| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 110
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Proučevanje vpliva podjetniškega izobraževanja na podjetniške namere študentov : pregled dosedanjih empiričnih raziskav
Tanja Zdolšek Draksler, Karin Širec, 2014, review article

Abstract: Stopnja brezposelnosti mladih v EU že več let narašča, zato so v politiki zaposlovanja mladi prioritetna skupina. Podjetniki ustvarjajo številna delovna mesta, zato je pridobitev podjetniških kompetenc in pozitivnih podjetniških namer v podjetniškem izobraževanju izrednega pomena. V članku je predstavljen pregled empiričnih raziskav, ki proučujejo vpliv podjetniškega izobraževanja na podjetniške namere študentov terciarnega izobraževanja. Raziskavam je skupno proučevanje podjetniških namer s sociološko-psihološkega vidika, z uporabo teorije načrtovanega vedenja. Članek zaključujemo s postavitvijo raziskovalnega modela za ugotavljanje vpliva podjetniškega izobraževanja na podjetniške kompetence in podjetniške namere študentov.
Keywords: izobraževanje, podjetništvo, kompetence, teorija, vedenje, raziskave, empirične raziskave
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 370; Downloads: 0

2.
VPLIV MAKROEKONOMSKIH RAZMER NA OBLIKOVANJE CEN NEPREMIČNIN
Niko Županec, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo preučuje odnos med makroekonomskimi spremenljivkami in cenami stanovanjskih nepremičnin v štirih državah, Sloveniji, Avstriji, Nemčiji in v Veliki Britaniji. Raziskava temelji na metodi najmanjših kvadratov z namenom proučitve vpliva pojasnjevalnih spremenljivk, kot so bruto domači proizvod, realna višina dologoročnih obrestnih mer, stopnja brezposelnosti in drugih na odvisno spremenljivko, obravnavano v raziskavi, to je na indeks cene stanovanjskih nepremičnin. Podatki za analizo so pridobljeni iz sekundarnih virov, v obliki časovnih vrst. Podatke smo obdelali, da so bili primerni za analizo. Analizirali so izbrane makroekonomske kazalnike, za katere smo na podlagi preteklih raziskav in analiz predvidevali, da imajo vpliv na cene stanovanjskih nepremičnin. Tekom raziskave smo za vsako posamezno državo razvili linearni regresijski model in z metodo najmanjših kvadratov smo ocenili vpliv posameznega makroekonomskega kazalnika. Ob tem smo testirali vse zahtevane predpostavke metode najmanjših kvadratov, s čemer smo zagotovili verodostojne rezultate.
Keywords: nepremičnine, linearna regresija, ekonometrija, empirične raziskave, modeli, spremenljivke, analiza, kazalniki
Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 1205; Downloads: 179
.pdf Full text (1,45 MB)

3.
MAKEDONIJA - ANALIZA RELIGIJSKIH SPREMEMB V ČASU TRANZICIJE
Aleksandra Šumanova, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge z naslovom Makedonija – analiza religijskih sprememb v času tranzicije je ugotoviti, ali je do sprememb na religijskem področju dejansko prišlo ter o kakšnih spremembah lahko govorimo. Metode, ki smo jih pri tem uporabili so, metoda zgodovinske analize in deskriptivna metoda zgodovinskih dejstev, analiza teorij, ki se navezujejo na sociologijo religije in religijskih sprememb, na koncu pa še sekundarna analiza empiričnih podatkov, ki se navezujejo na področje religije v Makedoniji. Vstop Makedonije v obdobje tranzicije privede novo nastalo državo do ekonomsko-političnih in družbeno-kulturnih sprememb. Le-te sprožijo spremembe tudi v vrednotnem in moralnem sistemu družbe in posameznika. Če dojamemo religijo kot del družbenega sistema, potem lahko sklepamo, da je prišlo do sprememb tudi na religijskem področju. Ta sprememba se je v Makedoniji zasukala v prid religiji in verskim institucijam. S padcem socialističnega sistema in oblikovanjem republike Makedonije se le-ta ponovno sooči z iskanjem identitete. Pri tem iskanju se nasloni na religijo, oziroma makedonsko pravoslavno cerkev, ki se v celotnem kaosu razpada Jugoslavije pokaže kot trden nositelj tradicionalnega, okrog katerega se makedonski narod lahko poveže. Na drugi strani se ravno tako albanska manjšina v Makedoniji nasloni na islamsko skupnost. Religija je nedvomno odigrala pomembno vlogo v odnosih med Makedonci in Albanci, kar zaznamo tudi v konfliktu leta 2001, ko nastopijo oboroženi spopadi. Vloga in pomen religije in verskih institucij se je na nivoju makedonske družbe ponovno povečala. Nastopila je revitalizacija religije. Zaznati je bilo zaustavitev procesa sekularizacije ter istočasno obrat k desekularizaciji oziroma revitalizaciji religije, ne samo na družbeni ravni, ampak tudi na ravni posameznika in njegovega osebnega verovanja. Vse to nam potrjujejo tudi podatki različnih empiričnih raziskav, ki se nanašajo na Makedonijo, kot so raziskave makedonskih sociologov, npr. Matevske in Aceskega, ter mednarodnih raziskovanj, kot so raziskovanja European Values Study (EVS), World Values Study (WVS), Gallup Study idr.
Keywords: Makedonija, tranzicija, religijske spremembe, revitalizacija religije, empirične raziskave
Published in DKUM: 06.05.2016; Views: 1513; Downloads: 146
.pdf Full text (584,57 KB)

4.
5.
Teorija in empirija realne konvergence
Boris Gramc, 2006, review article

Abstract: Članek v začetku predstavi dva osnovna modela, ki ju ekonomisti praviloma uporabljajo pri študiju gospodarske rasti in realne konvergence. Prvi je Solow-Swanov model in drugi model AK. Medtem ko Solow-Swanov model pokaže, da obstaja možnost realne konvergence med državami, in pojasni razloge, zakaj nekatere države rastejo hitreje od drugih, model AK konvergence ne predvideva. V drugem delu članka je nanizan pregled osnovne literature in najpomembnejših člankov, ki obravnavajo realno konvergenco. Pregled kronološko podaja empirične teste, narejene na različnih vzorcih svetovnih držav. Večina člankov dokaže, da konvergenca med državami v neki obliki obstaja, to pa pomeni, da revnejše države znotraj konvergenčnih klubov vsaj na dolgi rok dohitevajo bogatejše države.
Keywords: gospodarska rast, konvergenca, modeli, empirične raziskave
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1026; Downloads: 55
URL Link to full text

6.
Kulturološki vidiki socio-ekonomskih empiričnih raziskav
Tjaša Živko, 2003, professional article

Abstract: The article presents the work and the most important findings of some international authors (Ronen and Shenkar, Brodbeck, Inglehart, Höhmann) who have dealt and are dealing with empirical research on economy and culture. Newprograms for computer analysis of enormous databases from this field have in the last twenty years of the 20th century encouraged the creation of new empirical research models for researching different cultural orientations, behavioural practices and social structures. This kind of research affirms culture as sociological as well as economic phenomenon and proves cultural conditionality of economic practices in structures at corporate, national and supranational levels.
Keywords: kultura, razlike, empirične raziskave, sociologija, ekonomija
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1517; Downloads: 81
URL Link to full text

7.
Uspešnost tradicionalnih učnih metod pri vnašanju sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike
Robert Repnik, 2012, doctoral dissertation

Abstract: V zadnjem času smo priča izredno hitremu znanstvenemu in tehnološkemu razvoju, katerega rezultat so mnoge naprave in pripomočki, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju. V najrazličnejših medijih zasledimo poročila o zanimivih in pomembnih znanstvenih odkritjih, ki zanimajo tudi učence in dijake, vendar so te informacije prepogosto preveč poenostavljene, napačne ali pa prekompleksne in nerazumljive. Marsikaterega učenca tudi zanima princip delovanja sodobnih orodij, kakor na primer mobilni telefon, optični vodniki, tekočekristalni zasloni itd. Odgovore na ta vprašanja sam navadno težko poišče. Kot ena najprimernejših rešitev zato se ponuja pri pouku fizike in to že v osnovni šoli. Formalno učni načrt osnovnošolske fizike omogoča delno že v okviru temeljnih vsebin, delno pri predlaganih izbirnih vsebinah, predvsem pa v določenem obsegu vsebinsko nerazporejenih učnih ur predmeta obravnavo tematik po avtonomni izbiri učitelja, zaradi aktualizacije pouka in rasti motivacije je pri tem smiselno upoštevati tudi želje in interese učencev. Kljub temu pa opažamo, da se učitelji v šolski praksi le redko odločijo uporabiti vsebinsko nerazporejene ure za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike, večinoma so namenjene ponavljanju, dopolnjevanju že obravnavane snovi, utrjevanju in preverjanju znanja. Pričujoča doktorska disertacija je strukturirana iz dveh delov. V teoretičnem delu obravnavamo pomembnejše zgodovinske prelomnice v razvoju znanosti in tehnologije, pomembne spremembe v razvoju didaktike in še posebej didaktike fizike, osredotočimo se na razvoj pouka fizike pri nas, podrobneje pa predstavimo evolucijo osnovnošolskega učnega načrta z vidika formalnih možnosti za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike. Predstavimo didaktične oblike in metode ter uporabljene didaktične pristope, na katere smo se v raziskavi omejili. Predstavimo različne vrste za naravoslovje pomembnih kompetenc (ključne, generične in predmetno specifične) ter strategije presoje kot učinkovit mehanizem za določanje nivojev znanja pri pouku fizike. Na koncu postavimo strukturalni model izobraževalne fizike v osnovni šoli za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike. V empiričnem delu predstavimo osnovne podatke o raziskavi, v katero smo v obdobju dveh šolskih let (2009/2010 in 2010/2011) zajeli 365 učencev iz sedmih slovenskih osnovnih šol. Najprej smo ugotovili incializacijsko stanje glede stanja motivacije ter predznanje učencev na temeljnem nivoju znanja (faktografsko znanje), višjem nivoju (analiza, primerjava) ter zahtevnejšem nivoju (sklepanje, vrednotenje). Sledil je pouk določene tematike z izbranim didaktičnim pristopom. Nazadnje smo ugotovili finalno stanje v istih kategorijah ter v analizi raziskali spremembe v stanju motivacije in v napredku pri navedenih kategorijah znanja. V analizi smo prikazali izide glede na opazovane faktorje, ki smo jih pridobili z uporabo naslednjih metod: frekvenčne distribucije, mere srednjih vrednosti, variacije in normalnosti distribucije, indeks težavnosti (p %), preizkus hipoteze neodvisnosti in hipoteze enake verjetnosti (χ2 preizkus) ter z enofaktorsko in dvofaktorsko analizo variance. Na osnovi 8 postavljenih tez smo izpeljali 35 hipotez, s katerimi smo preverili učinke eksperimentalnega faktorja na uspešnost vnašanja sodobnih znanstvenih dognanj v pouk osnovnošolske fizike. S preizkusi statistične značilnosti razlik med posameznimi didaktičnimi pristopi glede na upoštevane faktorje smo potrdili 18 zastavljenih hipotez, 17 hipotez pa ne. Najpomembnejše spoznanje pa je, da na osnovi teoretične raziskave in empiričnih rezultatov ugotavljamo, da je postavljen strukturalni model izobraževalne fizike v osnovni šoli za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike možen in uspešen.
Keywords: izobraževanje, fizika, didaktika fizike, osnovna šola, pouk fizike, učne metode, učne oblike, strategije, didaktični pristopi, prenos znanstvenih dognanj, strategije presoje, testiranje, empirične raziskave, učni načrt, didaktični model, IKT
Published in DKUM: 19.09.2012; Views: 3359; Downloads: 415
.pdf Full text (15,34 MB)

8.
9.
10.
Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica