| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1636
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
International Scientific Conference »Research and Education in Nursing« : Book of Abstracts, June 5th 2025, Maribor, Slovenia
2025, proceedings

Abstract: University of Maribor Faculty of Health Sciences is organising the lnternational Scientific Conference "Research and Education in Nursing". It will be held on June 5th 2024 in Maribor and will include the most recent findings of domestic and foreign researchers in nursing and other healthcare fields. The conference aims to explore advances in nursing and health care research as well as research-based education, in the Slovenian and international arena. Furthermore, it will provide an opportunity far practitioners and educators to exchange research evidence, models of best practice and innovative ideas.
Keywords: visokošolsko izobraževanje, zdravstvena nega, zdravstvene vede, konferenca, raziskovanje
Published in DKUM: 04.06.2025; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (4,83 MB)
This document has many files! More...

2.
Umetna inteligenca na področju izobraževanja
Manca Marguč, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava zaokroženo celoto področja uporabe umetne inteligence v izobraževalnih sistemih. Predstavljene so splošne značilnosti umetne inteligence in na kratko tudi zgodovina razvoja le-te. Nadaljevanje diplomskega dela predstavi povezavo med umetno inteligenco in personalizacijo učenja, ki omogoča prilagoditev vsebin in metod učencem glede na njihove individualne potrebe. Na kratko se dotakne tudi informacijsko-komunikacijske tehnologije, brez katere umetna inteligenca najverjetneje ne bi obstajala, informacijske družbe, ki je največja uporabnica umetne inteligence, in pa seveda e-izobraževanj, ki so trenutno eno izmed najbolj uporabljenih izobraževanj na svetu. Naloga raziskuje prednosti, kot so povečana učinkovitost učenja, avtomatizacija administrativnih nalog in uporaba orodij, kot so inteligentni tutorji in analitika učenja. Predstavi tudi slabosti, ki so npr. izguba človeške interakcije, odvisnost od umetne inteligence v izobraževanju itd. Hkrati pa opozarja na izzive, kot so etični pomisleki, varovanje zasebnosti in pomanjkanje enakopravnega dostopa do tehnologij. V empiričnem delu raziskava prikazuje poznavanje umetne inteligence med študenti in njihove navade uporabe. Večina anketirancev zaznava prednosti umetne inteligence, kot sta hitrejša obdelava podatkov in personalizacija učenja, a izraža pomisleke glede etičnih vprašanj in nadomestitve učiteljev z umetno inteligenco. Metodološko so uporabljene deskriptivne metode in anketa med sto študenti. Naloga zaključuje, da lahko umetna inteligenca bistveno prispeva k napredku izobraževanja, a le ob skrbni implementaciji in etični uporabi.
Keywords: Umetna inteligenca, izobraževanje, tehnologija
Published in DKUM: 29.05.2025; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (906,41 KB)

3.
Razvoj zaposlenih in njegov vpliv na individualno delovno uspešnost v podjetju Roto group d.o.o.
Vesna Bojnec, 2025, master's thesis

Abstract: V današnjem turbulentnem času in vse večji konkurenci se morajo podjetja zavedati, da so zaposleni pomembni za doseganje kratkoročnih in dolgoročnih ciljev podjetja. Za doseganje teh ciljev se morajo zaposleni nenehno osebno in poslovno razvijati. V magistrskem delu smo proučevali razvoj zaposlenih in njegov vpliv na individualno uspešnost. Najprej smo pregledali obstoječo literaturo, ki obravnava razvoj zaposlenih in individualno uspešnost. V teoretičnem delu smo opisali vsebino managementa človeških virov, opisali pojem razvoj zaposlenih, ki zajema učenje, izobraževanje, razvoj sposobnosti in usposabljanje. Ugotovili smo, da poleg sposobnosti, ki jih zaposleni pridobijo skozi opravljanje različnih nalog, potrebujejo še strokovno znanje. Da bi to pridobili, podjetja organizirajo v ali zunaj podjetja razna usposabljanja ali izobraževanja. Prav tako je pomembno, da se vsaj enkrat letno izvedejo razgovori z zaposlenimi, na podlagi katerih vodstvo ali vodje ugotovijo, ali zaposleni uspešno opravijo zastavljene delovne naloge. To izvedejo vsaj enkrat letno s pomočjo ocenjevanja ali merjenja individualne uspešnosti. Rezultati pokažejo, ali zaposleni uspešno izpolnjujejo zastavljene cilje ali ne ter pomagajo vodstvu ali vodjem pri odločanju, ali bodo zaposleni nagrajeni ali bodo napredovali na drugo delovno mesto ali jim bodo odvzete določene bonitete ali bodo premeščeni na drugo delovno mesto. Podjetja zaradi globalizacije in hitrega tempa življenja prehajajo iz tradicionalnih na nove oziroma agilne pristope individualne uspešnosti. Ugotovili smo, da ti pristopi izvajajo večkrat letno preverjanje uspešnosti, poudarek dajejo na razvoju zaposlenih in da je vse pogostejši poudarek na vseživljenjskem učenju. Poleg podjetij si zaposleni morajo prav tako prizadevati, da samoiniciativno predlagajo nadrejenim željo za izobraževanje in izpopolnjevanje, saj s tem pokažejo, kako pomembno je za njih znanje in izpolnjevanje zastavljenih ciljev, ne le osebnih, ampak tudi na ravni celotnega podjetja. V empiričnem delu smo skušali dokazati vpliv razvoja zaposlenih na individualno uspešnost v podjetju Roto Group d.o.o. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da razvoj le delno vpliva na individualno uspešnost. Poleg tega smo ugotovili, da ne obstajajo statistično značilne razlike med moškimi in ženskami glede pogostosti izobraževanj, da ne obstajajo statistično značilne razlike med starimi od 31 do 40 let in od 41 do 50 let glede enakovrednosti razvoja in da ne obstajajo statistično značilne razlike med zaposlenimi s srednješolsko in z univerzitetno izobrazbo glede na želje za usposabljanje.
Keywords: razvoj zaposlenih, učenje, izobraževanje, razvoj sposobnosti, usposabljanje, individualna delovna uspešnost
Published in DKUM: 22.05.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (3,78 MB)

4.
IZOBRAŽEVANJE JAVNIH USLUŽBENCEV S POUDARKOM NA STROKOVNIH IZPITIH IZ UPRAVNEGA POSTOPKA
Mitja Pukšič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja ureditev izobraževanja javnih uslužbencev po trenutno veljavni pravni ureditvi v Republiki Sloveniji, pri čemer je poseben poudarek namenjen seznanitvi z določbami zakonov in podzakonskih aktov, ki se nanašajo na izobraževanje javnih uslužbencev o določbah splošnega upravnega postopka oziroma splošnega in posebnih upravnih postopkov ter drugih predpisov, ki jih uradna oseba neposredno uporablja pri opravljanju dejanj v upravnem postopku. O poznavanju navedenih področij mora namreč uradna oseba opraviti strokovni izpit iz upravnega postopka, brez katerega ne more pridobiti pravice do opravljanja dejanj v upravnem postopku. Vsebina naloge je zato razdeljena v pet tematskih sklopov, ki so med seboj vsebinsko povezani in na ta način predstavljajo celoten pregled pravnih aktov, ki se nanašajo na opravljanje strokovnega izpita iz upravnega postopka. Ob tem so z namenom razumevanja vseobsežnosti tega strokovnega izpita skozi besedilo razloženi številni pomembni pojmi s področja upravnega prava in upravnega postopka; kar pa ne pomeni predstavitve upravnega prava v splošnem, ampak zgolj tistih institutov, zaradi katerih strokovni izpit iz upravnega postopka sploh obstaja.
Keywords: javni uslužbenci, izobraževanje, upravni postopek, državna uprava, organ, uradna oseba, upravna zadeva, nosilci javnih pooblastil, strokovni izpiti
Published in DKUM: 21.05.2025; Views: 3; Downloads: 1
.pdf Full text (485,13 KB)

5.
Pomen izobraževanja prostovoljcev v Slovenskem društvu Hospic : magistrsko delo
Jernej Horvat, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen izobraževanj za prostovoljce Slovenskega društva Hospic. Preučevali smo doživljanje osebnostne rasti prostovoljcev kot posledico udeležbe na izobraževanjih. V teoretičnem delu smo na podlagi pojasnitve pojma izobraževanje odraslih predstavili pomen izobraževanja za prostovoljce. V nadaljevanju smo se posvetili predstavitvi vloge izobraževanja odraslih pri osebnostni rasti posameznikov. Sledi predstavitev pojma »hospic« in Slovenskega društva Hospic. Osrednji del teoretičnega dela je obravnava izobraževanj za prostovoljce v Slovenskem društvu Hospic in pregled raziskav, ki se osredotočajo na vlogo izobraževanj za prostovoljce hospica v povezavi z njihovo osebnostno rastjo. V empiričnem delu smo izvedli polstrukturirane intervjuje s šestimi prostovoljkami Slovenskega društva Hospic, ki so dejavne v Območnem odboru Maribor. Zbrane podatke smo pozneje obdelali s fenomenološko metodo. S tem smo dobili vpogled v pomen izobraževanj za prostovoljce v Slovenskem društvu Hospic pri njihovi osebnostni rasti. Ugotovili smo, da se je osebnostna rast pri udeleženih prostovoljkah v raziskavi pokazala na treh področjih. Sprva se je pokazala sprememba v dojemanju svojega življenja in samega sebe. Nadalje se je izkazalo, da imajo po udeležbi na izobraževanjih prostovoljke predrugačen odnos do njihovih bližnjih, hkrati pa smo ugotovili, da so udeleženke začele drugače dojemati tematiko smrti.
Keywords: Slovensko društvo Hospic, prostovoljstvo, izobraževanje za prostovoljce, osebnostna rast, izobraževanje odraslih
Published in DKUM: 20.05.2025; Views: 0; Downloads: 31
.pdf Full text (1,08 MB)

6.
Razvijanje socialnih veščin učencev med pandemijo : magistrsko delo
Veronika Pintarič, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo preučuje spremembe v pedagoških pristopih, ki so nastale kot posledica prehoda na izobraževanje na daljavo med pandemijo. To je predstavljalo izziv tako za učitelje kot učence, saj je uvedba izobraževanja na daljavo zahtevala prilagoditve na pedagoškem in organizacijskem nivoju. Učitelji so se soočali s spremembami v socialnem vedenju učencev. Zaradi zaprtja vzgojno-izobraževalnih ustanov so bile te veščine pri učencih okrnjene, kar je zahtevalo prilagojene pedagoške pristope. Namen raziskave je bil preučiti izobraževanje na daljavo med pandemijo, s poudarkom na mnenju učiteljev o spremembah socialnega vedenja učencev. Zanimalo nas je, katere socialne veščine so učitelji najpogosteje razvijali in koliko časa so temu posvetili. V raziskavi je sodelovalo 957 slovenskih osnovnošolskih učiteljev. Raziskava je pokazala, da je večina učiteljev opazila spremembe v socialnem vedenju otrok, predvsem v tem, da učenci manj upoštevajo pravila odraslih in se slabše odzivajo na konflikte. Učitelji so največ časa posvetili razvoju socialnih veščin sodelovanja, odgovornosti, empatije in samokontrole. Najpogosteje so uporabljali individualno svetovanje, sledile so sodelovalno učenje in socialne igre, medtem ko so redkeje uporabljali igre vlog. Večina učiteljev je opazila napredek zaradi krepitve socialnih veščin učencev. Prav tako se je večina učiteljev za razvijanje socialnih veščin počutila kompetentna, a bi se vendar udeležili dodatnih izobraževanj na to temo.
Keywords: pandemija, izobraževanje na daljavo, socializacija, socialne veščine
Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (1,48 MB)

7.
Motivacija za izobraževanje v podjetju x
Ema Sovinc, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem poslovnem okolju je neprekinjeno izobraževanje ključno za vzdrževanje konkurenčne prednosti podjetja ter osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. Diplomsko delo proučuje področja in oblike izobraževanj ter motivacijske dejavnike in ovire, s katerimi se srečujejo zaposleni v podjetju X. Namen dela je bil seznaniti se s trenutnim zadovoljstvom zaposlenih na področju izobraževanj, določiti ključne motivatorje, ki spodbujajo zaposlene k udeležbi na izobraževanjih, ter hkrati prepoznati morebitne ovire, ki jih pri tem zadržujejo. V diplomskem delu smo uporabili metodo deskripcije, kvantitativno metodo s primarnimi podatki, kjer smo anketirali s pomočjo anketnega vprašalnika, teoretično metodo, metodo kompilacije in statistično metodo. Rezultati kažejo, da so zaposleni s trenutnim stanjem izobraževanja zelo zadovoljni. Kot najpomembnejše motivacijske dejavnike smatrajo razvoj novih veščin, osebno rast in razvoj ter osebno zadovoljstvo med zaposlenimi v podjetju X. Poleg tega so zaposleni navedli, da jim pomanjkanje časa predstavlja največjo oviro pri izobraževanju in poudarili, da kljub temu ohranjajo visoko zagnanost do izobraževanja. Zaposleni so izkazali največje zanimanje za izobraževanja s poudarkom na učenju tujih jezikov in pridobivanju tehničnih veščin, pri čemer so kot najbolj zaželene oblike izobraževanja navedli seminarje in izobraževalne programe, izvedene izven podjetja.
Keywords: motivacija, izobraževanje, zaposleni, teorije motivacije, znanje
Published in DKUM: 25.04.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (1,25 MB)

8.
Motivacija zaposlenih za dodatno izobraževanje v podjetju X
Klara Pintar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali in raziskovali motivacijo za izobraževanje zaposlenih v podjetju X, ki je eden največjih trgovcev z urami in modnim nakitom v regiji. Ker podjetje X deluje v panogi, kjer se povpraševanje in ponudba dnevno spreminjata ter je obenem konkurenca zelo močna, je treba zaposlene ustrezno izobraževati za doseganje boljših poslovnih rezultatov. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kaj najbolj motivira ali ovira zaposlene pri izobraževanju ter na katerih področjih in kdaj bi si želeli izobraževanja. Za željo po dodatnem izobraževanju sta pri posamezniku ključna spodbudna motivacija in jasen razlog za udeležbo. Diplomsko delo zajema teoretično opredelitev motivacije, izobraževanja in obstoječih motivacijskih teorij. V nadaljevanju sledijo predstavitev podjetja X ter izvedba raziskave in diskusija rezultatov. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in metodo kompilacije, medtem ko smo v empiričnem delu s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali stanje v podjetju X. Pridobljene rezultate smo nato prikazali v tabelah in grafih z uporabo različnih statističnih metod. Ob koncu diplomskega dela smo odgovorili na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da zaposlene za dodatno izobraževanje najbolj motivirata osebno zadovoljstvo in prispevek k lastnemu razvoju. Največjo oviro predstavlja preobremenjenost. Zaposleni bi si želeli pridobiti največ znanja na področju tujih jezikov in komunikacijskih veščin. Najraje bi se izobraževali v službenem času, v obliki praktičnih delavnic, predavanj in skupinskih izobraževanj. Podatki bodo podjetju X v pomoč pri odločitvi, na katera izobraževanja naj se osredotoči in kdaj naj jih začne izvajati. Prav tako bomo pridobili informacije o tem, katera področja in oblike zaposleni najbolj potrebujejo.
Keywords: motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacijski dejavniki, zaposleni
Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (1,44 MB)

9.
Uporaba interaktivnih aplikacij pri glasbeni umetnosti v osnovni šoli : magistrsko delo
Ivana Račić, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava uporabo digitalnih in interaktivnih aplikacij pri pouku glasbene umetnosti v osnovni šoli, pri čemer je poudarek na njihovem vplivu na učni proces, motivacijo učencev in pedagoške pristope učiteljev. V teoretičnem delu raziskava izpostavlja prednosti digitalnih orodij, kot so spodbujanje ustvarjalnosti, izboljšanje glasbenih kompetenc ter omogočanje individualiziranega učenja. Poseben poudarek je namenjen sodobnim aplikacijam, ki združujejo tehnologijo in umetnost ter omogočajo enostavno uporabo za učitelje in učence. Aplikacije, kot so Clipchamp, Chrome Music Lab in Blob Opera, so primeri orodij, ki podpirajo dinamično in vključujoče glasbeno izobraževanje. Empirični del vključuje raziskavo, izvedeno v osnovni šoli, kjer so bili v pouk glasbene umetnosti implementirani inovativni pristopi z uporabo interaktivnih aplikacij. Analiza podatkov, pridobljenih s pomočjo vprašalnikov, intervjujev in opazovanja z udeležbo je pokazala, da so uporabljena digitalna orodja izboljšala vključenost učencev, olajšala razumevanje glasbenih konceptov in omogočila zanimivejši in bolj raznolik pouk. Pri tem se učitelji soočajo tudi z izzivi, kot so pomanjkanje tehnične opremljenosti, nezadostna usposobljenost ter potreba po dodatni podpori za učinkovito integracijo tehnologij v izobraževanje.
Keywords: interaktivne aplikacije, glasbena umetnost, osnovno-šolsko izobraževanje, Blob Opera, Music Lab, Clipchamp, implementiranje tehnologije
Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (2,72 MB)

10.
Lastniki kot ambasadorji trajnostnosti: iskanje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem z mikrodokazili in gospodarstvom za povečanje trajnostnosti
Nomi Hrast, 2025, master's thesis

Abstract: Trajnostno upravljanje in vodenje organizacij postaja vedno bolj pomembno za dolgoročno uspešnost organizacij, pri tem pa imajo pomembno vlogo lastniki kot upravljalci in oblikovalci politike podjetja. Magistrsko delo obravnava vlogo lastnikov organizacij kot ambasadorjev trajnostnosti in preučuje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem, mikrodokazili, razvojem gospodarstva in podjetji za povečanje trajnostnosti. Predstavljeni so ključni koncepti trajnostnosti, integralnega managementa in vpliva lastnikov kot upravljalcev na organizacijo in njene trajnostne usmeritve. Predstavljeni so zakonodajni okviri, standardi, protokoli in druge komponente poročanja organizaciji o trajnostnosti ter povezava tega s pomenom izobraževanja o trajnostnosti za organizacije. V empiričnem delu sta izvedeni dve študiji primera, prva se nanaša na analizo izbranih izobraževanj o trajnostnosti v poslovanju v Sloveniji, druga pa na preučitev izbranih tujih visokošolskih študijskih programov s področja trajnostnosti. Na podlagi ugotovitev je oblikovan predlog modela kurikuluma za trajnostno izobraževanje lastnikov organizacij z uporabo mikrodokazil v visokem šolstvu. Raziskava je pokazala, da je izobraževanje na področju trajnostnosti v poslovanju pomembno, vendar v Sloveniji še ni sistematično urejeno. Zato se mikrodokazila izkazujejo kot potencialno učinkovito orodje za povezovanje akademskega sveta in gospodarstva, kar bi lahko omogočalo boljši prenos znanja ter večjo izobraženost o trajnostnosti v poslovanju.
Keywords: lastniki podjetja, trajnostnost, integralni management, politika organizacije, visokošolsko izobraževanje, mikrodokazila
Published in DKUM: 09.04.2025; Views: 0; Downloads: 74
.pdf Full text (2,05 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica