| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
FRANŠIZING KOT OBLIKA VSTOPA PODJETJA NA TUJ TRG
Jose Miguel Estigarribia Villasanti, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teh vrtoglavih časih, s trgi, ki so med seboj povezani bolj kot kdaj prej v zgodovini človeštva, s pandemijo COVID-19, ki močno negativno vpliva na gospodarstva in z rapidnim razvojem tehnologije, so se podjetja ob soočanju z močno konkurenco na večini trgov prisiljena širiti in iskati nove priložnosti, ne samo zaradi potrebe po rasti, temveč vse bolj s ciljem preživetja. Takšna nujna naravnanost podjetij pomaga še nikoli prej videnemu hitremu globalnemu razvoju. Danes, tako kot na začetku prejšnjega stoletja, lahko vidimo, da gospodarstva preživljajo težke čase, ki narekujejo podjetjem potrebo po iskanju novih priložnosti v mednarodnem poslovanju. Franšizing, kot oblika vstopa na tuje trge, se uporablja vse pogosteje. Franšize veljajo za eno najvarnejših oblik vstopa na tuje trge. V diplomskem projektu proučujemo franšizing in druge glavne načine vstopa na tuj trg ter ugotavljamo njihove prednosti in slabosti. Analiziramo poslovna modela dveh franšiznih velikanov - McDonald's-a in Starbucks-a in preučujemo njune konkurenčne prednosti ter njuno prisotnost na mednarodnih trgih in na izbranem lokalnem trgu.
Keywords: mednarodno poslovanje, franšizing, franšiza, oblike vstopa na tuj trg, Mc'Donalds, Starbucks
Published: 16.04.2021; Views: 155; Downloads: 33
.pdf Full text (902,88 KB)

2.
Vloga franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji
Ina Olup, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo preučuje vlogo franšize filmov o Harryju Potterju pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji. Predstavili smo različne definicije pojma filmski turizem, kot ga opisujejo avtorji različnih člankov, njegov razvoj in ga umestili med uspešna komunikacijska ter marketinška orodja destinacije. Uspešen film lahko namreč doseže večje število ljudi kot turistična kampanja in pri gledalcih vzbuja čustva. Nato smo preučili vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji ter ugotovili, da je Velika Britanija že dobro uveljavljena destinacija filmskega turizma. Predstavili smo Veliko Britanijo, njene osnovne demografske in turistične značilnosti ter izpostavili najbolj priljubljene vrste turizma, ki se tam odvijajo, v ospredju pa je še vedno mestni turizem, zaradi destinacij, kot so London in druga večja mesta. Ker v zaključnem delu obravnavamo franšizo filmov Harry Potter, smo vseh osem filmov, igralsko zasedbo in najpomembnejše člene ustvarjanja filma predstavili, povedali pa tudi nekaj o pisateljici knjižnih uspešnic, J. K. Rowling. Prav tako smo znotraj Velike Britanije poiskali najbolj priljubljene lokacije snemanja in turistične atrakcije, povezane s Harryjem Potterjem, ki jih je, kot smo ugotovili, res veliko, delijo pa se na »on-location« in »off-location« filmske destinacije. Franšizo filmov Harry Potter smo umestili tudi v filmski turizem v Veliki Britaniji in ugotovili, da je s svojimi lokacijami snemanja in Warner Bros. studijsko turo dejansko pripomogla k razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji oziroma mu dvignila vrednost in prepoznavnost destinacije. V empiričnem delu zaključnega dela smo pri raziskovanju spletnih strani, povezanih s filmskim turizmom na temo franšize filmov Harry Potter, ugotovili, da obstaja na to temo veliko turističnih proizvodov, vendar se v glavnem atrakcije ponavljajo, v večini primerov pa se trži »off-location« atrakcije: Warner Bros. Studio Tour – The Making of Harry Potter. Izvedli smo ekspertni intervju s profesorjem, ki je eden izmed vodilnih strokovnjakov in raziskovalcev s področja filmskega turizma v Veliki Britaniji. Ta nam je podal svoje poglede na vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji, mnenje o povezavi filmskega turizma in franšize filmov Harry Potter ter o tem, da je film lahko zelo uspešno orodje za komunikacijo in marketing destinacije, kot je Velika Britanija, vendar se lahko pojavi nezadovoljstvo s strani lokalnih prebivalcev in slabosti filmskega turizma na manjših destinacijah. S pomočjo naše raziskave in analize smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja ter dobili boljši vpogled v vlogo filmskega turizma oziroma vlogo posameznikov in skupin, ki se s tem ukvarjajo, in franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji, kjer so zabeležili veliko, tudi do 200 % povečanje obiskovalcev na filmskih lokacijah.
Keywords: filmski turizem, franšiza filmov Harry Potter, komunikacijsko in marketinško orodje, Velika Britanija.
Published: 04.12.2020; Views: 276; Downloads: 103
.pdf Full text (4,23 MB)

3.
Pogodba o mednarodnem franšizingu
Neža Hafner, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V mednarodnem poslovanju so slovenski podjetniki vedno pogosteje udeleženi v franšiznih sistemih ameriških in evropskih podjetij. Njuno medsebojno sodelovanje odraža dogovor v obliki pogodbe o mednarodnem franšizingu. Pogodba je kompleksen pravni posel, ki ga slovenska zakonodaja posebej ne ureja in se je razvila iz poslovne prakse. V literaturi je zaslediti več različnih opredelitev pogodbe, zato je težko določiti njeno edinstveno definicijo. Franšizorji so običajno lastniki uspešnih, že utečenih poslovnih metod, ki jih za dogovorjeno plačilo odstopijo franšiziju. Ta se vključi v poslovni koncept franšizorja, ki mu nudi uporabo znanj, izkušenj ter ugleda, brez da bi ob tem moral vlagati v razvoj ali prevzemati določena tveganja. Pogodbeni stranki sta sicer samostojni podjetji, vendar je franšizor v ekonomsko močnejšem položaju, saj pogodba spada med vertikalne sporazume, za katere je značilno, da udeležena podjetja delujejo na različnih ravneh proizvodne ali distribucijske verige. Ekonomsko močnejši položaj franšizorja se kaže predvsem v tem, da je on tisti, ki narekuje pogoje posla, ki jih mora franšizij upoštevati, prav tako pa ima pravico do nadzora nad franšizijevim poslovanjem. Posledično je franšizij v podrejenem položaju, vezan na navodila franšizorja in ima tako manj prostora za ustvarjalnost. Franšizij mora zato še pred sklenitvijo pogodbe veliko pozornosti nameniti oceni tveganja, proučiti naravo franšizinga, pogodbene pravice in obveznosti strank ter razmerje po prenehanju pogodbe.
Keywords: franšizing, pogodba o mednarodnem franšizingu, franšizor, franšizij, franšiza, franšizni paket, vertikalni sporazum
Published: 18.11.2016; Views: 742; Downloads: 82
.pdf Full text (372,20 KB)

4.
PRILOŽNOSTI RAZVOJA POSLA S POMOČJO MASTER - FRANŠIZE
Viktorija Vida, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja smo spoznali, da je najenostavnejša oblika rasti podjetja s pomočjo franšiznega poslovanja. Ta oblika se uveljavlja, kadar želimo na najhitrejši način brez dodatnega truda povečati svoj posel in tako sklenemo franšizno pogodbo, ki poteka med jemalcem in dajalcem franšize. Celo diplomsko delo se veže na master-franšizo, ki je ena izmed oblik franšizinga. Master-franšiza nudi jemalcu posebne pravice, s pomočjo katerih lahko jemalec širi naprej poslovanje, le če mu dajalec odobri. Opisali smo tudi obveznosti franšizorja in franšiziji v pogodbi in prednosti ter slabosti obeh, kar spada k franšiznemu poslovanju. Naredili smo tudi raziskavo, kjer smo upoštevali teoretična znanja. V raziskavo smo vključili dva konkurenčna franšizna jemalca in stranke oziroma kupce. Kupci so ena izmed odločilnih dejavnikov za rast podjetja, saj brez njih nobeno poslovanje ne poteka.
Keywords: Franšiza, master-franšiza, franšizor, franšizij, franšizni prototip
Published: 15.10.2013; Views: 1468; Downloads: 163
.pdf Full text (549,89 KB)

5.
OCENJEVANJE ŠKOD IZ NASLOVA OBRATOVALNEGA ZASTOJA S PRIMEROM
Tjaša Črnko, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem seminarju obravnavamo obratovalne zastoje ter pogoje, pod katerimi pogoji jih je možno zavarovati. Obratovalni zastoj nastane takrat, ko podjetje ne more več normalno poslovati, torej pride do okvare, poškodbe ali pa celo uničenja strojev, surovin in drugih sredstev, ki so nujno potrebna za nemoteno poslovanje. Do zastoja pa lahko pride iz več razlogov, lahko je povezan z naravnimi katastrofami in pojavi, na katere človek nima vpliva, lahko pa tudi zaradi človeške napake. Zaradi obratovalnega zastoja izpadli dobiček iz poslovanja in zaradi zastoja nepokrite stalne stroške je mogoče nadomestiti z zavarovalnino, če sklenemo zavarovanje, za primer škode, ki bi povzročila obratovalni zastoj. Najpogosteje je v praksi možno zavarovati nadomeščanje škod, ki nastanejo ob obratovalnem zastoju zaradi požara in strojeloma. Predpogoj za sklenitev teh dveh zavarovanj pa je sklenjeno požarno oziroma strojelomno zavarovanje. Ocenjevanje teh škod, ki nastanejo iz naslova obratovalnega zastoja, pa je težko in zahtevno delo, ki od zavarovalniških cenilcev zahteva veliko strokovnega znanja, saj je potrebno upoštevati vse okoliščine pozitivne in negativne, ki vplivajo na obratovanje družbe, ki ima sklenjeno zavarovanje obratovalnega zastoja, tudi v primeru, če do obratovalnega zastoja ne bi prišlo Potrebno pa je upoštevati tudi tržne cene poškodovanih osnovnih sredstev.
Keywords: Obratovalni zastoj Obratovalni zastoj iz naslova požara Obratovalni zastoj iz naslova strojeloma Zavarovanje obratovalnega zastoja Zavarovanje obratovalnega zastoja zaradi požara Zavarovanje obratovalnega zastoja zaradi strojeloma Šomaž Franšiza Jamčevalna doba Časovna franšiza Zavarovalna premija Zavarovanje finančnih izgub Dobiček iz poslovanja Neizogibni stroški
Published: 17.12.2012; Views: 1417; Downloads: 159
.pdf Full text (1,43 MB)

6.
MEDNARODNA FRANŠIZA KOT PODJETNIŠKA PRILOŽNOST ZA VSTOP NA TUJI TRG
Simona Capl, 2011, final seminar paper

Abstract: Na poslovanje Uniturjeve turistične dejavnosti imajo vpliv svetovne gospodarske razmere. Tem spremembam želi podjetje prilagoditi tako ponudbo kot poslovanje. Podjetje vidi svojo poslovno priložnost na tujem trgu, natančneje v državah bivše Jugoslavije. Podjetje se želi širiti s pomočjo lastnega franšiznega sistema, cilj podjetja je zgraditi močno in veliko franšizno mrežo z dobro preizkušenim lastnim poslovnim konceptom. V prvem delu diplomskega seminarja smo z metodo deskripcije razložili pojem franšiznega sistema, za kakšno vrsto sodelovanja gre in v kakšnih oblikah franšizing nastopa v praksi. Spoznali smo, da lahko franšizing obravnavamo z vidika kupca kakor tudi z vidika prodajalca franšize. V diplomskem seminarju smo se omejili na proučitev franšiznega sistema z vidika dajalca franšize. Razlog za to omejitev je poslovne narave, saj smo s pomočjo metode klasifikacije vsa spoznanja, navedbe, ustrezno predstavili na primeru slovenskega podjetja Unitur, d.d., ki želi po vzoru vodilnih hotelskih verig razviti lasten franšizni sistem. V nadaljevanju smo predstavili podjetje Unitur, d.d. kot potencialnega dajalca franšize, ki na domačem trgu uspešno posluje in ima dobro izpiljen lasten poslovni koncept z že uveljavljeno blagovno znamko na področju hotelskih, športnih in zdraviliških storitev. Na kratko smo predstavili postopek ustanavljanja lastnega franšiznega sistema ter predstavili franšizno pogodbo in priročnik poslovanja. Podjetniška naravnanost vodilnih ljudi v podjetju ima močan vpliv na strateške cilje podjetja, med katerimi je tudi prodor podjetja na tuje trge. Prepoznavanje prednosti in slabosti rasti podjetja s pomočjo lastnega franšiznega sistema je zelo pomembno. Poznavanje prednosti ustanovitve lastnega franšiznega sistema je podjetje prepričalo, da je širitev na tuji trg s pomočjo lastnega franšiznega sistema najbolj optimalno. Poznavanje slabosti rasti podjetja s pomočjo lastnega franšiznega sistema se bo podjetju pomagalo pripraviti na te slabosti (preventivni ukrepi) in jim že vnaprej pripraviti optimalne priložnosti. Notranja analiza podjetja nam je pokazala ali sta podjetje in njegova storitev primerna za franšizni sistem. Zelo pomembna je analiza stanja podjetja, swot analiza in njegova strateška naravnanost. Potrdimo lahko, da franšizing vsekakor predstavlja ugodno obliko poslovanja, ki ponuja poslovno priložnost podjetjem ter jih spodbuja, da lahko s pomočjo lastnega franšiznega sistema razširijo svoj posel in ga prenesejo na tuje tržišče.
Keywords: franšizing, franšiza, poslovni model franšizinga, lasten franšizni sistem, franšizna pogodba, franšizni priročnik, podjetništvo, podjetniška priložnost, notranje podjetništvo.
Published: 23.11.2011; Views: 2175; Downloads: 286
.pdf Full text (1,63 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica