1. Avtomobilska fotografija v kontekstu vsebinskega marketinga : diplomsko deloMarko Matjašič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se ukvarja s tematiko avtomobilske fotografije v kontekstu vsebinskega marketinga, kako ustvariti dobro avtomobilsko fotografijo ter kako fotografijo kot vsebinski marketing avtomobilskih podjetij implementirati v marketinški načrt. Poleg teoretičnega pregleda konceptov avtomobilske fotografije diplomsko delo vključuje tudi praktični del. Ta del obsega analizo avtomobilskih fotografij, ustvarjenih s strani dveh profesionalnih avtomobilskih fotografov. Namen analize je bil oceniti kakovost, kompozicijo, osvetlitev in druge pomembne vidike fotografij ter izluščiti ključne elemente, ki prispevajo k uspehu avtomobilskih posnetkov. Na podlagi te analize je bila izdelana tudi galerija avtomobilskih fotografij, ki je fotografski portfelj podjetja Tushek, saj predstavlja njihove avtomobilske izdelke in izkušnje. V okviru praktičnega dela tega diplomskega dela je podrobno predstavljen tudi postopek izdelave fotografij te galerije. Keywords: digitalni marketing, vsebinski marketing, fotografija, avtomobilska fotografija. Published in DKUM: 26.04.2024; Views: 386; Downloads: 43 Full text (4,79 MB) |
2. Vizualizacija tokovnih pojavov z metodo schlieren optics : diplomsko deloMihailo Urošević, 2023, undergraduate thesis Abstract: Vizualizacija tokovnih pojavov igra ključno vlogo na različnih znanstvenih in inženirskih področjih. Diplomsko delo raziskuje zgodovinski razvoj, uporabo in eksperimentalne zahteve optične metode schlieren kot zmogljivega orodja za vizualizacijo in razumevanje tokovnih pojavov. Tehnika schlieren omogoča zaznavanje in vizualizacijo sprememb lomnega količnika prosojnega medija, kar zagotavlja dragocen vpogled v dinamiko tekočin, aerodinamiko in prenos toplote. Diplomsko delo obravnava temeljna načela metode schlieren, vključno s konfiguracijo optičnih komponent, izbiro svetlobnega vira in tehnike zajema slike. Poleg tega raziskuje vsestranskost metode pri vizualizaciji različnih tokovnih pojavov, kot so udarni valovi, mejne plasti, vrtinci in konvekcijski tokovi. Preučene so prednosti in omejitve tehnike schlieren, skupaj z lastnim eksperimentalnim sistemom schlieren. Skozi vizualizacijo tokovnih pojavov ponuja metoda schlieren raziskovalcem in inženirjem dragoceno orodje za proučevanje kompleksne dinamike tekočin in izboljšanje našega razumevanja temeljnih procesov. Keywords: schlieren tehnika, senčna fotografija, vizualizacija tokov, lomni količnik, ogledalo, viri svetlobe Published in DKUM: 16.01.2024; Views: 447; Downloads: 21 Full text (11,28 MB) |
3. Saul Leiter in praksa ulične fotografije v New York Cityju med 1940 in 1960 : diplomsko deloVita Lara Selinšek, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi preučujemo fotografski opus Saula Leiterja in njegov prispevek k praksi ulične fotografije v New Yorku med leti 1940 in 1960. V prvem delu smo osredotočeni na življenje in delo Saula Leiterja, ki ga sestavlja tako fotografija kot tudi slikarstvo. Kasneje raziskujemo fenomen newyorške šole in ugotavljamo njene značilnosti ter kdo jo sestavlja. Omenjamo tudi druga umetniška gibanja, ki so bila prisotna v metropoli v tistem času, kot sta abstraktni ekspresionizem v vizualni umetnosti in t. i. beat generacija literatov. V zadnjem sklopu naloge primerjamo Leiterjevo delo z delom njegovih dveh sodobnikov, Tedom Cronerjem in Ernstom Haasom. Keywords: Saul Leiter, ulična fotografija, New York City, newyorška šola Published in DKUM: 27.06.2023; Views: 842; Downloads: 75 Full text (2,67 MB) |
4. Reportažna fotografija in prikaz realnega dogodka : magistrsko deloPatrik Kociper, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Reportažna fotografija in prikaz realnega dogodka smo raziskovali žanr reportažne fotografije. Posebej smo se osredotočili na vpliv, ki ga ima na fotografiran dogodek fotograf. Analizirali smo estetska, konceptualna in likovna izhodišča del izpostavljenih članov fotoagencije Magnum Photos. V praktičnem delu naloge smo z jedrnato artikulacijo predstavili lastno fotoreportažo z naslovom Svobodne substance. Keywords: fotografija, reportažna fotografija, Magnum Photos Published in DKUM: 08.11.2022; Views: 937; Downloads: 127 Full text (4,24 MB) |
5. Fotopersona: metoda vizualne naracije : diplomsko deloMaja Selinšek, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu preučujemo metodo vizualne naracije, ki jo Tanja Verlak v svojem delu iz 2009 poimenuje Fotopersona. V prvem delu smo osredotočeni na teoretično ozadje metode, ki raziskuje načrtno gradnjo portreta in znotraj tega operira z uporabo različnih vizualnih atributov. S tem gradi pripovednost portretov in vpliva na odziv publike. Kot primer metode izpostavimo in raziskujemo digitalni avtoportretni fenomen »selfi«, ki močno zaznamuje sodobne družbene medije. Nadalje, fotopersono analiziramo skozi tri fotografske serije, ki veljajo za seminalna dela na področju portretne fotografije. Natančneje pregledamo zgodnje oblike portretiranja, kot so carte de visite, cabinet cards in Nadarjevi portreti. Ukvarjamo se s pomembnim zgodovinskim dokumentarnim »popisom« nemške družbe oziroma serijo fotografij »Menschen des 20. Jahrhunderts« (»Ljudje 20. stoletja«) , ki jo je posnel Avgust Sander. V zadnjem delu naloge preučujemo serijo »Untitled Film Stills« (»Neimenovani filmski kadri«) postmodernistične umetnice Cindy Sherman. Keywords: fotopersona, portret, fotografija, vizualne komunikacije Published in DKUM: 24.10.2022; Views: 421; Downloads: 68 Full text (7,10 MB) |
6. Vloga in povezanost digitalne fotografije s policijskim delom : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostKatarina Đuković, 2022, undergraduate thesis Abstract: Živimo v časih, ko nas na vsakem koraku spremljata digitalna fotografija in video posnetki. Od upodabljanja stvari in oseb na stene v jamah, do slikarstev na platnih je fotografija do danes doživela drastičen razvoj. Razvoj tehnologije pa je s seboj prinesel tudi novo dobo katero imenujemo digitalna doba. Na vsakem vogalu, pa naj bo to v mestu ali v naravi, nas spremljajo socialna omrežja, časopisi v digitalni obliki ali video posnetki naloženi na spletu. Digitalna fotografija je tako s časom postajala vedno bolj zanimiva in priročna tudi pri policijskemu delu. Spoznavali so njeno vrednost in ugotovili, kako lahko na preprostejši način dokumentirajo dokumente in dogodke, ter se tako izognejo nepravilnim zapisnikom ali tudi morebitni založitvi raznoraznih papirjev in fotografij na film. Ne samo, da je digitalna fotografija začela predstavljati manjši strošek za uporabnike, temveč je tudi začela igrati pomembno vlogo kot dokazno gradivo, da bi lahko sodišču in poroti pobližje predstavili sam proces razvijanja nekega dogodka. Policija in kazensko
pravni sistemi so lahko začeli pridobivati večje število informacij in jih posledično tudi lažje obdelovali. V diplomski nalogi smo se dotaknili teme in predstavili razvoj same digitalne fotografije. Kasneje pa tudi obrazložili, kako se je začela povezovati s policijskim delom. Digitalno fotografijo lahko pri policijskem delu najdemo na vsakem koraku. Najdemo jo v kontrolah hitrosti v prometu, fotografiranju dogodkov ali fotografiranju kraja kaznivega dejanja, kot dokazno gradivo. Pomembno vlogo igra tudi pri odkrivanju skritih informacij in gesel za prikrito komuniciranje. Vsega tega smo se bolj podrobno dotaknili v nadaljevanju same diplomske naloge in opisali pomen in načine uporabe le te.
Če bi hoteli povzeti vsa področja in načine, kjer se policija sreča z digitalno fotografijo bi bilo to praktično nemogoče. Digitalna fotografija je tako širok pojem, da bi o njem lahko govorili in govorili. Zato smo se odločili, da v tej diplomski nalogi predstavimo tiste najbolj pogoste oziroma načine srečanja fotografije z policijo, kateri so poznani vsem, ter s tem bralcem omogočili da se naučijo nekaj novega, nekaj kar mogoče o teh srečanjih še niso vedeli. S pomočjo znanstvenih člankov in javnih raziskav smo poskušali pobližje predstaviti in razložiti postopke pridobivanja fotografij tekom
policijskih preiskav. Odkrili smo s čem vse se policisti srečujejo tekom svojega delovnega časa, na kaj vse morajo biti pozorni in kako se zadev lotiti na pravilni način. Pobrskali smo malo globje, ter opisali postopek pridobivanja fotografije tudi s področja cestnih kamer, kar pa verjetno ni znano prav vsakemu. Keywords: diplomske naloge, fotografija, digitalna fotografija, policija, policijsko delo, dokazno gradivo, kazensko pravni sistem Published in DKUM: 06.09.2022; Views: 449; Downloads: 36 Full text (1,72 MB) |
7. Fotografska poetika zapuščenih arhitekturnih struktur : magistrsko deloNastja Florijančič, 2022, master's thesis Abstract: Tema magistrskega dela je fotografiranje zapuščenih stavb. Takšne zgradbe v sebi skrivajo skrivnosti, ki jih ne moremo več odkriti, spominjajo nas na pozabljene dogodke in med drugim nas spomnijo na takratno življenje. Delujejo žalostne, mistične in hkrati lepe. Ustvarjajo estetsko krajino, ki jo zaznavamo kot fotogenično, zato je v magistrskem delu táko opustela arhitektura raziskovana tako teoretično kot praktično.
Izhodišče naloge je arhitekturna fotografija, ki je obravnavana skozi lečo likovnega in širše estetskega vrednotenja. Z drugimi besedami, arhitekturna fotografija je obravnavana v smislu metaforične likovne podobe in manj v smislu dokumentiranja oz. prikazovanja stanja realnosti. Na arhitekturno fotografijo lahko gledamo kot na indeksikalni medij, ki poskuša gledalcu prikazati zgodbo, saj z aplikacijo poetičnega vizualnega jezika fotograf lahko usmerja določeno sporočilo in narativnost. Med vplivnejšimi umetniki, ki tematizirajo arhitekturo, skozi sicer med seboj zelo različne prakse, pogosto najdemo opuse Bernda in Hille Becher, Eugèna Atgeta, Hiroshija Sugimota in Thomasa Demanda. Izbrane fotografske serije omenjenih umetnikov so podrobneje predstavljene v magistrskem delu. Izpostavljeno je tudi delo slovenskega fotografa Damjana Galeja.
Glavna tema magistrskega dela, tako v teoretičnem kot praktičnem delu, je problematiziranje ideje poetike, ki je del tudi vizualne umetnosti. Poleg likovnih elementov, ki vplivajo na formalno zgradbo, in spremenljivk, ki vplivajo na fenomenološko zaznavo fotografskih podob, je raziskovana tudi simbolika vidnega, ki gledalce vabi, da o fotografijah premišljujejo in si fotografske prizore ogledujejo skozi perspektivo lastne izkušnje, čustvene ali druge.
Delo izhaja iz predpostavke, da se ideja poetike v lingvističnem smislu in fotografija lahko dopolnjujeta ter da s poetičnim vizualnim jezikom fotografija pridobi čustveni naboj. V ta namen so izpostavljeni pojmi, kot so lepo, sublimno, subtilno, mistično in melanholično. Ob tem, da določene fotografije zaznamo kot lepe, jih hkrati zaznamo tudi kot žalostne in srhljive. Lahko vzbujajo občutke hladnosti, brezčasnosti, brezvoljnosti in vdanosti v usodo. Nadalje, tako poezija kot fotografija slonita na podobi, ali indeksikalni ali imaginarni.
Praktični del naloge zajema izdelavo fotografske knjige. Motiv knjige so zapuščene stavbe. V nalogo je vključena tudi poezija avtorice, ki nato vidno sliko združi z nevidno. Keywords: fotografija, poetika, melanholija, sublimno. Published in DKUM: 08.06.2022; Views: 15899; Downloads: 47 Full text (3,10 MB) |
8. Portretna fotografija kot predmet manipulacij in temelj v umetniških praksah 20. stoletja : magistrsko deloInes Žarki, 2022, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom Portretna fotografija kot predmet manipulacij in temelj v umetniških praksah 20. stoletja skozi zgodovinski pregled medsebojnih vplivov portretne fotografije, razvoja fotografske tehnologije in vloge manipulacije v zgodnjih letih medija raziskuje pojavnost intermedijskih umetniških praks in umetniških intervencij v fotografiji. Naloga analizira razliko med likovno-manipulacijskimi in intermedijskimi odnosi in skladno s pojavom novih praks razlaga pojem umetniških intervencij. Nadalje analizira ustvarjalne procese pionirjev intermedijskega združevanja fotografije in drugih medijev Arnulfa Rainerja, Gerharda Richterja in Sigmarja Polkeja. Skozi njihove umetniške prakse naloga raziskuje vlogo posameznega medija, njegove izrazne (z)možnosti in doprinos k celotni podobi umetniških del.
Serija del After Face Farces (Po obraznih farsah), izdelana v praktičnem delu naloge in zasnovana kot hommage Rainerjevi seriji Face Farces (Obrazne farse), obravnava Rainerjeve ustvarjalne prakse in jih prenaša v lasten umetniški izraz. Keywords: portretna fotografija, likovna manipulacija, umetniška intervencija, intermedijska umetnost Published in DKUM: 19.05.2022; Views: 669; Downloads: 64 Full text (17,40 MB) |
9. Uporaba naravne svetlobe v pokrajinski fotografiji : diplomsko deloMaruša Lešnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo zajema raziskavo naravnih svetlobnih pogojev v pokrajinski fotografiji. Opisuje, kako jih najbolje izkoristiti za dobre rezultate in kako se jim je najbolje prilagoditi z izbiro pravih nastavitev, časa in opreme. Trenutna tehnologija omogoča mnogo prilagoditev okolju in dokaj pristno zajemanje vsega, za nadgradnjo pa se kasneje uporabijo profesionalni programi, namenjeni postprodukciji. Keywords: fotografija, pokrajina, svetloba, naravni pogoji, barva Published in DKUM: 13.05.2022; Views: 1336; Downloads: 108 Full text (3,29 MB) |
10. Prikaz van life življenjskega stila in konstrukcija turističnega pogleda na InstagramuMarija Pristaš, 2021, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu se ukvarjamo z van lifom kot novo obliko življenjskostilne mobilnosti, ki je na družbenem omrežju Instagram postala nadvse popularna. Zanima nas, kako se skozi van life objave na Instagramu konstruira turistični pogled. Natančneje, ugotoviti želimo, kakšne so ustaljene vizualne konvencije uprizarjanja van life življenjskega stila na Instagramu ter kakšne so prevladujoče semiotične kode v teh objavah in kaj sporočajo. Pri raziskavi smo opravili kvantitativno in kvalitativno analizo. V kvantitativno analizo vsebine objav smo zajeli 158 enot analize (fotografij in posnetkov), objavljenih na treh javno dostopnih in popularnih Instagram profilih v izbranem časovnem obdobju. Kvalitativno oz. semiotično analizo, v kateri smo se ukvarjali s samimi pomeni podob, pa smo opravili na izboru reprezentativnih fotografij van life. Ugotavljamo, da podobe narave in antiselfiji/antisebki prikazujejo hedonizem, svobodo, avanturo in skupaj kreirajo romantični turistični pogled. Ustaljene vizualne konvencije so predvsem elementi narave in antisebki. Prevladujoči semiotični znaki in kode so nasmejani obrazi, uživanje v minimalizmu in preprostih stvareh ter nevsakdanje aktivnosti. Podobe komunicirajo ključne vrednote van life življenjskega stila, kot so hedonizem, povezanost z naravo, svoboda in avantura ter tako konstruirajo romantični turistični pogled. Keywords: van life, Instagram, semiotika, fotografija, turistični pogled, anti-sebek, narava Published in DKUM: 09.12.2021; Views: 974; Downloads: 114 Full text (1,53 MB) |