| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Značilnosti stila vodenja v kontekstu prenosa podjetja
Nejc Sovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava značilnosti različnih stilov vodenja v kontekstu prenosa podjetja in kako lahko različni stili pomagajo ali otežijo prenos podjetja iz ene generacije na drugo. Cilj naloge je izvedeti, kako lahko stili vodenja pripomorejo, da bo proces potekal čim bolj gladko, brez večjih zapletov, kakšne težave se lahko pojavijo med postopkom in kako pripraviti bodočo vodjo na sam prevzem podjetja, da bo podjetje še naprej rastlo in se razvijalo. V prvem delu naloge predstavljamo teoretični okvir vodenja, kjer smo opredelili ključne pojme, sloge vodenja in dejavnike, ki vplivajo na uspešen način vodenja. Poudarili smo primerjavo različnih stilov vodenja, kot so avtokratski, demokratični, transformacijski, transakcijski in birokratični in kako ti slogi vplivajo na prenos podjetja. Osrednji del naloge se navezuje na vodenje v kontekstu prenosa podjetja, kjer se osredotočamo predvsem na to, kako stil vodenja vpliva na proces prenosa, kako je potrebno naslednike pripraviti na prevzem podjetja in primerjavo, kako vodijo starejše in kako nove, mlade vodje. V tem delu obravnavamo tudi, do kakšnih sprememb pride v organizacijski kulturi po prenosu in analiziramo uspešne prenose. V empiričnem delu naloge smo izvedli sekundarno raziskavo, v kateri smo zbrali 32 naključno izbranih podjetij v Sloveniji, ki so prestali proces prenosa. Nato smo naredili analizo, koliko podjetij je po prenosu propadlo oziroma zašlo v finančne težave in koliko jih je obstalo in nemoteno poslovalo naprej. Ugotovili smo, kateri stil vodenja so v podjetjih v času prenosa uporabljali, da smo analizirali, kateri stil je bil najbolj učinkovit in kateri najmanj. Proučili smo njihov tržni delež in če se je le-ta po procesu prenosa povečal, zmanjšal ali ostal enak. V zaključnem delu smo predstavili ključna spoznanja in napisali ugotovitve same diplomske naloge, ki poudarjajo, da je proces uspešnega prenosa zelo povezan s stilom vodenja in pravočasno pripravo naslednika na sam proces. Ugotovili smo, kateri stil vodenja najbolje vpliva na proces prenosa in kateri najmanj, kako dolgo in kako morajo potekati priprave naslednika na sam proces in kako se vodenje razlikuje med starejšo in mlajšo generacijo vodij. Ovrednotili smo zastavljene hipoteze in ugotovili, kako sam stil vodenja vpliva na prenosa podjetja. Na koncu smo izpostavili odprt problem, ki bi ga bilo potrebno dodatno raziskati in proučiti.
Keywords: vodenje, stili vodenja, prenos podjetja, naslednik, vpliv vodenja, prilagodljivost vodij, družinska podjetja, podjetje.
Published in DKUM: 04.12.2024; Views: 0; Downloads: 58
.pdf Full text (886,52 KB)

2.
Izzivi širjenja poslovanja družinskih podjetij na mednarodni trg
Anastasiya Nikolaeva Stoyanovich, 2024, master's thesis

Abstract: Ukvarjali se bomo z družinskimi podjetji iz Republike Srbije, ki širijo svoje poslovanje na mednarodni trg. Zanimajo nas družinska podjetja, njihove družinske vrednote in izkušnje pri poslovanju na mednarodnem trgu. Na podlagi njihovih izkušenj, mnenj in stališč bomo dobili vpogled v to, kako razvijajo svoje poslovanje. Cilj je odkriti družinske vrednote, ki jih gojijo omenjena družinska podjetja, da bi bolje razumeli njihov način dela, položaj na mednarodnem trgu in konkurenčne prednosti, ki jih izpostavljajo. V teoretičnem delu bomo pojasnili pojme, kot sta družinski posel in trg, na katerem poslujejo družinska podjetja, da bi razumeli njihove osnovne značilnosti in posebnosti poslovanja. Nato bomo raziskali proces internacionalizacije družinskih podjetij, motive, prednosti in slabosti samega procesa internacionalizacije, pa tudi izzive, s katerimi se družinska podjetja lahko srečujejo. Prav tako bomo opredelili družinske vrednote, da bi razumeli njihov pomen in vpliv na poslovanje. Poslovanje družinskih podjetij iz Srbije na mednarodnem trgu smo raziskali s pomočjo strukturiranega intervjuja odprtega tipa. V empiričnem delu so prikazani odgovori na intervjuje, ki smo jih izvedli z lastniki in člani družinskih podjetij. Združili smo njihove izkušnje, razmišljanja in stališča ter ugotovili, da se srečujejo z različnimi izzivi pri poslovanju na mednarodnem trgu, kot so plačilna tveganja, pomanjkanje ustreznega obratnega kapitala in jezikovne ovire. Obstoječi stereotipi o družinskih podjetjih, ki poslujejo na mednarodnem trgu zgolj zato, ker prihajajo iz Srbije, so lahko izzivalni in zato dovolj močan motivator za dokazovanje in vztrajnost. Intervjuvana podjetja so podala nasvete za potencialno poslovanje na mednarodnem trgu drugih družinskih podjetij, ki temeljijo na vztrajnosti, doslednosti in poštenosti. S tem raziskovanjem pridobimo vpogled v izzive, s katerimi se družinska podjetja srečujejo, in smernice za tiste, ki bi se pogumno odločili za širjenje poslovanja na mednarodni trg. Delo lahko služi kot ideja za nadaljnje raziskovanje poslovnih tveganj na mednarodnem trgu in metod, ki bi lahko potencialno zmanjšale tveganja in stabilizirale poslovanje.
Keywords: družinska podjetja, mednarodni trg, družinske vrednote, kulturne razlike, poslovni izzivi.
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (1,40 MB)

3.
Sinergije in izzivi sodelovanja med družinskimi podjetji in startupi na praktičnem primeru
Eneja Zupanič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je namenjena pojasnilom, kako si lahko družinska in start-up podjetja medsebojno koristijo s sodelovanjem, da bi povečali svoje inovativne sposobnosti. Družinska podjetja igrajo ključno vlogo v današnjem gopodarstvu. Vendar pa je v trenutnem dinamičnem gospodarskem okolju družinsko podjetje pred izzivom, kako ohraniti svoj konkurenčni položaj. Na drugi strani imajo start-up podjetja pogosto obetavne inovativne ideje z velikim tržnim potencialom. Zato se od obeh strani pričakuje, da si med seboj pomagata. Najprej smo opredelili družinska podjetja in njihov pomen za gospodarstvo, kjer smo predstavili značilnosti družinskega podjetja in prednosti ter slabosti družinskih podjetij. Opredelili smo tudi vpliv družinskih podjetij na gospodarstvo v Sloveniji. V nadaljevanju smo proučili start-up podjetja in njihov pomen za gospodarstvo. Ob tem smo predstavili značilnosti start-up podjetij in opredelili njihove prednosti ter slabosti. Opredelili smo tudi vpliv start-upov na gospodarstvo v Sloveniji. Temo smo si izbrali, saj smo želeli ugotoviti, ali si družinska in start-up podjetja med seboj res lahko pomagajo in koristijo drug drugemu
Keywords: družinska podjetja, start-up podjetja, zagon, sodelovanje, zavezništva med podjetji, inovacije, socialno-čustveno bogastvo.
Published in DKUM: 11.04.2024; Views: 240; Downloads: 55
.pdf Full text (737,49 KB)

4.
Odpornost družinskih podjetij v času krize
Anže Slodej, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga raziskuje dejavnike odpornosti družinskih podjetij v obdobju krize, pri čemer se osredotoča na vpliv nasledstva in inovacij ter prilagodljivosti. Rezultati raziskave jasno kažejo, da kljub pomembnosti nasledstva za kontinuiteto družinskega podjetja, ta dejavnik sam po sebi nima izjemnega vpliva na njegovo odpornost v času krize. Nasprotno pa se izkaže, da imajo inovacije ključno vlogo pri izboljšanju odpornosti družinskih podjetij v spremenljivih gospodarskih okoliščinah. S poglobljenim intervjujem z vodstvom in analizo strategij, ki ga je podjetje uporabilo za premagovanje kriz, je jasno razvidno, da inovativno razmišljanje, agilnost in prilagodljivost močno prispevajo k uspešnemu obvladovanju negotovosti in prehodu skozi krizne dogodke. Poudariti je treba tudi, da so družinska podjetja, v primerjavi z nedružinskimi, izkazala večjo prilagodljivost v času kriznih razmer. V sklepni analizi ugotavljamo, da čeprav ostaja nasledstvo ključni dejavnik za dolgoročno trajnost družinskega podjetja, sta inovacije in prilagodljivost tisti, ki izstopata kot ključno orodje za ohranjanje in povečanje odpornosti v obdobjih gospodarskih kriz. To se še posebej izkazuje v primerjavi med družinskimi in nedružinskimi podjetji, pri čemer se družinska podjetja izkažejo kot bolj prilagodljiva ter bolje pripravljena na spopadanje z izzivi spreminjajočega se okolja.
Keywords: Odpornost, družinska podjetja, kriza, upravljanje kriznih situacij, prilagodljivost, načrtovanje nasledstva.
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 504; Downloads: 67
.pdf Full text (1,12 MB)

5.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Janja Stojov, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo obravnavali planiranje nasledstva v družinskem podjetju in kako se na le-tega pripravljajo v družinskem podjetju Avtokomplet Igor Pintarič s.p.. V teoretičnem delu smo tako podrobneje predstavili posebnosti družinskega podjetja, kakšne so specifike organizacije le-tega ter kakšna je vloga družinskih članov v podjetju. Večjo pozornost v diplomskem projektu smo namenili nasledstvu oziroma problematiki načrtovanja nasledstva in dejavnikom za uspešen prenos družinskega podjetja na naslednjo generacijo, bodisi družinskemu članu, nedružinskemu članu ali pa celo prenehanje delovanja družinskega podjetja. Predstavili smo nekatere napake, ki se pojavljajo pri načrtovanju prenosa nasledstva in razloge za neuspeh, kot tudi uspešen prenos podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, prenos podjetja, konflikti, vloga družinskih članov, izbira naslednika, načrtovanje nasledstva, družinska ustava, nasledstveni načrt
Published in DKUM: 07.09.2021; Views: 1128; Downloads: 215
.pdf Full text (1,37 MB)

6.
Družinsko podjetništvo prednosti in slabosti
Sindi Zorec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo opredelili prednosti, s katerimi se srečujejo družinska podjetja, kot so predanost poslu in družini, nasledstvo, uspeh managementa, dobičkonosnost družinskih podjetij ter rast s tradicijo in usklajenostjo vizije, kakor tudi slabosti, kot so nasledstvo, poslanstvo, čustveni vplivi, konflikti. S pomočjo intervjuja podjetnice, ki vodi družinsko podjetje, smo dobljene podatke potrdili in izvedeli več o dogajanju v notranjosti družinskega podjetja. Cilji diplomskega projekta so teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in slabosti v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo izvedli intervju s podjetnico, kjer smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja. Dobljeni rezultati niso bili presenetljivi, saj smo pričakovali take izide. Vemo, da so družinska podjetja velik del gospodarstva. Zavedamo se, da je prednost, če so ljudje med seboj povezani, saj tako hitreje pridemo do želenih oziroma zadanih ciljev. Pomembno pa je poudariti, da predstavlja veliko težavo nasledstvo v družinskih podjetjih, ki je povezano tudi s čustvi, poslanstvom, kar privede tudi do konfliktov v družinskih podjetjih.
Keywords: družinsko podjetništvo, družinska podjetja, prednosti, slabosti, nasledstvo.
Published in DKUM: 25.09.2020; Views: 1685; Downloads: 347
.pdf Full text (713,63 KB)

7.
Strateški načrt prenosa družinskega podjetja Moja priložnost d. o. o.
Iris Pivec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: S pojmom prenos podjetja označujemo prenos lastništva in upravljanja podjetja na naslednika. Za dolgoročno uspešnost podjetja pa je treba prenos načrtovati in v okviru družinske ustave pripraviti strateški načrt prenosa vodenja in lastništva podjetja. Cilj dela je bil opredeliti pomembnost navedenih družinskih dokumentov in predstaviti, kako naj podjetje k pripravi le-teh pristopi.
Keywords: Prenos družinskega podjetja, družinsko podjetništvo, družinska ustava, strateški načrt prenosa podjetja.
Published in DKUM: 18.12.2019; Views: 1359; Downloads: 189
.pdf Full text (1,02 MB)

8.
Nasledstvo in konflikti v družinskem podjetju
Žiga Podgrajšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo opredelili družinsko podjetje, predstavili nasledstvo in konflikte v družinskih podjetjih ter proučili primer družinskega podjetja z anketnim vprašalnikom. V družinskih podjetjih se pogosto pojavijo konflikti, saj gre za kompleksen sistem družinskih članov. Proučili smo, kaj so družinska podjetja in kaj jih loči od nedružinskih, do kakšnih konfliktov prihaja v njih ter kako potekata načrtovanje in prenos nasledstev v teh podjetjih. Cilji diplomskega projekta so tako teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opisali vse ključne značilnosti družinskih podjetij ter nasledstvo in konflikte. V empiričnem delu pa smo natančno proučili družinsko podjetje »Z«, kjer smo z anketnim vprašalnikom dobili odgovore na zastavljena vprašanja o konfliktih in nasledstvu. Dobljeni rezultati so bili pričakovani, saj je družinsko podjetje »Z« še v prvi generaciji, kjer je ustanovitelj tudi lastnik in ima dva sinova, ki sta oba zaposlena v družinskem podjetju. Pričakovali smo, da so konflikti v družinskem podjetju kar pogosti, kar smo na koncu tudi potrdili.
Keywords: družinska podjetja, nasledstvo, konflikti, prenos.
Published in DKUM: 25.07.2019; Views: 1521; Downloads: 213
.pdf Full text (1,11 MB)

9.
Družinsko podjetje in njihovo nasledstvo na primeru podjetja avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o.
Maja Koren, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja smo družinska podjetja predstavili z raziskovanjem različnih definicij, ki se razlikujejo od avtorja do avtorja. V teoretičnem delu smo prikazali značilnosti in prednosti družinskih podjetij. Predstavili smo tudi možne nasledstvene možnosti družinskih podjetij. Zanimalo nas je, zakaj pride do težav pri prenosu podjetja na naslednjo generacijo in kako poteka proces prenosa vodenja ter lastništva, zato smo nasledstvo natančno raziskovali. Zaradi potreb proučevanja podjetja, ki smo ga analizirali v praktičnem delu diplomskega seminarja, smo v nadaljevanju predstavili tudi konflikte, ki lahko nastanejo med družinskimi člani, ter namenili pozornost predvsem konfliktom med očetom in sinovi ter konfliktom oz. rivalstvu med brati in sestrami. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo analizirali družinsko podjetje Avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o. ter predstavili družinske člane, njihovo dejavnost in potek nastajanja podjetja. Poudarek je bil na praktičnem delu prenosa nasledstva, kjer so predstavljene njihove nasledstvene možnosti. Pri analizi smo se osredotočili predvsem na prenos podjetja na družinske člane, na konflikte med njimi in njihove cilje za prihodnost.
Keywords: družinska podjetja, značilnosti družinskih podjetij, prednosti družinskih podjetij, nasledstvene možnosti, konflikti, družinsko podjetje Avtobusni prevozi Mrgole, d.o.o.
Published in DKUM: 27.06.2017; Views: 1134; Downloads: 171
.pdf Full text (1,20 MB)

10.
Podobe slovenskega podjetništva v letu 2006 : Slovenski podjetniški observatorij
Miroslav Rebernik, Maks Tajnikar, Polona Tominc, Mojca Duh, Karin Širec, Ksenja Pušnik, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Tadej Krošlin, 2007, scientific monograph

Abstract: V prvem delu smo na vzorcu slovenskih malih in srednje velikih podjetij proučevali obstoječe vrzeli podjetniške aktivnosti v Sloveniji, ki so posledica osebnih značilnosti in spola podjetnikov. Osebne lastnosti podjetnikov so razdeljene na psihološke in ne-psihološke motivacijske dejavnike. Drugi del se ukvarja z absorpcijskimi sposobnostmi za prevzem rezultatov raziskav in razvoja in njihovo pretvorbo v inovativne izdelke malih in srednje velikih podjetij. V tretjem delu smo proučevali dejavnike za propad ali uspeh rastočih podjetij. V četrtem delu smo proučevali obnašanje družinskih podjetij v zgodnjih fazah podjetniškega procesa. V petem delu smo obravnavali proces standardizacije, ki poteka na ravni Evropske unije, pomen sodelovanja v tem procesu za mala in srednje velika podjetja in pomen uvajanja standardov. Obravnavana je tudi vloga podpornega okolja, ki deluje v obliki javnih in zasebnih organizacij, tako na nacionalnih ravneh kot na ravni Evropske unije. V šestem poglavju so podane osnovne značilnosti slovenskih podjetij v letu 2005.
Keywords: podjetje, podjetništvo, Slovenija, osebne značilnosti podjetnikov, absorpcijske sposobnosti podjetja, družinska podjetja, proces standardizacije, inovativnost podjetja
Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1432; Downloads: 152
.pdf Full text (5,99 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica