| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 101
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Zasnova aksialnega rotorja vetrne turbine in eksperimentalna analiza obratovalnih karakteristik
Žan Senekovič Žerjav, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema načrtovanje geometrije vetrne turbine, izdelavo modela in primerjavo merilnih rezultatov vetrnih turbin z različnim številom lopatic. Geometrija vetrne turbine je oblikovana po Betzovi teoriji. Preden smo začeli z modeliranjem, je bilo treba določiti aerodinamični profil, dolžino tetive, nastavni kot in hitrostno število. Za pridobitev teh parametrov smo si pomagali s programom Xfoil in z enačbami iz literature. Za modeliranje smo uporabili programski paket Solidworks. V okviru diplomske naloge smo izdelali več 3D modelov vetrnih turbin. Premeri modelov merijo v CAD programu 280mm, razlikujejo pa se po številu lopatic. Modele smo natisnili s pomočjo 3D tiskalnika in nato z njimi opravili meritve na zračni progi v Laboratoriju za turbinske stroje na Fakulteti za strojništvo v Mariboru. Cilj diplomske naloge je primerjava obratovalnih karakteristik vetrnih turbin z različnim številom lopatic. Pri meritvah smo se osredotočili na primerjavo normiranih koeficientov moči c_pn in mehanske moči. Rezultati meritev kažejo da največji izkoristk doseže petkraka vetrna turbina , največjo moč pa trikraka vetrna turbina, sledi ji štirikraka in šele nato petkraka vetrna turbina. Iz meritev je razvidno kako pomembno je skrbno oblikovanje geometrije vetrne turbine
Keywords: Obnovljivi viri energije, vetrna energija, vetrna turbina, geometrija lopatic, modeliranje vetrnice, primerjava
Published: 24.09.2020; Views: 92; Downloads: 18
.pdf Full text (2,53 MB)

2.
Odprava površinskih napak na odkovku s spremembo oblike gravure utopa
Domen Stamenov, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava iskanje rešitev za pojavo razpok na površju ohišja kovanega volanskega končnika v podjetju Unior. S simuliranjem kovanja v programskem paketu DEFORM – 3D smo spremljali razporejanje materiala v utopu in iskali razloge za nastanek razpok. Na podlagi rezultatov računalniških simulacij smo spreminjali geometrijo gravure utopa in dodajali faze kovanja ter iskali najboljše možne variante. Preizkus končne verzije orodja in dodane vmesne faze kovanja v proizvodnji je pokazal, da se napake na odkovku ne pojavljajo več.
Keywords: utopno kovanje, geometrija gravure, računalniške simulacije, DEFORM – 3D, faze kovanja, testiranje orodja
Published: 31.08.2020; Views: 162; Downloads: 58
.pdf Full text (3,28 MB)

3.
Grinbergov izrek
Vanda Štern, 2020, master's thesis

Abstract: Grinbergov izrek trdi, da se krožna cevianska konjugacija izraža kot kompozitum, v katerem nastopajo izotomična in izogonalna konjugacija, razteg s središčem v težišču G in koeficientom -1/2 ter njegov inverz. V magistrskem delu bosta predstavljena sintetični dokaz in direkten dokaz s pomočjo trilinearnih koordinat. Obravnavali bomo vse preslikave, predstavili trilinearne koordinate in poiskali enačbe različnih krožnic v trikotniku.
Keywords: geometrija trikotnika, krožna cevianska konjugacija, izotomična konjugacija, izogonalna konjugacija, Grinberg
Published: 30.07.2020; Views: 235; Downloads: 38
.pdf Full text (6,81 MB)

4.
Detekcija plovil v zavarovanih morskih območjih v sistemu BlueTraker
Peter Mastnak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Ta diplomska naloga obravnava problematiko tehnološke podpore trajnostnemu ribolovu. Evropske komisija, direktorat za pomorske zadeve in ribištvo (DG MARE), je za dosego ciljev trajnostnega ribolova vzpostavila sistem imenovan VMS (ang.: Vessel Monitoring System). Podjetje EMA d.o.o s svojimi rešitvami sledi tej iniciativi in ponuja takšen sistem pod lastno blagovno znamko BlueTraker VMS. Z namenom nadgradnje obstoječe rešitve, smo v okviru tega diplomskega dela najprej izvedli podrobno analizo sistema BlueTraker. Na tej osnovi smo implementirali detekcijo prehoda mej programskih geoograd. Zasnovali in izvedli smo tudi sistemski in funkcionalni test delovanja na plovilu. Z rezultati testiranja smo pokazali, da dosegamo prag natančnosti podan v specifikacijah naprave BlueTraker.
Keywords: geografski informacijski sistemi, računalniška geometrija, geoograde, BlueTraker
Published: 03.02.2020; Views: 827; Downloads: 120
.pdf Full text (4,62 MB)

5.
Konstruiranje dvojnih a-rok formula student dirkalnika
Andrej Košir, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomskega dela je bilo izvedeno konstruiranje in preračun A-rok Formula Student dirkalnika ter njihova izdelava, v kar spada tudi določitev kinematike podvozja. V začetku naloge so podane informacije o projektu Formula Student in obrazložen pravilnik. Nato je bila podana ustrezna teoretična podlaga parametrov podvozja, ki ji sledi razvoj na podlagi razumevanja teorije teh parametrov. Sledi konstruiranje in izbira materiala za optimiziranje mase ter trdnostni preračun za preverbo nosilnosti konstrukcije. Ugotovili smo, da smo lahko z boljšo pozicijo vpetja A-rok izboljšali vozne lastnosti dirkalnika. Na koncu še omenimo izdelavo in preizkušanje A-rok.
Keywords: Formula Student, podvozje, A-roka, konstruiranje, geometrija, kinematika, trdnostni preračun, numerična simulacija
Published: 26.09.2019; Views: 431; Downloads: 93
.pdf Full text (3,39 MB)

6.
IZBIRA OPTIMALNEGA TIPA KRIŽIŠČA V PRIMERU KRIŽANJA VUKOVARSKE ULICE, ULICE VLADIMIRA NAZORA IN KALNIČKE ULICE V ČAKOVCU
Lara Fažon, 2019, diploma project paper

Abstract: Osnovni namen naloge je izbira optimalne geometrije križišča s preverjanjem izpolnjevanja globalnih kriterijev v primeru križanja Vukovarske ulice, ulice Vladimira Nazora in Kalničke ulice v Čakovcu. Najprej je analizirano obstoječe stanje križišča. V analizo so zajeti naslednji globalni kriteriji, ki utemeljujejo primernost oziroma smiselnost njegove izvedbe: funkcionalni kriterij, prostorski kriterij, projektno-tehnični kriterij, kriterij prepustnosti, kriterij prometne varnosti, kriterij vpliva sosednjih križišč, kriterij okolice in ekonomski kriterij. V nadaljevanju sta, na podlagi analize, podana dva predloga rekonstrukcije obstoječega stanja križišča: semaforizirano križišče in krožno križišče.
Keywords: Optimalna geometrija križišča, krožno križišče, semaforizirano križišče, rekonstukcija
Published: 16.09.2019; Views: 441; Downloads: 63
.pdf Full text (3,54 MB)

7.
Izdelava vtičnika za proceduralno generiranje mesta v programskem orodju za 3D modeliranje Autodesk Maya
Tadej Stošić, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo tehnike proceduralnega generiranja vsebine in njihovo uporabo za opis objektov iz resničnega sveta. Iz teoretičnega vidika zato podrobneje predstavimo metodo L-Sistemov ter pristop s sestavljanjem ploščic in opišemo sam postopek implementacije vtičnika za generiranje mesta. Rezultate naše implementacije analiziramo iz vidika časovne zahtevnosti in natančnosti. Na tej osnovi lahko potrdimo dejstvo, da je uporaba takšnih pristopov, v primerjavi s tradicionalnim digitalnim kiparjenjem, hitra in preprosta. Vseeno pa je izvedba takšnega algoritma časovno zahtevna, njegova implementacija pa zahteva veliko znanja o problemu, ki ga rešujemo. Domensko znanje namreč bistveno pripomore k natančnosti izvedbe.
Keywords: proceduralno modeliranje, računalniška geometrija, vizualizacija, modeliranje mest
Published: 21.12.2018; Views: 384; Downloads: 92
.pdf Full text (3,84 MB)

8.
Razvijanje matematičnih sposobnosti v predšolskem obdobju s pomočjo tipanke
Ksenija Gominšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje matematičnih sposobnosti v predšolskem obdobju s pomočjo tipanke so predstavljene dejavnosti z matematičnimi tipankami, ki vključujejo matematične pojme s treh matematičnih področij: geometrije, algebre in aritmetike. Za vsako matematično področje smo izdelali veččutno tipanko, s pomočjo katere smo izvedli dejavnosti v vrtcu. Pri tem nas je zanimalo, v kolikšni meri bodo otroci preko dejavnosti s tipankami pridobili nova matematična spoznanja. Dejavnosti v vrtcu smo izvedli v dveh skupinah otrok, starih od 5 do 6 let, in jih natančneje opisali v praktičnem delu, kjer smo na podlagi pridobljenega vzorca evalvirali učinkovitost tipank pri razvoju matematičnih sposobnosti pri predšolskem otroku. Predstavili smo rezultate, in sicer koliko so otroci že imeli razvite matematične sposobnosti pred aktivnostmi s tipankami in po izvedenih aktivnostih s tipankami. Rezultate smo pridobili na podlagi vnaprej pripravljenega ocenjevalnega lista ter tako ugotovili, v kolikšni meri je tipanka pri otrocih razvijala matematične sposobnosti.
Keywords: predšolska vzgoja, matematika, aritmetika, geometrija, algebra, tipanke, aktivnosti
Published: 13.12.2018; Views: 668; Downloads: 125
.pdf Full text (1,31 MB)

9.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: trikotnik v 7. razredu
Nejc Podplatnik, 2018, master's thesis

Abstract: Učitelji matematike se vsakodnevno srečujejo z željo po boljšem uspehu in znanju učencev. V sodobnem svetu se ta želja mnogokrat prekriva s pridobivanjem informacij. Uspešno pridobivanje informacij pa omogoča sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Tehnološki dosežki so tako na najrazličnejše načine vstopili v vzgojno-izobraževalni sistem. Uporaba računalnikov, diaprojektorjev, tabličnih računalnikov in podobnega je v različnih sodobno opremljenih šolah del vsakdana. V naši raziskavi smo zato želeli preveriti uporabnost ene izmed sodobnih tehnoloških orodij po imenu interaktivni učbenik. Tak učbenik nam omogoča interakcijo med učencem in učbenikom ter daje učencu povratno informacijo o napredku. Hkrati smo želeli s tem preveriti, ali različni učni stili učencev i-učbenik različno dojemajo oziroma ali vsem učnim stilom pomaga enako dobro do višjih kognitivnih spoznanj. Za namene našega pedagoškega eksperimenta smo učence poučevali v dveh skupinah, in sicer v kontrolni in eksperimentalni skupini. Eksperimentalna skupina je uporabljala tehnologijo i-učbenika, medtem ko je kontrolna skupina uporabljala tradicionalni učbenik. Skupini sta bili po vseh statističnih analizah enakovredni in rezultati so pokazali, da med njima pri finalnem testu ni prišlo do statistično pomembnih razlik. Ugotovili pa smo, da so bili ob uporabi i-učbenika statistično pomembno boljši učenci, ki so se opredelili kot učenci, ki jim je bližje vizualni učni stil.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni stili, interaktivnost, e-učbenik, i-učbenik, aplet, trikotnik, geometrija, pedagoški eksperiment
Published: 20.11.2018; Views: 412; Downloads: 39
.pdf Full text (1,79 MB)

10.
Aplikacija trapezne delitve mnogokotnika
Alen Masel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu opišemo algoritem za trapezno delitev mnogokotnika in njegovo uporabo za dodeljevanje oznak mnogokotnikom. Predstavimo problem trapezne delitve, opišemo algoritem trapezne delitve mnogokotnika z množico odprtih trapezov ter algoritem za dodeljevanje oznak. Algoritem trapezne delitve testiramo na množici mnogokotnikov in analiziramo rezultate. Preverimo, če je možno s pomočjo trapezne delitve mnogokotnika najti ugoden položaj za vpis oznake.
Keywords: Računalniška geometrija, delitev mnogokotnika, trapezna delitev z množico odprtih trapezov, označevanje mnogokotnikov
Published: 24.10.2018; Views: 380; Downloads: 48
.pdf Full text (1,43 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica