| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza električnih vozil skozi prikaz eksternih stroškov na primeru integracije električnega vozila v podjetje : magistrsko delo
Vinko Rebula, 2022, master's thesis

Abstract: Zaradi naraščajočega prometa se prometni sektor danes sooča z velikimi problemi glede izpustov škodljivih emisij. Zaradi cilja, ki si ga je zadala Evropska unija, je bil leta 2019 predstavljen evropski zeleni dogovor, s katerim želi Evropa do leta 2050 doseči podnebno nevtralnost. Zato se vlade evropskih držav zavzemajo za izpolnitev tega cilja. Velik del emisij prispeva prav cestni promet. V prvem delu naloge smo predstavili emisije v Evropi, nato smo preučili zgodovino in razvoj električnih avtomobilov ter različne vrste električnih in hibridnih vozil ter njihove prednosti in slabosti. Ker večina držav Evropske unije z raznimi subvencijami spodbuja nakup okolju prijaznih vozil smo preučili, kakšne so spodbude po posameznih državah. V osrednjem delu naloge smo preučili eksterne stroške v cestnem prometu in kakšen je vpliv električnih vozil na te stroške. Prav tako smo analizirali tudi stroške, ki so zelo pomembni pri odločitvah glede nakupa električnih vozil. S pomočjo podatkov pridobljenih v podjetju smo izračunali vplive na okolje in stroške uporabe vozil z notranjim izgorevanjem. Primerjali smo tri električna vozila, katera bi bilo smiselno uvesti v podjetje. Na podlagi analiz in pridobljenih rezultatov ter z izračunom ROI smo podali mnenje glede nabave električnih vozil v podjetju. Na podlagi pridobljenih podatkov smo analizirali tudi eksterne stroške obstoječih vozil in predstavili rešitve za zmanjšanje teh stroškov. V podjetju se zavedajo problematike škodljivih emisij zato že sedaj veliko vlagajo v zmanjšanje emisij in ozaveščanje javnosti.
Keywords: eksterni stroški, električna vozila, stroški električnih vozil, emisije iz prometa, subvencije, povračilo investicije ROI
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 719; Downloads: 97
.pdf Full text (3,42 MB)

2.
Določanje učinkov pešcem prijaznejših prometnih režimov na emisije in pretočnost motornega prometa z uporabo mikrosimulacijskih orodij
Domen Mlinarič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se podrobneje posvetili uporabnosti programskih orodji za modeliranje prometa v urbanem okolju, natančneje PTV Vissim-u in PTV Vistru. Gre za ene izmed najbolj uporabljenih programskih oprem v prometnem inženirstvu za analiziranje, ocenitev, simuliranje, optimiziranje in napovedovanje prometa. Z uporabo navedene programske opreme oz. orodji, smo preučili in analizirali odvijanje prometa motoriziranih vozil in pešcev na območjih enega krožnega, dveh nesemaforiziranih in enega semaforiziranega križišča na Osojnikovi in Potrčevi ceste na Ptuju. Najprej smo s pomočjo znanih podatkov iz prometne študij v programa vnesli ustrezne podatke glede prometnih obremenitev in prometno – tehničnih značilnosti za posamezna križišča. Nato smo izhodne podatke oz. rezultate, kot so čakalne vrste vozil, zamude vozil, emisije vozil, čase prečkanja prehodov za pešce analizirali in na podlagi le teh pripravili idejne rešitve – rekonstrukcije primarnih ureditev križišč s ciljem izboljšati dobljene rezultate iz analiz obstoječih stanj.
Keywords: modeliranje prometa, analiza in rekontrukcija križišč, pešci v križiščih, PTV Vissim, PTV Vistro, zamude in čakalne vrste vozil, emisije vozil, analiza prečkanja prehodov za pešce
Published in DKUM: 02.11.2021; Views: 1020; Downloads: 119
.pdf Full text (2,78 MB)

3.
4.
Ponovna uvedba oprtnih vlakov na progah V. evropskega koridorja v Sloveniji
Uroš Kek, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Oprtni promet oziroma prevoz cestnih tovornih vozil po železnici je ena izmed rešitev za zmanjšanje gneče na cestah, ohranjanje zdravega okolja, zmanjšanje stroškov transporta ter predvsem povečanje varnosti v cestnem prometu. Oprtni sistem transporta oziroma oprtni promet pozna tri tehnologije; in sicer tehnologijo A, kjer se na železniškem vagonu prevaža celotno cestno tovorno vozilo – vlačilec in polpriklopnik oziroma priklopnik, tehnologijo B, kjer se prevaža priklopnik oziroma polpriklopnik brez vlačilca; ter tehnologijo C, kjer se prevaža samo zamenljivi zabojnik. V diplomskem delu je uvodoma predstavljen pojem oprtni sistem transporta z vsemi tremi možnimi oblikami – tehnologijami ter prednosti in slabosti posameznih tehnologij. V drugem poglavju je prikazan obseg cestnega prometa v Sloveniji v letih 2013 in 2014 ter negativni vplivi cestnega tovornega prometa na okolje in na prometno varnost. Na koncu drugega poglavja so prikazani stroški cestnine ter stroški goriva za prevoz tovornih vozil čez Slovenijo. V tretjem poglavju so opisane železniške proge V. evropskega koridorja v Sloveniji ter prevozna zmogljivost teh prog kot osnova za morebitno uvedbo oprtnih vlakov. V četrtem poglavju je opisan trenutni promet oprtnih vlakov v Sloveniji med postajama Maribor Tezno in Wels v Avstriji. V petem poglavju so navedeni in na kratko predstavljeni predlogi in potrebni ukrepi za ponovno uvedbo oprtnih vlakov na progah V. evropskega koridorja. V zaključku so navedene moje ugotovitve in sklepi v zvezi z obravnavano temo diplomskega dela.
Keywords: oprtni promet, terminal za kombinirani transport, železniška infrastruktura, prepustna moč proge, škodljive emisije cestnih tovornih vozil
Published in DKUM: 21.11.2016; Views: 1735; Downloads: 162
.pdf Full text (2,59 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica