| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vplivni dejavniki na etično obnašanje računovodij in revizorjev
Klarisa Raner, 2020, master's thesis

Abstract: Etika definira dejanja posameznika kot etična oziroma neetična. Je pomemben del računovodskega poklica, saj se s pomočjo kodeksov etike definirajo načela, ki jih morajo računovodje in revizorji upoštevati med opravljanjem svojega dela. Ti kodeksi prav tako vplivajo na vedenje in presojo računovodij ter revizorjev. Kodekse je treba prilagajati spreminjajočim se družbenim, ekonomskim, poslovnim in računovodskim okoljem. Glavni namen etičnih kodeksov je pomagati računovodjem in revizorjem, da izpolnijo svoje poklicne obveznosti. Zelo pomembno je izobraževanje o etiki, ki je lahko prisotno v več oblikah. Etika je lahko samostojen predmet na univerzi, lahko pa je vključena v druge, že obstoječe predmete poučevanja. Pomen izobraževanja je velik, saj se posamezniki na ta način seznanijo s sprejemljivim etičnim obnašanjem in zaznavanjem etičnih dilem. Dejavniki, ki vplivajo na etično obnašanje posameznika, so različni. Spol, starost, vera, izpostavljenost etičnim vsebinam, stopnja izobrazbe, delovne izkušnje in odločanje kot posameznik ali v skupini so samo nekateri izmed teh. Poznavanje teh dejavnikov je pomembno za oblikovalce zakonov, delodajalce in učitelje. Razumevanje etike in pravilno reševanje etičnih dilem je pomembno tudi zato, da se ne ponovijo računovodski škandali, kot sta na primer Enron in WorldCom. Povzročeni škandali namreč zmanjšujejo zaupanje javnosti v računovodski poklic.
Keywords: etika, etično izobraževanje, etični modeli, dejavniki, ki vplivajo na etično obnašanje, goljufije
Published in DKUM: 10.12.2020; Views: 1158; Downloads: 155
.pdf Full text (692,53 KB)

2.
VKLJUČENOST ETIKE V RAČUNOVODSKO IZOBRAŽEVANJE
Nina Vlaj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Računovodski strokovnjaki morajo imeti poleg strokovne usposobljenosti razvite tudi etične sposobnosti, ki jim pomagajo, da pri svojem delu sprejemajo odločitve, ki so etično pravilne. Čeprav je etika vključena v kodekse poklicne etike, je pomembno, da je vključena tudi v računovodsko izobraževanje. Etično izobraževanje spodbuja študente k etičnemu razmišljanju ter razvija njihove poklicne vrednote in etično vedenje. S tem namenom je IFAC izdal IES 4 ter IEPS 1, ki so v pomoč pri izvajanju etičnega izobraževanja v računovodskih programih. Da bi ugotovili kako je etika vključena v računovodsko izobraževanje v Sloveniji, smo pregledali študijske programe na EPF v Mariboru in EF v Ljubljani. EPF trenutno ponuja dva izbirna predmeta iz etike, EF pa enega. Glede na stare študijske programe na EPF se je vključenost etike v bolonjskih programih povečala, medtem, ko je na EF vključenost etike enaka kot pri starih programih. Primerjali smo tudi vključenost etike v izobraževanju za strokovne nazive v Sloveniji in ZDA, kjer smo podrobneje pregledali zahteve za pridobitev strokovnega naziva pooblaščeni revizor oz. CPA, kot ga imenujejo v ZDA. V Sloveniji se za pridobitev strokovnega naziva pooblaščeni revizor preizkusi tudi znanje iz poslovne etike, medtem, ko se v ZDA zahteve za pridobitev strokovnega naziva CPA razlikujejo od države do države. Ugotovili smo tudi, da se etika v računovodskih izobraževalnih programih največkrat pojavlja kot sestavni del predmetov, kot sta računovodstvo in revizija, pod temo kodeksi poklicne etike računovodij in revizorjev.
Keywords: etika, kodeks poklicne etike, IES 4, IEPS 1, etično izobraževanje
Published in DKUM: 23.09.2010; Views: 2470; Downloads: 283
.pdf Full text (531,60 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica