SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
REGIJSKA ANALIZA GAZEL V SLOVENIJI
Blaž Ojsteršek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Dinamična podjetja ali gazele definiramo kot mala rastoča visoko tehnološka podjetja, katera zapolnjujejo tržne niše in z nadaljnjim prilagajanjem celotnega poslovnega procesa obvladujejo nove tržne priložnosti. Leta 1987 je ameriški ekonomist David Birch v knjigi Job Creation in America pri raziskovanju ugotovil, da v ZDA kar dve tretjini rasti ustvarijo mala podjetja, katera zaposlujejo manj kot 20 zaposlenih. V tujini in v Sloveniji gazele predstavljajo gonilno silo razvoja in rasti gospodarstva. Zato v diplomskem seminarju proučujemo hitro rastoča podjetja t.i. gazele. Empirični del je sestavljen iz treh analiz. Prva analiza primerja hitro rastoča podjetja med seboj. Primerjava je pokazala, katero podjetje je bilo najbolj rastoče v svoji regiji v letu 2012 in 2013. Iz analize lahko ugotovimo, da se podjetja po rasti med sabo razlikujejo. Prav tako lahko brez težav opazimo najhitreje rastoča podjetja. Ker na razvoj podjetji ne vpliva samo notranje okolje, v nadaljevanju sledi primerjava na ravni regij v Sloveniji. Slovenija je sestavljena iz šestih regij. Pri primerjavi nas je zanimalo predvsem to, katera izmed regij je najhitreje rastoča v letih 2012 in 2013. Med ugotovitvami je, da je najbolj spodbudno okolje v jugovzhodni regiji, osrednji in spodnje posavski regiji. Manj spodbudno okolje za podjetništvo v Sloveniji je v pomurski, podravski, zasavski in obalno-kraški regiji. V zadnjem delu analize sledi primerjava zlate, srebrne in bronaste gazele z geografskega vidika (glede na regijo in občino) in glede na povprečje v pripadajoči panogi. Iz analize lahko ugotovimo, da največje razlike nastanejo med izbrano gazelo in regijo. Razlike so manjše pri primerjavi gazel z občino in povprečjem v panogi. Iz opisanih analiz razberemo, za koliko se gazele razlikujejo od povprečja in kje so skupne točke gazel. V analizah so bili uporabljeni sledeči kazalniki (dodana vrednost na zaposlenega, čisti dobiček/izguba na zaposlenega, povprečna mesečna plača, čista donosnost sredstev in kapitala, čista dobičkovnost prihodkov iz poslovanja in čista donosnost gospodarjenja).
Keywords: gazele, dinamična podjetja, geografska primerjava, primerjav gazel z povprečjem v panogi.
Published: 21.10.2015; Views: 560; Downloads: 85
.pdf Full text (511,22 KB)

2.
3.
PRIMERJAVA OSREDNJESLOVENSKIH IN DRAVSKO-POMURSKIH HITRO RASTOČIH PODJETIJ (GAZEL)
Tina Krivec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju z naslovom Primerjava osrednjeslovenskih in dravsko-pomurskih hitro rastočih podjetij (gazel) smo se v teoretičnem delu osredotočili na sam pomen dinamičnih ali hitro rastočih podjetij – gazel, predstavili osrednje značilnosti tovrstnih podjetij, predstavili, kakšni pogoji morajo biti vzpostavljeni za razvoj ter kakšen pomen imajo ta podjetja za gospodarstvo. Osredotočili smo se tudi na dve izbrani regiji, ju podrobneje predstavili ter iz vsake regije podali kratek opis podjetniškega uspeha izbranega podjetja. V aplikativnem delu smo se osredotočili na izbrani regiji (kateri smo že v teoretičnem delu bolje predstavili), ju na podlagi lestvice 100 najhitreje rastočih podjetij v Sloveniji 2009 analizirali tudi s finančnega vidika. Ta analiza je bila opravljena na podlagi primerjave izbranih različnih kazalnikov. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da so se osrednjeslovenska hitro rastoča podjetja v tem letu dosti višje uvrstila na podlagi čistega dobička, sredstev in kapitala, medtem ko so dravsko-pomurske gazele prevladovale v zaposlenosti in obravnavanih stroških dela in plač. Da se gazele na podlagi petletnega obdobja od leta 2003 do 2008 izboljšujejo, smo dokazali in ugotovili, da so se gazele osrednje Slovenije in gazele dravsko-pomurske regije v vseh kazalnikih izboljšale za več kot dvakratno, celo do štirinajstkratno.
Keywords: gazele, dinamično podjetništvo, zaposlovanje, dinamična rast
Published: 19.11.2012; Views: 942; Downloads: 89
.pdf Full text (1009,54 KB)

4.
VPLIV OSEBNOSTNIH LASTNOSTI PODJETNIKOV NA RAST IN INTERNACIONALIZACIJO SLOVENSKIH GAZEL
Mateja Grobelnik, 2013, master's thesis

Abstract: Dinamičnost podjetnika, njegove osebnostne lastnosti, dinamično podjetje, rast in internacionalizacija predstavljajo prepletanje zgodbe magistrske naloge, ki je pred vami. Opravljena raziskava ugotavlja vpliv in povezavo med ključno osebo v podjetju, tj. podjetnikom, njegovimi osebnostnimi lastnostmi ter rastjo in internacionalizacijo slovenskih dinamičnih podjetij. Cilj magistrske naloge je bil poiskati relevanten odgovor na temeljno raziskovalno vprašanje: »Kako vplivajo osebnostne lastnosti podjetnika na rast slovenskih gazel in kolikšen del gazel internacionalizira svojo dejavnost zaradi istega vpliva?« V vsakem podjetju igra ključno vlogo podjetnik in njegova zavestna odločitev za rast. Seveda sama odločitev za rast ni dovolj. Poleg vseh zunanjih in notranjih dejavnikov je pomemben faktor podjetnik in njegove osebnostne lastnosti kot ključni element rasti. Kaj pravzaprav je osebnost? V psihologiji razumemo osebnost kot celostni vzorec relativno trajnih značilnosti, po katerih se posamezniki razlikujejo med seboj. Bistveni sestavini osebnosti sta relativna trajnost in individualnost, to kar posameznike med seboj ločuje. Osebnost posameznika določa različen odziv v enakih situacijah, pa tudi obratno, da se isti posamezniki v različnih situacijah odzivajo enako oz. podobno. Osebnostne značilnosti pa so tiste, ki se pojavljajo dosledno ne glede na vpliv okoliščin (dostopno na: Inštitut za razvoj človeških virov). V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne lastnosti podjetnika. Veliko raziskovalcev pred nami je že analiziralo osebnostne lastnosti podjetnikov in spoznalo, da se osebnost podjetnikov razlikuje od osebnosti nepodjetnikov, predvsem v smislu odprtosti za nove ideje, nove izkušnje. V našem primeru smo osebnostne lastnosti razdelili na dva večja sklopa, in sicer: nepsihološke osebnostne lastnosti in psihološke osebnostne lastnosti. Nepsihološke osebnostne lastnosti sestavljata človeški in socialni kapital. V uspešnem podjetju, ki je usmerjeno v rast, sta človeški in socialni kapital neizbežna. Vse več podjetnikov se zaveda pomembnosti znanja, veščin, spretnosti in pomoči družinskih članov za uspešno delovanje podjetja. Prav tako pa je za uspešno podjetje pomemben tudi socialni kapital, ki pomaga podjetnikom do novih informacij, novega znanja ob vključenosti podjetnika v družbene vezi in omrežja, vse to pa ob visoko razvitih socialnih veščinah in trdnem zaupanju med člani. Podjetniki morajo vlagati tako v človeški kot v socialni kapital, saj lahko skupaj hitreje privedeta do željenega cilja. Psihološke osebnostne lastnosti smo razdelili na splošne psihološke lastnosti in spoznavne psihološke lastnosti. Splošne psihološke lastnosti sestavljajo: potrebo po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznano samoučinkovitost in notranji nadzor. Dinamičnega podjetnika opredeljujejo vse omenjene lastnosti, nekatere bolj izrazito kot druge. Spoznavne psihološke lastnosti pa sestavljata vizija in intuicija podjetnika, ki ravno tako prispevata pomemben del pri sprejemanju in analiziranju poslovnih odločitev v podjetju. Rast, ki se nanaša na spremembo velikosti podjetja, smo proučevali na vzorcu dinamičnih podjetjih. Zakaj? Ker so to edina podjetja, ki v današnjih težkih časih ostajajo dinamična, fleksibilna in ohranjajo konkurenčno prednost, saj so se sposobna hitro prilagoditi zahtevam, ki jih narekuje trg z učinkovito izrabo znanja, idej in informacij s strani dinamičnega podjetnika. To so ponavadi majhna visokotehnološka podjetja, ki so za razvoj slovenskega gospodarstva nujno potrebna, saj v obdobju petih let proizvedejo največ novih delovnih mest in iščejo priložnosti na globalnem trgu. V magistrski nalogi smo iskali tudi povezavo med rastjo podjetja in internacionalizacijo ter med osebnostnimi lastnostmi podjetnika v povezavi z internacionalizacijo. Mednarodno poslovanje je pomembno, saj predstavlja vključevanje v izvoz nujno sestavino za zagotavljanje obstoja, preživetja in rasti dinamičnih podjetij. V
Keywords: podjetnik, osebnost, osebnostne lastnosti, rast, internacionalizacija, dinamično podjetje - gazele, nepsihološke lastnosti, psihološke lastnosti, človeški kapital, socialni kapital, vizija, intuicija, potreba po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznana samoučinkovitost, notranji nadzor, neodvisnost, spol podjetnika, dinamični podjetnik, mednarodni podjetnik, znanje, izobrazba, veščine, položaj v družini, relacijski, socialni in strukturni kapital.
Published: 03.09.2013; Views: 2418; Downloads: 475
.pdf Full text (2,23 MB)

5.
DRUŽBENA ODGOVORNOST KOT RAZSEŽNOST STRATEGIJE MEDNARODNEGA TRŽENJA SLOVENSKIH SREDNJE VELIKIH PODJETIJ
Eva Kaučič, 2013, master's thesis

Abstract: Koncept družbene odgovornosti se razvija že več kot dve desetletji. V tem obdobju se je razvilo več definicij tega koncepta. Najnovejša opredelitev koncepta družbene odgovornosti, ki jo je podala Evropska komisija, je, da družbena odgovornosti podjetij temelji na internalizaciji učinkov podjetja v širši družbi Podjetja velikokrat pričakujejo uspehe na področju družbene odgovornosti na kratek rok, vendar je uresničevanje družbeno odgovornih ciljev dolgoročen proces. Posledično podjetja v družbeni odgovornosti vidijo na kratek rok predvsem dodatne finančne, kadrovske in organizacijske stroške. Srednje velika podjetja so finančno in kadrovsko omejena pri sodelovanju z zunanjimi svetovalci pri operacionalizaciji družbene odgovornosti. Razvoj podjetništva in podjetij se je v Sloveniji začel intenzivno razvijati v zadnjih dveh desetletjih. Pomen srednje velikih podjetij v gospodarstvu je nesporno velik. Mala in srednje velika podjetja (MSP) v gospodarstvu EU predstavljajo 99 % vseh podjetij. Zaradi velikega pomena MSP si EU prizadeva za vzpodbujanje MSP. V magistrskem delu analiziramo trženjske vidike pri internacionalizaciji slovenskih srednje velikih podjetij. Strategija internacionalizacije mora biti del celovite strategije podjetja. Družbeno odgovorna podjetja imajo koncept družbene odgovornosti vključen v strategijo podjetja in v trženjske strategije. V vedno večjem porastu je zanimanje za standarde družbene odgovornosti. Slovenska podjetja so v svoje kodekse pričela dejavno vključevati koncept družbene odgovornosti v zadnjem času. Nov izziv na področju poročanja o trajnosti, trajnostnem razvoju in družbeni odgovornosti podjetij je integrirano poročanje, ki vključuje vse dimenzije podjetja. V empirični raziskavi o razvitosti in pojavnih oblikah družbene odgovornosti v slovenskih srednje velikih podjetjih ugotavljamo, da obstajajo razlike v pojavnosti in vpetosti družbene odgovornosti v strategije podjetij med slovenskimi srednje velikimi podjetji in slovenskimi gazelami. V raziskavi magistrskega dela ugotavljamo, kakšni so motivi za udejanjanje načel družbene odgovornosti pri slovenskih gazelah in slovenskih srednje velikih podjetjih. Primerjamo strategije internacionalizacije med slovenskimi srednje velikimi podjetji in slovenskimi gazelami. Analiziramo tudi, na katerih standardih družbene odgovornosti temelji poslovanje slovenskih gazel in drugih srednje velikih podjetij.
Keywords:  Koncept družbene odgovornosti,  trženjska funkcija,  slovenske gazele,  strategije internacionalizacije,  raziskava o razvitosti in pojavnih oblikah družbene odgovornosti.
Published: 21.03.2013; Views: 1263; Downloads: 470
.pdf Full text (1,54 MB)

6.
DOSEGANJE TRAJNOSTNE KONKURENČNE PREDNOSTI IN ZAŠČITA LE-TE S POMOČJO IZOLACIJSKIH MEHANIZMOV NA PRIMERU SLOVENSKIH GAZEL
Rudolf Radikovič, 2014, master's thesis

Abstract: Doseganje konkurenčne prednosti in ohranitev le-te je cilj večine podjetij. Kako je možno to stanje doseči, zaščititi in ohraniti je glavna tematika naše magistrske naloge, kjer bomo skušali poiskati odgovor na sledeče vprašanje: »Ali so (oz. želijo) slovenske gazele dosegle stanje trajnostne konkurenčne prednosti in/ali ščitijo svoje konkurenčne prednosti z ustreznimi izolacijskimi mehanizmi?« Podjetje lahko na različne načine doseže stanje konkurenčne prednosti, saj obstajajo številni proizvodni viri, ki le-to omogočajo. Za doseganje trajnostne konkurenčne prednosti pa morajo ti resursi izpolniti posebne kriterije – tu pa se njihovo število bistveno skrči. Imeti redek proizvodni vir v lasti pa tudi ni vse, le-tega je potrebno primerno zaščititi z izolacijskimi (zaščitnimi) mehanizmi, ki onemogočajo posnemanje s strani konkurence. V tej magistrski nalogi bomo pokrili omenjene tematske sklope. Najprej bomo predstavili teorijo proizvodnih virov, nato trajnostno konkurenčno prednost in za konec izolacijske mehanizme, s katerimi je moč konkurenčno prednost zaščititi. Za našo raziskavo smo izbrali slovenska hitro rastoča podjetja (Gazele 2013), saj veljajo za zelo uspešna podjetja z velikim potencialom razvoja in rasti v prihodnosti. Prej omenjene tematske sklope bomo obdelali tako v teoretičnem, kot tudi aplikativnem delu. V današnjem hitro spreminjajočem se in dinamičnem okolju je doseganje konkurenčne prednosti in ohranitev le-te vedno težja stvar, zato menimo, da je tematika aktualna in bo v prihodnje še pridobilo na pomenu.
Keywords: hitro rastoča podjetja, gazele, teorija proizvodnih virov, proizvodni viri (resursi), konkurenčna prednost, trajnostna konkurenčna prednost, izolacijski mehanizmi, človeški viri, ključne kompetence, otipljivi viri, neotipljivi viri, vzročne nejasnosti, nemo znanje
Published: 27.05.2014; Views: 936; Downloads: 244
.pdf Full text (1,81 MB)

7.
DINAMIČNO PODJETNIŠTVO IN RAZLIKE MED SPOLOMA
Erika Pšeničnik, 2015, master's thesis

Abstract: Izraz dinamično podjetništvo lahko v današnjem času pogosto zasledimo. Označuje hitrorastoča podjetja, katerih vodje so dinamični podjetniki. Raziskovalec David Birch (1987) jih je poimenoval po izjemno hitrih, elegantnih in okretnih živalih gazele. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej opredelili dinamično podjetništvo po različnih avtorjih, vpliv na gospodarstvo ter dejavnike rasti dinamičnega podjetništva. Raziskovalci se strinjajo, da so gazele gonilo gospodarske rasti in glavni ustvarjalci novih delovnih mest. Nato smo opredelili vodjo dinamičnega podjetja, to je dinamični podjetnik, ki ga opredeljuje kar nekaj pojmov kot so kreativnost, predvidevanje tveganja, usmerjenost v uspeh, inovativnost, ipd. Ker se v podjetništvo vključujejo tudi ženske, čeprav v manjši meri, smo ugotavljali razlike med spoloma ter razloge za manjšo vključenost žensk v podjetništvo. Za uspešne podjetnike, ki vodijo dinamična podjetja so značilne določene lastnosti, katere jih ločijo od nepodjetnikov. V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne značilnosti podjetnika: starost, izobrazba, delovne izkušnje, znanja in veščine, položaj v družini ter psihološke značilnosti podjetnika (potrebo po neodvisnosti, potrebo po dosežkih, naklonjenost tveganju, notranji nadzor, samoučinkovitost in inovativnost). V aplikativnem delu magistrskega dela smo predstavili slovenska dinamična podjetja -gazele v letu 2014. Nato smo se osredotočili na osebnostne in psihološke značilnosti podjetnika in podjetnic. Zanimalo nas je, kateri spol ima bolj izraženo določeno lastnost. Pri analizi podatkov smo ugotovili, da imajo podjetnice višjo izobrazbo in manj delovnih izkušenj kot podjetniki. Pri psiholoških značilnosti pa nismo zaznali statistično značilnih razlik med spoloma, vendar moramo rezultate jemati z določeno mero previdnosti. Zanimalo nas je tudi, če spol vpliva na dejansko rast dinamičnih podjetij in ugotovili, da ne.
Keywords: dinamično podjetništvo, gazele, dejavniki rasti dinamičnega podjetništva, dinamični podjetnik in podjetnica, razlike med spoloma, osebnostne značilnosti podjetnika, psihološke značilnosti podjetnika.
Published: 20.08.2015; Views: 968; Downloads: 177
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica