| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uveljavljanje garancije brez računa ali garancijskega lista
Barbara Smogavc, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Garancija za brezhibno delovanje je pravni institut, ki predstavlja skupek pravnih pravil, ki urejajo obveznosti proizvajalca in prodajalca, da bo stvar v določenem roku brezhibno delovala. V slovenskem pravnem redu glede na pravni temelj nastanka obveznosti ločimo dve vrsti garancije: obvezna garancija in prostovoljna garancija. Po vsebini sta popolnoma enaki, ločita se po pravnem temelju. Prva, obvezna (zakonska) garancija nastane na podlagi zakona, medtem ko druga, prostovoljna (pogodbena) garancija nastane z enostranskim pravnim poslom, in sicer z izdajo garancijskega lista. Osrednja tema diplomske naloge so predvsem problemi, s katerimi se kupec srečuje pri uveljavljanju garancije, kot so na primer neizdan ali pomanjkljivo izdan garancijski list ter uveljavljanje garancije kakor tudi uveljavljanje garancije brez računa.
Keywords: potrošniška pogodba, potrošnik, garancija za brezhibno delovanje stvari, listine garancije, garancijski list
Published: 26.11.2018; Views: 934; Downloads: 138
.pdf Full text (585,48 KB)

2.
Napovedovanje odpovedi izdelkov z metodami globokega učenja
Blaž Sašek, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj in optimizacijo modelov za analizo garancijskih podatkov in napovedovanje odpovedi z metodami globokega učenja. Globoko učenje je redko uporabljeno v tovrstne namene, zato so raziskave na tem področju pomembne, a obenem težavne, saj obstaja manj predhodnih virov, s katerimi si lahko pomagamo. Na drugi strani pa se tehnologija v zadnjih letih razvija izjemno hitro, tako da lahko modele globokega učenja implementiramo tudi brez detajlnega poznavanja vseh elementov globokega učenja, kar je omogočilo razcvet uporabe in aplikacijo globokega učenja na široko paleto problemov. V nalogi smo preizkusili več različnih modelov, od prilagojenega enoslojnega perceptrona do konvolucijske nevronske mreže, in večje število optimizacijskih metod. Z uporabljenimi metodami smo dosegli 30–40-% stopnjo natančnosti, kar odstopa od želene 10-% stopnje napake. Pri tem moramo upoštevati majhen nabor vhodnih podatkov. Metode globokega učenja se ob zastavljenem zahtevnem pogoju niso izkazale kot primerne za uporabo, iz pridobljenih informacij pa zaključujemo, da bodo metode najverjetneje uporabne v prihodnje, ko bo na voljo več podatkov, ki bodo tudi bolj kvalitetni.
Keywords: Garancijski podatki, Strojno učenje, Nevronske mreže, Globoko učenje, Python, Tensorflow
Published: 14.09.2017; Views: 992; Downloads: 148
.pdf Full text (3,16 MB)

3.
INSTITUT GARANCIJE ZA BREZHIBNO DELOVANJE STVARI V SODNI PRAKSI
Primož Mirkac, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava institut garancije za brezhibno delovanje stvari pri čemer se osredotoča na uveljavljanje garancijskih zahtevkov v sodni praksi. Institut garancije kupcu omogoča, da se v primeru okvare stvari znotraj garancijskega roka obrne na proizvajalca ali prodajalca, ki mora napako odpraviti oz. stvar zamenjati z novo, v kolikor to ni mogoče pa lahko alternativno uveljavlja ali znižanje kupnine ali odstop od pogodbe, pri čemer zaradi zakonsko določenega vrstnega reda kupec ne more prosto izbirati med zahtevki. Analiza sodne prakse pokaže, da je uspešnost uveljavljanja garancijskih zahtevkov odvisna od narave napake, saj sodišče presoja predvsem vpliv napake na funkcionalnost celotne stvari ter negativne posledice, ki bi lahko nastale na sami stvari zaradi nadaljnje uporabe. Pri tem je pomembno, da napaka oz. okvara stvari izhaja iz lastnosti stvari same, saj kupec, čigar stvar se je pokvarila zaradi napačne uporabe ali vzdrževanja ni upravičen do garancijskega zahtevka. Kot pomembno pri uspešnosti uveljavljanja zahtevkov iz garancije se izkaže tudi kupčevo pravočasno (torej v garancijskem roku) in primerno grajanje, ki se v smislu dokazovanja izkaže predvsem v pisni obliki. V okviru prostovoljne garancije na kvaliteto stvari pa je uspešnost uveljavljanja zahtevka iz garancije v precejšnji meri odvisna od garancijskih zagotovil garanta, ki lahko prostovoljno razširi jamstvo tudi za manjše napake, s čimer upravičencu nudi širše jamstvo. Garancijski upravičenec ima sodno varstvo tudi v primeru stečaja garanta, kjer se njegov garancijski zahtevek po samem zakonu pretvori v denarno terjatev, v stečajnem postopku se poplača sočasno in sorazmerno z ostalimi navadnimi upniki.
Keywords: Garancija za brezhibno delovanje stvari, obvezna garancija, prostovoljna garancija, napaka, garancijski zahtevek, garancija kvalitete, stečaj, Obligacijski zakonik, Zakon o varstvu potrošnikov
Published: 23.09.2016; Views: 1270; Downloads: 141
.pdf Full text (334,87 KB)

4.
NAPOVEDOVANJE ODPOVEDI IZDELKOV Z METODAMI STROJNEGA UČENJA
Amira Mujanović, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Magistrska naloga obravnava razvoj modela za napovedovanje odpovedi izdelkov v garancijski dobi. Z odpovedovanjem izdelkov in problematiko zagotavljanja popravil v garancijski dobi se soočajo vsa proizvodna podjetja. Zagotavljanje popravil v garancijskem roku podjetjem predstavlja strošek, ki ga poskušajo minimizirati s pomočjo predvidevanja deležev odpovedi. Najpogosteje se napovedi izvedejo z empiričnimi modeli, ki so zgrajeni na preteklih podatkih o podobnih izdelkih in prilagojeni glede na izkušnje. V sklopu magistrske naloge smo s pomočjo različnih metod strojnega učenja in realnih podatkov razvili napovedni model in ocenili uspešnost napovedovanja. Najboljše rezultate napovedovanja smo dobili pri ansamblih regresijskih dreves, pri katerih smo podatke prilagodili eksponentnem modelu. Za zaključek smo pripravili priporočila kateri model uporabiti ob omejenem poznavanju podatkov o odpovedih.
Keywords: Napovedni model, odpoved izdelka, garancijski rok, kakovost, strojno učenje, nevronske mreže, regresijska drevesa.
Published: 01.04.2016; Views: 974; Downloads: 134
.pdf Full text (1,27 MB)

5.
Predaja v uporabo in upravljanje stanovanjsko-poslovne stavbe
Vesna Lešič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo opisali in shematsko prikazali proces gradnje in obratovanja objekta ter podali udeležence z opisom nalog, ki jih opravljajo znotraj teh procesov. Opisali smo odgovornosti udeležencev pri gradnji ter podali garancijske roke, v katerih odgovarjajo za opravljeno delo. Poudarili smo odpravo napak na objektu ob primopredaji med izvajalcem in investitorjem ter ob primopredaji med investitorjem in kupcem. S tem namenom smo opisali pomen Navodil za obratovanje in vzdrževanje objekta, pomen bančne garancije za odpravo napak v garancijski dobi po gradbeni pogodbi ter pomen bančne garancije po Zakonu o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb. Sledi opredelitev in način vzpostavitve etažne lastnine po Stvarnopravnem zakoniku. Ureditev etažne lastnine smo primerjali z ureditvijo v Republiki Hrvaški. Prav tako smo z Republiko Hrvaško primerjali področje upravljanja večstanovanjskih stavb, pri čemer smo izpostavili zakonodajno ureditev področja vzdrževanja večstanovanjskih stavb. V empiričnem delu smo ugotavljali kako sprememba ZGO-1B vpliva na obveznost izdelave Navodil za obratovanje in vzdrževanje, izračunali primere solastniških deležev na skupnih delih stanovanjsko-poslovne stavbe ter analizirali stroške obratovanja in vzdrževanja med prvim in petim letom obratovanja stanovanjsko-poslovne stavbe. Opisali smo tudi primera poskusa unovčenja garancij za odpravo napak v garancijski dobi.
Keywords: proces gradnje, obratovanje stavbe, udeleženci pri gradnji, udeleženci v času obratovanja stavbe, odgovornosti udeležencev, navodilo za obratovanje in vzdrževanje, garancijski roki, bančna garancija za odpravo napak, etažna lastnina, unitaristični koncept, dualistični koncept, solastniški delež, očitne napake, skrite napake, upravljanje, vzdrževanje
Published: 02.03.2016; Views: 1937; Downloads: 295
.pdf Full text (4,09 MB)

6.
INSTITUT GARANCIJE ZA BREZHIBNOST PRODANEGA BLAGA V PRAVU ES IN USTREZNOST UREDITVE V SLOVENSKEM PRAVU
Martina Metelko, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi se ukvarjam z vprašanjem odgovornosti prodajalca in/ali proizvajalca v primeru sklenitve prodajne pogodbe in obstoja napak na kupljeni stvari. Bistveni interes vsakega kupca je namreč, da za plačilo dobi stvar, ki je v skladu z njegovimi pričakovanji. Z integracijo Slovenije v Evropsko unijo smo se integrirali tudi v acquis communitarie, kjer se v vsakdanji praksi potrošnikov z nakupovanjem uresničuje ena izmed temeljnih svoboščin, prost pretok blaga. V dosedanjem razvoju področja prava varstva potrošnikov v Uniji se je v okviru sekundarnega prava v consumer acqius uveljavilo večje število direktiv, s katerimi je evropski zakonodajalec k varstvu potrošnikov pristopil na vertikalen način ureditve po posameznih področjih. Z Direktivo 1999/44/ES se je s ciljem enotne minimalne ravni varstva potrošnikov opredelil do nekaterih vidikov prodaje potrošniškega blaga in z njimi povezanih garancij v primeru neskladnosti blaga s potrošnikovimi razumnimi pričakovanji. Potrošnik kot kupec v primerjavi s prodajalcem ali proizvajalcem predstavlja šibkejšo stranko, zato mu v primeru neskladnosti blaga s prodajno pogodbo, ki je z našo pravno ureditvijo definirana kot stvarne napake, prodajalec objektivno odgovarja. Direktiva in slovenska zakonodaja v teh okoliščinah predvidevata katalog jamčevalnih zahtevkov, med katerimi ima prednost naknadni izpolnitveni zahtevek v obliki popravila ali zamenjave stvari. V primerih, ko je izpolnitveni zahtevek nemogoč, nesorazmeren ali neuspešen, lahko kupec alternativno uveljavlja, ali znižanje kupnine ali odstop od pogodbe. S ciljem sorazmernosti objektivne prodajalčeve odgovornosti je kogentno določeno trajanje zakonite odgovornosti, in sicer prodajalec jamči za napake, ki se pokažejo v roku dveh let od izročitve blaga oziroma v primerih rabljenega blaga v krajšem roku najmanj enega leta. Glede na dolžnost pravočasnosti potrošnikovega obvestila o obstoju napake v dveh mesecih od seznanitve z napako, je kogentno določena tudi domneva, da je napaka, ki se je pokazala v prvih šestih mesecih, obstajala že ob izročitvi blaga. Iz jamčevanja kot zakonske odgovornosti za skladnost izdelka s pričakovanim se je z razvojem industrije in proizvodnje razvil institut garancije, ki je opredeljen kot enostranska prostovoljna izjava (v primeru prostovoljne garancije) in na podlagi slovenske ureditve tudi kot zakonska obveznost (v primeru obvezne garancije). V nalogi so najprej predstavljeni vsi relevantni pojmi v zvezi z institutom garancije v slovenskem pravu in pravu Evropske unije. Za bolj kritično presojo teze te naloge je predstavljena tudi primerjalna angleška in nemška ureditev (prostovoljne) garancije. V tretjem delu naloge je predstavljena geneza instituta garancije v slovenskem, primerjalnem pravu in pravu EU ter v nadaljevanju ureditev zakonske odgovornosti za proizvode po slovenskem pravu z analitično primerjavo ureditve uveljavljanja jamčevalnih zahtevkov v pravu EU ter v slovenskem, nemškem in angleškem pravu. S ciljem dodatnega varstva potrošnikov je z Direktivo 1999/44/ES poleg zakonske odgovornosti za napake na izdelku določen tudi institut garancije. Slednja je po svoji osnovi opredeljena kot prostovoljna izbira na strani garanta kot dajalca garancije, ki se odloči, da bo s svojo garancijsko izjavo na določeno blago potrošniku v določenem časovnem obdobju (garancijski rok) poleg zakonitega nudil tudi dodatno varstvo. S tem je potrošniku v primeru napak na stvari omogočena alternativna izbira med uveljavljanjem ali jamčevalnih ali garancijskih zahtevkov. Potrošnik mora seveda zadostiti ostale pogoje za uveljavljanje zahtevkov na eni izmed pravnih podlag, z omejitvijo neupravičene pridobitve pa mu je omogočeno kombinirano uveljavljanje istovrstnih zahtevkov. Slovenski zakonodajalec je z upoštevanjem načela minimalne harmonizacije bistveno presegel cilje Direktive 1999/44/ES in na ta način bistveno zmanjšal funkcijo garancije kot elementa konkurenčnega prava, ki lahko garantu izboljša položaj na trgu. Z narav
Keywords: Prostovoljna garancija, obvezna garancija, pooblaščeni servis, garancija kot tržni mehanizem, jamčevanje, stvarne napake, objektivna odgovornost prodajalca/proizvajalca, zakonska odgovornost, napake na stvari, garancijski rok, jamčevalni rok, podaljšana garancija, vrste škode, damnum quod rem, damnum circa rem, damnum extra rem, neustreznost implementacije Direktive 1999/44/ES v slovenski pravni red, geneza instituta garancije v slovenskem, primerjalnem angleškem in nemškem pravu ter pravu EU, gara
Published: 19.04.2012; Views: 3837; Downloads: 640
.pdf Full text (1,25 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica