| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ALTERNATIVNI VIRI ENERGIJE IN NJIHOVA UPORABA V INDIVIDUALNI GRADNJI OBJEKTOV
Gregor Škratek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Pod pojmom alternativni viri energije označujemo vse oblike in načine koriščenja energije, ki so obnovljivi in so alternativa obstoječim konvencionalnim oblikam. V to skupino v osnovi prištevamo sončno, vetrno, vodno, geotermalno in energijo biomas. Vse te postajajo tudi vedno pomembnejše in dostopnejše običajnemu človeku, saj si bo moral v prihodnosti v svojem bivališču zagotavljati dobršno mero lastne energije. Pri tem bo moral spremeniti svoj način mišljenja in graditi energetsko varčnejše objekte, da bo v večji meri zadovoljeval energetske potrebe za svoje bivanje, V takšnih objektih bo potreba po energiji nepredstavljivo manjša, kot je to v klasičnih gradnjah s konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Ta diplomska naloga predstavlja, katere oblike energije koristiti in na kakšen način. Ko se ozremo v nebo, se nam oblika energije, ki bo v prihodnosti zagotavljala energetsko preskrbo hiš, ponuja kar sama od sebe — sonce. Da diplomsko delo ne bi samo predstavilo oblik koriščenja alternativnih virov energije in podalo primer takšnega koriščenja, je bila v okviru tega diplomskega dela izvedena tudi anketa med učitelji tehnike in tehnologije v osnovnih šolah o tem, kako bi te vsebine lahko prenesli v šolski kurikulum in z okoljsko vzgojo in smotrno energetsko gradnjo ozavestili šolajoče se generacije.
Keywords: Alternativni viri energije, energetsko varčne hiše, naturacentrični pristop, ekološka ozaveščenost, šolski kurikulum.
Published: 24.12.2010; Views: 4339; Downloads: 614
.pdf Full text (3,69 MB)

2.
MODEL UPORABE INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE (IT) ZA OZAVEŠČANJE IN STIMULIRANJE PREBIVALCEV OBČINE LITIJA ZA LOČENO ZBIRANJE KOMUNALNIH ODPADKOV
Primož Lambergar, 2012, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo opredeljuje področje ločenega zbiranja komunalnih odpadkov. Občina Litija že ima vzpostavljen sistem ločenega zbiranja komunalnih odpadkov, ekološke otoke, vendar je količina zbranih ločenih frakcij premajhna, zaradi slabe ozaveščenosti prebivalcev in sistema zaračunavanja storitve, ki občanov ne stimulira. Zato se število mešanih komunalnih odpadkov povečuje, oddane ločeno zbrane frakcije pa se z leti od uveljavitve ekoloških otokov ne povečujejo in ne napredujejo s smernicami Evropske unije. Zbranih frakcij je enostavno premalo. Zato je magistrska naloga osredotočena na izboljšavo zavesti občanov in njihovo stimuliranje. Vpeljava IT aplikativnega programa Potko bi pripomogla k obveščanju, ozaveščanju občanov glede pomembnosti ločevanja odpadkov na samem izvoru, v gospodinjstvu in tudi k stimuliranju ločevanja. Magistrsko delo poda rešitev uveljavitve sistema zbiranja ločenih frakcij na izvoru, v gospodinjstvu in uveljavitve stimulacijske sheme plačevanja odvoza odpadkov po dejansko odloženi količini.
Keywords: - IT - ekološka ozaveščenost - komunalni odpadki - ločeno zbiranje - RFID tehnologija
Published: 21.01.2013; Views: 1057; Downloads: 92
.pdf Full text (1,50 MB)

3.
EKOLOŠKA OZAVEŠČENOST UČENCEV 4. IN 5. RAZREDA NA OSNOVNI ŠOLI TRŽIŠČE
Nina Šinkovec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu smo predstavili koncept vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj in koncept okoljske vzgoje kot del vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Predstavili smo vlogo šole in učiteljev pri izobraževanju za trajnostni razvoj. Ugotovili in ovrednotili smo pomen ekološke ozaveščenosti v vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj. Na osnovi analize pedagoške dokumentacije Osnovne šole Tržišče smo predstavili projekt Ekošola in njene težnje delovanja. Našteli in opisali smo eko dejavnosti in eko vsebine, ki sovpadajo z okoljskim vidikom trajnostnega razvoja in načeli vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Analizo eko dejavnosti smo izvedli s pomočjo koordinatorice Osnovne šole Tržišče. Izvedli smo analizo Učnega načrta za Naravoslovje in tehniko za 4. in 5. razred osnovne šole z vidika vsebin okoljske vzgoje in načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v sklopu Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, izdanih 2007 pri Ministrstvu Republike Slovenije za šolstvo in šport. Rezultati analize so pokazali dobro zastopanost učnih ciljev z okoljskega vidika, a so ti vsebinsko preozko zastavljeni. Ugotavljamo, da je vključevanje okoljskih vsebin trajnostnega razvoja v učenje in poučevanje v veliki meri odvisno od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Preučili smo pomen učnega predmeta Naravoslovje in tehnika v 4. in 5. razredu osnovne šole za izobraževanje za trajnostni razvoj. V zaključnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo o ekološki ozaveščenosti med učenci 4. in 5. razreda OŠ Tržišče v šolskem letu 2013/14. V intervjuju smo se osredotočili na ekološke vsebine, ki kažejo njihovo raven ekološke ozaveščenosti.
Keywords: okoljska vzgoja, ekološka ozaveščenost, ekošola, razredni pouk, načela vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, trajnostni razvoj
Published: 08.12.2015; Views: 1368; Downloads: 152
.pdf Full text (1,64 MB)

4.
EKOLOŠKA OZAVEŠČENOST MLADIH V OBČINI KOČEVJE
Petra Zalar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Podnebje, ki kroji življenjske razmere na površju Zemlje, kot je navedeno v (Walker 2005), se močno spreminja, predvsem v škodo človeštva. S svojimi dejavnostmi in posegi v naravo človek razmere celo poslabšuje. Znanost ugotavlja, da živi sedanje človeštvo v dobi, ko v naravi poteka proces izumiranja naravnih vrst, na ljudi pa pritiskajo bolezni in posledice onesnaževanja okolja. Sedaj človeštvo išče pot iz te okoljske in družbene krize, ker gre za njegov obstoj. Izhod je: treba je spremeniti odnos do narave, način gospodarjenja in družbeno ureditev, da bi nastale primerne razmere, v katerih bi se lahko obnavljala tako narava kot človeštvo. Že pri najmlajših je pomembno razvijati pozitiven odnos do okolja in poudariti potrebo sprejemanja navad v soglasju z okoljem. Ozaveščanje ima tako pomembno vlogo v skrbi za okolje. Pomembno je, da mladi že dovolj zgodaj začnejo prispevati k varčevanju in gospodarnemu ravnanju z naravnimi viri, skrbijo za ohranjanje okolja in zdravja in so usmerjeni k spremembam življenjskega sloga in prijaznim načinom zadovoljevanja potreb. V diplomski nalogi so podana teoretična spoznanja globalnega stanja okolja, predstavljene so raziskave in ugotovitve ekološke ozaveščenosti, glede ločevanja in recikliranja odpadkov, varčevanja z energijo in pitno vodo mladih v občini Kočevje.
Keywords: ekološka ozaveščenost, odpadki, mladi, občina Kočevje
Published: 13.10.2016; Views: 716; Downloads: 46
.pdf Full text (1,20 MB)

5.
EKOLOŠKO OZAVEŠČANJE IN IZOBRAŽEVANJE LASTNIKOV GOZDOV
Daniel Zorko, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je je predstavljeno trenutno izobraževanje in ekološko ozaveščanje lastnikov gozdov. V nalogi smo analizirali tudi preteklo stanje, naredili analizo in opredelili ključne pojme.Preko ankete smo prišli do novih spoznanj.
Keywords: gozd, lastnik gozda, izobraževanje odraslih, izobraževanje lastnikov gozdov, ekološka ozaveščenost lastnikov gozdov
Published: 03.10.2016; Views: 350; Downloads: 31
.pdf Full text (687,68 KB)

6.
Ekološka vzgoja za prihodnost
Carmen Rokavec, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Odpadki za Slovenijo in svet predstavljajo vedno večji problem. Načrtno se je treba čim prej ekološko ozavestiti in prispevati k varovanju okolja. Prav zaradi tega smo se odločili raziskati stanje ločevanja odpadkov v Vrtcu Mojca, Enota Muca. Izsledki ankete so pokazali, da poteka ločeno zbiranje odpadkov na zadovoljivi ravni. Ugotovili smo, da so se otroci ob naravoslovnih dejavnostih, pravljicah in ob igri začeli zavedati sebe in prispevati svoj delček k celoti. Dejstvo je, da starši in vzgojitelji učimo otroke in jih vzgajamo ekološko, velikokrat pa tudi otroci aktivno sodelujejo in opozorijo na storjene napake pri ločevanju ali ravnanju z odpadki. V procesih ločevanja in recikliranja odpadkov ohranjamo naravne vire, varujemo naravo in industriji vračamo surovine za proizvodnjo novih izdelkov. Možnosti za napredek pri ločenem zbiranju so vedno na voljo. V prihodnosti je treba največ narediti na preprostem načelu, imenovanem manj je več. Manj proizvedenih odpadkov pomeni več možnosti za ohranitev naravnega okolja.
Keywords: odpadki, ekološka ozaveščenost, varovanje okolja, ločevanje odpadkov, naravno okolje
Published: 05.10.2016; Views: 451; Downloads: 53
.pdf Full text (1,32 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica