1. Oblike elektronskega poslovanja v nabaviMatija Šporer, 2022, undergraduate thesis Abstract: Napredek računalniške in telekomunikacijske tehnologije ter s tem povezano povečanje obsega in dostopa do različnih znanj ter podatkov so poleg globalizacije glavni razlogi za prehod v novo informacijsko dobo.
Vse večji pomen dobiva nabava v podjetju. Odgovorna je za to, da vse prispe ob pravem času v pravi količini na pravo mesto. Nabava je v podjetju zelo pomembna, saj je od nje lahko odvisna uspešnost podjetja. Če sprejmemo odločitve v zvezi z nabavo razumsko, lahko s tem v podjetju zmanjšamo stroške, kar prinaša večji dobiček. Nabava je skozi čas prešla iz papirne oblike, kjer se je vse delalo počasi in s pisanjem na papir, na elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje je oblika nabave, kjer skoraj vse poteka preko svetovnega spleta hitreje bolj učinkovito in z manj stroški. Nabava poteka elektronsko in lahko tudi avtomatsko, ter z možnostjo širitve na domače in tuje trge.
V diplomskem delu smo imeli interes spoznati, kako poteka elektronska nabava v enem največjih in najuspešnejših podjetij pri nas, to je Cinkarna Celje, d. d. V diplomskem delu smo najprej opredelili nabavo in njene funkcije, kasneje opisali elektronsko nabava, njene oblike in na koncu predstavili še elektronsko prodajo v izbranem podjetju. Keywords: elektronsko poslovanje, nabava, funkcije nabave, računalniška tehnologija, informacijska doba Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 656; Downloads: 89
Full text (3,02 MB) |
2. Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju xJaka Čujež, 2021, master's thesis Abstract: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost.
Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo.
Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge. Keywords: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave. Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 889; Downloads: 141
Full text (2,06 MB) |
3. Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.Urška Berden, 2019, undergraduate thesis Abstract: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev.
V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami.
V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse. Keywords: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave. Published in DKUM: 29.10.2019; Views: 1681; Downloads: 227
Full text (1,50 MB) |
4. Pomen segmentacije dobaviteljev - oblikovanje nabavnih strategij in analiza portfelja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa Gospodarska in tehniška logistikaAnja Božič, 2010, bachelor thesis/paper Abstract: Osnovni namen diplomske naloge je definirati temeljne nabavne koncepte s pomočjo domače in tuje strokovne literature in na konkretnem primeru prikazati možnost uporabe različnih statističnih metod razvrščanja v skupine, ki so uporabne pri segmentaciji, ter predstaviti koristi, ki jih prinese njihova uporaba. V praktičnem delu sem predstavila podjetje Minerva d. d. in pomen nabavne funkcije za izbrano podjetje. Temeljna naloga nabavne funkcije je preskrba surovin in materiala v pravi količini, ustrezni kakovosti, primerni ceni in ob pravem času. Nabava mora prevzeti odgovornost pri izbiri dobavitelja ter njegovo poznejše spremljanje. Pravilna izbira dobavitelja lahko pripomore k zniževanju stroškov nabave, boljšemu poslovanju in večji uspešnosti podjetja. Za uspešno vodenje nabave je potrebno, da le-ta sodeluje tudi z drugimi funkcijami v podjetju. Keywords: nabavna funkcija, organiziranost nabave, metode in načini izbiranja dobaviteljev, segmentacija, izbor, uspešnost nabavne funkcije Published in DKUM: 05.05.2011; Views: 2481; Downloads: 217
Full text (666,70 KB) |
5. NABAVNA FUNKCIJA V PODJETJU NAUTIC SERVICE D.O.O.Ana Sentič, 2009, undergraduate thesis Abstract: Osnovni namen diplomske naloge je, definirati temeljne nabavne koncepte, s pomočjo domače in tuje strokovne literature.
V praktičnem delu sem predstavila podjetje Nautic service d.o.o. in pomen nabavne funkcije za izbrano podjetje.
Temeljna naloga nabavne funkcije je preskrba surovin in materiala v pravi količini, ustrezni kakovosti, primerni ceni in ob pravem času. Nabava mora prevzeti odgovornost pri izbiri dobavitelja ter njegovo kasnejše spremljanje. Pravilna izbira dobavitelja lahko pripomore k zniževanju stroškov nabave, boljšemu poslovanju in večji uspešnosti podjetja. Za uspešno vodenje nabave je potrebno, da le-ta sodeluje tudi z drugimi funkcijami v podjetju. Keywords: Ključne besede: nabavna funkcija, organiziranost nabave, metode in načini izbiranja dobaviteljev, kriterij izbora, uspešnost nabavne funkcije. Published in DKUM: 03.12.2009; Views: 3099; Downloads: 270
Full text (404,19 KB) |