SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA RADIO CENTER D.O.O.
Anja Cvirn, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja diverzificirano rast na primeru podjetja Radio Center d.o.o. Podjetje je precej uspešna radijska organizacija, ki se je pred leti odločila za izbrano strategijo širitve iz lokalne radijske postaje v nacionalno. Preden smo se podali v samo analizo podjetja in smotrnost uporaba obravnavane strategije, smo najprej povezali pojem diverzifikacije z osnovnimi pojmi v ekonomiji. Opredelili smo strateški management, navedli strategije, ki jih le ta vključuje in se podrobneje seznanili z opredelitvijo pojmov strategije rasti. Natančno smo opredelili pojem diverzifikacije, njene vrste in značilnosti, kdaj jo uporabljamo ter kakšne so njene priložnosti in nevarnosti. Sledil je analitičen del, ki je vključeval podrobno analiza ožjega in širšega okolja podjetja, na temelju katerega smo lahko podali rezultate diverzificirane rasti, ki je intenzivno potekala v obdobju od 2006 do 2008. Rezultati so verodostojni in tudi javno dostopni. Naloga se nadaljuje s predlogi za nadaljnjo širitev v letih od 2009 in 2011, ki smo jih nanizali na temelju predvidevanj, trenutnega trenda rasti in poslušanosti radia in po pogovoru z vodstvom podjetja. Diplomsko delo se zaključi z oceno predlagane strategije rasti in končnimi ugotovitvami.
Keywords: strateški management, strategija, diverzificirana rast, generična rast, analiza okolja, SWOT analiza, ocena predlagane strategije
Published: 10.06.2010; Views: 2233; Downloads: 333
.pdf Full text (944,20 KB)

2.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA ASS TUNING & AVTOSERVIS ZLATKO SENEKOVIČ S.P.
Niko Senekovič, 2011, final seminar paper

Abstract: Vedno več podjetnikov se odloča za rast podjetja, ki pomeni takšno spreminjanje velikosti podjetja in s tem razpoložljivih proizvodnih zmogljivosti, ki vodijo do maksimiranja dobička. Za uspešno rast je pomembno izredno natančno načrtovanje poslovanja, sposobnost prilagajanja na spremembe ter motivacija podjetnika. Zraven maksimiranja dobička so vzroki, da se podjetnik odloči za rast podjetja, tudi želja po povečanju obsega prihodkov, povečanje prodane količine izdelkov oziroma storitev, družbeni pritisk, stroški ipd. V svoji rasti gre podjetje skozi različne faze rasti. Podjetnik mora vedeti kaj je potrebno v posamezni fazi izpopolnjevati in usklajevati, saj mu to omogoča bolj učinkovito vodenje rastočega podjetja. V osnovnem faznem modelu rasti si sledijo; faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona. V podjetju je prav tako potrebno določiti strategijo rasti, kadar želi podjetje na trg pripeljati nov izdelek ali storitev ali pa želi izpolniti uporabno vrednost že obstoječe ponudbe. Obstaja veliko različnih strategij, dve osnovni pa sta generična rast ter diverzifikacija. V diplomskem seminarju smo se osredotočili na diverzifikacijo, ki pomeni dodajanje novih vrst proizvodov k poslovnemu programu, ki se bistveno razlikujejo od dosedanjih, sodijo v druge skupine dejavnosti in zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetje k diverzifikaciji vodijo različni razlogi. Ti so predvsem nezmožnost generične rasti, odprava konkurenčnih slabosti, zapolnitev kapacitet izven sezone, kontrola velikosti in fleksibilnosti. Obstaja tudi nekaj pasti oziroma nevarnosti diverzifikacije, zato je dobro, da podjetje upošteva nekaj načel oziroma pravil za večjo uspešnost diverzifikacije. Diverzifikacijo, kot izbrano strategijo rasti smo predstavili na podjetju ASS tuning & Avtoservis Zlatko Senekovič s.p., kjer smo predstavili načrt izvajanja diverzifikacije, analizo okolja ter SWOT analizo diverzifikacije.
Keywords: rast podjetja, fazni model rasti, strategije rasti, generična rast, diverzifikacija
Published: 09.11.2011; Views: 2640; Downloads: 473
.pdf Full text (873,13 KB)

3.
GENERIČNA RAST PODJETJA POMURSKI SEJEM D.D.
Natalija Dvoršak, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju Generična rast Pomurskega sejma d. d. bomo najprej predstavili teoretični del rasti podjetij, nato se bomo osredotočili na generično rast, kjer proučujemo pogoje za rast, načine generične rasti ter kako naj podjetje načrtuje rast. Ker se od podjetja do podjetja strategije rasti razlikujejo in ne obstaja dejanska formula za uspeh, bomo vse te definicije kasneje povezali s teoretičnim delom, ki se navezuje na novo nastali projekt podjetja Pomurski sejem d. d., ki se imenuje POST VIVA in je bil prvič izpeljan v letu 2013. Projekt bomo predstavili od samega načrtovanja, ki traja več let, do izvedbe in analize rezultatov, ki je končni pokazatelj uspešnosti generične rasti. Na koncu bomo predstavili rezultate, vezane na postavljene hipoteze in te potrdili ali zavrgli na podlagi navedenih podatkov in analiz.
Keywords: rast podjetja, strategije rasti, generična rast, Pomurski sejem d. d., sejem POST VIVA
Published: 23.06.2015; Views: 948; Downloads: 146
.pdf Full text (752,61 KB)

4.
ANALIZA PRILOŽNOSTI RASTI PODJETJA GORES D.O.O.
Marko Krebl, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi se osredotočimo na analizo trenutne priložnosti podjetja Gores, d. o. o. Po vzoru faznega modela analiziramo trenutne faze podjetja in ugotovimo, da je podjetje uspešno preživelo prvi dve fazi ter si v tem času nabralo precej izkušenj na področju podjetništva, se postavilo na noge neodvisno od Gorenja in preživelo. Podjetje je sedaj prešlo v novo fazo, fazo rasti. V teoretičnem delu naloge spoznamo, da vsi avtorji proučenih strokovnih del to fazo opisujejo kot najpomembnejšo za podjetje, saj ta v primeru uspešne izvedbe povzroči velik preskok in podjetju omogoči prehod v fazo rasti, ki si je želijo vsi. Ta preskok pa je povezan s pomembnim načrtovanjem strategije rasti, ki vse aktivnosti podjetja usmerja k uspešni rasti. V primeru proučevanega podjetja pa je treba analizirati tudi druge dejavnike, specifične prav zanj. Vsaka rast podjetja je torej specifična, vendar mora biti izpeljana v okviru obstoječih teoretični strategij in vprašanj, povezanih z danimi možnostmi. Pri izbiri strategije upoštevamo vse specifične dejavnike in preverimo, ali je podjetje pripravljeno na določeno obliko rasti. Pri tem pridemo do spoznanja, da je v našem primeru najprimernejša generična rast. Upoštevati pa je treba tudi nevarnosti rasti. V našem primeru ugotovimo, da bi rast ogrozila poslovanje podjetja v primeru prevelikega obsega storitev in prevelikega tržnega deleža, ko podjetje v praksi več ne bi moglo obvladovati vseh najemnikov, prihodkov in stroškov.
Keywords: analiza priložnosti rasti, modeli rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, rast s pomočjo nakupa ali prodaje franšize, priložnosti rasti podjetja Gores, d. o. o.
Published: 09.03.2016; Views: 792; Downloads: 134
.pdf Full text (1,16 MB)

5.
Analiza možnosti za rast na primeru poslovnega izkoriščanja naravne znamenitosti
Maja Kumin, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Prehiter razvoj in prevelika konkurenca sta zagotovo dva izmed najpomembnejših dejavnikov, ki vplivata na sam obstoj podjetja. V današnjem svetu, polnem nenehnih sprememb, so zato uspešna tista podjetja, ki spremembam uspejo slediti. Prvi cilj vsakega podjetja je rast podjetja in maksimiranje dobička. Podjetja rastejo s pomočjo različnih strategij in na različne načine. V delu diplomskega projekta obravnavamo predvsem osnovni strategiji rasti podjetja: generično rast in diverzifikacijo. Samo teorijo predstavljamo skozi nalogo na primeru podjetja Postojnska jama, d. d., najuspešnejšega podjetja v panogi gostinstvo in turizem. Za omenjeno podjetje smo naredili konkurenčno in tržno analizo. Le-to smo naredili s pomočjo izbranih kazalnikov. Podjetje smo primerjali s tremi konkurenti (Relax Turizem, d. d., Turistična agencija Sonček, d. o. o., in Eventim Si, d. o. o.). Postojnska jama je ena največjih naravnih znamenitosti v Evropi. In ker gre za znamenitost, ki se trži, se nam je porajalo vprašanje poslovnega izkoriščanja, katere načine uporabljajo zaposleni v podjetju Postojnska jama, d. d., da dosegajo tako uspešne poslovne rezultate. Skozi delo predstavljamo, kako se v podjetju lotevajo samih marketinških aktivnosti in tudi kakšni so njihovi načrti za prihodnost. V sklepu smo poudarili ugotovitve same naloge ter potrdili, da je najboljša izbira nadaljnje rasti podjetja generična strategija rasti ob podpori diverzifikacije.
Keywords: rast podjetja, generična rast, diverzifikacija, naravne znamenitosti, Postojnska jama
Published: 21.10.2015; Views: 644; Downloads: 130
.pdf Full text (1,11 MB)

6.
Diverzifikacija poslovanja kot strategija rasti in razvoja msp
Urška Mlinarič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obsega teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej opredelili mala in srednja velika podjetja ter predstavili poslovanje le-teh v Sloveniji. Opredelili smo tudi, kaj je življenjski cikel podjetja, največji poudarek pa smo namenili strategijam rasti in razvoja. Našteli smo dejavnike podjetniške rasti, kasneje pa opisali vrste strategij. Izbrali smo diverzificirano rast podjetja kot eno izmed temeljnih strategij rasti. Najprej smo po različnih avtorjih poiskali različne definicije diverzifikacije ter opredelili priložnosti in nevarnosti izbrane strategije rasti. Na koncu smo opisali še vrste in načine doseganja rasti s strategijo diverzifikacije. Teoretični del smo podkrepili s praktičnim primerom podjetja Hemptouch, d. o. o. Za to podjetje smo se odločili zato, ker smo tudi sami njihovi odjemalci. Podjetje se namreč ukvarja s posebnim segmentom izdelkov, in sicer s kremami in kapljicami za različne težave s kožo. Veljajo za 100-odstotno veganske izdelke. Vsebujejo pretežno hidrolat konoplje in konopljine kanabinoide, poleg tega pa še ostale sestavine, kot so bergamotka, nageljnove žbice, muškatna kadulja, šentjanževka, damaščanska vrtnica, geranija, kajenska paprika, propolis, koencim Q10, limona, hialuronska kislina in druge. Izdelke prodajajo prek svoje spletne strani in v trgovinah Biotopic in Kalček. Ne dolgo nazaj pa so začeli prodajati svoje izdelke tudi v trgovini Hofer, a le določene kreme. V praktičnem delu smo najprej predstavili izbrano podjetje Hemptouch, d. o. o., in ugotovili, da je podjetje še zelo mlado, saj je bilo ustanovljeno na začetku leta 2014. Ko smo se poglobili v rast in razvoj podjetja, smo ugotovili, da so dokaj hitro začeli razmišljati o diverzifikaciji. Za strategijo diverzifikacije so se v podjetju odločili, ko so spoznali, da na generičen način podjetje ne more več rasti. Na diverzificiran način so rastli tako, da so z obstoječimi proizvodi stopili na tuji trg. Podjetju je uspelo pravi čas na pravem mestu udejanjiti idejo o izdelkih iz industrijske konoplje. Do tega so prišli, ker so na eni strani imeli znanje o konoplji, na drugi strani pa znanje o zeliščarstvu in naravnih zdravilnih učinkih zelišč. Tako je prišlo do ideje o konopljini kozmetiki. V Sloveniji imajo kar nekaj konkurence, saj obstajajo podjetja, ki imajo recimo konopljine kapljice, nimajo pa razvite celotne linije izdelkov, kot jo ima podjetje Hemptouch, d. o. o. Veliko več konkurence imajo na tujih trgih, saj so tam ljudje veliko bolj ozaveščeni o zdravilnih učinkih industrijske konoplje kot pri nas. Odjemalci so tudi pripravljeni več plačati, zato je tudi tam prodaja večja.
Keywords: mala in srednje velika podjetja, življenjski cikel podjetja, dejavniki podjetniške rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast
Published: 22.12.2017; Views: 560; Downloads: 69
.pdf Full text (2,38 MB)

7.
Implementacija strategije rasti na primeru podjetja iz orodjarske dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vse več podjetij želi rasti na način, ki jih pripelje do maksimiranja dobička. Pri tem pa se soočajo z nalogo, kako zagotoviti kader pri proizvodnji večjega obsega proizvodov ali pri vpeljevanju novih produktov, kateri zahtevajo drugačne kompetence. Rast v fizičnem smislu, ki pomeni nabavo novih strojev, zgradb in druge opreme, pritiska na razvoj novih kadrov oziroma prenos novega znanja na obstoječe zaposlene. V teoretičnem delu smo najprej pojasnili faze rasti podjetja, strategije rasti in analizo konkurence. Na podlagi teorije smo analizirali, kako uspešno je podjetje Orodjarstvo Gorjak v primerjavi s konkurenti in kakšen delež predstavljajo v občini, regiji in v obeh dejavnostih, v katerih je prisotno. Za to smo izdelali tržno in konkurenčno analizo podjetja. Vsako podjetje gre v svojem obstoju skozi več faz rasti, zato mora te poznati še preden vstopi v njih. Vedeti mora, kaj je potrebno v vsaki fazi izpolniti oziroma uskladiti, saj jih le to pripelje do željene stopnje rasti. Podjetju je potrebno določiti tudi strategijo rasti, ki bo pomagala slediti ciljem. Orodjarstvo Gorjak d.o.o. je najprej generično raslo s povečanjem obsega prodaje takrat obstoječih izdelkov. Nato je v letu 2015 uvedlo diverzifikacijo in sicer s pridobitvijo novega giganta BMW, ki je takrat predstavljal nov trg. V letu 2017 so diverzificirano rasli s povečanjem hale in nakupom novih strojev. Podjetje se trenutno nahaja v fazi vzleta, kar pomeni, da si je pridobilo stalne kupce in denarni tok, ki je po obstanku na trgu omogočal nadaljno rast ter da se je uspešno prilagodilo spremembam znotraj in zunaj podjetja. V svoji panogi proizvodnje orodij za stroje je zelo stabilno. V zadnjih štirih letih je podjetje raslo v vseh izbranih komponentah; v sredstvih, čistih prihodkih od prodaje, povprečnem številu zaposlenih na podlagi delovnih ur in v čistih poslovnih izidih. Pridobilo si je tudi stabilnega odjemalca in sicer avtomobilskega proizvajalca BMW, kateri je podjetju povečal profitnost, ugled in prepoznavnost.
Keywords: strategije rasti, Churchill-Lewisov model rasti, generična rast, diverzificirana rast, analiza konkurence, tržna analiza, strategija rasti Orodjarstva Gorjak d.o.o..
Published: 23.10.2018; Views: 181; Downloads: 55
.pdf Full text (1,00 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica