; Views: 1668; Downloads: 109
Full text (4,35 MB) |
10. RAČUNALNIŠKA ANIMACIJA ZGODOVINSKEGA OBJEKTA SKOZI ČAS NA PRIMERU MARIBORSKEGA VODNEGA STOLPANina Kodrič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je predstaviti računalniško modeliranje in animacijo kot način posredovanja zgodovinskih dejstev širši množici na zanimiv način. Na podlagi analize tehnik pridobivanja podatkov, načinov modeliranja in animacije ter analize že obstoječih primerov 3D rekonstrukcij zgodovinskih objektov smo pripravili lasten model mariborskega Vodnega stolpa Maribor, ki temelji na preučevanju zgodovinskega gradiva. Glavni cilj diplomskega dela je dokumentarni film o spreminjanju mariborskega Vodnega stolpa skozi čas. Ob izdelovanju modelov iz različnih časovnih obdobij smo ugotovili, da je zelo pomembna analiza podatkov o zgodovinskem objektu, saj vpliva na realnost izgleda modelov. Keywords: 3D računalniška animacija, animacija zgodovinskega objekta, geometrijsko modeliranje, dokumentarni film Published in DKUM: 26.09.2013; Views: 1595; Downloads: 156
Full text (2,24 MB) |