| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 678
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv umetne inteligence na razvoj elektronskega poslovanja
Špela Pamela Škof, 2024, master's thesis

Abstract: COVID-19 je popolnoma spremenil vedenje potrošnikov, predvsem zaradi večje odvisnosti od spletnega nakupovanja. Pandemija je podjetja prisilila v razvoj inovativnih strategij za konkurenčnost in prilagoditev hitrim spremembam, hkrati pa spodbudila razvoj umetne inteligence (UI). UI vključuje inženiring strojev in programov, ki omogočajo samostojno odločanje ali posredovanje informacij za lažje odločanje. Programsko opremo za UI je mogoče prilagoditi glede na specifične potrebe organizacij. Kljub prednostim UI v e-poslovanju ostaja ta tehnologija nova, zato je za izkoriščanje njenih potencialov potrebno celovito razumevanje. Če organizacije ne razumejo njenih zapletov, lahko to omeji njihove koristi. Chatboti in obdelava naravnega jezika lahko še bolj učinkovito zadovoljijo potrebe strank, omogočajo hitro komunikacijo, odgovarjanje na vprašanja in reševanje težav v realnem času, kar izboljšuje zadovoljstvo strank in kakovost interakcij.
Keywords: Umetna inteligenca, elektronsko poslovanje, chatboti, strojno učenje, obdelava naravnega jezika.
Published in DKUM: 04.10.2024; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (1,96 MB)

2.
Vpliv umetne inteligence na elektronsko poslovanje
Lara Čagran, 2024, master's thesis

Abstract: Pandemija Covid-19 je spremenila svet. Potrošniki so se začeli spreminjati in nanašati na spletno nakupovanje, saj so zakoni zahtevali, da ljudje ostanejo doma. Zardi tega je veliko podjetij moralo spremeniti svoj način poslovanja, če je želelo ostati konkurenčno. Morali so se prilagoditi na hitre spremembe. Ravno pandemija je spodbudila razvoj novih tehnologij med njimi tudi umetne inteligence. Pri umetni inteligenci gre za inženiring strojev in programov za njihovo izdelavo. Inteligentni ljudem posredujejo informacije, ki jim bodo pomagale pri njihovem procesu odločanja ter tudi sprejemajo odločitve. Umetna inteligenca ima programsko opremo, ki jo je mogoče programirati v skladu z cilji in potrebami podjetja. Elektronsko poslovanje zajema različne dejavnosti, vključno z nakupom in prodajo blaga ter storitev, oglaševanjem in komunikacijo s strankami. E-podjetja običajno delujejo preko spletnih mest ali spletnih platform, ki služijo kot glavni vmesnik za transakcije, pri čemer uporabljajo varne plačilne prehode za finančne transakcije. Zaledni sistemi, kot so upravljanje zalog, upravljanje strank in obdelava naročil, so ključnega pomena za delovanje e-poslovanja. Uspeh v e-poslovanju je odvisen od ponudbe izdelkov, uporabniške izkušnje, tržnih strategij, učinkovite dostave in vrhunske storitve za stranke. E-trgovina je podobna vsaki fizični trgovini. Uporabniki obiščejo e-trgovino, se razgledajo po spletni stani in če jim je všeč nekaj kupijo. Razlika je le v tem, da jim ni treba imeti lastnega prostora in lahko vse izdelke iščejo kar doma. Cilji e-trgovine so različni glede na podjetje. Splošni cilj je zmanjšanje stroškov, povečanje prodaje in povečati zadovoljstvo strank. Podjetja si postavijo cilje e-trgovine, da jim pomaga razumeti na kaj se morajo osredotočiti. Cilji zagotovijo smernice za spodbujanje rasti in doseganje uspeha. Cilji morajo biti jasni in jedrnati morajo pa biti tudi merljivi. Umetna inteligenca obsega računalniške sisteme, ki so sposobni izvajati naloge, ki so tradicionalno povezane s človeško inteligenco – kot so napovedovanje, prepoznavanje predmetov, tolmačenje govora in generiranje naravnega jezika. Sistemi umetne inteligence se naučijo kako nekaj storiti, tako da obdelujejo veliko količino podatkov. V nekaj primerih učni proces umetne inteligence nadzorujejo ljudje, ki krepijo dobre odločitve in odvračajo slabe, a obstaja sistemi umetne inteligence , ki so zasnovani tako, da se lahko učijo brez nadzora ljudi. Umetno inteligenco številne tehnologije uporabljajo za izboljšanje zmogljivosti. Najdemo jo v pametnih telefonih s pripomočki umetne inteligence, raznih platformah za e-trgovino z plačilnimi sistemi in vozili s sposobnostmi avtonomne vožnje. Umetna inteligenca pomaga ljudi zaščititi s pilotiranjem spletnih sistemov za odkrivanje goljufij in roboti za nevarna delovna mesta. Vsak stroj, ki ima vgrajeno umetno inteligenco, lahko pretekle izkušnje uporabi za predvidevanje prihodnjih dejanj, spomina in samozavedanja na podlagi različnih sposobnosti stroja. Zato lahko umetno inteligenco razvrstimo v različne podkategorije. Razvoj tehnologije lahko omogoči ustvarjanje strojev z občutkom zavedanja in prepoznavanja. Umetna inteligenca v poslovanju pomeni uporabo orodij umetne inteligence kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in računalniški vid za optimizacijo poslovnih funkcij, povečanje poslovne vrednosti in produktivnosti zaposlenih. Podjetja umetno inteligenco uporabljajo za krepitev analize podatkov in sprejemanja odločitev izboljšanje uporabniške izkušnje, ustvarjanje vsebine, optimizacijo IT, prodaje, trženja in praks kibernetske varnosti. Umetna inteligenca se uporablja kot orodje za podporo človeške delovne sile pri povečanju učinkovitosti poslovanja.
Keywords: Umetna inteligenca, strojno učenje, elektronsko poslovanje, vrste e-trgovine, cilji e-trgovine, Amazon, vrste umetne inteligence, ChatGPT
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 69; Downloads: 48
.pdf Full text (2,33 MB)

3.
Prehod iz papirnega v elektronsko poslovanje in arhiviranje: analiza postopkov v računovodstvu
Alja Maučnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava pomembnost prehoda iz papirnega v elektronsko poslovanje in arhiviranje v sodobnem poslovnem svetu. Elektronsko poslovanje je ključno za izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje stroškov ter izpopolnjevanje okoljskih zahtev. Inovativnost in sledenje tehnološkim trendom sta ključnega pomena za konkurenčnost podjetij. Elektronsko poslovanje omogoča boljše razumevanje potreb strank in optimizira notranje procese, kar vodi v večjo produktivnost. Raziskava se osredotoča na prehod podjetij v elektronsko poslovanje in analizira dejavnike, ki nanj vplivajo. Uporabljena je kombinacija opazovanja procesov arhiviranja in intervjujev zaposlenih. Ugotovitve kažejo, da elektronsko arhiviranje prinaša številne prednosti, medtem ko fizično arhiviranje predstavlja ovire, kot so zamudno pregledovanje dokumentov in potreba po velikem prostoru za hrambo. Notranji dejavniki, kot je organizacija notranjih procesov, so ključni pri prehodu v brezpapirno poslovanja. zaposleni prepoznajo pomembnost urejenosti notranjih procesov, kar omogoča uspešen prehod in izkoristek prednosti brezpapirnega poslovanja. zrelost storitev za elektronsko arhiviranje vpliva na uspeh prehoda. Čeprav so elektronski arhivi že dovolj zreli za učinkovit prehod, obstaja še potencial za dodatne izboljšave. Zunanje zahteve po pošiljanju dokumentov v papirni obliki prav tako vplivajo na prehod. Kljub tem oviram se pričakuje, da se bo trend v prihodnosti obrnil v korist brezpapirnega poslovanja, saj so prepoznane prednosti, kot so nižji stroški, večja učinkovitost in trajnostni pristop. Sklep je, da zaposleni v računovodskem oddelku razumejo pomembnost prehoda in so pripravljeni na inovacije ter spremembe v digitalnem okolju. Kljub izzivom se zavzemajo za učinkovito izvajanje digitalnih procesov v prihodnosti.
Keywords: Elektronsko poslovanje, prehod, digitalizacija, arhiviranje, računovodstvo.
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 205; Downloads: 70
.pdf Full text (1,28 MB)

4.
Varnostni vidiki elektronskih plačilnih sistemov s poudarkom na zlorabah
Igor Lamberger, 2007, published professional conference contribution

Keywords: elektronsko poslovanje, elektronski plačilni sistemi, goljufije, varnost, plačilne kartice, informacijska varnost
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 178; Downloads: 7
.pdf Full text (612,11 KB)

5.
Kraja identitete in sorodne oblike računalniškega kriminala
Aleksander Šinigoj, 2005, published professional conference contribution abstract

Keywords: računalniška kriminaliteta, kraja identitete, elektronsko poslovanje
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 161; Downloads: 7
.pdf Full text (110,63 KB)

6.
Primerjalna analiza pred in po digitalizaciji procesa javnega naročila : magistrsko delo
Dolores Kržišnik, 2023, master's thesis

Abstract: Učinkovita in uspešna e-uprava je eden ključnih ciljev Republike Slovenije. Sem spada tudi elektronsko javno naročanje, ki je del digitalne transformacije storitev javnega sektorja, zato je ključnega pomena, da se v bližnji prihodnosti zagotovi celosten sistem tudi za to storitev. Elektronsko javno naročanje naj bi bilo učinkovitejše, s čimer naj bi se izboljšalo tudi poslovanje celotne državne uprave. V prvem delu bomo tako predstavili elektronsko javno naročanje v Republiki Sloveniji, neposredno povezane pravne podlage ter področje poslovanja z dokumentarnim gradivom, saj je to ključnega pomena pri samem izvajanju javnih naročil. V drugem delu se bomo osredotočili na predstavitev okolja ter predstavitev enega izmed postopkov javnega naročanja, kjer bomo opisali ključne procese, ki jih bomo raziskovali. Izbrane procese bomo časovno izmerili s pomočjo izbranega vzorca oseb. V zaključku bomo predstavili analizirane podatke in ugotovitve. S pomočjo teh podatkov bomo lahko v sklepu zavzeli stališče in odgovorili na ključno vprašanje tega dela, in sicer, kakšen je dejanski prispevek elektronskega poslovanja na omenjenem področju.
Keywords: javno naročanje, elektronsko javno naročanje, elektronsko poslovanje, prihranek časa, transparentnost, poenostavitev
Published in DKUM: 11.05.2023; Views: 669; Downloads: 87
.pdf Full text (4,48 MB)

7.
Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko delo
Andrej Hodnik, 2023, master's thesis

Abstract: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa. V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu.
Keywords: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje
Published in DKUM: 06.04.2023; Views: 837; Downloads: 135
.pdf Full text (3,94 MB)

8.
Prenova internega poslovanja v računovodskem servisu
Manca Podgoršek, 2022, master's thesis

Abstract: V sodobnih podjetjih postajata vse bolj pomembni učinkovitost in inovativnost. Pa naj gre za nova, mlada podjetja ali za stara, že dolgo obstoječa na trgu dela. Prav tako ni pomembno, s katerim področjem se ukvarja podjetje, saj je treba na vseh področjih slediti spremembam trga in novim navadam kupcev. Večkrat pa se pozabi na samo notranjo organizacijo podjetja. Ta je sicer vse bolj pomembna, saj se zaradi selitve večine poslov v e-poslovanje in vse več dela od doma pri zaposlenih, hitro pokažejo napake notranje organiziranosti in povezovanja. Napake se pokažejo že v mikro podjetjih, v večjih podjetjih pa še prej oziroma bolj izrazito. Iz tega razloga smo se v magistrski nalogi osredotočili na e-poslovanje. Poudarek smo dali naši proučevani enoti, mikro računovodskemu podjetju. Naše proučevano mikro podjetje v določeni meri deluje še vedno preveč papirno, kar pomeni, da je premalo e-poslovanja. V nalogi smo predstavili trenutni način poslovanja. Glede na zaznano problematiko smo poiskali nekaj možnih rešitev, ki bi olajšale delo tako posamezniku kot celotni organizaciji. Predvsem smo obravnavali problem internega poslovanja med zaposlenimi. Raziskali in predstavili smo tri različne rešitve za podporo procesa upravljanja nalog in eno celovito programsko rešitev. Bistvenega pomena nam je bilo, da je rešitev praktična in enostavna za uporabo. Izbira ustrezne rešitve je vsekakor odločitev organizacije. Bi pa izbrana ustrezna rešitev pomenila boljšo organiziranost v prihodnosti, saj se proučevanemu mikro podjetju obeta vse več dela z različnih lokacij.
Keywords: e-poslovanje, brezpapirno poslovanje, elektronsko računovodstvo, digitalizacija, mikro podjetje
Published in DKUM: 25.01.2023; Views: 605; Downloads: 71
.pdf Full text (1,27 MB)

9.
Digitalna transformacija logističnih procesov v panogi ravnanja z odpadki
Tjaša Vodička, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo vpliv pandemije covida-19 na digitalizacijo logističnih procesov, in sicer na področju ravnanja z odpadki. Najprej teoretično preučujemo vlogo digitalizacije, pri čemer izpostavimo tako prednosti kot slabosti digitalizacije poslovanja. Še posebej se osredotočimo na vpliv pandemije, ki je povzročila potrebo po globalni digitalizaciji podjetij. To je pomenilo hitro prilagajanje tako nestabilnim tržnim razmeram, kot tudi vse zahtevnejšim željam kupcev. S pregledom različnih mednarodnih študij smo ugotovili, da je bila sprememba na ravni digitalizacije podjetij v času pandemije nujna za njihov obstoj, hkrati pa je prav digitalizacija postavila temelje poslovanja v prihodnosti. Pandemija koronavirusne bolezni je podjetja postavila pred tehnološko prelomno točko in za vedno spremenila način njihovega poslovanja. Podjetja se trudijo ostati na vrhu svoje industrije tako, da sledijo razvijajočemu se digitalnemu svetu. Posledice so vidne v proizvodnem in logističnem sektorju. Proizvodna in logistična industrija svoj ekosistem integrirata z najsodobnejšimi tehnologijami pri upravljanju dobavne verige. Potreba po učinkovitem upravljanju motenj dobavnih verig v času epidemije je napovedala tehnološki prehod na logistiko 4.0. Danes pa premik k trajnosti po pandemiji vodi v prehod na logistiko 5.0. S trajnostnimi premiki k digitalnemu svetu se soočajo tudi slovenska podjetja. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalne transformacije logističnega procesa v industriji ravnanja z odpadki, pri čemer nas je zanimalo predvsem, kako se je podjetje Surovina d.o.o. s tovrstnimi procesi soočalo pred pandemijo in po njej. Osredotočili smo se predvsem na področje logistike, ki je v tej panogi zelo pomembna, saj predstavlja velik del poslovne učinkovitosti. Zanimalo nas je, v katerem delu logističnega procesa v panogi ravnanja z odpadki se pojavlja največja potreba po digitalizaciji. Ugotovili smo, da se bo delež vlaganj – glede na obdobje pred pandemijo – bistveno povečal na področju digitalizacije. Podjetje največje potrebe po digitalizaciji izkazuje v procesu vhodne logistike – pri nabavi. Za podjetje Surovina d.o.o. je pomembno predvsem vzpostaviti elektronsko naročanje odvozov za dobavitelje in na podlagi tega vzpostaviti sprejemljiv vozni park, ki bi zmanjšal neizkoriščene kilometre, s tem pa stroške goriva ter količino emisij. Najpomembnejši sklop digitalizacije vhodne logistike bo reševanje reklamacij – modul bo podjetju omogočil prepoznavanje težav in zmanjšanje stroška s surovinami, ki ne dosegajo zahtevanih standardov.
Keywords: elektronsko poslovanje, informatizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, pandemija, industrija ravnanja z odpadki, logistični procesi, nabavna logistika, prodajna logistika, optimizacija logistike.
Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 916; Downloads: 187
.pdf Full text (2,25 MB)

10.
Oblike elektronskega poslovanja v nabavi
Matija Šporer, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Napredek računalniške in telekomunikacijske tehnologije ter s tem povezano povečanje obsega in dostopa do različnih znanj ter podatkov so poleg globalizacije glavni razlogi za prehod v novo informacijsko dobo. Vse večji pomen dobiva nabava v podjetju. Odgovorna je za to, da vse prispe ob pravem času v pravi količini na pravo mesto. Nabava je v podjetju zelo pomembna, saj je od nje lahko odvisna uspešnost podjetja. Če sprejmemo odločitve v zvezi z nabavo razumsko, lahko s tem v podjetju zmanjšamo stroške, kar prinaša večji dobiček. Nabava je skozi čas prešla iz papirne oblike, kjer se je vse delalo počasi in s pisanjem na papir, na elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje je oblika nabave, kjer skoraj vse poteka preko svetovnega spleta hitreje bolj učinkovito in z manj stroški. Nabava poteka elektronsko in lahko tudi avtomatsko, ter z možnostjo širitve na domače in tuje trge. V diplomskem delu smo imeli interes spoznati, kako poteka elektronska nabava v enem največjih in najuspešnejših podjetij pri nas, to je Cinkarna Celje, d. d. V diplomskem delu smo najprej opredelili nabavo in njene funkcije, kasneje opisali elektronsko nabava, njene oblike in na koncu predstavili še elektronsko prodajo v izbranem podjetju.
Keywords: elektronsko poslovanje, nabava, funkcije nabave, računalniška tehnologija, informacijska doba
Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 656; Downloads: 81
.pdf Full text (3,02 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica