| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv terapije z živalmi na anksioznost pri otrocih
Nicole Zrim, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Terapija z živalmi je lahko potencialno učinkovit pristop, ki izboljša otrokovo duševno zdravje ter hkrati prispeva k lajšanju simptomov anksiozne motnje. Namen zaključnega dela je na podlagi pregleda literature ugotoviti vpliv terapije z živalmi na anksioznost pri otrocih. Metode: Za namen izdelave zaključnega dela smo izvedli pregled literature v različnih podatkovnih bazah in uporabili deskriptivno metodo dela. Literaturo smo pregledali in analizirali ter določili nivoje dokazov izbranih člankov. Potek iskanja smo prikazali z PRISMA diagramom. Izvedli smo analizo in sintezo zbranih podatkov. Pri tem smo uporabili sintezno tabelo. Rezultati: Ugotovili smo, da terapija z živalmi vpliva na izboljšanje duševnega zdravja otrok ter lajšanju simptomov in občutkov anksioznosti. Ta oblika terapije lahko otrokom z anksioznostjo zagotavlja občutek varnosti in povezanosti, omogoča osredotočenost na trenutek ter preusmeritev pozornosti stran od skrbi, hkrati pa vzpostavlja mirno okolje za izražanje čustev. Razprava in zaključek: Terapija z živalmi ne le učinkovito zmanjšuje simptome anksioznosti pri otrocih, temveč ponuja obetaven pristop skupaj s tradicionalnimi metodami zdravljenja. Njena integracija v terapevtske programe v različnih okoljih lahko obogati obstoječe metode zdravljenja in prispeva k boljšemu duševnemu zdravju otrok in hkrati poudarja pomen holističnega pristopa v skrbi za dobrobit posameznika.
Keywords: živali, alternativne metode zdravljenja, duševno zdravje otrok, tesnoba
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 284; Downloads: 68
.pdf Full text (1,07 MB)

2.
Duševno zdravje učencev in vključevanje čuječnosti pri pouku v osnovni šoli : magistrsko delo
Maja Grobelnik, 2022, master's thesis

Abstract: V današnjem hitrem tempu življenja je usmerjanje vase in iskanje rešitev za dobro duševno zdravje še kako pomembno. Živimo v času, kjer nas na vsakem koraku spremlja interaktivno komunikacijska tehnologija. Otroci so že od malih nog obdani s to tehnologijo, srečujejo se z veliko dražljaji, predvsem s socialnimi omrežji, katerih vsebine včasih niso najbolj primerne za otroke. Večina otrok po navadi posnema tisto, kar vidi – kot smo omenili, pa to ni vedno najboljše. Ob vsem tem se otrokova osebnost lahko izgubi, gledanje idealov na socialnih omrežjih pa lahko otrokovo samopodobo zmanjša. Pomembno je, da se otrok sprejema, se ima rad in je pozitivno naravnan do življenja, tako se bo lažje spopadal z morebitnimi težavami v življenju. Eden od načinov, kako lahko to doseže, je prakticiranje tehnik, ki spodbujajo čuječnost. V magistrskem delu nas je zanimalo, kako učitelji razrednega pouka ocenjujejo duševno zdravje učencev, kako so učitelji sami usposobljeni za prepoznavanje duševnih motenj pri učencih, ali bi čuječnost vključili k uram pouka in ali bi se udeležili izobraževanj na temo tesnobe in čuječnosti. Anketne odgovore smo prejeli od 80 učiteljev, ki poučujejo razredni pouk. Kot najpogostejše duševne motnje pri učencih so anketirani učitelji navajali anksioznost, motnje koncentracije in pozornosti, motnje vedenja in učne težave. Večina učiteljev (80 %) je mnenja, da bi čuječnost vključili k svojim uram pouka in da bi to prineslo pozitivne učinke na duševno zdravje učencev. Približno polovica anketiranih učiteljev se v prostem času ukvarja s čuječnostjo. Prav ti učitelji tudi navajajo, da so pri sebi opazili veliko pozitivnih učinkov, boljše duševno zdravje, skratka splošno boljše počutje. Glede na to, da smo pri analizi različnih znanstvenih člankov ugotovili, da ima redno izvajanje tehnik čuječnosti ogromno pozitivnih učinkov na fizično in duševno zdravje posameznika, bi bilo dobro tej veščini nameniti več časa.
Keywords: duševno zdravje otrok, duševne motnje, čuječnost, učitelji
Published in DKUM: 09.06.2022; Views: 823; Downloads: 168
.pdf Full text (1,98 MB)

3.
OSVEŠČENOST STARŠEV O POMENU DUŠEVNEGA ZDRAVJA OTROK IN MLADOSTNIKOV
Jelena Fajfarić, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče: Najpomembnejša lastnost vsake družine je toplina čustvenih odnosov med starši in otroki. Vsi ljudje moramo skrbeti za svoje zdravje, vsi starši pa za zdravje svojih otrok. Zato potrebujemo veliko znanja. Na področju duševnega zdravja ima medicinska sestra pomembno vlogo, saj deluje zdravstveno-vzgojno, tako na starše, kakor tudi otroke in mladostnike. Metodologija raziskovanja: V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Teoretična izhodišča smo predstavili s pomočjo študija domače in tuje literature. Kot raziskovalni instrument smo za zbiranje podatkov uporabili anonimni anketni vprašalnik. V raziskavi je sodelovalo 60 naključno izbranih staršev, katerih otroci obiskujejo organizirano športno aktivnost. Dobljene rezultate smo statistično obdelali in jih grafično prikazali s pomočjo programa Microsoft Office Excel. Rezultati: Rezultati raziskovanja so pokazali, da se starši zavedajo, kako pomembno je duševno zdravje za zdrav razvoj otroka in kasneje mladostnika. Spodbuden je podatek, da se zelo dobro zavedajo lastne odgovornosti za zdrav razvoj svojih otrok. Vsi anketiranci posvečajo poseben pomen redni gibalni aktivnosti, saj pravijo, da le-ta pomembno vpliva na duševno zdravje njihovega otroka. Prav tako se zavedajo pozitivnih lastnosti, ki jih ima pozitivna družinska klima. Sklep: Starši se zavedajo, kako pomembna je njihova vloga za zdrav razvoj otroka in s tem dobro duševno zdravje svojih otrok, saj prav oni v veliki meri vplivajo na duševno zdravje le-teh. Medicinska sestra ima ob tem pomembno vlogo, starši pa ji v medsebojnem odnosu morajo zaupati. Na ta način bo zdravstveno-vzgojno delovanje medicinske sestre doseglo največji učinek.
Keywords: duševno zdravje, otrok, mladostnik, starši, medicinska sestra
Published in DKUM: 07.02.2014; Views: 2196; Downloads: 410
.pdf Full text (9,16 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica