1. Poslovna pogajanja z nemškimi in kitajskimi poslovnimi partnerjiSara Klobučar, 2019, master's thesis Abstract: Magistrsko delo temelji na raziskovanju karakteristike poslovnih pogajanj z nemškimi in kitajskimi poslovnimi partnerji.
Za magistrsko delo smo izbrali dve tako nasprotujoči si gospodarski državi, saj želimo raziskati možnosti in razlike med načini pogajanj dveh nasprotujočih si modelov ter ugotoviti, kakšne oblike pogajanj uporabljajo poslovni partnerji za dosego svojih ciljev.
Kadar pogajanja potekajo v mednarodnem kulturnem območju, se poslovni partnerji srečujejo z izzivom spoznavanja in predvsem razumevanja tuje kulture, kar pa zahteva bistveno večjo sposobnost hitrega razmišljanja pod pritiskom, sposobnosti verbalnega izražanja, potrpežljivosti, sposobnosti interpretacije, miselne prilagodljivosti, sposobnosti priprave pogajalskih strategij, učenja neverbalne in verbalne komunikacije nasprotnika ter interpretacijo pogajalskih dogovorov, kot to zahtevajo pogajanja v domačem okolju.
Živimo v svetu globalizacije. V svetu prevlade kapitalističnih interesov, v obdobju, kjer je »denar sveta vladar« in »mir« pojem, katerega pomen bodo naši vnuki iskali v slovarju. Za minimiziranje stroškov in ustvarjanje kapitala mogočna svetovna podjetja iščejo najrazličnejše načine pogajanj za doseganje svojih ciljev.
Ko govorimo o Nemčiji, govorimo o državi, ki ima glavno vlogo pri obvladovanju dolžniške krize v območju uporabe evra. Po koncu druge svetovne vojne se je Nemčija industrializirala in uspela postati sinonim za kakovost proizvodnje in kakovost delovne sile. Struktura BDP-ja je usmerjena povsem v drugačno smer, kot je bila v prejšnjih treh desetletjih usmerjena struktura Kitajske, kljub temu pa obe gospodarski sili predstavljata sam vrh svetovnega gospodarstva.
V magistrskem delu bomo tako obravnavali poslovna pogajanja s Kitajsko, na drugi strani pa prikazovali pogajanja z Nemčijo. Kitajsko in Nemčijo smo izbrali zaradi raznolikosti kulture, mentalitete, ekonomske rasti, srečevanja s posledicami poslovanja, zaradi raznolikosti gospodarskega modela, kitajskega prevzema nemškega miselnega vzorca po nastanku krize avgusta 2015 in soočanjem s posledicami na nemško kot kitajsko ekonomijo, ki jo je doprinesla trgovinska vojna med Kitajsko in ZDA, z začetkom marca 2018. Keywords: medkulturna pogajanja, Kitajska, Nemčija, kultura, komunikacija, ekonomska rast, trgovinska vojna
Published in DKUM: 07.04.2020; Views: 1401; Downloads: 178
Full text (1,15 MB) |
2. Pomen ekonomske svobode za gospodarsko rastDejan Krošl, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo filozofski, konceptualni in tehnični vidik ekonomske svobode ter njen mogoč vpliv na proces gospodarske rasti. Orišemo dva pomembna indikatorja ekonomske svobode (Fraser in Heritage) ter predstavimo rezultate. Da bi lažje pojasnili pomen ekonomske svobode na gospodarsko uspešnost, opredelimo vse pomembnejše dejavnike gospodarske rasti ter na koncu preučimo večino relevantne literature o vplivu ekonomske svobode na gospodarsko rast držav. V znanstveni literaturi se pojavlja množica dejavnikov gospodarske rasti – nekateri so bolj pomembni, nekateri manj. Produkcijski viri, kot so kapital, delo in zemlja, so omejeni. Edini neomejeni bazični vir so nenasitna radovednost, drznost, sposobnost in potreba po raziskovanju in ustvarjanju nečesa novega. Te človeške lastnosti so vir tehnološkega napredka. Tehnični napredek pa je edini in najpomembnejši dejavnik dolgoročne gospodarske rasti družbe. Nova spoznanja, odkritja, ideje in inovacije potrebujejo ustrezno okolje, da se realizirajo na trgu in s tem prispevajo h gospodarski rasti. Potrebujejo ustrezno razvite tržne in politične institucije, ki spodbujajo gospodarske in raziskovalne procese ter stabilno in navzven odprto okolje. V pričujočem delu ugotavljamo: da ima ekonomska svoboda zelo pomemben posredni in neposredni vpliv na gospodarsko rast; da višje ravni ekonomske svobode koristijo državi in dolgoročno prebivalcem pomembno zvišajo življenjski standard. Keywords: ekonomska svoboda, Fraserjev indeks, indeks Heritage, gospodarska rast, dejavniki gospodarske rasti Published in DKUM: 06.07.2016; Views: 1199; Downloads: 116
Full text (1,12 MB) |
3. Porajanje virtualnega globalnega trga in njegovi vplivi na mednarodni marketingMilan Jurše, 1999, original scientific article Abstract: Kljub zaenkrat še relativno manjšemu obsegu svetovne trgovine prek interneta v primerjavi s konvencionalno mednarodno trgovino postaja svetovni splet ena od ključnih inovacij sodobne informacijske tehnologije, ki nakazuje novo obdobje v razvoju paradigme trženja na prehodu v 21. stoletje in napoveduje temeljne spremembe v načinu organiziranosti poslovnih procesov in konceptih menedžmenta podjetij. Internet ustvarja kontekst za globalni virtualni trg z aktivnimi in suverenimi porabniki, katerih položaj na trgu se močno krepi zaradi neoviranega dostopa do informacij o trgu in tržni ponudbi, zato lahko v procesu menjave okrepijo svojo pogajalsko pozicijo nasproti dobaviteljem, s tem pa paradigma konvencionalnega množičnega trženja polagoma prehaja v trženje, ki temelji na interaktivnem izgrajevanju neposrednih odnosov z vsakim posameznim porabnikom in ustvarjanju drugačnih (partnerskih, uravnoteženih, trajnejših, donosnih v daljšem obdobju) odnosov med dobavitelji in odjemalci na trgu. Internet ni zgolj le eden od novih distribucijskih in komunikacijskih kanalov. temveč postaja očitno precej več. Nakazuje spreminjanje temeljne paradigme trženja, ki tudi malim podjetjem omogoča učinkovit vstop na svetovni trg. Zaradi interaktivnosti v komuniciranju pa vpliva tudi na spremembo tradicionalnega razmerja moči med tržnimi udeleženci in vzpostavlja nove odnose med njimi, tako da s porajanjem novega poslovnega modela fizične razdalje med trgi in s tem tudi med kupci in dobavitelji izgubljajo pomen, podjetjem pa se ponuja učinkovit model za razvoj trženja na globalnem trgu. Posledica vsega tega je spreminjanje tradicionalnih konceptov in nastajanje novih pravil uspešnega trženja. Ker se s tem oblikujejo tudi nov okvir za razvoj trženjskega koncepta in novi pristopi za razvijanje trženjskih strategij podjetij, bodo morala slovenska podjetja v bodoče pogumneje in bolj agresivno umestiti internet v koncept bodočega razvoja svoje trženjske in celotne poslovne strategije. Keywords: mednarodno trženje, globalizacija, svetovna trgovina, informacijska tehnologija, virtualna resničnost, elektronsko poslovanje, Internet, razvoj, ekonomska rast, svetovni trg, mala podjetja, trženje, strategija trženja, komuniciranje, distribucija Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1924; Downloads: 60
Link to full text |
4. Keynesov koncept negotovosti in njegova relevantnost za tranzicijske ekonomijeTjaša Redek, Andrej Sušjan, 2006, published scientific conference contribution Abstract: V članku je predstavljen koncept negotovosti, ki je v Keynesovi in postkeynesianski teoriji pomemben dejavnik makroekonomske dinamike, medtem ko novokeynesianska teorija tega koncepta ne upošteva. Avtorja poudarjata, da je v tranzicijskem ekonomskem okolju upoštevanje koncepta negotovosti še posebej relevantno, saj dodatna negotovost izhaja iz procesov institucionalne tranformacije, ostankov socialističnih praks in politične nestabilnosti. Za potrebe empirične analize je v članku zasnovan indeks negotovosti, ki je sestavljen iz elementov indeksov svobode organizacij Heritage Foundation in Freedom House. Panelna analiza podatkov za obdobje 1995-2002 potrjuje značilen vpliv negotovosti na gospodarsko rast tranzicijskih držav. Keywords: negotovost, tranzicija, ekonomska rast, institucije, tuje investicije, investicije, neposredne tuje investicije Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 959; Downloads: 57
Link to full text |
5. Transition report1994 Keywords: Vzhodna Evropa, Srednja Evropa, Rusija, Slovenija, tržno gospodarstvo, ekonomika prehoda, ekonomska rast, ekonomski razvoj, makroekonomija, neposredne tuje investicije, finančne institucije, finance, zakonodaja, bančništvo, Eastern Europe, Central Europe, Russia, Slovenia, market economy, transitional economics, economic growth, economic development, macroeconomics, foreign direct investments, financial institutions, finance, legislation, banking Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 2247; Downloads: 36
Link to full text |
6. Ključni sektorji slovenskega gospodarstva : kvantitativen in kvalitativen pristop s poudarkom na primeru predelovalnih dejavnostiGorazd Kovačič, Timotej Jagrič, 2006, professional monograph Keywords: Slovenija, gospodarstvo, ekonomski razvoj, ekonomska rast, uravnotežen razvoj, panoge dejavnosti, predelovalna industrija, metode, analiza Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 2659; Downloads: 126
Link to full text |
7. The impact of economic growth on the market and communication value of real estate : case SloveniaIgor Pšunder, Mirko Pšunder, Ksenija Golob, 2013, other scientific articles Abstract: In the last five years is on the Slovenian real estate market observed highly trend in market volatility in property prices. Developments in the housing market have drastically changed and also represent an important indicator of overall economic trends. There is a lot of factors that affect the market price of real estate. With research we were focus on the problem of the impactof economic growth in the market value of real estate in Slovenia. We were present trend of economic growth in the last decade and its impact on growth or decline in real estate transactions. We were also established if declining real estate transactions affect the provision of more and bigger discounts on the sale of real estate. Among the research parameters, we were presented as well as their interdependence. With constant monitoring of parameters and statistical methods, we were collect data on the impact of economic growth and offered discounts on the real estate market prices, for future periods. The aim of the research is to define those factors that need to be considered for the analytical prediction of the trend of market prices and selling real estate in the future.The results obtained will help real estate valuers in the drawing up of reports assessing the value of real estate. Keywords: nepremičninski trg, ekonomska rast, cena nepremičnin, statistične metode, real estate market, economic growth, market factors, statistical method Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 2234; Downloads: 53
Link to full text |
8. GOSPODARSKA RAST IN RAZVOJ KITAJSKEJani Jovan, 2014, undergraduate thesis Abstract: V delu diplomskega projekta bo predstavljena gospodarska rast in razvoj Kitajske. Začetek bo namenjen nekaj največjim sektorjem, ki podpirajo ter vzpodbujajo kitajsko gospodarstvo. Sledili bodo makroekonomski kazalci, ki so nujni za analiziranje ter lažje razumevanje celotnega gospodarstva Kitajske. Vključeni bosta tudi dve zanimivi analizi kitajskega trga. Prva je analiza konkurenčnosti Kitajske, druga pa analiza ekonomske svobode. V zaključku naloge bo poudarek na odnosih Kitajske z izbranimi državami, med katerimi izstopata ZDA ter EU, ki sta največji trgovinski partnerici ter tekmici Kitajske obenem. Dotaknili se bomo tudi tako imenovanih BRICS držav, med katerimi Kitajska išče protiutež v pogajanjih z ZDA ter EU v različnih svetovnih organizacijah. Keywords: Kitajska, konkurenčnost, ekonomska svoboda, gospodarska rast, mednarodni odnosi. Published in DKUM: 27.11.2014; Views: 2498; Downloads: 456
Full text (842,88 KB) |
9. International trade theory and policy : with 94 figures and 12 tablesGiancarlo Gandolfo, higher education textbook Keywords: mednarodna trgovina, teorija, trgovinska politika, zunanjetrgovinska politika, zunanjetrgovinsko poslovanje, mednarodni ekonomski odnosi, mednarodne finance, teoremi, mednarodna menjava, gospodarska rast, ekonomske teorije, ekonomsko ravnotežje, ekonomski modeli, neoklasiki, stroški, maksimizacija, odprto gospodarstvo, makroekonomija, globalizacija, ekonomska politika, mednarodno gospodarstvo, učbeniki Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2490; Downloads: 77
Link to full text |
10. A guide to everyday economic statisticsGary E. Clayton, Martin Gerhard Giesbrecht, guide book Keywords: statistika, ekonomska statistika, statistične metode, input-output, ekonomija, gospodarstvo, gospodarska rast, proizvodnja, investicije, kapital, zaposlovanje, prodaja, dobiček, poraba, plače, cene, denar, obrestna mera, finančni trg, mednarodno trženje, mednarodna trgovina, mednarodna menjava, vrednotenje Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1703; Downloads: 56
Link to full text |