| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ELEKTRONSKA PODPORA PRI IZBIRI NAJUGODNEJŠEGA PONUDNIKA V POSTOPKU JAVNIH NAROČIL
Petra Rozman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Kot na mnogih področjih se tudi na področju javnih naročil v zadnjem času pospešeno uvaja elektronsko poslovanje. Največ zaslug pri tem ima Zakon o javnem naročanju, ki je bil sprejet konec leta 2006 in uzakonja Portal javnih naročil. Na elektronskem portalu naročniki objavljajo svoja naročila, po končanem postopku izbire pa tudi vse ostale podatke o izvedenem naročilu (izbrani ponudnik, vrednost naročila….). Tako se vzpostavlja tudi pregled nad porabo proračunskih sredstev. Kot elektronska dejanja v javnem naročanju ZJN-2 poleg Portala javnih naročil našteva še elektronsko ponudbo, dinamični nabavni sistem in elektronsko dražbo. Naročniki so v letih pred sprejetjem ZJN-2 v svoje poslovanje uvajali samostojne informacijske sisteme. Tudi na Ministrstvu za javno upravo smo pred leti razvili aplikacijo za zbiranje ponudb (naročila male vrednost), aplikacijo vprašanja in odgovori, skladiščno aplikacijo in aplikacijo za spremljanje pogodb. Razvoj aplikacije za vodenje javnih naročil in elektronske dražbe pa je prekinil nov zakon in njegove spremembe, ki sta uporabo elektronskih sredstev uzakonili. Takoj po sprejetju zakona v začetku leta 2007 je bil uveden Portal javnih naročil, kjer kot sem že omenila, naročniki objavljajo svoja naročila. Zakonodajalec je uzakonil in Ministrstvu pristojnem za finance ob sodelovanju Javnega podjetja Uradni list d.o.o. in Ministrstva za javno upravo naložil tudi izdelavo aplikacije, ki bo omogočala osnovno funkcionalnost Portala, kar pomeni elektronsko objavljeno naročilo, oddaja ponudb v elektronski obliki, elektronsko odpiranje ponudb in njihovo ocenjevanje in uvedbo elektronske dražbe v postopke javnega naročanja. V mesecu aprilu 2009 je Vlada RS v sklopu varčevalnih ukrepov sprejela sklep o objavljanju »malih naročil« na Portalu. To so naročila od 10.000 do 40.000 € za blago in storitve in med 20.000 do 80.000 € za gradnje. S tem si država povečuje konkurenco in omogoča prijavo vsem zainteresiranim ponudnikom na določenem področju in ne samo vabljenim izbrancem. Ministrstvo za javno upravo je skupaj z Ministrstvom za finance in Javnim podjetjem Uradni list d.o.o. določeno v delovno skupino, ki mora vzpostaviti elektronski sistem za javno naročanje.
Keywords: elektronska javna naročila elektronska dražba portal javnih naročil
Published: 20.07.2009; Views: 2303; Downloads: 310
.pdf Full text (2,86 MB)

2.
E-NABAVNE TRŽNICE IN IZBIRA E-PONUDB
Andrej Furman, 2015, master's thesis

Abstract: O elektronskih nabavnih tržnicah in izbire elektronskih ponudb preko elektronskih dražb (angl. e-bidding) je v slovenskem prostoru še premalo raziskano. Redko namreč zasledimo, da se v slovenskem gospodarstvu pridobivajo elektronske ponudbe preko elektronskih nabavnih tržnic oziroma elektronskih dražb. K temu prav pogosto pripomorejo prakse in politike v posameznih podjetjih. V današnjem času prihaja trend elektronskega pridobivanja ponudb preko elektronskih dražb, kjer kupec na podlagi elektronskega prostora v nekaj urah pride do želene ponudbe oziroma cilja. Na podlagi občutnega skrajšanja časa osebnih pogajanj se lahko pogajanja izvršijo elektronsko in to v nekaj urah. V magistrski nalogi želimo raziskati področje elektronskih nabavnih tržnic in elektronskih dražb, pridobivanje elektronskih ponudb ter samo elektronsko poslovanje posameznega podjetja. Prvo opažanje pri samem raziskovanju malo literature in raziskovanja na to temo zato nam je raziskovanje in vpeljave elektronskih nabavnih tržnic in izbire elektronskih ponudb preko elektronskih dražb pomemben izziv. Za lažje razumevanje bomo v nadaljevanju magistrske naloge začeli s teoretičnimi izhodišči mnogih avtorjev. Predstavili bomo model in izbiro elektronskega poslovanja, elektronsko nabavno tržnico in elektronsko dražbo ter proces pridobivanja elektronskih ponudb. Nadaljevali bomo po principu uvedbe elektronskih nabavnih tržnic in elektronskih dražb kot sistem v podjetje. V praktičnem delu bomo našo raziskovanje podkrepili z rezultati odgovorov, ki smo jih prejeli iz 16 slovenskih podjetij pretežno iz avtomobilske industrije in industrije cestne razsvetljave. S ključnimi ugotovitvami, katere smo pridobili v naši magistrski nalogi bomo našo raziskovalno delo zaključili.
Keywords: elektronska nabavna tržnica, elektronsko poslovanje, elektronska dražba, portal podjetja, elektronska ponudba.
Published: 21.08.2015; Views: 548; Downloads: 68
.pdf Full text (1,59 MB)

3.
Novosti ureditve postopka prodaje na javni dražbi v izvršilnem postopku v Sloveniji in na Hrvaškem
Taja Gril, 2019, master's thesis

Abstract: Namen izvršilnega postopka je doseči čimhitrejše poplačilo upnikove terjatve. Kadar do poplačila upnikove terjatve ne pride prostovoljno, je dražba premičnin in nepremičnin eno izmed pomembnejših izvršilnih sredstev, s katerimi upnik skuša priti do poplačila. Problem dražb je, da se predmeti praviloma prodajajo po ceni, ki je nižja od tržne vrednosti predmeta. S tem se prizadene tako inetrese upnika kot dolžnika. Nizka vrednost, ki jo dosegajo predmeti na dražbah je posledica različnih dejavnikov. Zlasti pri prodaji nepremičnin se je izkazalo, da med zinteresiranimi kupci pred vrati sodnih dvoran prihaja do dogovarjanj in podkupovanj z namenom, čimveč zainteresiranih oseb odvrniti od nakupa. S tem se zmanjša krog zainteresiranih posameznikov, ki so zainteresirani za draženje in s tem tudi verjetnost, da se na dražbi doeže cena, ki dosega tržno vrednsot predmeta. V marcu 2018 je zakonodajalec sprejel novelo ZIZ-L. Ena izmed vidnejših novosti je bila tudi uvedba elektronskih javnih dražb. Glede na samo naravo izvedbe, so za dražitelje, spletne javne dražbe veliko bolj preproste in časovno učinkovite. Glavni namen te novosti je narediti konec dogovarjanjem med dražitelji pred sodnimi dvoranami. Na žalost se sočasno s sprejetjem novele niso zagotovili tehnični pogoji, ki bi omogočili takojšnjo izvedbo elektronskih javnih dražb. Kakor pri vsaki novosti, tudi pri uvedbi spletnih javnih dražb lahko pričakujemo določene zaplete. Zapletom se lahko do določene mere izognemo v kolikor podrobneje preučimo pravne ureditve drugih držav, ki so spetene javne dražbe uvedle pred nami. Med njimi so vse sosednje države. Po podrobnejši preučitvu ureditve sosednje Republike Hrvaške lahko ugotovimo, da so se ob uvedbi spletnih javnih dražb soočali s številnimi težavami. Ključne težave so bile odločitve sodnikov, da so se nepremičnine, namesto na predvidenih spletnih javnih dražbah prodajale na klasičnih dražbah, tehnični vidiki, ki so pomembni pri izvajanju javnih dražb in računalniška pismenost povprečnega državljana. Vse te težave je potrebno upoštevati pri oblikovanju rešitev, ki jih bomo uporabili v našem pravnem sistemu.
Keywords: izvršilni postopek, izvršba za izterjavo denarne terjatve, predlog za izvršbo, sklep o izvršbi, izvršilna sredstva in predmet izvršbe, javna dražba, faze javne dražbe, novela ZIZ-L, elektronska javna dražba
Published: 19.06.2019; Views: 238; Downloads: 42
.pdf Full text (1,02 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica