| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MANAGERSKI PREVZEMI PODJETIJ (NA PRIMERU PODJETJA X)
Jernej Cirar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Tematika diplomskega seminarja se mi je zdela vedno zanimiva, predvsem zaradi nenehne prisotnosti in aktualnosti teme v javnosti. Pomemben razlog za izbor pa je bila bližina konkretno predstavljenega primera. Prvi del diplomskega seminarja je posvečen teoriji prevzemov. Spoznamo različne oblike in vrste povezav prevzemov. Prav tako so predstavljeni motivi in razlogi ter financiranje managerskih prevzemov. V zaključnem delu sem predstavil praktičen primer prevzema, ki sem ga pred predstavitvijo temeljito raziskal, na koncu pa sem podal še subjektiven komentar na izpeljan postopek.
Keywords: managerski prevzem, ciljno podjetje, prevzemno podjetje, financiranje prevzemov.
Published: 13.12.2012; Views: 1598; Downloads: 171
.pdf Full text (3,95 MB)

2.
OCENA SMISELNOSTI PREVZEMA PODJETJA X
Mirjana Mrkonjić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen diplomskega dela je bil predstaviti prevzeme podjetij predvsem z finančnega vidika ter predstaviti različne metodologije za vrednotenje podjetij. Za vrednotenje Zavarovalnice sem uporabila metode večkratnikov, ki so mi bile v veliko pomoč, saj so relativno enostavne za uporabo, še posebej, če gre za podjetje katerega delnice kotirajo na borzi vrednostnih papirjev. Velikokrat smo priče neuspelim prevzemom, zato prevzem ni zmeraj najboljša rešitev. V primeru, da se podjetje odloči za prevzem določenega podjetja je potrebeno zelo natančno pripraviti prevzemni načrt po posameznih fazah procesa. Prav tako je zelo pomembno, da se podjetje pri prevzemu ne zadolži preveč, saj v nasprotnem primeru obstaja velika možnost stečaja ali prodaje prevzetega podjetja kot sem navedla v prejšnjih poglavjih, kar 80% podjetij po prevzemu ne doseže želene vrednosti, prav tako nekje 90% podjetij po prevzemov ne dosega ciljev, komaj 9% podjetij izvede uspešen prevzem.
Keywords: združitve in prevzemi, motivi prevzemov, obramba pred prevzemi, financiranje prevzemov, prevzemna cena, metode vrednotenja podjetij.
Published: 21.11.2012; Views: 1153; Downloads: 153
.pdf Full text (2,00 MB)

3.
MANAGEMENTSKI VIDIKI PREVZEMOV PODJETIJ
Mihaela Polanec, 2011, final seminar paper

Abstract: Managerski prevzemi v svetu čedalje dobivajo večjo veljavo. Vse več je odločitev za takšne vrste prevzemov. Slovensko gospodarstvo, ob njem pa tudi javnost, vedno več pozornosti namenja managerskim prevzemom in njihovih učinkih po končanem procesu. Proces prevzema, tako managerskega kot tudi kateregakoli drugega, je kompleksen in dolgotrajen proces, kateri potrebuje veliko zavzetosti, strokovno podkovanega osebja in zaneslivosti, da bi bil izveden tako kot bi moral. Prevzemi se pojavljajo v različnih oblikah, vsak izmed njih je lahko financiran iz drugačnih virov, gre pa pri vseh za dokaj podoben proces. Podjetje prevzame ciljno podjetje s tem da pridobi večinski delež ali pa ga prevzame v celoti, to pomeni da podjetje tarča preneha obstajati, prevzemno podjetje pa prevzame celotno poslovanje s sredstvi in dolgovi ciljnega podjetja. Financiranje prevzemov je lahko različno, managerski prevzemi so prevzemi z zadolžitvijo in se financirajo s pridobljenimi krediti, z zastavo podjetja ali pa z osebno lastnino managerjev. Tudi motivi se razlikujejo od enega do drugega prevzema. Za najpogostejše motive se štejejo ekonomija obsega, konkurenčnost, doseganje sinergij in pa osebni motivi. Vedno bolj se pojavlja tematika v medijih, saj se pojavlja vedno več prevzemov, vedno več ljudi se zanima za odkupe, ljudje pa vedno bolj spoznavajo področje. Veliko je ljudi kateri imajo negativno mnenje o prevzemih, se pa pojavljajo tudi tisti kateri jim stopajo v bran, zaradi dolgoletnih izkušenj in pa zaradi strokovno podkovanega ozadja. V medijih se pogosto pojavljajo samo negativne stvari, nihče pa ne omenja dobre plati vseh izvedenih prevzemov in nihče ne omenja stanja kakršno je bilo v prevzetem podjetju pred prevzemom.
Keywords: prevzem, odkup, managerski prevzem, prevzem z zadolžitvijo, MBO, LBO, vmesni dolg, financiranje prevzemov, izvedba prevzemov
Published: 28.11.2011; Views: 1469; Downloads: 177
.pdf Full text (4,82 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica