| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Povezanost med slogi navezanosti in razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil
Zlatka Cugmas, Tjaša Šendlinger, 2018, original scientific article

Abstract: Problem raziskave, v kateri je sodelovalo 184 dodiplomskih študentov, je bil preučiti povezanost med slogi navezanosti in razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil. Cilj raziskave je bil preizkusiti vprašalnik z devetimi zgodbami za ugotavljanje razumevanja dvoumnih elektronskih sporočil (Cugmas, neobjavljeno delo). Poleg njega smo v raziskavi uporabili Vprašalnik navezanosti na vrstnike (Armsden in Greenberg, 1987), Vprašalnik navezanosti za odrasle (Collins, 1996) in Vprašalnik medosebnih odnosov (Bartholomew in Horowitz, 1991). Udeleženci so pri vsaki zgodbi z dvoumnim elektronskim sporočilom izbrali enega izmed štirih odgovorov, kako bi sami razumeli sporočilo, za katere smo predvidevali, da so povezani s štirimi slogi navezanosti. Rezultati so delno potrdili postavljeno hipotezo, da je negativno razumevanje dvoumnih elektronskih sporočil povezano z ne varnimi slogi navezanosti.
Keywords: študenti, medosebne komunikacije, elektronska sporočila, navezanost, dvoumna elektronska sporočila, slogi navezanosti
Published in DKUM: 04.06.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (920,79 KB)
This document has many files! More...

2.
Spletno ribarjenje: vpliv karakteristik lažnih sporočil na njihovo prepoznavo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Matevž Glinšek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Splet je prinesel veliko sprememb. S različnimi funkcijami nam je olajšal življenje tako v osebnem kot v poslovnem življenju. Komuniciranje na lokalni ter globalni ravni je postalo enostavno in del našega vsakdana, saj lahko z nekaj kliki vzpostavimo stik s prijatelji, družino ali poslovnimi partnerji, ne glede na to, kje na svetu se nahajajo. Vendar pa so z napredkom te tehnologije prišle tudi nove grožnje, med katerimi je najbolj izpostavljeno ribarjenje. Napadalci se s to metodo osredotočijo na najranljivejši del sistema, kar predstavljajo uporabniki. Do uspešnega napada lahko pride že samo z enim nepremišljenem kliku. Podjetja in organizacije namenijo veliki del svojih virov in sredstev za usposabljanje in ozaveščanje uporabnikov o sofisticiranih metodah socialnega inžiniringa, katerega uporabljajo napadalci pri ribarjenju. Kljub temu še vedno uporabniki predstavljajo najšibkejši člen sistema. V diplomski nalogi smo se osredotočili na posamezne elemente lažnih elektronskih sporočil ter kako vplivajo na uporabnikovo zaznavo teh sporočil. Za boljše razumevanje smo pripravili eksperiment, v katerem so respondenti na primerih slik elektronske pošte morali oceniti, ali gre za lažno elektronsko pošto ali ne. Te elektronske pošte smo pripravili tako, da je v njih izpostavljena ali neizpostavljena značilnost lažnih elektronskih sporočil. S pomočjo statističnih testov smo analizirali podatke, zbrane med eksperimentom. Ugotovili smo, da obstaja povezava med določenimi elementi elektronskih sporočil in njihovo prepoznavo s strani uporabnikov. Dimenzija oponašanje procesov ali praks je negativno povezana s pravilno prepoznavo, medtem ko dimenzija predhodne izpostavljenosti lažnim elektronskim sporočilom je pozitivno povezana z napačno zaznavo, kar je v nasprotju z našimi pričakovanji. S doseženimi rezultati imamo boljše razumevanje tematike ribarjenja in lažnih elektronskih sporočil ter tako prispevamo k nadaljnjimi raziskavam ter izobraževanju in ozaveščanju.
Keywords: spletno ribarjenje, lažna elektronska sporočila, socialni inženiring, diplomske naloge
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 46
.pdf Full text (1,31 MB)

3.
Povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti
Tjaša Šendlinger, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti sestavljata dva dela, in sicer teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredelili pojem navezanosti, predstavili teorijo navezanosti in opisali vzorce in stile navezanosti v otroštvu, še posebej smo poudarili razvoj navezanosti v odraslosti, ker raziskava zajema populacijo študentov. Preučili smo značilnosti štirih stilov navezanosti pri odraslih. V drugem poglavju teoretičnega dela magistrskega dela smo opredelili pojem komunikacije, predstavili različne oblike komuniciranja in pojasnili značilnosti elektronsko podprte komunikacije. Ker nas zanima, kako študentje razumevajo dvoumna elektronska sporočila, bomo pojasnili prej omenjeni pojem in opisali nekaj pravil elektronsko podprtega komuniciranja. V empiričnem delu smo rezultate pridobili s pomočjo štirih anketnih vprašalnikov. Vprašalnike je rešilo 184 študentov treh različnih fakultet, od prvega do četrtega letnika študija. V magistrskem delu nas je zanimalo, kakšna je povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti študentov glede na spol. Podatke, ki smo jih pridobili, smo obdelali s statističnim programom SPSS in z različnimi statističnimi metodami. Ugotovili smo, da obstajajo razlike med spoloma v razumevanju dvoumnih elektronskih sporočil, in sicer več moških razumeva dvoumna elektronska sporočila na načine, ki izražajo nevarno navezanost v primerjavi z udeleženkami raziskave. Pokazalo se je, da bolj pozitivno razumevajo dvoumna elektronska sporočila tisti udeleženci, ki bolj odkrito komunicirajo z vrstniki in izražajo več bližine v navezanosti ter manj odvisnosti. Tisti udeleženci, ki razvijejo anksiozne odnose z drugimi, razumevajo dvoumna elektronska sporočila na načine, ki izražajo nevarno navezanost. Sklenemo lahko, da bolj negativno razumevajo dvoumna elektronska sporočila tisti, ki imajo višji rezultat odklonilno izogibajočega stila navezanosti.
Keywords: navezanost, stili navezanosti, elektronska sporočila, študentje, dvoumno izražanje
Published in DKUM: 25.05.2017; Views: 1795; Downloads: 168
.pdf Full text (1016,84 KB)

4.
Uresničevanje pozivne tvorčeve namere v zasebno-poštnem izročniškem tipu oglaševalnih sporočil
Maja Mešl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V novodobnem svetu je pojav oglaševanja nekaj povsem običajnega. Različni oglaševalci se vsak na svoj način trudijo pritegniti čim večji krog potrošnikov, z namenom, da bi od njih imeli čim večje koristi. Oglašuje se na vsakem koraku, ne glede na to, kje smo in kaj počnemo. Ker je oglaševanje postalo tako vse navzoč pojav, smo se v diplomskem delu posvetili prav tej tematiki. Zanimalo nas je, kako se tvorčev (ali pa kar oglaševalčev) namen kaže v zasebnem tiskanem in spletnem oglaševanju. Govorimo o tiskanih zasebnih oglaševalnih sporočilih, ki jih naslovnik prejme po klasični pošti in o spletnih zasebnih oglaševalnih sporočilih, ki jih naslovnik prejme po elektronski pošti. Znotraj teh omejitev je preučevana pozivna tvorčeva namera. Ker ta cilj zajema obravnavo vseh komunikoloških dejavnikov, ki so prisotni pri nastajanju, pošiljanju in sprejemanju sporočila, smo cilj zasledovali na osnovi jezikoslovno teoretičnih spoznanj sporočanja, predvsem pa smo se osredotočili na jezikovno pragmatiko, teorijo govornih dejanj in tudi na tematsko povezanost sporočil. V sami analizi smo najprej obravnavali zgradbo oglaševalnega sporočila in preučevali pozivno vlogo tiskanih zasebnih oglaševalnih sporočil z vidika besedilne uresničitve sporočila: sporočilo smo tematsko opredelili, ga povezali s tematsko strukturiranostjo (argumentacijo) in poiskali bistvene prvine, ki kažejo na izražanje pozivnosti. Nato smo se sporočilu posvetili še z vidika uresničevanja pribesedilnih prvin in ga interpretirali predvsem v smislu povezanosti besedilnega in pribesedilnega dela sporočila. Isti postopek smo izpeljali v elektronskih zasebnih oglaševalnih sporočilih. Rezultate obeh delov smo na koncu primerjali in povezali v splošne ugotovitve.
Keywords: oglaševanje, tiskana zasebna oglaševalna sporočila, elektronska zasebna oglaševalna sporočila, jezikovna pragmatika, pozivna vloga sporočil, argumentacija
Published in DKUM: 07.01.2011; Views: 2491; Downloads: 349
.pdf Full text (3,03 MB)

5.
Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica