1. Dinamika dela v revizijski ekipiJasmina Hobot, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti vpliv organizacijske kulture revizijskega podjetja na posameznika, revizijsko ekipo in njene člane ter organizacijo dela. Diplomsko delo temelji na raziskovanju ugotovitev različnih avtorjev iz preteklih raziskav, in sicer pri velikih štirih revizijskih podjetij (angl. Big 4 audit firms), ki veljajo za velika podjetja s področja revizije, računovodstva in poslovnega svetovanja. V diplomskem delu smo se tako omejili izključno na izvajanje revizijske dejavnosti. Diplomsko delo začnemo s predstavitvijo razlike med profesionalizmom in komercializmom v revizijskem podjetju, vplivom etične kulture na podjetje kot celoto, na ekipo in na vsakega posameznika. Opredelili smo možne načine pridobivanja znanja v revizijskem podjetju. Nato smo predstavili temeljna revizijska načela in nevarnosti zanje. Opredelimo tudi pojem revizijske ekipe, posamezne ravni članov v revizijski ekipi, ki so izoblikovani v obliki hierarhične lestvice. V nadaljevanju diplomskega dela opredelili pojem dinamike dela v revizijski ekipi in predstavili možne dejavnike, ki vplivajo na samo izgradnjo. Na dinamiko dela v revizijski ekipi vpliva možnost kariernega napredovanja članov v revizijski ekipi, velik vpliv ima tudi sama motivacija in dejavniki odhoda članov revizijske ekipe. Na podlagi proučitev smo zapisali možne predloge, ki lahko vplivajo na izboljšanje dinamike dela v revizijskem podjetju. Možni dejavniki za izboljšavo dinamike dela so ozaveščanje zaposlenih o pomenu organizacijske kulture v revizijskem podjetju, razglabljanje o napakah v poslih revizije, povezovanje članov revizijske ekipe, nudenje dodatnega izobraževanja, nagrajevanje ipd. Omejitev diplomskega dela je, da nismo delovali oz. ne delujemo v revizijskem podjetju oz. nismo pridobili vpogleda v delovanje revizijskih podjetij velike četverice. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav smo preverjali hipoteze. V diplomskem delu prvo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv možnost hitrega kariernega napredovanja posameznih članov revizijske ekipe v reviziji, nismo ne potrdili ne ovrgli. Drugo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv odhod članov revizijske ekipe, pa smo potrdili. V bodoče bi se lahko usmerili v raziskovanje na praktičnih primerih dinamike dela v revizijski ekipi v posameznem revizijskem podjetju z namenom raziskovanja dejavnikov, ki vplivajo na dinamiko dela. Keywords: Revizija, revizijsko podjetje, ekipa, zaposleni, revizijski partner, kultura, dinamika. Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 21
Full text (1,30 MB) |
2. Ozelenitev zaposlenih v podjetju (Posita d.o.o.) Pošte Slovenije d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega študijskega programaKatja Širovnik, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo najprej opisali trajnostni razvoj, na katerem je v podjetjih vedno več poudarka. Veliko podjetij se odloča za vključevanje trajnostnega razvoja. Predstavili smo Skupino Pošta Slovenije in hčerinsko podjetje Posita d.o.o., ki spada v Skupino Pošte Slovenije d.o.o. Skupina Pošte Slovenije d.o.o. stremi k trajnostnemu razvoju in k uresničevanju zadanih ciljev, povezanih z dobrimi zelenimi praksami. Skozi teorijo o trajnostnem razvoju in s pomočjo številne strokovne literature, smo ugotovili, da so spremembe nujne, če želimo našim prihodnjim generacijam omogočiti dobro, zdravo življenje. In da je rešitev le v tesnem sodelovanju gospodarske, okoljske in socialne trajnosti.
V drugem delu diplomskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o trenutnem stanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju zaposlenih v podjetju Posita d.o.o. Na podlagi spletnega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se zaposleni v podjetju Posita d.o.o. želijo izobraževati na področju trajnostnega razvoja in o dobrih zelenih praksah, ki jih želijo tudi prakticirati, saj se zavedajo, da bodo s tem pripomogli k zmanjšanju onesnaževanja okolja. Vendar pa zaposleni v podjetju to vidijo kot velik finančni strošek. Keywords: ozelenitev zaposlenih, trajnostni razvoj, analiza ozaveščenosti trajnostnega razvoja zaposlenih, zelena ekipa Published in DKUM: 06.04.2023; Views: 576; Downloads: 106
Full text (1,28 MB) |
3. TESTIRANJE SPLETNE APLIKACIJE Z ORODJEM SAHIBlaž Jovan, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Testiranje je dejavnost, s katero dokažemo in dosežemo zaupanje, da programska oprema dela, kot bi morala, in v skladu z zahtevami, ki so jih določili uporabniki.
V diplomskem delu želimo raziskati področje testiranja programske opreme na primeru programskih rešitev za podporo zavarovalnih procesov.
Opisani so osnovni pojmi testiranja, predstavljene so različne vrste testov, ki jih uporabljamo v procesu razvoja programske opreme. V obravnavanem primeru smo za podporo testiranja programske opreme uporabili orodje Sahi, ki omogoča lažje in predvsem hitrejše testiranje programske opreme. Izpostavljeni so ključni elementi v procesu testiranja programske opreme, ki izhajajo iz ustrezno pripravljenega načrta testiranj.
Cilj predstavljenega projekta je zagotoviti čim hitrejši in učinkovitejši način testiranja in omogočiti zanesljivo in brezhibno delovanje programske opreme. Na osnovi podanih zahtev predlagamo vpeljavo regresijskih testov, s katerimi zagotovimo boljšo funkcionalnost programske opreme. V zaključku so podane ugotovitve in priporočila za posodobitev postopkov testiranja programske opreme. Keywords: testiranje, testna ekipa, regresijski testi, testiranje programske opreme Published in DKUM: 12.10.2016; Views: 1710; Downloads: 101
Full text (2,07 MB) |
4. UČEČA SE ORGANIZACIJA V NOGOMETUSaša Abrić, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Koncept učeče se organizacije vodi dejansko k uspešnosti poslovanja podjetij, raznih skupin in organizacij. Pravtako v športu, ki je danes glavna postranska stvar, je nenehno prilagajanje spremembam še kako pomembno. Če želimo biti uspešni in učinkoviti, je skoraj nujno, da sledimo vsemu temu razvoju in se prilagajamo zahtevanim spremembam v okolju. Vse te spremembe pa terjajo od vsakega posameznika, da se prilagaja in uči.
Cilj učeče se organizacije je hitrejše in učinkovitejše učenje. Učeča se organizacija nastaja v večih fazah: izgradnja temeljev (zavedanje, učenje, spodbujanje, okolje, vodstvo), določanje strategije implementacije (mogoči pristopi so naključni pristop ali deklarirana strategija), spremembe v obnašanju (5 osnovnih disciplin učeče se organizacije: sistemsko mišljenje, osebnostno mojstrstvo, mentalni model, skupna vizija in skupinsko učenje). Vse skupaj pripomore k učinkovitejši in uspešnejši ekipi.
Učeča se organizacija ima na koncu za rezultat ohranjanje visokega nivoja inovativnosti in konkurenčnosti, boljši položaj in pripravljenost za reagiranje na zunanje dejavnike ter boljše povezovanje resursov organizacije s potrebami klijentov. To pa so vse lastnosti, katere ločijo uspešne ekipe od povprečnih.
Z raziskavo med nogometaši, smo želeli ugotoviti, v kakšni meri so že slišali za pojem učeča se organizacija, ali je koncept učeče se organizacije že vpeljan tudi v športne klube. Rezultati so vzpodbudni, saj se nogometaši zavedajo pomena ekipnega dela, ki se na koncu pokaže v učinkovitejših in boljših rezultatih.
Rezultati ankete kažejo, da kljub nepoznavanju koncepta učeče se organizacije med nogometaši, le ti zagovarjajo njene elemente. Zavedajo se, da učeča se organizacija lahko prinese le pozitivne učinke in da koncept učeče se organizacije vpliva na najboljše rezultate. Statistično najbolj značilni elementi učeče se organizacije so: mentalni modeli, skupna vizija in timsko učenje. Sklopi vprašanj oz. trditve, ki so dobile najvišje strinjanje nogometašev z elementi ušeče organizacije pa so bili: potrditev različnih timskih vlog (4,35), pomembnost ekipnega uspeha (4,42), želja po skupnem treniranju (4,23) in jasno določeni tekmovalni cilji (4,53). Keywords: učeča se organizacija, učenje, uspešno vodenje, športna ekipa, nogomet Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1674; Downloads: 91
Full text (1,37 MB) |
5. ORGANIZACIJSKI IN STROKOVNI MODEL DELA Z IGRALCI MLAJŠIH STAROSTNIH KATEGORIJ V ROKOMETNEM KLUBUPrimož Hönigmann, 2016, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela smo povzeli različne opise ciljev pri delu z mladimi ter opredelili organizacijski in strokovni model in njuno uporabo v praksi. Pri delu z mladimi sta zastavljanje in izpolnjevanje ciljev zelo pomembna, saj tako lahko klub preverja kakovost in napredek dela z mladimi na vseh starostnih nivojih. Ena izmed najvišjih prioritet kluba je, da delo z mladimi poteka kakovostno, nadzorovano in strokovno. Model dela z igralci smo razdelili na organizacijski in strokovni model, ki so jima dodani še predlogi izvedbe v praksi. Organizacijski model pripomore k lažjemu in preglednejšemu načinu izvajanja nalog, zastavljenih v mladinskem programu, strokovni model zagotavlja lažje načrtovanje in izvajanje strokovnega dela, možnost nadzora in evalvacije, transparentnost, preglednost, sistematičnost dela ter standardov in pričakovanja, ki naj bi jih dosegali trenerji, igralci in zaposleni. Oba modela skupaj predstavljata temelj uspešnega dolgoročnega dela z mladimi v rokometu. Predlagane so bile izvedbe organizacijskega in strokovnega modela na primeru RK Maribor Branik. Upoštevanje predlogov izvajanja teh dveh modelov bi izboljšalo delo z mladimi in bi predstavljalo dobre temelje za dvig prepoznavnosti kluba pri delu z mladimi. S tem bi lahko postali konkurenčnejši in bolj prepoznavni na področju tekmovanj pod okriljem organizacije RZS in v tujini, še posebej v primerjavi s klubi, ki že delujejo na višjem organizacijskem in strokovnem nivoju. Prednost tega modela je, da omogoča sprotno evalvacijo dela in s tem takojšno povratno informacijo, ali delo z mladimi poteka dobro. Keywords: rokomet, organizacijski model, strokovni model, mladi, selekcija, klub, igralci, ekipa Published in DKUM: 12.08.2016; Views: 2237; Downloads: 169
Full text (1,63 MB) |
6. Upravljanje sprememb za prestrukturiranje poslovnih procesov v proizvodnji duroplastov s pomočjo generičnega modelaGregor Vedenik, 2016, doctoral dissertation Abstract: Slovensko gospodarsko okolje je v zadnjih desetletjih doživelo ogromno tranzicijskih, lastniških, tržnih, političnih in tudi finančnih sprememb. Podjetja, ki teh sprememb niso pravočasno upoštevala pri oblikovanju in izvajanju strategij, so se hitro znašla v težavah oziroma sploh niso preživela. Obvladovanje sprememb je ključnega pomena za konkurenčno delovanje podjetij, organizacij. Podjetja lahko za podporo uporabljajo različne pristope, tehnike, orodja, modele, ki pa niso prilagojeni zahtevam, ki izhajajo iz strategije in okolja ter tipu podjetja, še posebej, če so ta mala in srednje velika. V disertaciji je predstavljena zasnova in na študiju primera prikazano delovanje generičnega modela za obvladovanja sprememb, ki na osnovi simulacij menedžmentu v malih in srednje velikih podjetjih nudi podporo pri zaznavanju problemov, definiranju rešitev in implementaciji nujnih sprememb v poslovnih procesih. Uporaba generičnega modela za upravljanje sprememb statično podjetje spreminja v dinamično, ki je sposobno hitrih prestrukturiranj, ko je to potrebno. Keywords: change management, poslovni procesi, življenjski ciklus, patološki problemi, ekipa spremembe, cilj spremembe, merjenje spremembe, model za upravljanje s spremembami, duroplasti Published in DKUM: 27.07.2016; Views: 1973; Downloads: 239
Full text (11,91 MB) |
7. Pomen ustrezne podjetniške ekipe in njene motivacije za uspeh start-up podjetjaŠpela Kumer, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem projektu smo podrobneje preučevali vpliv podjetniške ekipe in njene motivacije na uspeh start-up podjetja.
V teoretičnem delu smo najprej razložili osnovne pojme, povezane s start-up podjetji ter opisali načine dela, ki se v takih podjetjih uporabljajo. Na kratko smo opisali tudi podjetniški proces, katerega sestavni del je med drugim podjetniška ekipa.
Podjetniško ekipo smo raziskovali podrobneje – navedli smo njeno optimalno sestavo, potrebne lastnosti ekipe in izkušnje njenih članov, ki vplivajo na uspešnost start-up podjetja. Ukvarjali smo se tudi z vprašanjem, kaj sploh je podjetniška ekipa in ali je start-up podjetje bolje ustanoviti sam ali v ekipi. Prav tako smo zelo podrobno raziskali tudi motivacijo ekipe v start-up podjetju. Primerjali smo motivacijo v ustaljenih podjetjih z motivacijo v start-up podjetjih, preučevali vpliv vodje na motivacijo članov ekipe za delo ter ugotavljali, kaj najbolj motivira člane podjetniške ekipe.
V praktičnem delu smo izvedli intervjuje z dvema slovenskima start-up podjetnikoma in ugotovili, da zagovarjata delo v ekipi in ga tudi sama uporabljata ter da motivirata člane svoje ekipe na načine, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. Keywords: Start-up podjetje, podjetniški proces, podjetniška ekipa, motivacija Published in DKUM: 10.11.2015; Views: 1548; Downloads: 216
Full text (761,29 KB) |
8. NUJNA STANJA V URGENTNI AMBULANTIDanilo Tošić, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz petih vsebinskih delov. Opis in predstavitev urgentne ambulante Zdravstvenega doma Trbovlje dajeta v pogled v delovno okolje ekip za nujno medicinsko pomoč. Predstavitev medicinske sestre in njena vloga v ambulanti sta pomembni za nemoteno in kakovostno delo celotne ekipe.
Nujna stanja, s katerimi se srečujemo v urgentnih ambulantah, so predstavljena po sklopih za boljše razumevanje in pregled nad različnimi znanji in veščinami, ki jih mora obvladovati celotna ekipa nujne medicinske pomoči. Specifičnost nekaterih primerov ne zajema le znanj in veščin posameznika v ekipi, ampak zahteva tehtno in premišljeno obnašanje ter skrb za pomoč sočloveku.
V raziskavi smo želi povzeti delo z nujnimi stanji v urgentni ambulanti Zdravstvenega doma Trbovlje. Osredinili smo se na polletno obdobje od 1. 1. 2013 do 30. 6. 2013, v katerem smo opredelili, koliko je bilo med obravnavanimi primeri nujnih, kako so nujni primeri ločeni po spolu, s katerimi nujnimi primeri smo se srečevali ter kam smo paciente napotili na nadaljnje zdravljenje. Podatke smo z dovoljenjem vodstva Zdravstvenega doma Trbovlje dobili iz baze podatkov informacijskega programa IRIS. Keywords: Nujna zdravstvena stanja, urgentna ambulanta, ekipa nujne medicinske pomoči, medicinska sestra in ukrepi pri nujnih stanjih. Published in DKUM: 20.10.2015; Views: 4599; Downloads: 711
Full text (1,48 MB) |
9. VLOGA IZOBRAŽEVANJA PRODAJNEGA OSEBJA V PODJETJU LJUBLJANSKE MLEKARNE D.D.Petra Alič, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: V podjetju je dober prodajalec ali prodajna ekipa velikega pomena. Dober prodajalec se ne rodi, pač pa se skozi leta izkušenj in izobraževanja, tako formalnega kot neformalnega, nenehno izoblikuje in nadgrajuje. Njegova odličnost in sposobnost pa se merita in ocenita lahko le finančno. Izpostavili smo nekaj ključnih sposobnosti, ki jih potrebuje prodajno osebje za uspešno prodajo. Predstavili smo tudi pomen ključnega kupca ter ga s Swot analizo umestili na pravilno mesto. Pogledali smo pogajalske trike, ki jih kupci največkrat uporabljajo v pogajanjih s prodajalci, proizvajalci uporabljajo ter najboljše odzive nanje.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in raziskovalnega dela.
Pri raziskovalnem delu smo izvedli anonimno anketo o potrošniških navadah kupcev. Rezultati ankete so nam lahko v pomoč pri nadaljnji usmeritvi prodaje v podjetju. Keywords: prodajno osebje, prodaja, kupec, prodajna ekipa, izobraževanje Published in DKUM: 22.05.2015; Views: 1948; Downloads: 269
Full text (1,80 MB) |
10. KLJUČNE DILEME PODJETNIKOV V PROCESU IZGRADNJE STARTUP-OVMatej Marič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Podjetništvo je gonilna sila vsakega gospodarstva. Uspeti v današnjem času je izjemno težka naloga. Na začetku ustanavljanja podjetja je pomembno, da vemo, katere so najpomembnejše odločitve, ki jih bomo morali sprejeti. Pri tem moramo narediti čim manj napak. Zaradi pomembnosti teh odločitev za sam nadaljnji razvoj podjetja smo se odločili, da bomo proučili in predstavili dileme, ki se najpogosteje pojavljajo v začetkih ustanavljanju podjetij.
V prvem delu diplomskega seminarja smo se osredotočili na pojem start-up podjetništva. Predstavili smo kaj je start-up podjetništvo, kakšen je pomen start-up podjetništva, kaj je podjetniški trikotnik ter posamezne elemente podjetniškega trikotnika. To so ideja, kapital in ekipa.
V drugem delu diplomskega seminarja smo se osredotočili na našo temo ključnih dilem v začetkih ustanavljanja start-up podjetništva. Predstavljene so tri ključne dileme, in sicer dileme povezane s kariero, dileme povezane z iskanjem ekipe in dileme povezane po ustanovitvi ekipe. Vsaka izmed dilem ima še vrsto drugih pod dilem. Tudi te smo natančneje predstavili. Sem lahko štejemo odločitve o vlogah, nagradah, razmerjih, soustanoviteljih, lastniških deležih, zaposlovanju in investiranju. Na vse te odločitve pa po navadi vpliva družina, kultura in drugi dejavniki, s katerimi smo odraščali. Na koncu drugega dela smo predstavili še sklepna spoznanja o dilemah, s katerimi se bo, ali pa se je že srečal vsak podjetnik pri ustanovitvi podjetja.
V tretjem delu diplomskega seminarja smo predstavili intervju z glavnim ustanoviteljem podjetja Ocean Orchids trgovina in storitve d.o.o.. Glavni ustanovitelj tega podjetja je Roman Ferenčak, ki ima tudi največji lastniški delež podjetja. Podjetja je ustanovil s pomočjo soustanovitelja Tomaža Jevšnika. Podjetje najdemo v Dobrovniku v Prekmurju, ukvarjajo pa se s proizvodnjo orhidej. Na koncu tretjega dela diplomskega seminarja smo naredili primerjavo med teoretičnimi spoznanji in praktičnimi izkušnjami podjetnika, kar je prikazano tudi v tabeli 7. Keywords: start-up, ključne dileme, podjetnik, proces izgradnje, ideja, kapital, ekipa, kariera, vloga, nagrada, lastniški delež, zaposlovanje, investiranje. Published in DKUM: 22.11.2013; Views: 2365; Downloads: 168
Full text (995,70 KB) |