| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1594
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Življenjska zgodba kot metoda raziskovanja v izobraževanju odraslih : magistrsko delo
Petra Očko, 2024, master's thesis

Abstract: V zaključnem delu smo se ukvarjali s proučevanjem izobraževanja odraslih v luči življenjskih izpovedi udeležencev izobraževanja odraslih. Teoretični del smo razdelili na dva dela, kjer smo v prvem delu podrobneje raziskali določene ključne vidike izobraževanja odraslih, in sicer od splošne opredelitve definicije izobraževanja odraslih do opredelitve specifičnih metod dela samih izobraževalcev ter lastnosti izobraževancev. V drugem delu smo podrobneje opredelili kvalitativno raziskovanje in pojem življenjske zgodbe. V empiričnem delu smo izvedli sedem nestrukturiranih intervjujev v obliki življenjske zgodbe z udeleženci izobraževanja odraslih. Rezultate intervjujev smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Ugotovili smo, da so se vsi izmed intervjuvanih posameznikov za izobraževanje v odrasli dobi v večinski meri odločili samoiniciativno, tekom izobraževanja pa so bili visoko notranje motivirani. Raziskava je pokazala, da so nekateri izobraževalni programi bolj prilagojeni potrebam odraslih kot drugi. Ugotovili smo še, da so se odrasli v določenem obsegu, delno zaradi ciljno usmerjenega učenja in delno zaradi že pridobljenih življenjskih izkušenj, učili lažje, kot v mladosti. Rezultati naše kvalitativne raziskave so potrdili teoretičen okvir predelane literature s področja izobraževanja odraslih, in sicer da mora učinkovito izobraževanje odraslih prepoznati ter izkoristiti edinstvene značilnosti odraslih učencev, vključno z njihovo potrebo po praktični uporabnosti, spoštovanju njihovih izkušenj in upoštevanju njihovih časovnih ter življenjskih omejitev. Izobraževalni programi morajo biti fleksibilni, relevantni in odzivni na raznolike potrebe odraslih.
Keywords: izobraževanje odraslih, življenjska zgodba, motivacija, kvalitativno raziskovanje
Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 56; Downloads: 6
.pdf Full text (875,96 KB)

2.
Stigmatizacija oseb z duševnimi motnjami s strani zdravstvenih delavcev in splošne javnosti
Nuša Novšak, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Stigmatizacija oseb z duševnimi motnjami s strani zdravstvenih delavcev in splošne javnosti predstavlja problem, s katerim se osebe z duševnimi motnjami soočajo. Namen zaključnega dela je na podlagi raziskave ugotoviti prisotnost stigmatizacije oseb z duševnimi motnjami s strani zdravstvenih delavcev v primerjavi s splošno javnostjo. Metode: Uporabili smo kvantitativno raziskovalno metodologijo. V raziskavo so bili vključeni zdravstveni delavci in splošna javnost. Za zbiranje podatkov smo uporabili standardizirani vprašalnik. Podatke smo analizirali s pomočjo opisne in sklepne statistike. Rezultati: Ovrgli smo prvo hipotezo, saj ob primerjavi zdravstvenih delavcev in splošne javnosti nismo zaznali statistično značilne razlike (p = 0,268) v stopnji stigmatizacije. Ovrgli smo drugo hipotezo, saj glede na leta izkušenj dela v zdravstvu pri zdravstvenih delavcih nismo zaznali statistično signifikantne razlike (p = 0,568) v stopnji stigmatizacije. Ugotovili smo, da pri zdravstvenih delavcih zaznamo statistično pomembno razliko (p = 0,0297) v stopnji stigmatizacije glede na področje dela. Diskusija in zaključek: Nismo ugotovili statistično značilne razlike v stopnji stigmatizacije oseb z duševnimi motnjami med zdravstvenimi delavci in splošno javnostjo, prav tako ne s strani zdravstvenih delavcev glede na leta delovnih izkušenj v zdravstvu. V svetu potekajo ukrepi, ki zmanjšujejo stopnjo stigmatizacije oseb z duševnimi motnjami.
Keywords: medicinska sestra, zdravstveni sistem, izobraževanje, klinično okolje, družba
Published in DKUM: 04.07.2024; Views: 91; Downloads: 7
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
Motivacija učiteljev za izobraževanje in usposabljanje v Biotehniškem centru Naklo
Tamara Teršek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je poudarjeno, da je izobraževanje temeljnega pomena za razvijanje kompetenc in prilagajanje spreminjajočim se potrebam učencev in družbe. Za udeležitev učiteljev na izobraževanjih ima veliko vlogo motivacija. Z diplomskim delom smo želeli pridobiti informacije, kako so učitelji zadovoljni z dodatnim usposabljanjem, kolikšna je njihova motivacija za pridobivanje dodatnega znanja in kakšno je njihovo zaupanje v sistem nadgrajevanja. Odločili smo se uporabiti opisno in kvantitativno metodo ter korelacijsko analizo. Pri raziskovalnem delu smo uporabili anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen med učitelje v Biotehniškem centru Naklo. Za analizo podatkov le-tega smo si pomagali s programoma Microsoft Excel in SPSS. Raziskava je pokazala, da se učitelji želijo udeleževati različnih izobraževanj in usposabljanj. K dodatnemu izobraževanju jih motivira želja po dodatnem znanju. Največja ovira pa je pomanjkanje časa.
Keywords: Motivacija, izobraževanje, usposabljanje, učitelj, opisna statistika
Published in DKUM: 03.07.2024; Views: 84; Downloads: 9
.pdf Full text (1,80 MB)

4.
Projektno učno delo v podaljšanem bivanju na primeru izdelave STEM kotička : magistrsko delo
Zala Hrastnik, 2024, master's thesis

Abstract: V podaljšanem bivanju, kjer je poudarek na ustvarjalnem preživljanju prostega časa, smo se odločili za izdelavo STEM kotička kot del projektno učnega dela. Glavni namen naloge je bil oblikovati in implementirati STEM kotiček, kjer bi mlajši učenci skozi praktične aktivnosti razvijali ključne kompetence na področju znanosti, tehnologije in inženirstva. Projektno učno delo je bilo izvedeno v četrtem razredu Osnovne šole Franja Malgaja Šentjur, v katerem je sodelovalo 16 učencev in je potekalo skozi deset srečanj. Učenci so aktivno sodelovali v vseh fazah projekta, od začetnega oblikovanja ideje do končne evalvacije. Evalvacija, ki je vključevala mnenja učencev in mnenje učiteljice ter lastna opažanja, je pokazala, da je izdelava STEM kotička pozitivno vplivala na motivacijo učencev, sodelovanje med učenci, večjo zavzetost ter izboljšano razumevanje in uporabo pridobljenega znanja. Učenci so prav tako razvijali kritično mišljenje, reševali probleme in spodbujali ustvarjalnost. STEM kotiček se je izkazal kot učinkovito učno orodje, ki spodbuja praktično uporabo znanja, inovativnost in sodelovanje med učenci, ter prispeva k bolj dinamičnem in vključujočem se učnem okolju.
Keywords: projektno učno delo, podaljšano bivanje, STEM kotiček, STEM izobraževanje
Published in DKUM: 21.06.2024; Views: 150; Downloads: 24
.pdf Full text (4,64 MB)

5.
Ustvarjalnost in kreativnost osnovnošolskih učencev na tehniškem področju : magistrsko delo
Ivan Kojc, 2024, master's thesis

Abstract: Nadarjeni učenci pri tehniki in tehnologiji potrebujejo dejavnosti, ki jim omogočajo razvijanje tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti. Nadarjenost obravnavamo kot lastnost, ki jo učenec ima, ustvarjalnost in kreativnost pa kot dejavnost, skozi katero se nadarjenost izkazuje. V prvem delu naloge smo s testiranjem ugotavljali raven ustvarjalnosti in kreativnosti ter nadarjenosti na tehničnem področju in povezavo med njima. V raziskavo so bili vključeni učenci, ki imajo na urniku predmet tehnika in tehnologija ter tisti, ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet tehnika. Učence smo testirali z modeliranim testom tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti, ki smo ga sestavili s pomočjo Torranceovega testa ustvarjalnega mišljenja in z modeliranim testom tehnične nadarjenosti. V drugem delu smo ugotavljali raven ustvarjalnosti in kreativnosti z izdelavo izdelka oziroma modela. Zaradi zahtevnosti postopka in zagotovitve veljavnosti, zanesljivosti in objektivnosti smo vključili učence 4., 6. in 7. razreda. Ugotovili smo, da obstaja povezanost med tehnično nadarjenostjo ter tehnično ustvarjalnostjo in kreativnostjo. Odvisna je od spola, zaključne ocene in starosti. Dekleta so izkazala večjo tehniško ustvarjalnost in kreativnost, fantje pa večjo tehniško nadarjenost. Višji kot sta bili zaključna ocena in starost učencev, višja je bila tudi stopnja tehnične nadarjenosti ter tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti. Prav tako smo ugotovili, da so učenci izkazali manjšo ustvarjalnost in kreativnost pri izdelavi izdelka kot pri testiranju.
Keywords: osnovnošolsko izobraževanje, tehnična nadarjenost, tehnična ustvarjalnost in kreativnost, tehnika in tehnologija
Published in DKUM: 19.06.2024; Views: 110; Downloads: 11
.pdf Full text (1,91 MB)

6.
Motivacija za izobraževanje zaposlenih v domu Petra Uzarja
Patricija Lukan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava motivacijo za izobraževanje zaposlenih v domu Petra Uzarja. V teoretičnem delu spoznamo motivacijo in izobraževanje ter njuno povezanost. V praktičnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo jih zastavili. Ugotovili smo da zaposlene najbolj motivira osebna in poklicna rast, ter povečanje samozavesti, da se najraje izobražujejo znotraj organizacije v službenem času ter da jim največji oviri predstavljata pomanjkanje časa in stroški izobraževanja. Na podlagi odgovor ankete lahko Dom Petra Uzarja ustvari učinkovit in bolj ustrezen načrt za izobraževanje zaposlenih.
Keywords: motivacija, izobraževanje, izobraževanje odraslih
Published in DKUM: 17.06.2024; Views: 84; Downloads: 10
.pdf Full text (1,10 MB)

7.
Etika umetne inteligence v izobraževanju
Smiljana Gartner, Marjan Krašna, 2023, original scientific article

Abstract: Pokovidno obdobje je razvoj in uporabo umetne inteligence (UI) pospešilo v različnih oblikah in na različne načine. Spremembe se ne dogajajo samo v industriji, temveč je vse večja želja ali zahteva, da se vpelje tudi v izobraževanje. Toda digitalna pismenost vseh deležnikov v izobraževanju mora vključevati zraven vedenja in veščin tudi etiko. V članku predstavimo etične kodekse, povezane z umetno inteligenco, nato analiziramo štiri osnovne gradnike področja etike UI v izobraževanju (avtonomnost, zasebnost, zaupanje in odgovornost), saj je razumevanje konceptov pogoj za delovanje v skladu z njimi in za njihovo uporabo UI v izobraževanju.
Keywords: etika, umetna inteligenca, izobraževanje, kodeksi, odnos
Published in DKUM: 31.05.2024; Views: 149; Downloads: 9
.pdf Full text (405,88 KB)
This document has many files! More...

8.
Usposabljanje telesnih stražarjev : dileme in pomisleki
Bernarda Škrabar Damnjanović, Peter Bach, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: varovanje oseb, telesni stražarji, varnostniki, usposabljanje, izobraževanje, zasebno varovanje
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 71; Downloads: 1
.pdf Full text (1,24 MB)

9.
Učenje s simulatorji - novo obdobje v izobraževanju kirurgov
Dušica Pahor, 2014, preface, editorial, afterword

Keywords: simulacijski center, kirurgija, izobraževanje specializantov, simulatorji
Published in DKUM: 12.04.2024; Views: 122; Downloads: 2
.pdf Full text (208,41 KB)
This document is also a collection of 1 document!

10.
Učne strategije
Tim Tekavc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Učne strategije so načrtovani pristopi in tehnike, ki jih posamezniki uporabljajo za optimizacijo učnega procesa. Vključujejo raznolike metode, kot so aktivno učenje, ponavljanje, vizualizacija in povezovanje znanja, s ciljem izboljšanja razumevanja, zadrževanja informacij ter spodbujanja kritičnega razmišljanja. Pravilna uporaba učnih strategij ne povečuje le učinkovitosti učenja, temveč tudi spodbuja prilagodljivost posameznika in krepi spretnosti, ki so dragocene v številnih življenjskih situacijah. V tem delu smo uporabili metode, kot so pregled člankov, opisovanje, povzemanje in združevanje pregledanega ter primerjavo med različnimi članki in različnimi avtorji. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketo. Ugotovili smo razlike med izbiro učne strategije glede na spol in dejavnike ter povezavo med izbiro učne strategije in učnim uspehom. Študentom priporočamo, da se za doseganje višjih rezultatov poglobijo v izbiro in optimizacijo svojih učnih strategij.
Keywords: Učenje, strategija, izobraževanje
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 277; Downloads: 41
.pdf Full text (825,83 KB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica