2.
PREDNOSTI IN SLABOSTI DRUŽINSKIH PODJETIJ - PRIMER SLOVENIJEBarbara Jozičić, 2013, undergraduate thesis
Abstract: Družinska podjetja so pomemben člen v ekonomijah po svetu in pri nas. Zaradi pomanjkanja enotne definicije družinskega podjetje je točne deleže, ki jih predstavljajo med majhnimi in srednje velikimi podjetji težko določiti. Imamo pa ocene nekaterih približkov in tako se ocenjen delež družinskih podjetij v Evropi se giblje med 70-80 %, medtem ko v Sloveniji med 40-50 %. Odlikujejo jih številne prednosti, pestijo pa slabosti. V primerjavi z nedružinskimi naj bi bila bolj predana poslu in družini, imela več znanja in izkušenj, bila bolj fleksibilna v času, delu in denarju in naj bi bolj dolgoročno razmišljala. V družinskem podjetju je moč zaslediti stabilno kulturo, zanesljivost in ponos članov, ki se kažejo v družinskem imenu. Odločitve naj bi sprejemali hitreje. Na drugi strani pa se soočajo s slabostmi kot so rigidnost, številnimi poslovnimi izidi (modernizacija zastarelih metod vodenja, upravljanje tranzicije, pridobivanje kapitala). Zelo občutljiva tema je pojem nasledstva in če le-to ni dobro urejeno še pride do problemov vodstva in legitimnosti. Prihaja tudi do čustvenih vplivov in nekaterih konfliktnih odnosov (nepotizem, lastnik, sindrom razvajenega otroka, vojna rož, rivalstvo med otroki, očetovo dominantno obnašanje). Pojavi se lahko molzenje podjetja v primeru, da družinski člani premalo ali nič prispevajo k poslu, ter problem priženjenih. Vodilna delovna mesta za nedružinske člane niso tako atraktivna.
Keywords: Družinsko podjetje, družinski sistem, poslovni sistem, lastnik, družinsko ime, stabilna kultura, pripadnost poslu, tradicija podjetja, nepotizem, čustveni vplivi v poslovanju, dominantnost lastnika, vojna rož, rivalstvo otrok, priženjeni, nasledstvo
Published in DKUM: 04.11.2014; Views: 1715; Downloads: 172
Full text (769,99 KB)