1. Elektronsko označevanje policMarko Leban, 2022, undergraduate thesis Abstract: Z napredkom tehnologije se je precej povečala možnost za izboljšanje okolja . Elektronsko označevanje polic v svetu predstavlja inovacijo, ki je okolju prijazno. Trgovci na drobno morajo slediti trendom po svetu, da bi lahko povečali prihodke, optimizirali svoje poslovanje ter prišli iz papirnatih etiket za označevanje izdelkov na elektronsko označevanje polic in postali okolju prijazno podjetje.
V teoretičnem delu smo predstavili kaj je elektronsko označevanje polic in kakšen je njihov princip delovanja in komuniciranja z zaposlenimi. Ob tem smo predstavili modele in se osredotočili na njihove prednosti.
V praktičnem delu smo na podlagi pridobljenih podatkov ''podjetja x'', ki se je odločilo za implementacijo elektronskega označevanja polic, analizirali dobljene podatke. Analizirali smo tudi katera opcija je okolju prijazna. Keywords: ESL, elektronsko označevanje polic, digitalna cena, elektronska etiketa Published in DKUM: 04.04.2023; Views: 834; Downloads: 41
Full text (1,84 MB) |
2. Nakupno vedenje potrošnikov vina v povezavi z etnocentrizmom : doktorska disertacijaVita Petek, 2022, doctoral dissertation Abstract: Vinogradništvo je v Sloveniji pomemben del slovenskega gospodarstva, slovenske kulture in tradicije. Pridelek je vino, ki ga vinarji »donegujejo« v kleti, ustekleničijo, opremijo z vinsko etiketo in prodajajo na različnih lokacijah. V doktorski disertaciji smo z raziskavo prišli do rezultatov, ki kažejo dva vidika, kupca in vinarja, ko govorimo o vinski steklenici in njeni etiketi. Skozi intervjuje z vinarji smo ugotovili njihov pogled in ozadje postopka izdelave vinske etikete in skozi anketni vprašalnik vidik kupcev in njihove vzorce vedenja, ko pride do nakupa vina. Vse to smo analizirali skozi prizmo étnocentrizma, ki kaže, kako zavedni in »ponosni« so na svoje domače pridelke in izdelke. Na koncu smo z metodo analize vsebine analizirali vinske karte najboljših restavracij v Sloveniji. Rezultati analize kažejo, da je étnocentrizem pozitivno povezan s pomembnostjo geografskih identifikatorjev pri nakupu vina ter, da motiv zabave ni povezan s pomembnostjo geografskih identifikatorjev. Zunanjo podobo vinske steklenice sestavljajo oblika steklenice, barva steklenice, oblike in barve na etiketi ter zamašek. Ugotovili smo, da večina vinarjev zamašek, barve vinske etikete in stil steklenice izbere glede tipa vina, ki je v steklenici. Zavedajo se, da mora biti vinska etiketa takšna, da pritegne pozornost potrošnika, med najpomembnejšimi elementi pa so izpostavili blagovno znamko, vinorodni okoliš in sorto vina. Na koncu je bilo ugotovljeno še, da so vinske karte najboljših slovenskih restavracij dokaj étnocentrične, med njimi pa je daleč najbolj zastopana vinorodna dežela Primorska in vinarji te dežele. Keywords: vino, vinska etiketa, nakupno vedenje, étnocentrizem, znamčenje Published in DKUM: 07.10.2022; Views: 843; Downloads: 163
Full text (3,18 MB) |
3. Analiza etiket piva mikropivovarnNina Sagadin, 2017, undergraduate thesis Abstract: Znano je, da se kupci za nakup posameznih izdelkov velikokrat odločamo na podlagi videnega. Pomembno vlogo pri odločitvi nakupa nosijo tudi številni trendi, zato želimo skozi diplomsko delo preučiti vpliv etiket kot dela embalaže na proces odločanja kupcev pri nakupu piva iz mikropivovarn, kjer zraven kupne moči potrošnikov pomembno vlogo pri prodaji igrajo tudi drugi faktorji.
Številni kupci se pri velikih pivovarnah odločajo za nakup piva predvsem zaradi trendov, nizke cene in podobnih dejavnikov. Pri mikropivovarnah k vrednosti piva pripomore tudi vizualna privlačnost. Pri tem seveda ne gre izpustiti dejstva, da so piva iz mikropivovarn vse bolj v ospredju in jih že številni gostinci ponujajo kot del svoje redne ponudbe.
Etiketa pri posameznih produktih predstavlja nosilec informacij za kupce. Pomembno je, da kupec dobi tiste informacije, ki ga bodo pritegnile, zraven tistih, ki so z zakonskimi akti, pravilniki in zakoni predpisane. Vsakemu ponudniku je dovoljeno, da z vizualno podobo produkta čim bolj pritegne kupca. Naš namen je, da skozi diplomsko delo raziščemo še precej neraziskano področje etiket mikropivovarn kot del embalaže.
V sklopu teoretičnega dela diplomskega projekta je zraven razdelane tematike o etiketah in prodaji piv iz mikropivovarn predstavljen tudi princip delovanja manjših proizvajalcev piva, katere vrste pivovarjev poznamo, hkrati pa smo analizirali tudi nekaj etiket posameznih piv iz mikropivovarn, katerih je moč kupiti v Sloveniji.
Diplomsko delo vsebuje tudi raziskovalni del, kjer smo raziskovali dejanski vpliv etiket na kupce. V sklopu tega smo s pomočjo ankete pridobili informacije in jih tudi analizirali. Ugotovitve so zelo zanimive, saj pričajo o tem, da imamo Slovenci zelo radi pivo in po njem v večini posegamo nekajkrat tedensko. Pri odločitvi o nakupu piva iz mikropivovarn pa respondenti odgovarjajo, da največjo težo nakupa odnese aromatika in šele nato etiketa. Keywords: mikropivovarna, vedenje odjemalcev, embalaža, etiketa Published in DKUM: 30.11.2017; Views: 1044; Downloads: 240
Full text (1,59 MB) |
4. Pregled in analiza etiket piva mikro-pivovarn v SlovenijiAna Vrezner, 2017, undergraduate thesis Abstract: Z diplomskim projektom želimo pojasniti kaj to etiketa sploh je ter kakšna je njena uporabna vrednost, po čem se etikete mikro-pivovarjev v Sloveniji med seboj razlikujejo, v čem so si podobne in kaj jih naredi edinstvene. Keywords: Etiketa, pivo, mikro-pivovarna, obrtna pivovarna, vedenje potrošnikov, nakupno odločanje. Published in DKUM: 23.11.2017; Views: 1258; Downloads: 125
Full text (2,84 MB) |
5. ANALIZA ETIKET MIKROPIVOVARN V SLOVENIJIMaruša Vindiš, 2016, undergraduate thesis Abstract: Sodobni trg, na katerem se vsak dan pojavi na tisoče novih izdelkov, bi bilo nemogoče obvladati brez doslednega načina označitve, ki omogoča prepoznavanje vsebine znotraj ovoja, s katerim je obdan izdelek. Etiketa že več tisočletij omogoča identifikacijo izdelka, skozi razvoj pa je pridobila tudi druge funkcije, kot sta funkcija opisovanja in funkcija promoviranja. Etiketa odjemalcem lajša nakupni proces in omogoča razlikovanje različnih proizvajalcev istovrstnih izdelkov. Zmanjšuje tveganje, ki ga pri nakupu zaznavajo odjemalci, saj lahko s pomočjo etikete ponovno najdejo izdelek, s katerim so bili zadovoljni, ali se izognejo izdelku, s katerim niso bili zadovoljni. Etiketa je hkrati tudi pomembno orodje tržnega komuniciranja, saj je v neposrednem stiku z odjemalci, zato se mora skladati s celostno podobo blagovne znamke, hkrati pa mora pritegniti pozornost odjemalca in ga prepričati k nakupu.
Diplomski projekt se osredinja na etikete mikropivovarn, ki so zadnje čase v razcvetu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji in omogočajo zahtevnejšim pivcem piva diverzificirano ponudbo piv unikatnega okusa. Izdelke številnih slovenskih mikropivovarn že lahko najdemo na policah maloprodajnih prodajaln, opremljene z etiketami številnih različnih motivov in stilov. V raziskavi, katere namen je bila analiza etiket slovenskih miropivovarn, smo preučevali všečnost, osebnost in pritegnitev pogleda pri posamezni etiketi. Želeli smo izvedeti, kako pomemben dejavnik nakupa piva je etiketa in kako se pri tem razlikujejo ženske in moški.
Ugotovili smo, da je etiketa pivovarne Bevog pri anketirancih najbolj všečna etiketa v naboru analiziranih etiket, bila pa je tudi največkrat izbrana kot nakupna odločitev, če bi se odločali na podlagi dizajna. Pomembnost dizajna se razlikuje glede na nakupni položaj, v katerem se nahajajo odjemalci, saj je dizajn za odjemalce pomembnejši, ko kupujejo pivo za posebne priložnosti, in manj pomemben pri kupovanju za osebno porabo. Med moškimi in ženskami lahko opazimo različno stopnjo pomembnosti dizajna etikete, saj je ženskam dizajn pri odločitvi o nakupu pomembnejši kot moškim.
Preverjali smo tudi, kateri element na etiketi najbolj pritegne pogled anketiranih, in ugotovili, da v večini primerov najbolj pritegnejo elementi ilustracije, zato bi morali biti mikropivovarji pri izbiri slikovnega materiala etikete še posebej pozorni.
S preučevanjem osebnosti etiket smo želeli ugotoviti, katere osebnostne lastnosti etiketam pripisujejo anketirani, saj lahko z njihovo pomočjo določimo ciljne skupine za izdelek. Keywords: etiketa, mikropivovarna, nakupno odločanje Published in DKUM: 23.11.2016; Views: 1876; Downloads: 228
Full text (2,05 MB) |
6. Prenova planiranja in vodenja proizvodnje varjenja ogrodij avtomobilskih sedeževMarko Pečnik, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na problem planiranja in organizacijo procesa varjenja ogrodij avtomobilskih sedežev. Gre za uveljavitev procesa varjenja znotraj informacijskega sistema v podjetju, ki je baza za nadzor poslovanja celotnega podjejta. V uvodu je predstavljeno obravnavano podjetje in njegova organiziranost. V teoretičnem delu so prikazane osnove planiranja in vodenja proizvodnje. Posnetek obstoječega stanja in kritična analiza, nakažeta probleme planiranja in organiziranja v procesu varjenja ogrodij na področju razpoložljivosti vhodnih komponent in interne logistike z razpoložljivostjo transportnih vozičkov. Predlog prenove nudi rešitev z uvedbo modula planiranja in vodenja proizvodnje v procesu varjenja v informacijskem sistemu MFG/PRO in izboljšanjem odpreme varjenih ogrodij v proces JIT. Keywords: proces varjenja, planiranje proizvodnje, informacijski sistem MFG/PRO, delovni nalog, transportna etiketa. Published in DKUM: 23.11.2016; Views: 1386; Downloads: 89
Full text (1,49 MB) |
7. INDUSTRIJSKA ENOTA ZA LEPLJENJE ETIKETRok Teržan, 2016, undergraduate thesis Abstract: V tem diplomskem delu bomo izdelali industrijsko enoto za lepljenje etiket. Enota bo nameščena v avtomatsko proizvodno linijo, njena funkcija pa bo lepljenje etiket na formirane zloženke.
Pobliže si bomo pogledali vse faze, ki so potrebne pri razvoju nove naprave, od ideje do končnega izdelka. Pregledali bomo uporabniške zahteve, definirali potrebne komponente, izdelali elektro dokumentacijo in napisali program za krmilnik. Na koncu pa bomo izdelek testirali in na podlagi testov tudi optimizirali. Keywords: lepljenje, etiketa, označevanje Published in DKUM: 21.09.2016; Views: 1759; Downloads: 143
Full text (8,66 MB) |
8. POSLOVNO KOMUNICIRANJE V MEDNARODNEM OKOLJUUroš Vidali, 2016, undergraduate thesis Abstract: V prvem delu diplomske naloge sta splošno predstavljena kultura in proces komunikacije. Zaradi velikega števila raziskovalcev na tem področju obstajajo različne opredelitve pojma kultura in njegovih dimenzij. Predstavljenih je nekaj vodilnih avtorjev, njihovih modelov in definicij. Krajše poglavje je namenjeno tudi medkulturni komunikaciji, ki je ena izmed osnov za uspešnost v mednarodnem poslovanju.
V nadaljevanju diplomskega dela je v ospredju poslovna komunikacija v mednarodnem okolju. Kot primeri so izbrane Nemčija, Italija in Japonska. Za vsako državo so predstavljeni parametri, napotki in nasveti za poslovneže, ki vstopajo v mednarodni svet poslovanja in komuniciranja. Keywords: kultura, modeli kulture, komunikacija, medkulturna komunikacija, poslovna etiketa, mednarodno poslovanje Published in DKUM: 08.09.2016; Views: 2874; Downloads: 487
Full text (1,16 MB) |
9. EKSPERIMENTALNO PREVERJANJE VPLIVA BARV STEKLENICE IN ETIKETE NA ZAZNAVANJE VINABarbara Muhič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Svet se nam prikazuje le po svetlobi in barvi. Barve obdajajo naša življenja povsod. Posamezne barve imajo pomen in na nas vplivajo različno. Vpliv barv je lahko pozitiven ali negativen. S pomočjo barv z okolja prejemamo različne signale in informacije.
Zaznavanje kot proces omogoča, da informacije sprejemamo, zbiramo, obdelamo in razlagamo, si ustvarimo podobo sveta, ki nas obdaja. Posamezniki enake dražljaje zaznavamo različno.
Embalaža je zaščita izdelka, ob tem pa predstavlja proizvajalca, vsebino, blagovno znamko in informira odjemalca. Videz embalaže naredi vtis, element embalaže je tudi barva z estetskim učinkom in sporočilnostjo.
Namen diplomskega seminarja je v teoretičnem delu spoznati pomen posameznih barv in ugotoviti vpliv barv na zaznavanje izdelka. V raziskavi, ki je sestavljena iz ankete in eksperimenta, pa ugotoviti najprimernejšo embalažo (barva steklenice in etikete) za posamezne vrste vin in vpliv embalaže na zaznavanje izdelka.
Ugotovila sem, da videz embalaže vpliva na zaznavanje izdelka. Sodelujoči so enako vino v različnih embalažah zaznavali različno. Vino, ki je imelo višje ocene za videz embalaže, je imelo v večini višje ocene tudi za barvo, vonj in okus vina. Keywords: barve, zaznavanje, embalaža, steklenica, etiketa, vino Published in DKUM: 14.12.2012; Views: 2165; Downloads: 218
Full text (954,08 KB) |
10. VIZUALIZACIJA BLAGOVNE ZNAMKE KOT DEJAVNIK USPEŠNEGA TRŽENJATamara Matjašič, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na področje trženja, natančneje pozicioniranja blagovnih znamk, s poudarkom na vizualni podobi izdelka.
Zanimal nas je pomen vizualne podobe pri ustvarjanju celovite predstave o izdelku in blagovni znamki. Središče zanimanja je bila povezava osebnosti in identitete blagovne znamke s fizično podobo izdelka. Osrednji cilj naloge je bila celostna grafična prenova vinskih etiket blagovne znamke Galantes. V tej razsežnosti smo predstavili temeljne značilnosti trženja vin, pojasnili pomen vinske blagovne znamke in vlogo embalaže pri komuniciranju in gradnji imidža.
Rezultat diplomskega dela je nov logotip Klet Pesnica Plač in nova podoba vinskih etiket Galantes. Keywords: blagovna znamka, trženje vin, embalaža, etiketa, oblikovanje vinske etikete, grafično oblikovanje, vizualna komunikacija Published in DKUM: 14.01.2011; Views: 11703; Downloads: 466
Full text (3,20 MB) |