| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 35
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Etika kriminalističnega preiskovanja v luči Evropskega kodeksa policijske etike
Aleksander Jevšek, 2005, published professional conference contribution

Keywords: policija, kriminalisti, kriminalistično preiskovanje, etika, policijska etika, etični kodeks
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 53; Downloads: 1
.pdf Full text (203,22 KB)

2.
Poštenost zaposlenih v podjetju x in anonimni namigi o spornih dejanjih
Goran Kozar, 2023, master's thesis

Abstract: Etičnost in poštenost v podjetju X nista le formalna načela, temveč tvorita temelje za zaupanja vreden odnos med zaposlenimi, vodstvom in podjetjem. Poudarek na poštenosti je ključnega pomena, saj ustvarja okolje, kjer se zaposleni počutijo cenjene in zavezane visokim etičnim standardom, kar pozitivno vpliva na učinkovitost in ugled podjetja. Anonimni namigi o morebitnih nepravilnostih v podjetju so koristni za odkrivanje in odpravljanje neetičnih dejanj. Zagotavljajo anonimnost, ki spodbuja več zaposlenih k sodelovanju v razkrivanju potencialnih težav. Vendar pa prinašajo tudi izzive, kot je možnost zlorabe sistema in potreba po natančni preiskavi. Preprečevanje neetičnih zadev v podjetju je ključno za ohranjanje ugleda, zaupanja strank in ustvarjanje prijetnega delovnega okolja. To zahteva vzpostavitev jasne etične kulture, vključno z etičnimi smernicami, ki jih morajo vsi zaposleni razumeti in sprejeti. Vodstvo mora biti zgled, usposabljanje zaposlenih pa redno in celovito. Kazni za kršitve in sistem za spremljanje ter prilagajanje ukrepov so prav tako ključni elementi preprečevanja nepravilnosti. Empirični del magistrske naloge se osredotoča na poštenost zaposlenih in anonimne namige o nepravilnostih. S pomočjo anketnega vprašalnika, izpolnjenega s strani zaposlenih v podjetju X, preučujemo njihovo razumevanje etičnih vrednot, ravnanje v primeru neetičnih dejanj ter odzive na ugotovljene sporne situacije. Pridobljene rezultate primerjamo z ugotovitvami tujih raziskav. V zaključku je poštenost ključna za etično poslovanje v podjetju X, ki ga podpirajo anonimni namigi kot orodje za ohranjanje integritete. Empirična raziskava pomaga razumeti stanje poštenosti in učinkovitost sistema namigov v konkretnem kontekstu podjetja X ter primerjati te ugotovitve z raziskavami iz drugih držav.
Keywords: prevare v podjetju, namigi o prevarah, etični kodeks, poštenost zaposlenih, sporna dejanja v podjetju
Published in DKUM: 16.11.2023; Views: 361; Downloads: 30
.pdf Full text (2,33 MB)

3.
Diskriminacija na delovnem mestu
Klara Zalokar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V današnji kulturi se srečujemo z vprašanji, ki nas spodbujajo k razmisleku o vrednotah enakosti, strpnosti in etičnega vedenja na delovnem mestu. Diskriminacija na delovnem mestu je še vedno resen problem, ki vpliva na življenja številnih ljudi. Diskriminacija na podlagi spola, etnične pripadnosti, starosti, invalidnosti ali drugih osebnih lastnosti globoko zaznamuje posameznikovo samozavest in prihodnost. Žal se še vedno srečujemo z nepravičnim obravnavanjem in neenakimi možnostmi na delovnem mestu, ki naj bi bil prostor produktivnega sodelovanja in napredka. V diplomski nalogi smo predstavili pomen etike in etičnega kodeksa, ki sta ključnega pomena za preprečevanje diskriminacije v podjetjih. Analizirali smo delovanje etičnih kodeksov, ki naj bi služili kot vodilo za etično in moralno ravnanje v organizacijah in kako dobro obravnavajo vprašanje diskriminacije. Etičnim vprašanjem se večina sodobnih vodij ne more izogniti ne glede na to, ali gre za vprašanje poštenega plačila in delovnih pogojev, spolnega nadlegovanja na delovnem mestu ali zgolj uporabe poslovnih sredstev za osebno korist. Opisali smo osebne okoliščine, na podlagi katerih je lahko posameznik diskriminiran, vrste diskriminacije, ki se pojavljajo v organizacijskem okolju, ter posledice za zaposlene. V drugem delu diplomskega dela, in sicer v empiričnem, smo naredili raziskavo, kako so urejeni etični kodeksi v podjetjih, kakšna je stopnja diskriminacije in v kakšnih oblikah jo zaposleni občutijo. Od petih zastavljenih hipotez smo dve hipotezi potrdili. Ugotovili smo, da so na splošno etični kodeksi v podjetjih dobro urejeni in da je diskriminacija še vedno prisotna, ampak ne v tolikšni meri, kot smo pričakovali.
Keywords: etika, etični kodeks, diskriminacija, delovno mesto, neenakost.
Published in DKUM: 07.11.2023; Views: 264; Downloads: 45
.pdf Full text (1,89 MB)

4.
Etiene dileme na podroeju ogla?evanja
Jelena Krčmar, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo »Etične dileme na področju oglaševanja« se ukvarja s problematiko neetičnega oglaševanja oziroma kakšen vpliv ima neetično oglaševanje na stališča in védenje odjemalcev. V teoretičnem delu naloge smo pojasnili pojem oglaševanja, cilje in problematiko oglaševanja, vlogo ter funkcije oglaševanja, medije oglaševanja in njihovo manipulacijo. Prav tako sta pojasnjeni etika in poslovna etika. Z namenom dodatne pojasnitve smo definirali tudi pojma etika v oglaševanju in etični kodeks. Poudarjeno je, da sam nastop na trgu ni takšen, kot bi moral biti, zaupanje končnega uporabnika pa je pogosto zlorabljeno. Primeri, kateri so obdelani v nalogi, to jasno prikazujejo. Zloraba otrok v oglaševanju, kjer je pogosto mogoče prepoznati rasizem in seksizem, je primer neetičnega vedenja v oglaševalski industriji. Tudi primer, kateri se pogosto pojavlja, je odnos do žensk, obravnavanje žensk kot predmeta in seksizem v oglaševanju. Skupaj s primeri so podrobneje pojasnjeni tudi pojmi prikritega, zavajajočega in sublimiranega oglaševanja. V empiričnem delu naloge smo izvedli anketni vprašalnik za ugotavljanje vpliva neetičnega oglaševanja na stališča in vedenja odjemalcev. Uporabljen je bil spletni vprašalnik, in sicer s pomočjo portala 1ka. Kvantitativna analiza je zajemala vzorec 100ih oseb na Hrvaškem. Analizirani podatki teoretičnega dela in primerjava glavnih zaključkov z empiričnimi izsledki so povzeti v sklepu.
Keywords: etika, poslovna etika, oglaševanje, oglas, neetično oglaševanje, mediji, etični kodeks
Published in DKUM: 01.06.2022; Views: 924; Downloads: 109
.pdf Full text (3,11 MB)

5.
Analiza etičnih kodeksov finančnih in nefinančnih institucij v Sloveniji
Rok Pen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali etične kodekse naključno izbranih treh finančnih in treh nefinančnih institucij. Na temelju izbranih kategorij smo presojali razlike in podobnosti med etičnimi kodeksi finančnih in nefinančnih institucij. Za lažje razumevanje problematike v smo v začetku diplomskega dela navedli vse potrebne pojme za razumevanje problematike. Opredelili smo pojme; etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije. Ugotovili smo, da imajo finančne institucije in nefinančna podjetja v Sloveniji različne bistvene vsebine etičnih kodeksov poslovanja. Dodatna ugotovitev je, da učinkovita raba etičnih kodeksov izboljšuje korporativno upravljanje podjetij. Etični kodeksi so po finančni krizi leta 2008 dobili večji pomen. Povečan pomen poslovne etike v podjetjih in podrobno napisani etični kodeksi so zelo pomembni, zahteve po njihovi kakovostni vsebini pa naraščajo. Zastavljene hipoteze smo preverjali s pomočjo javno objavljenih dokumentov. Zaradi preglednosti smo se odločili uporabiti tabelarični prikaz, ki smo ga pisno povzeli in tako navedli razlike med finančnimi in nefinančnimi institucijami. Ugotovili smo, da imajo tako finančne kot nefinančne institucije vsebine etičnih kodeksov, ki jim dajejo poseben pomen. Te vsebine so bistvene za zaposlene v podjetjih, saj jim ob kritičnih situacijah pri delu nudijo oporo, kjer zaposleni najdejo navodila ustreznega ravnanja v situaciji.
Keywords: etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije
Published in DKUM: 30.03.2021; Views: 888; Downloads: 177
.pdf Full text (1,06 MB)

6.
POSLOVNA ETIKA V ZAVAROVALNICI
Tanja Vekjet, 2014, undergraduate thesis

Keywords: etika, poslovna etika, poslovna morala, etični kodeks, kodeksi, zavarovalništvo, zavarovalnice
Published in DKUM: 18.03.2021; Views: 1022; Downloads: 152
.pdf Full text (426,67 KB)

7.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Keywords: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Published in DKUM: 24.11.2020; Views: 2343; Downloads: 488
.pdf Full text (1,31 MB)

8.
Etični kodeksi bank
Paulina Podlesnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Pri pisanju diplomskega projekta smo se osredotočali na pomen in problematičnost etičnosti v bankah. Opredelili smo pojma etika in poslovna etika, opisali način povečevanja etičnosti in s tem tudi etični kodeks. Pojasnili smo vpliv etike v bančništvu danes, zakaj je pomembna in kakšno vlogo imajo etični kodeksi v bankah. Opisali smo etičnost banke, katera poslovna načela je danes možno najti v bančništvu ter zakaj so le- ta pomembna. Dandanes so etični kodeksi vse pogosteje sredstvo za zagotavljanje etičnega delovanja in vedenja. Da bi etični kodeks deloval, morajo biti vsi zaposleni seznanjeni s tem kodeksom in ga razumeti. Etični kodeks uporabljajo banke za pomoč uporabnikom pri razumevanju med tem, kaj je prav in kaj narobe, kar v veliki meri vpliva na njihovo nadaljnje ravnanje in njihove odločitve. V sklopu diplomskega projekta si zastavljamo dve hipotezi, in sicer, da banke v Sloveniji pod tujim lastništvom, ki imajo vpeljane etične kodekse, imajo te za uporabnika napisane zelo razumljivo in podrobno ter da sta si etična kodeksa dveh različnih bank v Sloveniji pod tujim lastništvom med seboj vsebinsko zelo podobna. Banke pod tujim lastništvom smo si izbrali zato, saj menimo, da banke marsikje v zahodni Evropi in ZDA bolj stremijo k etičnim načelom kot pri nas. Na osnovi tega sklepamo, da imajo bolje razdelano vsebino etičnih kodeksov. Predpostavljamo, da imajo svoje etične kodekse vsebinsko napisane vsebinsko obširno, imajo opisan ustrezen sklop smernic za vse dejavnosti in oddelke natančno in razumljivo. Zastavljene hipoteze smo preverili s pomočjo javno dostopnih dokumentov, ki so nam dali točne informacije. Za boljšo predstavo smo uporabili tabelarični prikaz. V nadaljevanju diplomskega projekta smo analizirali etična kodeksa za izbrani banki ter ju med seboj primerjali. Izbrali smo dve banki v Sloveniji pod tujim lastništvom, povzeli njuna etična kodeksa, ju analizirali in ugotovili, da imata obe banki temeljne sestave kodeksa zelo podobne in med seboj si sorodne. Banki, ki smo obravnavali, sta imeli večino smernic etičnega kodeksa napisanih zelo razumljivo in podrobno. Ko smo analizirali kodekse obeh bank, smo ugotovili, da je možno pri obeh bankah najti največ pet smernic kodeksa, ki sploh niso opredeljene ali pa niso dovolj podrobno pojasnjene in posledično s tem uporabniku niso dovolj razumljive. Izbrana banka v svojem etičnem kodeksu ni opredelila medsebojnih odnosov zaposlenih, vprašanj v povezavi s kodeksom in ugovor vesti. Pomanjkljivo je definirala varnost na delovnem mestu ter podkupovanje in korupcijo. V etičnem kodeksu druge izbrane banke ne najdemo omenjenega odnosa z delničarji (lastniki), prav tako ne odnos z dobavitelji ter lokalno skupnostjo. Uporabniku nerazumljivo je opisala njihov odnos z okoljem ter podkupovanje in korupcijo.
Keywords: etika, poslovna etika, etični kodeks, etika v bančništvu
Published in DKUM: 27.11.2018; Views: 1626; Downloads: 194
.pdf Full text (906,70 KB)

9.
Etični kodeksi zavarovalnic
Urška Perkovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo na začetku opredelili etiko in moralo, pri čemer smo za oboje opredelili sam izvor besede in njen pomen ter predstavili teoretične osnove navedenih pojmov. Etika se ukvarja s preučevanjem in razlago pojmov, kot so: kaj je prav ali kaj je narobe, dobro ali slabo, moralno ali nemoralno in podobno, medtem ko je morala skupek norm in določenih pravil. Analizo etike smo nadaljevali v okviru poslovne etike, pri čemer smo navedli tudi primere etičnih dilem, ki se pojavljajo pri udeležencih poslovne etike in nekaj razlogov, ki privedejo do teh dilem. Udeležence smo razčlenili na delničarje, zaposlene, odjemalce, dobavitelje, konkurenco in družbeno oziroma socialno okolje. Opredelili smo tudi poslovno moralo in prikazali povezavo med etiko in moralo. Etika in morala sta povezani z etičnimi kodeksi, ki imajo v današnjem času vedno večji pomen tako za samo organizacijo kot tudi za njene udeležence ter predstavljajo pomemben instrument za zagotavljanje etičnosti delovanja organizacije in njenih zaposlenih. Zato smo se osredotočili na etične kodekse. V tem okviru smo preučili izhodišča za sam razvoj etičnih kodeksov. Opredelili smo izvor besede »kodeks« in njen pomen. Poiskali smo vzroke za porast etičnih kodeksov in navedli koristi, ki jih organizacijam prinašajo primerno zapisani in vzpostavljeni etični kodeksi. Etične kodekse smo opredelili tudi glede na štiri temeljne tipe kodeksov, in sicer etični kodeksi organizacij, etični kodeksi poklicnih združenj, etični kodeksi posameznih industrij in etični kodeksi skupin ali programov. Teoretično smo opisali samo vsebino etičnih kodeksov in druge postavke, povezane z raziskovanjem etičnih kodeksov. Naredili smo primerjavo etičnih kodeksov izbranih zavarovalnic, pri čemer smo zavarovalnici Sava in Triglav analizirali kot zavarovalnici v domači lasti, zavarovalnici Generali in ERGO pa kot zavarovalnici s tujim lastništvom. V aplikativnem delu diplomske naloge smo najprej povzeli etične kodekse posameznih zavarovalnic, kasneje pa smo primerjali njihove vsebinske postavke in samo vsebino kodeksov. Prišli smo do ugotovitev in potrditve zastavljenih hipotez, da so vsebinske postavke oziroma da je vsebina etičnih kodeksov zavarovalnic podobna. Bistvenih razlik v vsebini etičnih kodeksov glede na domače (slovensko) ali tuje lastništvo ni. Podali smo predloge za dopolnitve izbranih etičnih kodeksov, pri čemer so izhodišča za predloge izvirala iz treh virov dopolnitev. Ti viri so ugotovljen manko vsebine, pri čemer smo primerjali vsebino vseh štirih obravnavanih etičnih kodeksov, drugi vir dopolnitve so lastni predlogi za izboljšanje vsebine etičnih kodeksov, torej kaj bi se nam zdelo smiselno dodati, zadnji vir dopolnitve pa so aktualni problemi, ki bi jih bilo smiselno vključiti v vsebino etičnih kodeksov.
Keywords: etični kodeks, etika, poslovna etika, morala, poslovna morala, zavarovalnice
Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1742; Downloads: 192
.pdf Full text (1,11 MB)

10.
Poslovna etika in korupcija v mikro in malih podjetjih v Sloveniji
Anja Zečirovič, 2018, master's thesis

Abstract: Poslovna etika in z njo povezana korupcija sta dva zelo široka in med seboj povezana pojma o katerima se veliko piše in govori. Korupcija predstavlja na svetu zelo velik problem in se glede na vsa poročila tudi z leti povečuje. Posledično imajo ustanove, ki sodelujejo v boju proti tej vrsti kriminala, iz leta v leto več dela. Vendar je zaradi same narave korupcije, katero je zelo težko odkriti in dokazati, tudi boj zoper njo zelo dolgotrajen in zelo zahteven. Vsi, ki sodelujejo v tem boju imajo interes, da se koruptivna dejanja odkrije, vendar je že sam začetek zelo težek, saj se je ne da meriti in jo je zato tudi zelo težko odkriti. Na drugi strani pa imajo vsi sodelujoči v korupcijskih dejanjih interes, da se ta nikoli ne odkrijejo. Rezultati raziskave so pokazali, kakšen je odnos direktorjev slovenskih mikro in malih podjetij do korupcije, kako so kritični do neetičnih ravnanj, kako ocenjujejo delo institucij, ki se borijo zoper neformalne ekonomije in tudi, ali imajo v podjetju zapisan načrt integritete, kateri poudarja smernice za pošteno in etično poslovanje v podjetju. Ugotovili smo, da direktorji v splošnem ne preverjajo direktorjev in podjetji, preden vstopijo v poslovno sodelovanje z njim, ali so le ti bili obdolženi korupcijskega dejanja, ugotovili pa smo tudi, da imajo določena korupcijska dejanja velik vpliv na odločitev o tem ali bodo poslovno sodelovali v bodoče, ali bodo poslovanje prekinili. Žal smo ugotovili tudi, da še danes velika večina mikro in malih podjetij v Sloveniji nima zapisanega oz. izdelanega načrta integritete, kar pomeni, da bo potrebno še veliko narediti, da se bodo v poslovnem svetu začeli dejansko zavedati, kako pomembno je za vse, da so njihova dejanja moralno in etično nesporna ter ne vplivajo na večanje neformalne oz. sive ekonomije, saj ima le ta grozovite posledice(škodljive posledice) na celotno družbo in finančni status vseh državljanov.
Keywords: poslovna etika, korupcija, etično vedenje, integriteta, načrt integritete, etični kodeks
Published in DKUM: 12.03.2018; Views: 1712; Downloads: 224
.pdf Full text (2,13 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica