| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 69
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Raziskovanje plovnosti v vrtcu : diplomsko delo
Lea Jelenko, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Zgodnje poučevanje naravoslovja je v predšolskem obdobju zelo priporočeno, saj otroci zelo radi raziskujejo in se učijo novih stvari. Je pa v praksi to področje, predvsem z vidika eksperimentiranja, kjer otroci prevzamejo vlogo preizkuševalcev, velikokrat zapostavljeno ali pa pomanjkljivo načrtovano in izvedeno. To se v kasnejših letih kaže tudi v pomanjkanju znanja pri naravoslovnih predmetih. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je s pomočjo strokovne literature predstavljeno zgodnje poučevanje naravoslovja, priprava na izvajanje eksperimentalnih dejavnosti v vrtcu ter vlogo odraslih pri le-teh. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena v Javnem zavodu Vrtec Zreče, in njeni rezultati. Z otroki so bile izvedene eksperimentalne dejavnosti, s katerimi se je ugotavljalo, zakaj nekateri predmeti plavajo, drugi pa potonejo. Pri izvajanju poskusov so bili uporabljeni predmeti različnih velikosti, oblik in materialov. Večina otrok je bila prepričana, da je plovnost predmeta odvisna predvsem od mase, torej da težki predmeti potonejo. Z eksperimentiranjem je bilo ugotovljeno, da na plovnost vplivajo posamezni materiali, saj se le-ti med sabo razlikujejo po gostoti. Eksperimentiranje je s strani otrok bilo izvedeno z velikim navdušenjem, kar je lahko spodbuda za strokovne delavce, zaradi česar bi eksperimentalne dejavnosti, bodisi z različnimi tekočinami ali pa preučevanjem pojavov, bile večkrat vključene v načrtovano vzgojno-izobraževalno delo.
Keywords: plovnost, zgodnje naravoslovje, eksperiment, predšolski otrok
Published in DKUM: 08.09.2022; Views: 159; Downloads: 43
.pdf Full text (3,09 MB)

2.
Numerično modeliranje lebdečega sloja z uporabo dvofaznega modela na osnovi kinetične teorije granularnega toka
Matija Založnik, 2022, master's thesis

Abstract: Lebdeči sloj je fizikalni pojav, ki se uporablja v številnih pomembnih industrijskih panogah. Je pojav, pri katerem delci zaradi toka tekočine preko njihove površine preidejo iz stacionarnega v lebdeče stanje. V magistrski nalogi smo se osredotočili na analizo fizikalnega pojava lebdečega sloja, ki smo ga obravnavali s pomočjo eksperimentalne meritve tlačnega padca v laboratorijski napravi za lebdeči sloj. Sam proces je bil nato prenesen v virtualno okolje, kjer smo s pomočjo numerične simulacije ovrednotili tlačne padce v virtualnem sistemu. Dobljene rezultate smo primerjali z rezultati eksperimenta. Validacija numeričnega modela je bila uspešna in zabeležili smo dobro ujemanje med numeričnimi in eksperimentalnimi rezultati. V nadaljevanju se je numerični model uporabil še za analizo vpliva distribucijske plošče na razne parametre. Ugotovili smo, da tudi sama oblika distribucijske plošče močno vpliva na porazdelitve toka zraka po preseku distribucijske plošče, kar nato posledično vpliva tudi na fluidizacijo delcev v lebdečem sloju.
Keywords: lebdeči sloj, numerično modeliranje, eksperiment, tlačni padec.
Published in DKUM: 07.09.2022; Views: 111; Downloads: 27
.pdf Full text (5,36 MB)

3.
Načrtovanje laboratorijske naprave in procesa z lebdečim slojem : magistrsko delo
Timotej Šturm, 2021, master's thesis

Abstract: Lebdeči sloj, ki se uporablja v najpomembnejših industrijah, je na prvi pogled preprost pojav, vendar je v resnici izredno kompleksen in zahteva za izdelavo naprave, v kateri ga želimo vzpostaviti, veliko znanja ter prilagajanja. V magistrski nalogi so v prvem delu predstavljene osnove omenjenega pojava, v drugem delu je prikazana zasnova in izdelava naprave, v zadnjem pa rezultati meritev, ki so bili izvedeni na napravi, ter primerjava rezultatov z analitičnim izračunom. Izkaže se, da se pri previdni obravnavi in interpretaciji rezultatov meritve ujemajo z analitičnim izračunom.
Keywords: lebdeči sloj, distribucijska plošča, velikost delcev, eksperiment
Published in DKUM: 05.11.2021; Views: 306; Downloads: 107
.pdf Full text (3,00 MB)

4.
Eksperimentalna analiza Ranque-Hilsch vrtinčne cevi : magistrsko delo
Ivo Petrič, 2021, master's thesis

Abstract: Delo se ukvarja z eksperimentalno analizo Ranque-Hilsch vrtinčne cevi. V delu je pojasnjeno delovanje vrtinčne cevi in kako se spreminja pretok na hladni in vroči strani. Postavljene so tri hipoteze. Prikazana je merilna proga, ki se je uporabila za izvajanje eksperimentov in metodologija meritev. V nadaljevanju je prikazana obdelava rezultatov meritev in problemi, ki so se pojavili pri izvedbi meritev. Nato je opisana karakteristika vrtinčne cevi. Tlak se je spreminjal od 1,5 bar do 6 bar po inkrementih za 1,5 bar. Rezultati kažejo, da je pri najvišjem tlaku hlajenje najboljše, dosežena je bila povprečna temperatura -14°C. Pri vseh tlakih je bila temperatura na hladni strani najnižja med dvema in tremi zasuki ventila ter pri šestih zasukih ventila. Najvišja dosežena temperatura na vroči strani je bila 57°C. Najvišja dosežena temperaturna razlika med hladno in vročo stranjo se je vedno pojavila pri enem zasuku, največja pa je bila 64°C. Hitrosti na hladni strani so bile največje pri enem zasuku ventila pri vsek tlakih, največja vrednost hitrosti je bila večja kot 15 m/s. V zadnjem poglavju so hipoteze ovrednotene, hkrati pa so tudi podane rešitve za zmanjšanje problemov pri izvajanju meritev.
Keywords: Eksperiment, meritev, vrtinčna cev, delovanje, karakteristika
Published in DKUM: 14.09.2021; Views: 373; Downloads: 36
.pdf Full text (4,45 MB)

5.
Izvajanje eksperimentov tematskega sklopa snovi pri pouku spoznavanja okolja v osnovni šoli
Anka Frece, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Izvajanje eksperimentov tematskega sklopa snovi pri pouku spoznavanja okolja v osnovni šoli je namenjeno izpostavitvi pomembnosti eksperimentiranja pri pouku spoznavanja okolja. Raziskovanje je usmerjeno v tematski sklop snovi, saj glede na priporočila učnega načrta prav ta sklop zahteva aktivno raziskovanje snovi in snovnih sprememb. V teoretičnem delu predstavimo predmet spoznavanje okolja, pomembnost zgodnjega uvajanja naravoslovja, opis naravoslovnih postopkov, podrobno predstavimo tudi eksperiment pri učenju in izsledke tujih raziskav. V empiričnem delu opišemo izsledke naše raziskave, za katero so bili pridobljeni podatki na podlagi anketnega vprašalnika med učitelji razrednega pouka od 1. do 3. razreda. Prek analize odgovorov spletnega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se učitelji zavedajo pomembnosti izvajanja eksperimentov v tematskem sklopu snovi in da jih tudi pogosto izvajajo (vsaj tri na leto). Kljub vsemu pa pri izvajanju izražajo veliko potrebo po kvalitetni zbirki eksperimentov ter izpostavljajo pomanjkanje ustreznih merilnih instrumentov. Učitelji izvajajo demonstracijske eksperimente in eksperimentalno delo učencev, saj se podobno kot mnogi avtorji objavljenih raziskav večinoma zavedajo, da učenci z eksperimentiranjem usvojijo praktična in povezljiva znanja ter pridobijo izkušnje in spretnosti. V zaključku je didaktično dodelan primer za eksperimentalno delo učencev (sušenje sadja).
Keywords: eksperiment, eksperimentiranje, spoznavanje okolja, tematski sklop snovi
Published in DKUM: 21.07.2021; Views: 526; Downloads: 112
.pdf Full text (1,31 MB)

6.
Spoznavanje vremenskih pojavov z didaktično igro v vrtcu
Sanja Vodan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pomembno je, da otroke spodbujamo k raziskovanju narave, saj je srečanje z naravo bistvenega pomena za otroke. Dandanes se otroci premalo srečujejo z naravo, vremenskimi pojavi in naravoslovnimi eksperimenti v vrtcu . Namen diplomskega dela je, pripraviti in preizkusiti eksperimente o vremenskih pojavih v vrtcu ter preveriti pridobljeno znanje otrok s pomočjo izdelane didaktične igre. Otroci so tri dni spoznavali pet vremenskih pojav: slano, dež, tornado, mavrico in meglo. Kasneje so preko didaktične igre utrdili znanje. Didaktična igra je bila preizkušena z 20 otroki (12 deklic in 8 dečkov), starih 5 let, ki so igro igrali razdeljeni po skupinah. Pri didaktični igri so bila vprašanja vezana na pogovor in predstavljene eksperimente. Cilje, ki smo si jih zastavili v začetku diplomske naloge, torej da otrok spoznava vremenske pojave, otrok razume nastanek vremenskih pojavov, otrok opisuje vremenske pojave smo uresničili.. Pri opazovanju in sodelovanju otrok smo ugotovili, da so dečki pokazali več zanimanja za vremenske pojave kot deklice. Po izvedbi ocenjujemo, da so izbrani eksperimenti in izdelana didaktična igra ustrezni in primerni za predšolske otroke.
Keywords: vremenski pojavi, otrok, didaktična igra, eksperiment
Published in DKUM: 12.02.2021; Views: 899; Downloads: 248
.pdf Full text (2,17 MB)

7.
KONSTRUKTIVISTIČNI PRISTOP PRI POUKU GEOGRAFIJE NA PRIMERU UČNE TEME LATINSKA AMERIKA
Biserka Gavez, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Temeljni namen diplomskega dela je bil proučiti možnost vključevanja konstruktivističnega pristopa pri razvijanju učenčeve miselne dejavnosti pri pouku geografije, ter ugotoviti njegovo potencialno večjo uspešnost od tradicionalnega pristopa z elementi konstruktivizma. Cilji diplomskega dela so bili: analizirati temeljne značilnosti konstruktivističnega pristopa in tradicionalnega pristopa pri pouku regionalne geografije; izdelati in izvesti izbrano učno uro na temo Latinska Amerika, ki temelji na proučevanih pristopih; preveriti uspešnost konstruktivističnega pristopa v primerjavi s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma pri izbrani učni temi Latinske Amerike; s testom ugotavljanja predznanja in osvojenega znanja ter z anketnim vprašalnikom preveriti, kateri učni pristop je dijakom bližnji in bolj izraža njihovo individualnost ter aktivnost pri pouku geografije. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili cilje in kompetence predmeta geografije v programu osnovne šole in v programu splošne gimnazije, poučevanje geografije v tujih državah, značilnosti tradicionalnega pristopa, značilnosti in razvoj konstruktivističnega pristopa, značilnost tradicionalnega pristopa z elementi konstruktivizma. V aplikativnem delu diplomske naloge smo, na podlagi testov ugotavljanja predznanja in testov ugotavljanja osvojenega znanja, analizirali uspešnost konstruktivističnega pristopa pri učni temi Latinske Amerike v primerjavi s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma. S pomočjo ankete smo pridobili mnenja dijakov o načinu pouka pri predmetu geografije in le te analizirali.
Keywords: šolska geografija, učni načrt, poučevanje, konstruktivistični pristop, tradicionalni pristop z elementi konstruktivizma, pedagoški eksperiment.
Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 441; Downloads: 37
.pdf Full text (1,87 MB)

8.
Dinamična termografija in odziv kože na nenadno termično spremembo : diplomsko delo
Martin Petrič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja izvedbo dinamične termografije za kožo oz. eksperimentalno merjenje segrevanja kože po hlajenju, z namenom pridobitve termičnega odziva s pomočjo termo kamere. Hlajenje je potekalo s tremi po debelini različnimi ploščicami in različnimi časi hlajenja, kjer je bil za bolj izrazit odziv kože bolj primeren prav daljši čas hlajenja, kot pa sama debelina ploščice. Na podlagi dinamike segrevanja smo preko meritev in rezultatov, ki smo jih pridobili z numeričnim modelom, skušali določiti vrednosti parametrov za perfuzisjki pretok krvi in termoregulacijski koeficient, ki odločilno vplivata na potek samega segrevanja oz. sta zelo pomembna iz stališča diagnostike kožnih bolezni. Ob primerjavi rezultatov smo ugotovili, da lahko prek samih eksperimentalnih meritev določimo oba parametra, in sicer za naš primer smo določili, da perfuzijski pretok za kožo znaša 0,0015 s^(-1), termoregulacijski koeficient pa 1,5.
Keywords: dinamična termografija, eksperiment, hlajenje, koža, numerična simulacija, Pennesov model, perfuzijski pretok krvi, termo kamera, termoregulacijski koeficient
Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 496; Downloads: 53
.pdf Full text (1,67 MB)

9.
NEVARNI DEMONSTRACIJSKI EKSPERIMENTI PRI POUKU KEMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Mateja Rus, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski seminarski nalogi je v problemu opredeljen pomen izvajanja nevarnih demonstracijskih eksperimentov pri pouku kemije v osnovni šoli in predvsem to, da morajo učitelji — demonstratorji biti kompetentni za izvajanje tovrstnih eksperimentov. Poleg teoretičnega razglabljanja o pomenu eksperimentalnega dela in varnega ravnanja z nevarnimi snovmi, so opredeljene tudi kompetence, ki jih mora imeti učitelj — demonstrator za izvajanje nevarnih eksperimentov in kompetence, ki jih ob eksperimentalnih opažanjih pridobi učenec. Prav tako sem na podlagi aktualne literature izbrala trinajst nevarnih eksperimentov, ki bi jih učitelji lahko vključili v pouk naravoslovja in kemije v osnovni šoli. Izbrana eksperimentalna gesla sem analizirala na podlagi spoznavnega, motivacijskega, zmožnostnega in nevarnostnega vidika. Po izvedbeni analizi izbranih eksperimentalnih gesel sem oblikovala tudi demonstracijske liste za učitelje - demonstratorje in opazovalne liste za učence — opazovalce.
Keywords: nevarni demonstracijski eksperiment, metodologija načrtovanja, strategija izvajanja, kompetence, didaktično gradivo
Published in DKUM: 03.02.2021; Views: 537; Downloads: 32
.pdf Full text (1,12 MB)

10.
UPORABA MATEMATIČNEGA DNEVNIKA NA RAZREDNI STOPNJI
Blažka Miklič, 2020, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil raziskati uporabo matematičnega dnevnika pri četrtošolcih. Ugotoviti smo želeli ali pisno izražanje pri matematiki vpliva na učenčevo matematično uspešnost. Teoretični del vključuje izsledke raziskav, različna področja aktivnosti in tipe pisanja dnevnika ter prednosti in strategije pisanja pri matematiki. Predstavili smo vrste nalog, tako imenovane spodbudne tipe nalog, za pisanje matematičnega dnevnika. Te naloge smo v obliki navodil vključili v matematični dnevnik. V empiričnem delu je predstavljena metodologija, potek raziskave in analiza rezultatov. Raziskava je temeljila na eksperimentalni metodi znanstvenega raziskovanja in vanjo sta bila vključena dva razreda četrtošolcev. Pedagoški eksperiment je trajal osem tednov. Na začetku in na koncu eksperimenta sta se izvedla predtest in potest. Tako smo na podlagi predtesta in potesta primerjali uspešnost pri matematiki med razredoma oziroma med eksperimentalno in kontrolno skupino. V vmesnem času se je v eksperimentalni skupini uvedel matematični dnevnik, ki smo ga v empiričnem delu analizirali po nalogah, pri čemer smo dali poudarek na razumevanju nalog in refleksiji. Rezultati raziskave so pokazali, da je bil v eksperimentalni skupini zaznan napredek v znanju, vendar manjši kot v kontrolni skupini. Rezultati so nas presenetili, saj nismo pričakovali, da bo v skupini, ki ni uporabljala matematičnega dnevnika, napredek večji. Zaradi pozitivnih izsledkov drugih študij in na podlagi naše raziskave smo predlagali izboljšave, ki bi kvalitetno vplivale na uporabo matematičnega dnevnika v razredu.
Keywords: matematični dnevnik, razredni pouk, pedagoški eksperiment, predtest, potest
Published in DKUM: 22.12.2020; Views: 541; Downloads: 66
.pdf Full text (2,38 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica