| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 106
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vloga in povezanost digitalne fotografije s policijskim delom : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Katarina Đuković, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v časih, ko nas na vsakem koraku spremljata digitalna fotografija in video posnetki. Od upodabljanja stvari in oseb na stene v jamah, do slikarstev na platnih je fotografija do danes doživela drastičen razvoj. Razvoj tehnologije pa je s seboj prinesel tudi novo dobo katero imenujemo digitalna doba. Na vsakem vogalu, pa naj bo to v mestu ali v naravi, nas spremljajo socialna omrežja, časopisi v digitalni obliki ali video posnetki naloženi na spletu. Digitalna fotografija je tako s časom postajala vedno bolj zanimiva in priročna tudi pri policijskemu delu. Spoznavali so njeno vrednost in ugotovili, kako lahko na preprostejši način dokumentirajo dokumente in dogodke, ter se tako izognejo nepravilnim zapisnikom ali tudi morebitni založitvi raznoraznih papirjev in fotografij na film. Ne samo, da je digitalna fotografija začela predstavljati manjši strošek za uporabnike, temveč je tudi začela igrati pomembno vlogo kot dokazno gradivo, da bi lahko sodišču in poroti pobližje predstavili sam proces razvijanja nekega dogodka. Policija in kazensko pravni sistemi so lahko začeli pridobivati večje število informacij in jih posledično tudi lažje obdelovali. V diplomski nalogi smo se dotaknili teme in predstavili razvoj same digitalne fotografije. Kasneje pa tudi obrazložili, kako se je začela povezovati s policijskim delom. Digitalno fotografijo lahko pri policijskem delu najdemo na vsakem koraku. Najdemo jo v kontrolah hitrosti v prometu, fotografiranju dogodkov ali fotografiranju kraja kaznivega dejanja, kot dokazno gradivo. Pomembno vlogo igra tudi pri odkrivanju skritih informacij in gesel za prikrito komuniciranje. Vsega tega smo se bolj podrobno dotaknili v nadaljevanju same diplomske naloge in opisali pomen in načine uporabe le te. Če bi hoteli povzeti vsa področja in načine, kjer se policija sreča z digitalno fotografijo bi bilo to praktično nemogoče. Digitalna fotografija je tako širok pojem, da bi o njem lahko govorili in govorili. Zato smo se odločili, da v tej diplomski nalogi predstavimo tiste najbolj pogoste oziroma načine srečanja fotografije z policijo, kateri so poznani vsem, ter s tem bralcem omogočili da se naučijo nekaj novega, nekaj kar mogoče o teh srečanjih še niso vedeli. S pomočjo znanstvenih člankov in javnih raziskav smo poskušali pobližje predstaviti in razložiti postopke pridobivanja fotografij tekom policijskih preiskav. Odkrili smo s čem vse se policisti srečujejo tekom svojega delovnega časa, na kaj vse morajo biti pozorni in kako se zadev lotiti na pravilni način. Pobrskali smo malo globje, ter opisali postopek pridobivanja fotografije tudi s področja cestnih kamer, kar pa verjetno ni znano prav vsakemu.
Keywords: diplomske naloge, fotografija, digitalna fotografija, policija, policijsko delo, dokazno gradivo, kazensko pravni sistem
Published in DKUM: 06.09.2022; Views: 47; Downloads: 15
.pdf Full text (1,72 MB)

2.
Fotografska poetika zapuščenih arhitekturnih struktur : magistrsko delo
Nastja Florijančič, 2022, master's thesis

Abstract: Tema magistrskega dela je fotografiranje zapuščenih stavb. Takšne zgradbe v sebi skrivajo skrivnosti, ki jih ne moremo več odkriti, spominjajo nas na pozabljene dogodke in med drugim nas spomnijo na takratno življenje. Delujejo žalostne, mistične in hkrati lepe. Ustvarjajo estetsko krajino, ki jo zaznavamo kot fotogenično, zato je v magistrskem delu táko opustela arhitektura raziskovana tako teoretično kot praktično. Izhodišče naloge je arhitekturna fotografija, ki je obravnavana skozi lečo likovnega in širše estetskega vrednotenja. Z drugimi besedami, arhitekturna fotografija je obravnavana v smislu metaforične likovne podobe in manj v smislu dokumentiranja oz. prikazovanja stanja realnosti. Na arhitekturno fotografijo lahko gledamo kot na indeksikalni medij, ki poskuša gledalcu prikazati zgodbo, saj z aplikacijo poetičnega vizualnega jezika fotograf lahko usmerja določeno sporočilo in narativnost. Med vplivnejšimi umetniki, ki tematizirajo arhitekturo, skozi sicer med seboj zelo različne prakse, pogosto najdemo opuse Bernda in Hille Becher, Eugèna Atgeta, Hiroshija Sugimota in Thomasa Demanda. Izbrane fotografske serije omenjenih umetnikov so podrobneje predstavljene v magistrskem delu. Izpostavljeno je tudi delo slovenskega fotografa Damjana Galeja. Glavna tema magistrskega dela, tako v teoretičnem kot praktičnem delu, je problematiziranje ideje poetike, ki je del tudi vizualne umetnosti. Poleg likovnih elementov, ki vplivajo na formalno zgradbo, in spremenljivk, ki vplivajo na fenomenološko zaznavo fotografskih podob, je raziskovana tudi simbolika vidnega, ki gledalce vabi, da o fotografijah premišljujejo in si fotografske prizore ogledujejo skozi perspektivo lastne izkušnje, čustvene ali druge. Delo izhaja iz predpostavke, da se ideja poetike v lingvističnem smislu in fotografija lahko dopolnjujeta ter da s poetičnim vizualnim jezikom fotografija pridobi čustveni naboj. V ta namen so izpostavljeni pojmi, kot so lepo, sublimno, subtilno, mistično in melanholično. Ob tem, da določene fotografije zaznamo kot lepe, jih hkrati zaznamo tudi kot žalostne in srhljive. Lahko vzbujajo občutke hladnosti, brezčasnosti, brezvoljnosti in vdanosti v usodo. Nadalje, tako poezija kot fotografija slonita na podobi, ali indeksikalni ali imaginarni. Praktični del naloge zajema izdelavo fotografske knjige. Motiv knjige so zapuščene stavbe. V nalogo je vključena tudi poezija avtorice, ki nato vidno sliko združi z nevidno.
Keywords: fotografija, poetika, melanholija, sublimno.
Published in DKUM: 08.06.2022; Views: 91; Downloads: 9
.pdf Full text (3,10 MB)

3.
Portretna fotografija kot predmet manipulacij in temelj v umetniških praksah 20. stoletja : magistrsko delo
Ines Žarki, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga z naslovom Portretna fotografija kot predmet manipulacij in temelj v umetniških praksah 20. stoletja skozi zgodovinski pregled medsebojnih vplivov portretne fotografije, razvoja fotografske tehnologije in vloge manipulacije v zgodnjih letih medija raziskuje pojavnost intermedijskih umetniških praks in umetniških intervencij v fotografiji. Naloga analizira razliko med likovno-manipulacijskimi in intermedijskimi odnosi in skladno s pojavom novih praks razlaga pojem umetniških intervencij. Nadalje analizira ustvarjalne procese pionirjev intermedijskega združevanja fotografije in drugih medijev Arnulfa Rainerja, Gerharda Richterja in Sigmarja Polkeja. Skozi njihove umetniške prakse naloga raziskuje vlogo posameznega medija, njegove izrazne (z)možnosti in doprinos k celotni podobi umetniških del. Serija del After Face Farces (Po obraznih farsah), izdelana v praktičnem delu naloge in zasnovana kot hommage Rainerjevi seriji Face Farces (Obrazne farse), obravnava Rainerjeve ustvarjalne prakse in jih prenaša v lasten umetniški izraz.
Keywords: portretna fotografija, likovna manipulacija, umetniška intervencija, intermedijska umetnost
Published in DKUM: 19.05.2022; Views: 140; Downloads: 13
.pdf Full text (17,40 MB)

4.
Uporaba naravne svetlobe v pokrajinski fotografiji : diplomsko delo
Maruša Lešnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema raziskavo naravnih svetlobnih pogojev v pokrajinski fotografiji. Opisuje, kako jih najbolje izkoristiti za dobre rezultate in kako se jim je najbolje prilagoditi z izbiro pravih nastavitev, časa in opreme. Trenutna tehnologija omogoča mnogo prilagoditev okolju in dokaj pristno zajemanje vsega, za nadgradnjo pa se kasneje uporabijo profesionalni programi, namenjeni postprodukciji.
Keywords: fotografija, pokrajina, svetloba, naravni pogoji, barva
Published in DKUM: 13.05.2022; Views: 480; Downloads: 64
.pdf Full text (3,29 MB)

5.
Prikaz van life življenjskega stila in konstrukcija turističnega pogleda na Instagramu
Marija Pristaš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu se ukvarjamo z van lifom kot novo obliko življenjskostilne mobilnosti, ki je na družbenem omrežju Instagram postala nadvse popularna. Zanima nas, kako se skozi van life objave na Instagramu konstruira turistični pogled. Natančneje, ugotoviti želimo, kakšne so ustaljene vizualne konvencije uprizarjanja van life življenjskega stila na Instagramu ter kakšne so prevladujoče semiotične kode v teh objavah in kaj sporočajo. Pri raziskavi smo opravili kvantitativno in kvalitativno analizo. V kvantitativno analizo vsebine objav smo zajeli 158 enot analize (fotografij in posnetkov), objavljenih na treh javno dostopnih in popularnih Instagram profilih v izbranem časovnem obdobju. Kvalitativno oz. semiotično analizo, v kateri smo se ukvarjali s samimi pomeni podob, pa smo opravili na izboru reprezentativnih fotografij van life. Ugotavljamo, da podobe narave in antiselfiji/antisebki prikazujejo hedonizem, svobodo, avanturo in skupaj kreirajo romantični turistični pogled. Ustaljene vizualne konvencije so predvsem elementi narave in antisebki. Prevladujoči semiotični znaki in kode so nasmejani obrazi, uživanje v minimalizmu in preprostih stvareh ter nevsakdanje aktivnosti. Podobe komunicirajo ključne vrednote van life življenjskega stila, kot so hedonizem, povezanost z naravo, svoboda in avantura ter tako konstruirajo romantični turistični pogled.
Keywords: van life, Instagram, semiotika, fotografija, turistični pogled, anti-sebek, narava
Published in DKUM: 09.12.2021; Views: 232; Downloads: 46
.pdf Full text (1,53 MB)

6.
Oglaševalna fotografija na družbenem omrežju Facebook : diplomsko delo
Aljaž Duh, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje na družbenih omrežjih je postalo zelo pomembno, saj je aktivnost uporabnikov na njih pogosta. Največje družbeno omrežje Facebook omogoča oglaševalcem kreativne načine za izdelavo oglasa, ki je sestavljen iz raznih elementov. Največji poudarek je podan na oglaševalni fotografiji. V tej raziskavi se je postavilo vprašanje kako pomembna je za uporabnike Facebooka fotografija v oglasu in kateri element v oglaševalni fotografiji je najbolj privlačen. Preko ankete se je ugotovilo, da je oglaševalna fotografija aktivnemu uporabniku Facebooka zelo pomembna, saj so v večini izbrali fotografijo kot razlog za izbor.
Keywords: Družbena omrežja, oglaševalna fotografija, oglasi
Published in DKUM: 19.10.2021; Views: 385; Downloads: 48
.pdf Full text (1,84 MB)

7.
Estetika abjekta in liminalnih prostorov v umetniški fotografiji
Tobias Dajčman, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom »Estetika abjekta in liminalnih prostorov v umetniški fotografiji« raziskuje odnos opazovalca do abjekta in liminalnih prostorov skozi žanr dokumentarne in umetniške fotografije. V naboru fotografij raziskuje sposobnost in pristope oz. načine prikazovanja abjektnega motiva. Skladno s tem izpostavlja številne estetske omejitve kot tudi prednosti izbranega medija, ob fotografski estetiki pa se navezuje tudi na pojav sublimnega in voajerizma. Nadalje tudi fotografska serija, ki je del naloge, obravnava podobe prostorov, preko katerih je s primerjalno metodo raziskan domet abjekta v vizualni umetnosti. Skladno s tem omogoča estetsko vrednotenje fotografij liminalnih prostorov drugih fotografov in fotografij, izdelanih za magistrsko nalogo.
Keywords: abjekt, abjektno, liminalni prostori, fotografija
Published in DKUM: 21.01.2021; Views: 393; Downloads: 70
.pdf Full text (5,56 MB)

8.
Šepet notranjega miru: prakse dokumentarne fotografije : prakse dokumentarne fotografije
Vanesa Hasanović, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali dokumentarno fotografijo in njen domet v smislu reprezentacije veroizpovedi. Raziskovali smo načine gledanja fotografske podobe in vplive neposrednega okolja na pristope k razumevanju podob. Skozi fotografski medij smo želeli poiskati, raziskati in prikazati podobnosti med ljudmi, kulturami in verami ter dokaj kontroverzno tematiko veroizpovedi prikazati kot pozitivno stran družbe.
Keywords: fotografija, dokumentarna fotografija, religija, vera.
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 594; Downloads: 58
.pdf Full text (5,36 MB)

9.
Portretno fotografiranje konj : diplomsko delo
Anamarija Valentina Dajnko, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena portretna fotografija konj, upoštevajoč prehod iz splošnega fotografiranja živali na podzvrst živalske fotografije. Diplomsko delo vključuje tudi ugotovitve o primernosti opreme in katere so optimalne nastavitve za dano zvrst fotografije. Na podlagi pridobljenega znanja o dani tematiki je bil izveden tudi lastni projekt, ki je predstavljen na koncu diplomskega dela.
Keywords: portretna fotografija konj, črno ozadje, profesionalna fotografija, fotografija živali
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 458; Downloads: 45
.pdf Full text (1,53 MB)
This document has many files! More...

10.
Razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije
Dejan Hudoletnjak, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije. Poročnih fotografov, kot tudi drugih, je iz leta v leto več. Eden od razlogov za to je cenovno ugodnejša možnost nakupa starejše profesionalne opreme v primerjavi s preteklimi leti. Stroški pa kljub temu še vedno ostajajo visoki. Na trgu opažamo na podlagi uspešnih primerov inoviranj poslovnih modelov rast pomena poslovnega modela in njegovo vlogo v uspešnosti poslovanja organizacije. Z namenom razvoja lastnega poslovnega modela smo analizirali poslovne modele štirih fotografov po gradnikih Kanvas poslovnega modela. Od tega so bili trije s področja poročne fotografije, eden pa s področja produktne in portretne fotografije. Analiza je obsegala pregled spletne pojavnosti in izvedbo intervjujev izbranih fotografov. Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo Kanvas poslovnega modela. Na podlagi rezultatov in ugotovitev analize smo razvili predlog lastnega poslovnega modela za storitve poročne fotografije po vseh elementih Kanvas poslovnega modela. Na kratko smo opisali načrt njegove uvedbe. Na koncu smo predlagali možnosti za izboljšave in dodatne analize.
Keywords: poslovni modeli, Kanvas poslovni model, poslovni modeli fotografskih storitev, fotografija, poročna fotografija
Published in DKUM: 15.01.2020; Views: 754; Downloads: 141
.pdf Full text (5,07 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica