| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Elektronska redovalnica z vidika učiteljev, učencev in staršev
Tanja Klobasa, 2021, master's thesis

Abstract: Živimo v času, ki ga zaznamuje stalni napredek in povečana uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije (IKT) v vsakdanjiku. Življenje brez uporabe IKT si težko predstavljamo. Informatizacija je s svojimi produkti, kot je elektronska redovalnica posegla tudi v šolstvo. Uvedba le te je tako v šole kot v domove prinesla tako pozitivne kot negativne spremembe. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej prikazujemo nekatere značilnosti vzgoje v družini. Nato pozornost posvetimo razvoju otrokove odgovornosti in samostojnosti ter prikažemo pomen sodelovanja staršev in šole ter njen vpliv na otrokovo učno uspeš-nost. V nadaljevanju pozornost namenimo informatizaciji in IKT ter spremembam, ki jih le ti prinašata v šolski prostor. Osredotočimo se na elektronsko redovalnico, njen pomen, zgradbo, ponudnike in varnost. V nalogi opozorimo tudi na pasti in negativne spremembe, ki jih informatizacija nosi s seboj in predstavimo nekatere dileme ob upo-rabi elektronske redovalnice. V empiričnem delu naloge nas zanima, kako učitelji, učenci in starši gledajo na uvedbo elektronske redovalnice, ali jo zaznavajo bolj v negativni ali pozitivni luči. Podrobneje nas zanima, kakšna so stališča učencev, učiteljev in staršev o vplivu elektronske redo-valnice na komunikacijo med učitelji in starši; na šolsko uspešnost in delo učencev; na samostojnost in odgovornost otrok ter na odnose med starši in učenci. Rezultati kažejo, da učitelji, učenci in starši v osnovi e-redovalnico zaznavajo kot pozitivno pridobitev. Raziskava tako kaže, da med učitelji glede na delovno dobo, med učenci glede na raz-red, med starši glede na razred otroka obstajajo nekatere statistično pomembne raz-like v pogledih na e-redovalnico.
Keywords: vzgoja v družini, odgovornost, samostojnost, intenzivno starševstvo, sodelovanje med šolo in starši, informatizacija, IKT, e-redovalnica, eAsistent, Lo.Polis
Published: 06.05.2021; Views: 85; Downloads: 23
.pdf Full text (2,22 MB)

2.
Uporaba šolskih informacijskih sistemov in njihov vpliv na odnose učitelj – učenec – starš
Mirjam Meško, 2018, master's thesis

Abstract: Uvedba šolskih informacijskih sistemov je v šole in domove prinesla veliko pozitivnih kot tudi negativnih sprememb. Staršem in učiteljem je dostop do ocen in drugih informacij o učencih mogoč tudi na daljavo. Zavedati se moramo, da brez uporabe tehnologije v današnjem času pač ne gre, zato se je treba s tem sprijazniti in čim bolj izkoristiti. V teoretičnem delu magistrske naloge sta opisana eAsistent in Lo.Polis kot vodilna šolska informacijska sistema v Sloveniji. Predstavljeno je vse, kar nam ponujata in katere funkcije omogočata staršem in učiteljem. Opisana so tudi stališča do elektronske redovalnice, kakšne so polemike o vpeljevanju eRedovalnice ter pomen povratne informacije. Izpostavili smo tudi tako imenovano »helikoptersko starševstvo«, ki se je razvilo kot posledica prevelikega nadzora staršev nad svojimi otroki. Posebno poglavje pa je namenjeno informacijskim komunikativnim tehnologijam – IKT, opisu le-teh ter njihovi vloga v učilnici in v stiku z učitelji. V empiričnem delu pa smo s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika raziskali, kakšno je mnenje staršev o uporabi šolskih informacijskih sistemov in kako vpliva na njihov odnos z otroki. Zanimalo nas je, katere aplikacije znotraj šolskih informacijskih sistemov največkrat pogledajo in kakšna je stopnja zaupanja med staršem in otrokom. Ugotavljali smo tudi, ali je komunikacija med staršem in otrokom pogostejša glede na uporabo šolskih informacijskih sistemov. Raziskovali smo še mnenje učiteljev o šolskih informacijskih sistemih, kakšna se jim zdi aplikacija, ali jim olajša in skrajša delo, in kakšna je preglednost aplikacije. Učitelje smo vprašali tudi, ali se jim zdi možno, da bi aplikacija lahko nadomestila govorilno uro.
Keywords: eAsistent, Lo.Polis, eDnevnik, eRedovalnica, IKT, komunikacija
Published: 09.01.2019; Views: 649; Downloads: 93
.pdf Full text (1,18 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica